MG4 X Power
צילום: יואב פולס

MG4 X-Power - הכי הרבה כוח לשקל שלכם. האם זה יותר מדי כח?

הדבר היחיד שמפריד בין נהג ממוצע ובין רכב עם כמויות כח שהיו בעבר שמורות לרכבי ספורט קיצוניים זה 174.0 אש"ח, שהם בהישג יד של כמעט כל רוכש רכב חדש. היבואן שמודע לקיצוניות הזו מעניק קורס נהיגה לכל רוכש. 

יתרונות: ביצועים, ביצועים, מחיר. חסרונות: טווח, אין הלימה בין כמויות הכח לבין התנהגות השלדה והמתלים. 

ציון מסכם 4.2 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה MG4 X Power

אחרי המבחן ל X-Range, הגיע הזמן לדבר האמיתי ה X-Power.

ה X-Power מביאה בשורה אמיתית בדמות ביצועי על ברכב שעולה 173,888 ₪. השאלה היא האם לביצועים יש גם גיבוי בתחום המתלים והשלדה, ומה הטווח האמיתי כשנוהגים ברכב כמו שניתן באמת.

אני מוותר על תיאור העיצוב החיצוני והפנימי של הרכב. הוא זהה לזה של ה X-Range רק שכאן ב X-Power הריפודים נעימים יותר ומפנקים יותר עם אלקנטרה משולב עם עור. המושב היה לי יותר נוח מאשר זה שהיה ב X-Range או שפשוט התרגלתי לתנוחת הנהיגה.

גם כאן, אותו ממשק משתמש לא מבריק, רק שכאן עוד היו יותר גליצ'ים של הממשק, לרבות חוסר תפקוד מוחלט כאשר הרכב עמד בחוץ חשוף לשמש החמה של יולי, והמסך התחמם וסגר את עצמו. למחרת בבוקר הכל תפקד כרגיל. עוד תפקוד מוזר היה השילוב האוטומטי של התיקון סטייה מנתיב בכל פעם שהפעלתי את הקרוז קונטרול. לא הצלחתי להפעיל את בקרת השיוט בו זמנית עם ניטרול של תיקון הסטייה מנתיב.

מטעמי הפחתת משקל, קיבל ה X-Power את ה סוללה הקטנה בהיצע בקיבולת 64Kwh, וטווח מוצהר של 385 ק"מ WLTP. טעינה איטית AC מתבצעת בהספק של 11Kw, וטעינת DC מהירה בהספק מקסימלי של 140Kw.

על ההנעה שני מנועים חשמליים בהספק משולב של 435 כ"ס ומומנט של 61.1 קג"מ. התאוצה הרשמית מ0 ל 100 קמ"ש אורכת 3.8 שניות, בדרך למהירות סופית של 200 קמ"ש. רכב שמאיץ ככה צריך גם יכולת לבלום היטב, וה X-Power מצויידת בהתאם בבלמי דיסק מאווררים גם מקדימה וגם מאחורה.

נהיגה עם ה X-Power ואני מוצא את עצמי בודק את אותן 3.8 שניות בכל פעם מחדש. המרשים הוא שהתאוצה החזקה לא נעצרת ב 100 קמ"ש אלא ממשיכה עוד ועוד, ככל שהכביש והתנאים מאפשרים.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

מהר מאוד מתגלה פער בין היכולות התאוצה הגבוהות של ה X-Power, והאחיזה הגבוהה שהיא מספקת לבין חדוות הנהיגה והכיף הטהור של נהיגה ברכב כזה. המכונית חזקה מאוד, מהירה מאוד ובעלת אחיזת כביש טובה. עם זאת היא מרגישה מעט מלאכותית ופחות מתקשרת.

נהיגה מהירה עם ה  X-Powerמרמת השרון בואכה ערד דרך של 147 ק"מ, מכלה למעלה מ 50% מהסוללה, כשהאשמה היא כמובן בסגנון הנסיעה ובמהירות. טעינה מהירה בעמדה של אפקון, ואני מפנה את החרטום הירקרק של ה X-Power לכבישים עבורם באמת עשיתי את הדרך. כביש 31 מערד לכיוון ים המלח, פניה ימינה לכביש 258 עד כביש 25, ופניה ימינה לכיוון דימונה. פונים שמאלה בכביש 206 עד כביש 225 (חולות צבעוניים) למי שמכיר. הרבה כבישים יחסית טובים, מעט תנועה.

ה X-Power מהירה מאוד, אבל פחות מרגשת. חזקה מאוד בפניות, אוחזת היטב, יוצאת מהפניות כמו מיירט של כיפת ברזל, והכל בשקט מופתי. יש מי שזה מתאים לו.

הנהיגה אגרסיבית מאוד, ובהתאם צריכת החשמל מתייצבת על כ 23Kw ל 100 ק"מ, דבר שמביא אותנו לטווח ריאלי של פחות מ 300 ק"מ. עם זאת, חשוב לומר, לא היה בנהיגה הזו שום דבר 'רגיל' או יומיומי.

גם כאן, בהיבטי בטיחות, ה X-Range מאובזרת במרבית אביזרי הבטיחות האקטביים המתקדמים, ומקבלת ציון גבוה של 7 באיבזור בטיחות. לכל משפחת ה MG4 ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות במבחן הבטיחות של ה EuroNcap.

המחיר של ה X-Power עומד על 173,888 ₪ לרכב בצבע לבן. צבעים ממבחר הצבעים השמחים המוצעים יעלה בין 1555 ₪ ל 2888 ₪.

תחרות:

  1. יונדאי I20N – ההוט האצ' המופלאה של יונדאי, שהייבוא שלה יופסק, עם מנוע טורבו בנזין, התנהגות כביש מושלמת, גיר ידני וכמויות כיף שלא נגמרות  במחיר של 183.0 אש"ח
  2. MG4 X-Range – האחות  של ה X-Power עם טווח גדול משמעותית, לא חלשה בכלל עם ביצועים מצויינים, ותשאיר לכם כ 10.0 אש"ח בכיס.
 

ציון מסכם:

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מונית
צילום: ביזפורטל

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?

כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מונית אובר

משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.     

שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.

המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.

בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית. 


אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות

מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?

כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.

כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?

30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.

מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?

מונית
צילום: ביזפורטל

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?

כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מונית אובר

משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.     

שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.

המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.

בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית. 


אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות

מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?

כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.

כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?

30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.

מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?