MG4 X-Power - הכי הרבה כוח לשקל שלכם. האם זה יותר מדי כח?
הדבר היחיד שמפריד בין נהג ממוצע ובין רכב עם כמויות כח שהיו בעבר שמורות לרכבי ספורט קיצוניים זה 174.0 אש"ח, שהם בהישג יד של כמעט כל רוכש רכב חדש. היבואן שמודע לקיצוניות הזו מעניק קורס נהיגה לכל רוכש.
יתרונות: ביצועים, ביצועים, מחיר. חסרונות: טווח, אין הלימה בין כמויות הכח לבין התנהגות השלדה והמתלים.
ציון מסכם 4.2 בסולם פולס
אחרי המבחן ל X-Range, הגיע הזמן לדבר האמיתי ה X-Power.
ה X-Power מביאה בשורה אמיתית בדמות ביצועי על ברכב שעולה 173,888 ₪. השאלה היא האם לביצועים יש גם גיבוי בתחום המתלים והשלדה, ומה הטווח האמיתי כשנוהגים ברכב כמו שניתן באמת.
אני מוותר על תיאור העיצוב החיצוני והפנימי של הרכב. הוא זהה לזה של ה X-Range רק שכאן ב X-Power הריפודים נעימים יותר ומפנקים יותר עם אלקנטרה משולב עם עור. המושב היה לי יותר נוח מאשר זה שהיה ב X-Range או שפשוט התרגלתי לתנוחת הנהיגה.
גם כאן, אותו ממשק משתמש לא מבריק, רק שכאן עוד היו יותר גליצ'ים של הממשק, לרבות חוסר תפקוד מוחלט כאשר הרכב עמד בחוץ חשוף לשמש החמה של יולי, והמסך התחמם וסגר את עצמו. למחרת בבוקר הכל תפקד כרגיל. עוד תפקוד מוזר היה השילוב האוטומטי של התיקון סטייה מנתיב בכל פעם שהפעלתי את הקרוז קונטרול. לא הצלחתי להפעיל את בקרת השיוט בו זמנית עם ניטרול של תיקון הסטייה מנתיב.
מטעמי הפחתת משקל, קיבל ה X-Power את ה סוללה הקטנה בהיצע בקיבולת 64Kwh, וטווח מוצהר של 385 ק"מ WLTP. טעינה איטית AC מתבצעת בהספק של 11Kw, וטעינת DC מהירה בהספק מקסימלי של 140Kw.
על ההנעה שני מנועים חשמליים בהספק משולב של 435 כ"ס ומומנט של 61.1 קג"מ. התאוצה הרשמית מ0 ל 100 קמ"ש אורכת 3.8 שניות, בדרך למהירות סופית של 200 קמ"ש. רכב שמאיץ ככה צריך גם יכולת לבלום היטב, וה X-Power מצויידת בהתאם בבלמי דיסק מאווררים גם מקדימה וגם מאחורה.
נהיגה עם ה X-Power ואני מוצא את עצמי בודק את אותן 3.8 שניות בכל פעם מחדש. המרשים הוא שהתאוצה החזקה לא נעצרת ב 100 קמ"ש אלא ממשיכה עוד ועוד, ככל שהכביש והתנאים מאפשרים.
- ג'נסיס GV70 ספורט - קרוסאובר פרימיום מפנק ומחבק
- ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
מהר מאוד מתגלה פער בין היכולות התאוצה הגבוהות של ה X-Power, והאחיזה הגבוהה שהיא מספקת לבין חדוות הנהיגה והכיף הטהור של נהיגה ברכב כזה. המכונית חזקה מאוד, מהירה מאוד ובעלת אחיזת כביש טובה. עם זאת היא מרגישה מעט מלאכותית ופחות מתקשרת.
נהיגה מהירה עם ה X-Powerמרמת השרון בואכה ערד דרך של 147 ק"מ, מכלה למעלה מ 50% מהסוללה, כשהאשמה היא כמובן בסגנון הנסיעה ובמהירות. טעינה מהירה בעמדה של אפקון, ואני מפנה את החרטום הירקרק של ה X-Power לכבישים עבורם באמת עשיתי את הדרך. כביש 31 מערד לכיוון ים המלח, פניה ימינה לכביש 258 עד כביש 25, ופניה ימינה לכיוון דימונה. פונים שמאלה בכביש 206 עד כביש 225 (חולות צבעוניים) למי שמכיר. הרבה כבישים יחסית טובים, מעט תנועה.
ה X-Power מהירה מאוד, אבל פחות מרגשת. חזקה מאוד בפניות, אוחזת היטב, יוצאת מהפניות כמו מיירט של כיפת ברזל, והכל בשקט מופתי. יש מי שזה מתאים לו.
הנהיגה אגרסיבית מאוד, ובהתאם צריכת החשמל מתייצבת על כ 23Kw ל 100 ק"מ, דבר שמביא אותנו לטווח ריאלי של פחות מ 300 ק"מ. עם זאת, חשוב לומר, לא היה בנהיגה הזו שום דבר 'רגיל' או יומיומי.
גם כאן, בהיבטי בטיחות, ה X-Range מאובזרת במרבית אביזרי הבטיחות האקטביים המתקדמים, ומקבלת ציון גבוה של 7 באיבזור בטיחות. לכל משפחת ה MG4 ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות במבחן הבטיחות של ה EuroNcap.
המחיר של ה X-Power עומד על 173,888 ₪ לרכב בצבע לבן. צבעים ממבחר הצבעים השמחים המוצעים יעלה בין 1555 ₪ ל 2888 ₪.
תחרות:
- יונדאי I20N – ההוט האצ' המופלאה של יונדאי, שהייבוא שלה יופסק, עם מנוע טורבו בנזין, התנהגות כביש מושלמת, גיר ידני וכמויות כיף שלא נגמרות במחיר של 183.0 אש"ח
- MG4 X-Range – האחות של ה X-Power עם טווח גדול משמעותית, לא חלשה בכלל עם ביצועים מצויינים, ותשאיר לכם כ 10.0 אש"ח בכיס.
ציון מסכם:

ג'נסיס GV70 ספורט - קרוסאובר פרימיום מפנק ומחבק
ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של מותג הפרימיום בצפון אמריקה.
אהבנו: מנוע, בטיחות, מחיר ביחס לתחרות
פחות אהבנו: צריכת דלק, מחיר אבסולוטי
ציון מסכם 4.6 בסולם פולס
ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של המותג בצפון אמריקה, ומשכך חשיבותו גבוהה. לפני כשלושה חודשים עבר ה GV70 עדכון, מתיחת פנים קלה, סיבה מצוינת (שלא לומר תירוץ נהדר), לבקש אותו למבחן.
תעודת חובה | |
קטגוריה | קרוסאובר פרימיום D-Suv |
מימדים (מטר) | אורך 4.725 /רוחב 1.91 /גובה 1.63 /בסיס גלגלים 2.875 |
מספר מושבים | חמישה |
הנעה | טורבו בנזין, 2.5 ליטר / טורבו בנזין 3.5 ליטר V6. הנעה כפולה AWD |
הספק ומומנט | 300 כ"ס, 43 קג"מ / 375 כ"ס, 54 קג"מ |
צריכת דלק | 9.8 ק"מ לליטר / 8.9 ק"מ לליטר. נתוני יצרן |
בטיחות | ציון אבזור בטיחות 8. חמישה
כוכבים במבחן EuroNcap |
מחיר | החל ב 400.0
אש"ח עד 540.0 אש"ח |
למבחן מתייצבת ה GV70 בגירסתה הבכירה, Sport, עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר, ואבזור שכולל בערך הכל.
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב החיצוני שבהתחלה היה מצריך הסתגלות קצרה, כבר עובר חלק, והרכב השחור מושך לא מעט מבטים. ללא ביצוע מדגם מייצג, לא מעט מהמבטים היו בזכות העיצוב, ואני סבור שמעטים מהמתבוננים ידעו לומר 'זו ג'נסיס'. היא פשוט נראית גדולה, שחורה, גריל גדול ומרשים, סאונד עמוק מהמפלטים, כלומר זה בטוח רכב יוקרה.
- ג'נסיס משיקה גירסאות כניסה חדשות ל-G80 ול-GV80
- ג'נסיס GV70 עדכנית - החל מ 400.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחזית כאמור גריל גדול ועמוק, ויחידות תאורה בקצוות המורכבות משני פסים אופקיים. סמל ג'נסיס גדול במרכז מכסה המנוע הגדול. מהצד ניתן להבחין במעט כרום מוברש עדין, ומאחור שוב אותן שני פסי תאורה מקבילים בכל צד.