MG4 X Range - רכב קומפקטי שימושי, שהוא גם חשמלי
הסיכום ברור - ה MG4 היא רכב קומפקטי (האצ'בק) ראוי, ובגירסת הטווח הארוך מציעה חבילה אטרקטיבית של ק"מ טווח לשקל.
יתרונות: טווח מרשים, זריזות וביצועים, בטיחות, מחיר.
חסרונות: נוחות, ממשק משתמש
ציון מסכם 4.1 בסולם פולס
בסוף מאי 24 חשפה קבוצת לובינסקי, יבואנית רכבי MG לישראל את הרענון והסדר מחדש שעשתה בדגמי ה MG4. הופסק ייבוא דגמי הבסיס, ודגם הלקשרי שהיה הבכיר מבין דגמי ה MG4 הפך להיות הבסיס. מעליו נוספו שתי גירסאות כשלכל אחת מהן הייחוד שלה – גירסת ה X-Range עם סוללה גדולה, וטווח גדול בהתאם, וגירסת ה X-Power עם שני מנועים וביצועים פסיכיים.
אנחנו עם מבחן לשתי גירסאות הקצה, ותחילה ה X-Range.
העיצוב החיצוני נותר כשהיה עם עדכונים קלים מאוד. עדיין מדובר במשפחתית קומפקטית (מימדים חיצוניים של פולקסווגן גולף / פיג'ו 308 )עם אורך כולל של 4.28 מטר. בגל העדר הצורך למקם מנוע גדול ומערכות נלוות, כל תכנון הרכב שונה, וכך כלי רכב חשמליים שתוכננו מראש להיות חשמליים, נהנים מבסיס גלגלים גדול משמעותית ממקביליהם עם מנועי בעירה, והדבר נכון גם ל MG4 עם בסיס גלגלים של 2.705 מטר, חצי ס"מ יותר מטויוטה קורולה או יונדאי אלנטרה.
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב החיצוני נאה (בעיני המתבונן) עם קווים חדים, מזכיר לי מהצד סוג של חץ. יחידות תאורה צרות משולבות לד כמובן, פגוש קדמי אטום, ובתחתית כונס אוויר בצורה המזכירה את אלה מרכבי מירוץ. הצללית מהצד נאה, ומדגישה חישוקי 18'' נאים עם צמיגי 235/45. מעט פלסטיקה שחורה בספי דלתות הצד, כאן לא על מנת לשוות מראה 'גבוה' אלא יותר לשבור את הצורה. יחידות תאורה אחוריות בצורת V שוכב, וספויילר עליון מחולק לשני חלקים. התוצאה הכוללת נאה, דינמית וצעירה. הרכב 'מעניין' מכל זוית שבוחנים אותו.
גם העיצוב הפנימי שונה מעט מהמקובל. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7'' ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל 10.25'' (קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, באמצעות כבל). מתחתיו שבעה מתגים שלכאורה נועדו לתפקודים השימושיים יותר, בפועל חלקם מיותרים ובמקומם נכון היה לשים מתגים אחרים. ממרכז הדשבורד בולט מדף אופקי, שבחלקו הפנימי מכיל משטח טעינה אלחוטי, ובחלק החיצוני חוגה לבורר הילוכים ומתג חשמלי למעצור היד. על רצפת הרכב בין הנהג לנוסע מתקן לשתי כוסות, ותא עם כיסוי נגלל.
ההגה עם שני חישורים, מתכוונן לעומק ולגובה, ועם מושב הנהג החשמלי לא אמורה להיות בעיה למצוא תנוחת נהיגה מתאימה. בפועל, לא הצלחתי להתאים תנוחת נהיגה שנוחה לי, והתאמתי את עצמי לרכב במקום שאני אתאים אותו אלי. המרווח מאחור מצוין הודות לבסיס גלגלים של 270.5 ס"מ (חצי ס"מ יותר מקורולה, שמונה ס"מ יותר מפולקסווגן גולף).
- ענף הרכב, חשמליות- מספרים מוחלטים מעוותים את התמונה
- MG4 X-Power - הכי הרבה כוח לשקל שלכם. האם זה יותר מדי כח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אנחנו כאמור עם גירסת ה X-Range שקיבלה סוללה גדולה בקיבולת של 77Kwh וטווח מוצהר של 520 ק"מ בתקן WLTP. טעינה איטית AC מתבצעת בהספק של 11Kw, וטעינת DC מהירה בהספק מקסימלי של 144Kw. המנוע החשמלי קיבל זריקת מרץ, וההספק שלו שודרג ל 245 כ"ס ו 35.6 קג"מ.
ביצועים והתנהגות כביש
הנסיעה עם ה X-Range נוחה. על אף שהמכונית לכאורה עם סוללה גדולה לטובת טווח, המנוע החזק יותר עושה את העבודה והרכב זריז למדי. התאוצה הרשמית מ 0 ל 100 אורכת 6.5 שניות, ואכן התאוצות תוך כדי נהיגה חזקות ומידיות. ההנעה האחורית מורגשת, והאצה חזקה תוך כדי הפניית ההגה תגרום להיגוי יתר קטן שייתפס מהר על ידי הגמדים האלקטרוניים שברכב. עם זאת, לאחר שבחנתי לפני כשנה את הגירסה הפשוטה יותר והחלשה יותר של ה MG4 זכרתי התנהגות כביש חדה יותר ומדוייקת יותר מההתנהגות של ה X-Range.
מתלי ה X-Range עושים עבודה טובה, גם אם מכויילים יותר רך מהמצופה, עם זאת בהחלט מספקים נוחות נסיעה טובה, דבר שקצת קשה לומר על מושב הנהג, שלאורך יומיים כל פעם ניסיתי לכוון אותו עוד קצת, ועוד קצת, שיהיה לי נוח.
- פניית הפרסה של פורד אירופה
- אופל פרונטרה - רכב שבעה מקומות הזול בישראל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
לחובת ה X-Range ממשק מולטימדיה לא אפוי עד הסוף, נכון, הוא יותר טוב מהרבה ממשקים שמגיעים בכלי רכב מסין, אבל הוא רחוק מלהיות מצטיין. התגובה למגע איטית, ופונקציות בסיסיות שאתה משתמש בהן מחייבות אותך בלא מעט לחיצות, כמו לדוגמא ביטול התיקון סטייה האקטיבי. התיקון עצמו מאוד לא נעים, ולעיתים אגרסיבי מדי. כדי לבטל אותו, בהנחה שאתם נוסעים עם אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי, מדובר בארבע או חמש לחיצות שונות. הרבה יותר מדי הסחת דעת כדי לבצע פעולה. כמובן שמדי כל הפעלת הרכב מחדש, נדרש הביטול מחדש. אותו דבר עם הבלימה הרגנרטיבית. כמי שנוסע קבוע עם בלימה ברמתה החזקה ביותר, בנהיגה באמצעות דוושה אחת, מדי התנעה שוב צריך להיכנס לתפריטים של הרכב, לבחור בתפריט הספציפי ולהפעיל את הנהיגה בדוושה יחידה.

טווח
ה X-Range משחקת על משבצת הטווח, וכאן אסור לה להיכשל. בפועל, זה המבחן המשמעותי לדגם הזה. צריכת החשמל הרשמית של ה X-Range עומדת על 16.5Kw ל 100 ק"מ. נהיגה רגועה בצהרי יום לוהט מחום הניבה את הצריכה הזו בדיוק, שהמשמעות שלה היא טווח של כ 465 ק"מ ריאליים לחלוטין. למחרת בבוקר, כשהיה יחסית נעים בחוץ, החלטתי שאני לא מנסה לחסוך בחשמל ונותן ברכב בלי רחמים. נהיגה זו הניבה צריכה ממוצעת של 15Kw ל 100 ק"מ, כלומר טווח של כ 510 ק"מ בפועל. אם אסכם את פרק ההבטחה הגדולה של ה X-Range – כן, היא עומדת בהבטחה לטווח נסיעה ראוי.
בהיבטי בטיחות, ה X-Range מאובזרת במרבית אביזרי הבטיחות האקטיביים המתקדמים, ומקבלת ציון גבוה של 7 באיבזור בטיחות. לכל משפחת ה MG4 ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות במבחן הבטיחות של ה EuroNcap.
המחיר של ה X-Range עומד על 163,888 ₪ לרכב בצבע לבן. צבעים ממבחר הצבעים השמחים המוצעים יעלה בין 1555 ₪ ל 2443 ₪.
תחרות:
- BYD Dolphin – הדולפין שעולה 144.0 אש"ח / 150.0 אש"ח זולה מה MG, מאובזרת יותר, בעלת התנהגות כביש פחות טובה, וטווח משמעותית יותר נמוך.
- ג'ילי ג'יאומטרי C – הג'ילי עם מבנה SUV, מרווחת ונאה, אולם ללא מבחן בטיחות של ה EuroNcap. המחיר נע בין 156.0 אש"ח לדגם עם טווח מוצהר של 360 ק"מ או 172.0 לדגם עם טווח מוצהר של 485 ק"מ, והתנהגות כביש פחות מדויקת.
ציון מסכם:

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
.jpg)