מדוע הבניה החדשה בישראל חייבת לכלול חימום תת רצפתי ולא להתמקד בהכנות למזגן
התאמה לאקלים המקומי, חיסכון באנרגיה ורמת אסתטיקה גבוהה הם בין היתרונות הבולטים של מערכת חימום תת רצפתי, ועל כן מומלץ מאוד לשקול את התקנתה בפרויקטי בניה חדשים
הבניה הרוויה בארץ מתפתחת בקצב מהיר וכיום רוב הדירות החדשות נמסרות לדיירים עם הכנות למערכות מיזוג אוויר, מבלי לעצור ולחשוב רגע על פתרונות חימום איכותיים יותר. החורף במדינתנו הקטנה והים תיכונית יכול להיות גם קשוח למדי, בטח בכל מה שנוגע לטמפרטורות נמוכות, אז אולי הגיע הזמן לחשוב על שיטות חימום איכותיות יותר? תשובה אחת טמונה בפתרון נגיש במיוחד שנקרא חימום תת רצפתי ואם אתם רוצים לדעת מדוע – יש לנו את כל התשובות בשבילכם.
מדוע הבניה הרוויה בישראל צריכה לתכנן חימום תת רצפתי?
בניה חדשה היא הזדמנות לתכנן מראש את מערכות החימום, בדיוק כפי שנעשה עם הכנת תשתיות החשמל והאינסטלציה. החימום התת רצפתי משתלב כבר בשלבי התכנון והוא לא דורש שינויים מבניים מורכבים בהמשך, כך, כאשר היזמים מתכננים מערכות חימום כחלק בלתי נפרד מהבניה, הם מאפשרים לדיירים שלהם ליהנות מחימום מתקדם מבלי להיכנס להוצאות ושיפוצים נוספים לאחר קבלת הדירה. המערכות מציעות חימום אחיד ומאוזן בכל הבית, בניגוד למזגנים שמחממים רק אזורים מסוימים ומייבשים את האוויר, בזמן שהם משאירים אזורים מסוימים בבית ללא פתרונות חימום.
התאמה לאקלים הישראלי
טוב, אנחנו לא בדיוק אלסקה, אבל קר כאן בחורף והדבר נכון עוד יותר לאזורים מסוימים, כמו הצפון, ירושלים ואזור הדרום בלילות. חימום תת רצפתי מספק פתרון מצוין לאקלים זה, משום שהוא מפזר את החום בצורה אחידה ונעימה, בניגוד למזגנים המייבשים את האוויר ויוצרים חימום לא אחיד. בנוסף, מערכת זו מאפשרת שמירה על טמפרטורה קבועה ונוחה מבלי ליצור תנודות חדות בחום, כך שהבית תמיד נשאר בטמפרטורה נעימה.
חיסכון באנרגיה ובעלויות ושמירה על הבריאות
זה אמנם נשמע יקר, אבל כדאי שתדעו שבניגוד למזגנים ולתנורי חימום, דווקא חימום תת רצפתי יעיל יותר אנרגטית. מערכות המבוססות על מים מחוממים פועלות בטמפרטורות נמוכות יותר, וזה מוביל לצריכת אנרגיה נמוכה בהשוואה למזגנים המחממים את האוויר במהירות אך צורכים כמויות גדולות של חשמל. בנוסף, החום שמצטבר ברצפה משתחרר בהדרגה ומונע צורך בהפעלה חוזרת של המערכת.
- 2024: שנת שיא בהתחדשות עירונית - בשטח זה כבר נראה אחרת
- פינוי בינוי באשדוד: 1,400 דירות חדשות ייבנו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מזגנים נוטים לייבש את האוויר ולפזר אבק וחיידקים, דבר שעלול לגרום לבעיות בריאותיות כמו יובש בעור, גירוי בעיניים ובעיות נשימה. דווקא החימום בשיטה זו פועל בשיטה שאינה מערבלת את האוויר, כך שאיכות האוויר בבית טובה יותר – לכן המערכת מתאימה במיוחד לבתים של משפחות עם ילדים קטנים, קשישים או אנשים שסובלים מאלרגיות שונות ומבעיות נשימה.
אסתטיקה ותחזוקה מינימלית
אחד היתרונות הגדולים של חימום תת רצפתי הוא שלא צריך גופי חימום גלויים לעין כדי ליהנות מחימום אפקטיבי. שלא כמו רדיאטורים, תנורים או מזגנים, המערכת הזו נסתרת לגמרי ולכן היא לא פוגעת בכלל בעיצוב הבית. כך אפשר לנצל את החלל טוב יותר, לעשות בחירות קלות יותר בכל מה שנוגע לעיצוב ולהצבת רהיטים ובכלל – ליהנות משטח שמנוצל עד הסנטימטר האחרון שלו.
מבחינת התחזוקה השוטפת, החימום התת רצפתי (במידה והוא מותקן על ידי אנשי מקצוע מיומנים ובשימוש חומרים איכותיים) לא דורש כמעט התעסקות לאחר התקנתו. לא צריך לנקות פילטרים ולא למלא גז, ולמעשה, מדובר במערכת עם תוחלת חיים ארוכה מאוד שתספק חימום איכותי למשך שנים רבות.
מדובר בהרבה יותר מפתרון חימום – זו הדרך שלכם לבחור מראש במערכת חימום איכותית, יעילה, חסכונית וירוקה, הגיע הזמן שיזמים וקבלנים יאמצו אותה כברירת המחדל הראשונה והדבר יהפוך לסטנדרט המקובל בבניה של היום.
- 6.מרדכי אנונימי 09/02/2025 13:32הגב לתגובה זולמי שמבין חימום תת רצפתי הוא החימום הבזבזני ביותר ובפער עצום . ולו רק בגלל העובדה שהוא צריך לשמור טמפ 24 שעות ללא הפסקה . כלומר צורך חשמל 247 . עד שמתחילים להרגיש זה כמה דעות טובות לפחות . מבחינת ניצולת מזגן הוא הכי חסכוני . חוץ משמיכה כמובן
- 5.אנונימי 09/02/2025 12:33הגב לתגובה זואז בוא נוסיף עוד איזה 100 אלף שקל לחורף של כמה ימים בשנהאיזה ניתוק
- 4.ומה קורה בקיץ (ל"ת)אנונימי 05/02/2025 22:19הגב לתגובה זו
- 3.אחד פשוט 03/02/2025 21:29הגב לתגובה זוהעיקר שזה כתבת מימון
- 2.אנונימי 03/02/2025 21:28הגב לתגובה זוהעיקר שזה יכניס כסף לחברה שעושה את הכתבה יש כאן כתבת מימון בלי שנדע
- 1.אנונימי 03/02/2025 20:55הגב לתגובה זוחימום רצפתי זה חימום שמחמם את הבית ומה עם הקיץ לא צריך לקרר את הבית אז צריך מזגנים בשביל לקרר את הבית בקיצור צריך גם מזגנים וגם חימום רצפתי אז איפה החיסכון ואולי זה לא בולט אבל מזגנים יהיו בולטים נראה שמי שכתב את זה חי רק בחורף
- גם וגם! (ל"ת)אנונימי 08/02/2025 23:48הגב לתגובה זו
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
