גבי לביא לוקח את 'לביא מדיה' לשוק החוצות האיטלקי
אם יזדמן לכם להיות בקרוב ב-Piazza Cavour במרכז רומא, איטליה, לא תוכלו להתעלם מרעשי השיפוץ של הבניין הקרוב שמעצב ומחדש את חזיתו. כשתרימו את הראש ותביטו בבניין תוכלו לראות על חזיתו שלט חוצות ענק ולצידו לוגו שייתכן ויהיה מוכר לכם, משום שכבר נתקלתם בו בעבר, בישראל.
זהו הלוגו של חברת החוצות הישראלית LAVI בבעלותו של גבי לביא, שבחודשים האחרונים השלימה את מהלך החדירה שלה לשוק האיטלקי לאחר שנתיים של עבודת הכנה מפרכת שהתפרשה על פני מספר חזיתות: הכרת שוק החוצות האיטלקי והשחקנים הפועלים בו, איתור בניינים ברחבי איטליה (רומא, נאפולי, מילאנו) שיתאימו לאסטרטגיית החברה הייחודית, קבלת האישורים הנדרשים מהעיריות, איתור ספקים מקומיים לתפעול החברה, גיוס עובדים מקומיים ואם כל זאת לא מספיק, אז מתחילה העבודה הקשה באמת - איתור מפרסמים שירכשו את שטחי הנדל"ן על חזיתות הבניינים המשופצים.
לאחר יותר מעשור של פעילות בישראל, עם מאות שלטי חוצות לאורך השנים, בפריסה מב"ש עד חיפה, לביא סימן את השוק האירופאי כיעד הבא של חברת החוצות שלו, ואיטליה תחילה. בראיון לאייס הוא מספר שההחלטה לחדור לשוק האיטלקי החלה בעקבות מפגש עם יזם איטלקי שניסה לעניין אותו במיזם טכנולוגי שנוגע להדמיות הולוגרמה. "נסעתי לאיטליה לסוף שבוע כדי לראות במה מדובר וכך יצא לי לחוש את הדופק של השוק המקומי. הבנתי מיד שיש כאן שוק ענקי שפעיל כבר הרבה שנים ומנגד יש כאן הזדמנות עסקית מטורפת כי כל הבניינים הם בני מאות שנים וכמעט כולם דורשים שיפוץ".
כשלביא, בעל חברת פרסום חוצות, מדבר על שיפוץ, זה לא במקרה. זה אמנם נשמע כמעט כמו שיחה עם איש נדל"ן שמחפש בניינים לעסקאות תמ"א רווחיות, ולא כך הדבר, אך עם זאת המודל העסקי של חברת החוצות שלו מבוסס באופן ניכר על נראות הבניינים כשהוא מגדיר את עצמו כ"נדל"ניסט בעולם הפרסום".
פורמט העבודה של לביא מבוסס על רכישת שטחי נדל"ן לפרסום על גבי בניינים הנמצאים בהליך שיפוץ חזיתות. בחלק מהמקרים קבלת הזיכיון לפרסם על בניין מגיעה לאחר שלביא לוקח על עצמו את שיפוץ חזיתות הבניין וכך בעסקה מול דיירי הבית הוא משלם את עלויות העבודה, בין אם הוא מגייס את הקבלן בעצמו או שהבניין עושה זאת ואז מקבל את זכויות הפרסום על הבניין שאותן הוא מגלגל הלאה למפרסמים שמשלמים עבור הצבת שלטי הפרסום. במקרים אחרים הוא פונה גם לבניינים שנמצאים כבר בהליך שיפוץ ומציע לקחת על עצמו חלק מעלויות העבודה בתמורה לזיכיון פרסום על קיר הבניין.
העבודה באיטליה אינה שונה מאופי העסקאות שנסגרות בישראל. "אנחנו משפצים נכסים באיטליה ומקבלים את זכויות הפרסום על גבי הבניינים" מסביר לביא שכיום כבר מחזיק בידיו קרוב ל-10 זיכיונות לקירות פרסום על בניינים ברומא, נאפולי ומילאנו. בין המפרסמים הראשונים שאיתם כבר החל לעבוד נמנים מותג הרכב מרצדס ו-MTV.
כמו בישראל, גם באיטליה, העיריות מהוות פקטור מרכזי בכל הקשור לזכויות הפרסום ברחבי העיר, במיוחד כשמדובר בשילוט ענק שעשוי להגיע באיטליה גם לגדלים של אלפי מטרים. "החוקים שלהם באיטליה", אומר לביא "מאוד נוקשים וברורים לגבי אפשרויות השילוט. מצד שני, ברגע שיש לך היתר שיפוץ אתה יכול לשים שילוט והם מעודדים את זה - הם אומרים לתושבים, קבלו מימון ממפרסמים על מנת לשפץ את חזות העיר".
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות...
לביא מציין שבנושא מסוים הרשויות באיטליה מקפידות מאוד. "נראות הבניינים בעת השיפוץ חשובה מאוד לאיטלקים. אם אתה רוצה לשים שלט על גבי בניין בשיפוץ אתה מחויב לעטוף את כל הבניין בכיסוי שעליו הדמיה של הבניין כפי שהוא צפוי להיראות בתום השיפוץ". מבחינת ההבדלים בין השוק המקומי לאיטלקי אומר לביא: "אין מניעה לעטוף בניינים גם בישראל באופן שכזה אבל אצלנו בישראל יש פחות התייחסות לעיצוב וליופי, מה גם שזה עולה הרבה כסף". בנוסף, הוא אומר "יש הבדלים מהותיים בכל מה שקשור למקצועיות העובדים (לטובת איטליה, מ"ב) בכל הקשור להצבת הפיגומים והתקנתם לעומת ישראל".
שוק של חצי מיליארד יורו בשנה
כאמור, לביא מודע לכך שהדרך לפניו עוד ארוכה. מעבר לעובדה שהוא רק בתחילת דרכו, באיטליה כבר פועלות 2 חברות שלהן מודל עבודה דומה כך שהוא נכנס לשוק בתור השחקן השלישי. הנתון הזה לא שובר את רוחו כהוא זה. לדבריו שוק החוצות האיטלקי נאמד, בהערכה גסה, בהיקף של כחצי מיליארד יורו בשנה, זאת לעומת שוק של כ-150 מיליון שקל בחוצות בישראל.
בהתאם לגודל השוק, שאר העלויות הן במונחים אירופאיים כשלביא "מביא את הכסף מהבית". לדבריו פרויקט שיפוץ או במילים אחרות עסקת רכישת שטחי נדל"ן לפרסום "יכולה לנוע בין חצי מיליון יורו ל-2 מיליון יורו, כל בניין והסיפור שלו. אין כלל אצבע, במקרה הספציפי של פיאצה קאבור, אני משלם את השיפוץ אבל יש בניינים שבהם אתה גם משפץ וגם רוצים כסף נוסף מעבר ויש גם פורמטים שבהם שאני משלם חלק והם, הדיירים, משלימים חלק מעלויות השיפוץ, וכל זה בלי אגרות עירייה".
נכון לעכשיו, לביא מחזיק 3 משרדים באיטליה שהוא מתבסס על כוח עבודה מקומי בלבד שכולל סוכני מכירות ומתקינים, מנהל פעילות ומנכ"ל. הפנייה ללקוחות מקומיים נעשית באמצעות אנשי המכירות האיטלקיים כאשר במקביל לביא פונה ללקוחותיו בישראל המשתייכים לקבוצות בינלאומיות בנסיון להגיע למקביליהם באיטליה.
בעוד שאינו מוכן לחשוף את המספרים לביא מציין כי "ההבדלים מישראל משמעותיים לטובת איטליה, במכפלות הרבה יותר גבוהות עם שולי רווח גדולים ומוסר תשלומים טוב יותר". לדבריו "העירייה גם עוזרת ליזמים והמפרסמים שאיתם אנחנו עובדים הם גדולים ומוכרים, ברמת טריפל A, ובארץ זה עובד אחרת. בארץ אתה רוצה את הכסף ב-1 לחודש ורואה אותו בשוטף אם בכלל, בחו"ל אם יהיו מקרים כאלו אז אתה תראה את זה בטון מינורי מאוד".
"אני כל הזמן על קו איטליה ישראל" הוא מסביר, "בערך שבוע בחודש שם והשאיפה היא לעבור לגור שם בשלב מסוים ולנהל את העסק מקרוב". כך, בחזונו, רואה לביא את עצמו מעתיק את חייו לאירופה תוך כדי הגדלת מחזור העסקים והתפרשות לשווקים נוספים. לדבריו "אנחנו כבר במשא ומתן בגרמניה, ספרד ואנגליה. ב-2018 אנחנו רוצים להתבסס באיטליה ואחר כך להיכנס למדינות אחרות כמו הערים הגדולות בגרמניה, ברצלונה בספרד ולונדון באנגליה". מנגד, על הפעילות בישראל אומר לביא, "יש לנו כאן עסק יציב ומצליח. נמנה מנכ"ל לפעילות בארץ ונעבור לאירופה כדי להיות קרוב יותר לשוק הגדול".
ומה לגבי החוויה האישית? לביא מתאר את האיטלקיים כ"אנשים שבסך הכל הכללי באופי ובטמפרמנט, יש לנו כישראלים קווים משיקים איתם, ככה שהיה קל לי להתחבר לאופי ולתרבות, אבל יש להם סטייל מטורף". לדבריו "כולם עם חליפות ומכבדים זמנים, זה לא מה שקורה בארץ שבאים לפגישה בכפכפים. ארוחת צהריים לוקחת שעתיים והכל נעשה יותר בנעימות. כיף לחיות ולהיות שם, מעבר לזה שהתרבות וכמות התיירים ברומא ומילאנו היא לא נתפסת - מיליונים בכל חודש".
בשורה התחתונה אומר לביא כי אם העסק יתפתח כצפוי, "בסופו של דבר אני אעתיק את החיים האישיים שלי לשם – הכל פה אחלה אבל השוק שלנו קטן והתחרות עצומה, עם 4-5 חברות שמתמודדות על כל מיקום, שולי רווח שיורדים כל הזמן ועיריות שמקשות וספקים קשים באופן טבעי. בשוק הגדול יש המון מפרסמים, המון תקציבים והמון הזדמנויות לגדול".
- 6.כל מי שמכיר את מר גבי לביא יודע שמדובר בשקרן ולא יכול להאמין לאף מילה שלו. (ל"ת)האפיפיור 20/10/2017 18:29הגב לתגובה זו
- 5.עופר גל 19/10/2017 03:44הגב לתגובה זובהצלחה גבי לביא אנחנו נישאר פה...
- 4.כולם שרפו אותו בארץ אז הלך למקום שלו מכירים אותו אבל גם שם יקלטו אותו בסוף (ל"ת)לוי 18/10/2017 22:05הגב לתגובה זו
- 3.איך לא חשבתי על המודל של לביא קודם? (ל"ת)גיא ברעם 17/10/2017 21:58הגב לתגובה זו
- 2.בהצלחה תותח, buona fortuna! (ל"ת)נתי יעקובי 17/10/2017 19:13הגב לתגובה זו
- 1.איה 17/10/2017 17:54הגב לתגובה זוכל הכבוד! אתה פשוט תותח על ואיש מקצוע שבא לעבוד תמשיך כך
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.49% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
