
בשל חילוקי דעות: לפ"מ מחרימה את ערוץ 10- ולא משבצת בו קמפיינים חדשים
לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) לא משבצת קמפיינים מסחריים בערוץ 10 מהשבוע שעבר - כך נודע לאייס. הסיבה לחרם היא חילוקי דעות מסחריים בין הלשכה לבין הערוץ בנוגע למחירי רכש המדיה.
במכתב ששלחו לפני מספר ימים מנהל לפ"מ גדי מרגלית וסגן חשב ראש הממשלה, חמי דוניצה, לחשבת הכללית מיכל עבעדי בויאנג'ו, סגן חשב בכיר עמוס שרדי, ויוסי איצקוביץ' - חשב משרד ראש הממשלה, עולה כי מו"מ בין לפ"מ לערוץ 10 עלה על שרטון, ועל כן התקבלה ההחלטה לא לרכוש מדיה בערוץ 10 עד להודעה חדשה. למכתב נשלחו העתקים גם לכל חשבי משרדי הממשלה השונים, לדוברי המשרדים שמחליטים בין היתר על קמפיינים, ולגורמים נוספים.
"לפ"מ מנהלת מו"מ עם ספקי מדיה על מנת להגיע לתנאים מסחריים שיאפשרו לה לנצל את גודלה היחסי ולקבל מחירי מדיה הנמוכים ביותר שניתן להשיג", צוין במכתב שהגיע לידי אייס. "מחירים אלו צריכים לשקף נכוחה את היקפי המדיה אותם רוכשת לפ"מ עמור לקוחותיה, זאת בהתבסס על נתוני חברת בקרת המדיה שלפ"מ רוכשת את שירותיה".
בהמשך נכתב כי "לאור חילוקי דעות מסחריים שהתגלו בין לפ"מ לבין ערות 10 המתייחסים להמשך התקשרות מסחרית בנוגע למחירי רכש המדיה, החליטה לפ"מ מעתה ועד לפתרון הבעיה שלא לרכוש מדיה בערוץ 10. אי לכך ובהתאם לזאת, נכון לעכשיו קמפיינים של לקוחות לפ"מ לא יוכלו להיות משובצים בערוץ 10".
יש לציין כי בשנים האחרונות רכשה לפ"מ מערוץ 10 מדיה בסך של כ-15-20 מיליון שקלים על פי הערכות, כך שבמצב כזה מדובר בפגיעה מסחרית משמעותית בערוץ ככל שהחרם יימשך לפרק זמן ארוך יותר ויותר.
בצד זה יש לציין כי קמפיינים שנמצאים באוויר, ימשיכו להיות משודרים לאחר שכבר נרכש מדיה עבורם, בין היתר בקמפיין שמעודד את הציבור להצביע בבחירות, בכיכובו של יוסי מרשק.
מערוץ 10 נמסר כי "איננו נוהגים לתת פומבי לדיונים מסחריים עם מפרסמים".
- 2.מצד אחד אישרו להם חוק-> מצד שני ייבוש תקציבים (ל"ת)break even 13/01/2013 11:32הגב לתגובה זו
- 1.זה לגיטימי המאבקים המסחריים (ל"ת)שירן 11/01/2013 13:07הגב לתגובה זו