
בשל חילוקי דעות: לפ"מ מחרימה את ערוץ 10- ולא משבצת בו קמפיינים חדשים
לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) לא משבצת קמפיינים מסחריים בערוץ 10 מהשבוע שעבר - כך נודע לאייס. הסיבה לחרם היא חילוקי דעות מסחריים בין הלשכה לבין הערוץ בנוגע למחירי רכש המדיה. במכתב ששלחו לפני מספר ימים מנהל לפ"מ גדי מרגלית וסגן חשב ראש הממשלה, חמי דוניצה, לחשבת הכללית מיכל עבעדי בויאנג'ו, סגן חשב בכיר עמוס שרדי, ויוסי איצקוביץ' - חשב משרד ראש הממשלה, עולה כי מו"מ בין לפ"מ לערוץ 10 עלה על שרטון, ועל כן התקבלה ההחלטה לא לרכוש מדיה בערוץ 10 עד להודעה חדשה. למכתב נשלחו העתקים גם לכל חשבי משרדי הממשלה השונים, לדוברי המשרדים שמחליטים בין היתר על קמפיינים, ולגורמים נוספים. "לפ"מ מנהלת מו"מ עם ספקי מדיה על מנת להגיע לתנאים מסחריים שיאפשרו לה לנצל את גודלה היחסי ולקבל מחירי מדיה הנמוכים ביותר שניתן להשיג", צוין במכתב שהגיע לידי אייס. "מחירים אלו צריכים לשקף נכוחה את היקפי המדיה אותם רוכשת לפ"מ עמור לקוחותיה, זאת בהתבסס על נתוני חברת בקרת המדיה שלפ"מ רוכשת את שירותיה". בהמשך נכתב כי "לאור חילוקי דעות מסחריים שהתגלו בין לפ"מ לבין ערות 10 המתייחסים להמשך התקשרות מסחרית בנוגע למחירי רכש המדיה, החליטה לפ"מ מעתה ועד לפתרון הבעיה שלא לרכוש מדיה בערוץ 10. אי לכך ובהתאם לזאת, נכון לעכשיו קמפיינים של לקוחות לפ"מ לא יוכלו להיות משובצים בערוץ 10". יש לציין כי בשנים האחרונות רכשה לפ"מ מערוץ 10 מדיה בסך של כ-15-20 מיליון שקלים על פי הערכות, כך שבמצב כזה מדובר בפגיעה מסחרית משמעותית בערוץ ככל שהחרם יימשך לפרק זמן ארוך יותר ויותר. בצד זה יש לציין כי קמפיינים שנמצאים באוויר, ימשיכו להיות משודרים לאחר שכבר נרכש מדיה עבורם, בין היתר בקמפיין שמעודד את הציבור להצביע בבחירות, בכיכובו של יוסי מרשק. מערוץ 10 נמסר כי "איננו נוהגים לתת פומבי לדיונים מסחריים עם מפרסמים".
- 2.מצד אחד אישרו להם חוק-> מצד שני ייבוש תקציבים (ל"ת)break even 13/01/2013 11:32הגב לתגובה זו
- 1.זה לגיטימי המאבקים המסחריים (ל"ת)שירן 11/01/2013 13:07הגב לתגובה זו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד.
הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11.
רצועות נוספות
רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים.
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.