ספרד מחכה: מי עדיפה, אנגליה או הולנד, ומי יעמוד למבחן הערב?
סאות'גייט עשה מהלך שלא אופייני לו במשחק האחרון: הוא פתח עם שלושה בלמים, תפקד את סאקה כשחקן אגף וראה ממנו יכולת אחרת לגמרי. אנגליה הייתה יוזמת ורעננה יותר משוויץ במחצית הראשונה, ובשנייה - נחלשה וספגה את השער. נראה שזה מה שגורם לאנגלים להתעורר - כשהקבוצה מפגרת, סאות'גייט לוקח את העניינים ליידיים ומשחרר את הקבוצה. הוא מאפשר לה לשחק כדורגל התקפי ואנגליה נראית שונה לגמרי. המשחק הערב זה הזמן של פודן להוכיח שהוא מסוגל להרים את אנגליה בטורניר הזה. בלינגהאם הציל את הנבחרת מול סלובקיה, סאקה עשה זאת מול שוויץ למרות טורניר חלש מאוד שלו וכעת, פודן צריך להתעלות מעל הקבוצה ולהוכיח שהוא שווה את האמון שהמאמן שלו נתן בו. ההחלטה לא לזמן את גריליש היא שערורייתית, לא פחות, ואם אנגליה לא תזכה ביורו יכול להיות שסאות'גייט ישלם עליה מחיר כבד. מארק גהי אמור לשוב למרכז ההגנה הערב אחרי הרחקה ונראה שאזרי קונסה ישוב לספסל. לוק שואו שנראה טוב במשחק האחרון עשוי לפתוח בשל היכולת הבינונית של קירן טריפייר, שמילא את מקומו של שואו כי היא פצוע. הולנד, כזכור, לא נחשבה למועמדת לזכות ביורו. היא פתחה את הטורניר בצורה צולעת, ונראה שאף אחד לא באמת מאמין שם שהיא מסוגלת ללכת "עד הסוף". קומאן היה שוטתף לגמר האחרון של הולנד ב-1988 וקרוב מאוד לעשות זאת גם כמאמן. המאמן שוקל לעשות מספר שינויים, כולל הצבת ואוט וחהורסט, שנראה טוב מול טורקיה, בהתקפה. גם דונייל מאלן שכבש צמד מול רומניה עשוי לפתוח. הולנד עברה משברון קטן בדרך לחצי הגמר. היא הייתה אמורה לקיים אתמול מסיבת עיתונאים, אבל שיבוש בתנועת הרכבות בין וולפסבורג לדורטמונד מנע ממנה להתקיים וכך חלק מההכנות השתבשו. רבים מאוהדי אנגליה ביקרו את ההחלטה לפתוח עם הארי קיין, אבל סאות'גייט ממשיך להאמין בכוכב שלו. "אנחנו צריכים להגיע לגמר", אמר אתמול קיין. "ככל שמגיעים רחוק יותר ונראים טוב יותר, כך הציפיות גבוהות יותר. יש לנו מטרה, להגיע לגמר יורו שני ברציפות. יש הרבה ניסיון בסגל במעמדים הללו, נצטרך לתעל את הלחץ להתרגשות". מבחינת שווי שוק, אגב, אנגליה היא הפייבוריטית בטורניר - שווי שוק של 1.52 מיליארד אירו. שניים מהשחקנים שתורמים מאוד לשווי הם ג'וד בלינגהאם (180 מיליון אירו) ופיל פודן (150 מיליון אירו). שחקני הולנד שווים 815 מיליון אירו. הכוכב של הולנד הוא כמובן קודי גאקפו (3 שערים עד כה), שסיים עונה עם 16 שערים ו-6 בישולים ב-53 משחקים, כש-18 משחקים הוא פתח על הספסל ונכנס כמחליף. בהולנד הוא כוכב, אבל אצל יורגן קלופ הוא עוד שחקן בסגל - ללמדכם על ההבדל מול הסגל של אנגליה, שמונה שחקנים רבים שנחשבים לכוכבים בקבוצות שלהם. שלושה שערים בטורניר זה המון - רק ג'וני רפ ודניס ברגקאמפ עשו זאת קודם בשני טורנירים גדולים. גאקפו כבש שלושה שערים גם במונדיאל בקטאר. הסטטיסטיקה, אגב, דווקא עומדת לטובתם של האורנג'. היא ניצחה 7 פעמים, אנגליה רק 6, אבל תשעה משחקים הסתיימו בתיקו. האם הערב נראה הארכה?🎯😏@woutweghorst #NothingLikeOranje #NEDENG pic.twitter.com/513EMZNNvV
— OnsOranje (@OnsOranje) July 9, 2024

נפרד מרד בול עם 80 מיליון אירו; מה היעד הבא?
אחרי הדחה, פיצויים 70 מיליון דולר, מה יהיה הצעד הבא של כריסטיאן הורנר בפורמולה 1
כריסטיאן הורנר, האיש שהפך את רד בול לאימפריה של הפורמולה 1, סיים את דרכו באחת מהעזיבות המתוקשרות בתולדות הספורט המוטורי. אחרי שני עשורים בפסגה, שמונה אליפויות עולם לנהגים ושש ליצרניות, הורנר מצא את עצמו מחוץ לקבוצה שבנה מאפס אבל עם צ׳ק פיצויים מרשים שנע בין 60 ל־80 מיליון אירו. עכשיו, כשהאבק שקע, השאלה המרכזית היא לא מה היה, אלא מה יהיה: האם האיש שהמציא מחדש את ניהול קבוצות המרוצים יחזור לזירה והפעם מהצד של הבעלות?
כריסטיאן הורנר (במרכז) עם מקס וורסטפאן (מימין) בגרנד פרי הבריטי, המרוץ האחרון של הורנר בתפקיד (Getty Images/Red Bull Content Pool)
בהתחשב בגודל פיצויי הפיטורים, 60-80 מיליון יורו, תלוי לאיזה אתר מדיה מאמינים יותר, סיום המו״מ בין רד בול GmbH, ענקית משקאות האנרגיה והבעלים של קבוצת הפורמולה 1 הנושאת את שמה, לבין כריסטיאן הורנר, מי שמעשית ייסד את הקבוצה, ניהל אותה במשך 20 שנה, הוביל אותה לשמונה אליפויות עולם לנהגים ולשש אליפויות עולם ליצרניות, והודח ביולי האחרון, אחרי מאבק מתוקשר היטב שנמשך כמעט שנתיים, הרי משך המו״מ היה קצר ביותר. להורנר, ככל הנראה מנהל הקבוצה בעל השכר הגבוה ביותר בפורמולה 1, 10-12 מיליון יורו לעונה, נותרו עוד חמש שנים לסיום חוזהו, והחברה הפרטית העדיפה לסיים את הפרשה במהירות במקום להיגרר בין בתי משפט במשך שנים. מצידו, גם הורנר רצה לסיים את הפרשה, כדי שיוכל להתפנות לפרויקט הבא שלו, שרבים סבורים שיהיה בפורמולה 1, זירה שבה הוא זכה להצלחות כרון דניס, פרנק ויליאמס, טוטו וולף, ואפילו אנצו פרארי, אולם להבדיל מהם הוא היה שכיר, שברגע שהמעסיק הגיע למסקנה שנוכחותו פוגעת בקבוצה יותר מאשר מסייעת לה, הוא לא היסס לוותר על שירותיו מהיום למחר.
הורנר (51) צפוי לנצל את הטרנפורמציה העוברת כיום על סדרת הפורמולה 1 ומבנה הבעלות על הקבוצות, כדי למצוא את דרכו חזרה אל הספורט. אם בשנות ה-50׳ קבוצות נשלטו ע״י יצרניות רכב – מרצדס, מזראטי, אלפא רומיאו ועוד - החל משנות ה-60׳ נוסדה באי הבריטי תעשיית מרוצים שמתוכה צמחו קבוצות מרוצים עצמאיות, שרובן נעלמו ונשכחו ואחדות מהן, דוגמת מקלארן, ויליאמס עדיין פעילות. בשנים האחרונות מתקבע דפוס חדש של בעלות, ובו מדובר בשת״פ בין יצרניות רכב לבין משקיעים, לעיתים משקיעים פיננסיים בלבד, לעיתים משקיעים אסטרטגיים.
- בראד פיט על המסלול - הצלחה לסרט F1 של אפל; האם הסרט יזניק את הפורמולה 1 לשיאים חדשים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מקס וורסטפאן חוגג זכיה ראשונה באליפות עולם לנהגים בסיום הגרנד פרי של אבו דאבי 2021. עוד אליפות לאוסף של הורנר (Getty Images/Red Bull Content Pool)

נפרד מרד בול עם 80 מיליון אירו; מה היעד הבא?
אחרי הדחה, פיצויים 70 מיליון דולר, מה יהיה הצעד הבא של כריסטיאן הורנר בפורמולה 1
כריסטיאן הורנר, האיש שהפך את רד בול לאימפריה של הפורמולה 1, סיים את דרכו באחת מהעזיבות המתוקשרות בתולדות הספורט המוטורי. אחרי שני עשורים בפסגה, שמונה אליפויות עולם לנהגים ושש ליצרניות, הורנר מצא את עצמו מחוץ לקבוצה שבנה מאפס אבל עם צ׳ק פיצויים מרשים שנע בין 60 ל־80 מיליון אירו. עכשיו, כשהאבק שקע, השאלה המרכזית היא לא מה היה, אלא מה יהיה: האם האיש שהמציא מחדש את ניהול קבוצות המרוצים יחזור לזירה והפעם מהצד של הבעלות?
כריסטיאן הורנר (במרכז) עם מקס וורסטפאן (מימין) בגרנד פרי הבריטי, המרוץ האחרון של הורנר בתפקיד (Getty Images/Red Bull Content Pool)
בהתחשב בגודל פיצויי הפיטורים, 60-80 מיליון יורו, תלוי לאיזה אתר מדיה מאמינים יותר, סיום המו״מ בין רד בול GmbH, ענקית משקאות האנרגיה והבעלים של קבוצת הפורמולה 1 הנושאת את שמה, לבין כריסטיאן הורנר, מי שמעשית ייסד את הקבוצה, ניהל אותה במשך 20 שנה, הוביל אותה לשמונה אליפויות עולם לנהגים ולשש אליפויות עולם ליצרניות, והודח ביולי האחרון, אחרי מאבק מתוקשר היטב שנמשך כמעט שנתיים, הרי משך המו״מ היה קצר ביותר. להורנר, ככל הנראה מנהל הקבוצה בעל השכר הגבוה ביותר בפורמולה 1, 10-12 מיליון יורו לעונה, נותרו עוד חמש שנים לסיום חוזהו, והחברה הפרטית העדיפה לסיים את הפרשה במהירות במקום להיגרר בין בתי משפט במשך שנים. מצידו, גם הורנר רצה לסיים את הפרשה, כדי שיוכל להתפנות לפרויקט הבא שלו, שרבים סבורים שיהיה בפורמולה 1, זירה שבה הוא זכה להצלחות כרון דניס, פרנק ויליאמס, טוטו וולף, ואפילו אנצו פרארי, אולם להבדיל מהם הוא היה שכיר, שברגע שהמעסיק הגיע למסקנה שנוכחותו פוגעת בקבוצה יותר מאשר מסייעת לה, הוא לא היסס לוותר על שירותיו מהיום למחר.
הורנר (51) צפוי לנצל את הטרנפורמציה העוברת כיום על סדרת הפורמולה 1 ומבנה הבעלות על הקבוצות, כדי למצוא את דרכו חזרה אל הספורט. אם בשנות ה-50׳ קבוצות נשלטו ע״י יצרניות רכב – מרצדס, מזראטי, אלפא רומיאו ועוד - החל משנות ה-60׳ נוסדה באי הבריטי תעשיית מרוצים שמתוכה צמחו קבוצות מרוצים עצמאיות, שרובן נעלמו ונשכחו ואחדות מהן, דוגמת מקלארן, ויליאמס עדיין פעילות. בשנים האחרונות מתקבע דפוס חדש של בעלות, ובו מדובר בשת״פ בין יצרניות רכב לבין משקיעים, לעיתים משקיעים פיננסיים בלבד, לעיתים משקיעים אסטרטגיים.
- בראד פיט על המסלול - הצלחה לסרט F1 של אפל; האם הסרט יזניק את הפורמולה 1 לשיאים חדשים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מקס וורסטפאן חוגג זכיה ראשונה באליפות עולם לנהגים בסיום הגרנד פרי של אבו דאבי 2021. עוד אליפות לאוסף של הורנר (Getty Images/Red Bull Content Pool)