ספרד מחכה: מי עדיפה, אנגליה או הולנד, ומי יעמוד למבחן הערב?
סאות'גייט עשה מהלך שלא אופייני לו במשחק האחרון: הוא פתח עם שלושה בלמים, תפקד את סאקה כשחקן אגף וראה ממנו יכולת אחרת לגמרי. אנגליה הייתה יוזמת ורעננה יותר משוויץ במחצית הראשונה, ובשנייה - נחלשה וספגה את השער. נראה שזה מה שגורם לאנגלים להתעורר - כשהקבוצה מפגרת, סאות'גייט לוקח את העניינים ליידיים ומשחרר את הקבוצה. הוא מאפשר לה לשחק כדורגל התקפי ואנגליה נראית שונה לגמרי. המשחק הערב זה הזמן של פודן להוכיח שהוא מסוגל להרים את אנגליה בטורניר הזה. בלינגהאם הציל את הנבחרת מול סלובקיה, סאקה עשה זאת מול שוויץ למרות טורניר חלש מאוד שלו וכעת, פודן צריך להתעלות מעל הקבוצה ולהוכיח שהוא שווה את האמון שהמאמן שלו נתן בו. ההחלטה לא לזמן את גריליש היא שערורייתית, לא פחות, ואם אנגליה לא תזכה ביורו יכול להיות שסאות'גייט ישלם עליה מחיר כבד. מארק גהי אמור לשוב למרכז ההגנה הערב אחרי הרחקה ונראה שאזרי קונסה ישוב לספסל. לוק שואו שנראה טוב במשחק האחרון עשוי לפתוח בשל היכולת הבינונית של קירן טריפייר, שמילא את מקומו של שואו כי היא פצוע. הולנד, כזכור, לא נחשבה למועמדת לזכות ביורו. היא פתחה את הטורניר בצורה צולעת, ונראה שאף אחד לא באמת מאמין שם שהיא מסוגלת ללכת "עד הסוף". קומאן היה שוטתף לגמר האחרון של הולנד ב-1988 וקרוב מאוד לעשות זאת גם כמאמן. המאמן שוקל לעשות מספר שינויים, כולל הצבת ואוט וחהורסט, שנראה טוב מול טורקיה, בהתקפה. גם דונייל מאלן שכבש צמד מול רומניה עשוי לפתוח. הולנד עברה משברון קטן בדרך לחצי הגמר. היא הייתה אמורה לקיים אתמול מסיבת עיתונאים, אבל שיבוש בתנועת הרכבות בין וולפסבורג לדורטמונד מנע ממנה להתקיים וכך חלק מההכנות השתבשו. רבים מאוהדי אנגליה ביקרו את ההחלטה לפתוח עם הארי קיין, אבל סאות'גייט ממשיך להאמין בכוכב שלו. "אנחנו צריכים להגיע לגמר", אמר אתמול קיין. "ככל שמגיעים רחוק יותר ונראים טוב יותר, כך הציפיות גבוהות יותר. יש לנו מטרה, להגיע לגמר יורו שני ברציפות. יש הרבה ניסיון בסגל במעמדים הללו, נצטרך לתעל את הלחץ להתרגשות". מבחינת שווי שוק, אגב, אנגליה היא הפייבוריטית בטורניר - שווי שוק של 1.52 מיליארד אירו. שניים מהשחקנים שתורמים מאוד לשווי הם ג'וד בלינגהאם (180 מיליון אירו) ופיל פודן (150 מיליון אירו). שחקני הולנד שווים 815 מיליון אירו. הכוכב של הולנד הוא כמובן קודי גאקפו (3 שערים עד כה), שסיים עונה עם 16 שערים ו-6 בישולים ב-53 משחקים, כש-18 משחקים הוא פתח על הספסל ונכנס כמחליף. בהולנד הוא כוכב, אבל אצל יורגן קלופ הוא עוד שחקן בסגל - ללמדכם על ההבדל מול הסגל של אנגליה, שמונה שחקנים רבים שנחשבים לכוכבים בקבוצות שלהם. שלושה שערים בטורניר זה המון - רק ג'וני רפ ודניס ברגקאמפ עשו זאת קודם בשני טורנירים גדולים. גאקפו כבש שלושה שערים גם במונדיאל בקטאר. הסטטיסטיקה, אגב, דווקא עומדת לטובתם של האורנג'. היא ניצחה 7 פעמים, אנגליה רק 6, אבל תשעה משחקים הסתיימו בתיקו. האם הערב נראה הארכה?🎯😏@woutweghorst #NothingLikeOranje #NEDENG pic.twitter.com/513EMZNNvV
— OnsOranje (@OnsOranje) July 9, 2024
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
