תשואה של 0.5% לקרנות הפנסיה החדשות בדצמבר

דומה לנובמבר 2005 ונמוכה מדצמבר 2004 בו השיגו הקרנות 1.12%. הקרנות החדשות רשמו צבירה נטו של 485 מיליון שקל בדצמבר. ההפקדות אשתקד עמדו על 5.16 מיליארד ש' מול 4.4 מיליארד ב-2004
שי פאוזנר |

רגע לפני הממשלה "החברתית" שעשויה לקום פה, ואפשרות ריאלית שנראה בה שרים ממפלגת הגימלאים, מעניין לראות על מה הם אמורים להלחם. מנתונים של משרד האוצר מהבוקר עולה, כי התשואה על כלל ההשקעות של קרנות הפנסיה החדשות (מקיפות וכלליות) בחודש דצמבר 2005 הייתה 0.51%, בדומה לחודש נובמבר 2005 בו התשואה עמדה על 0.47%, ונמוכה מהתשואה בחודש דצמבר 2004 בו השיגו הקרנות 1.12%.

בשנת 2005 השיגו קרנות הפנסיה החדשות על כלל ההשקעות תשואה מצטברת של 10.83%. תשואה זו גבוהה מהתשואה אשתקד שעמדה על 7.22%.

הצבירה נטו בקרנות הפנסיה החדשות בחודש דצמבר 2005 הייתה חיובית והסתכמה ב-485 מיליון שקל, זאת בהמשך לצבירה חיובית של 382 מיליון שקל בחודש נובמבר 2005, ובהשוואה לצבירה חיובית של 444 מיליון שקל בחודש המקביל אשתקד. הצבירה החיובית נטו מתחילת השנה הסתכמה ב-4.53 מיליארד שקל, והיא גבוהה מהצבירה אשתקד של 3.77 מיליארד שקל.

עוד בדצמבר: הצבירה החודשית נטו בקרנות הפנסיה המקיפות הייתה חיובית והסתכמה ב-478 מיליון שקל, זאת בהמשך לצבירה חיובית של 377 מיליון שקל בחודש הקודם, ובדומה לצבירה חיובית של 440 מיליון שקל בחודש המקביל אשתקד.

הצבירה נטו בשנת 2005 הייתה חיובית והסתכמה ב-4.49 מיליארד שקל, זאת בהשוואה לצבירה חיובית של 3.7 מיליארד שקל בשנת 2004.

הצבירה החודשית נטו בקרנות הפנסיה הכלליות הייתה חיובית והסתכמה ב-6.9 מיליון שקל, זאת בהמשך לצבירה חיובית של 4.6 מיליון שקל בחודש הקודם, ובהשוואה לצבירה חיובית של 4.2 מיליון שקל בחודש המקביל אשתקד. הצבירה החיובית נטו בשנת 2005, בסך 36 מיליון שקל, נמוכה מהצבירה נטו שהושגה בשנת 2004 בסך 43 מיליון שקל.

ההפקדות בשנת 2005 כולה בקרנות הפנסיה המקיפות היו בסך 5.16 מיליארד שקל, בהשוואה ל-4.4 מיליארד שקל בשנת 2004. עם זאת, לא נרשמה עלייה דומה במשיכות מקרנות הפנסיה המקיפות. בשנת 2005 סך המשיכות עמד על 665 מיליון שקל, לעומת 651 מיליון שקל בשנת 2004.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד. 

משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף
ועידת התשתיות

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר

משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים

מנדי הניג |

משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".

בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.

אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.


לצפיה בועידה - 



ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה

איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה

האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.

לא נתקעת בפקקים?