החברה לישראל: הרווח צמח ב-15% ל-1.59 מיליארד ש'
החברה סיימה את שנת 2005 ברווח של כ-1.59 מיליארד שקל, לעומת רווח של 1.38 מיליארד שקל אשתקד (גידול של כ- 15%). את הרבעון הרביעי של שנת 2005 סיימה החברה ברווח של כ-218 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-325 מליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ברבעון הרביעי אשתקד נכללו הכנסות חד פעמיות של כ-51 מיליארד שקל בעוד שברבעון הנוכחי נכללו הוצאות חד פעמיות בסך של כ-42 מליון שקל. ללא הכנסות/הוצאות חד פעמיות מסתכם הרווח לרבעון בכ-260 מיליו שקל, לעומת כ-274 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
תזרימי המזומנים שנבעו מפעילות שוטפת הסתכמו בשנת 2005 בכ-3.34 מיליארד שקל לעומת סך של כ-2.9 מיליארד שקל אשתקד (גידול של כ- 15%).
מנכ"ל החברה,יוסי רוזן, סיכם היום את פעילות החברות בקבוצה ובין השאר אמר על צים, כי החברה סיימה את השנה ברווח של כ-187 מיליון דולר, לעומת רווח של כ-172 מיליון דולר אשתקד. זאת, למרות עליית מחירי הדלק אשר נסקו בתקופת החשבון בשיעור של כ-48% לעומת אשתקד.
מספר המכולות המובלות בשנת החשבון הסתכמה בכ-2,041 אלפי TEU לעומת 1,987 אלפי TEU אשתקד. הגידול במחזור המכירות של צים בשנת החשבון נבע מעליה במחיר ההובלה הממוצע למכולה בכ- 12% ועליה של כ-3% בכמות המובלת, בהשוואה לאשתקד. הוצאות דמי החכירה גדלו בתקופת הדוח בשיעור של כ-30% לעומת אשתקד.
את הרבעון הרביעי של שנת החשבון סיימה צים ברווח של כ-32 מיליון דולר, לעומת כ-57 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. אשתקד כלל הרווח , רווח הון ממכירת אניות, נטו, בסכום של כ-24 מיליון דולר. ללא רווחי הון סיימה צים את הרבעון הרביעי בדומה לרבעון המקביל אשתקד. בשנה האחרונה, גייסה צים סך של כ-145 מליון דולר בדרך של הנפקה פרטית של אגרות חוב למשקיעים מוסדיים.
על טאואר אמר רוזן, כי לראשונה עברה החברה ל-EBITDA חיובי המעיד על תחילת הנבת פירות יישום תוכנית ההתייעלות של החברה. בשנה הקרובה מצפה הנהלתה של טאואר להציג צמיחה בהכנסות. בשנת החשבון הסתכמו המכירות של טאואר בסכום של כ-102 מיליון דולר לעומת סכום של כ-126 מליון דולר אשתקד. עלות המכירות הסתכמה בשנת החשבון בסכום של כ- 238 מליון דולר לעומת סך של כ-228 מליון דולר אשתקד. טאואר סיימה את שנת החשבון בהפסד של כ-203 מליון דולר, לעומת הפסד של כ-138 מליון דולר אשתקד.
נציין, כי אשתקד נכלל רווח הון ממכירת ההשקעה בחברת סייפן בסכום של כ-32 מליון דולר. את הרבעון הרביעי של שנת החשבון סיימה טאואר בהפסד של כ-45 מיליון דולר לעומת הפסד של כ- 23 מליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ברבעון המקביל אשתקד נכלל רווח הון ממכירת ההשקעה בחברת סייפן.
על בז"ן הזכיר רוזן, כי בתחילת פברואר 2006 העבירה החברה לישראל למדינה את כל מניותיה בבתי הזיקוק. בכך מומש אותו חלק בהסכם בין החברה לישראל למדינה, לפיו יועברו למדינה כל מניותיה של החברה לישראל בבתי זיקוק לנפט בע"מ בשיעור של 26% תמורת סך של 677.5 מיליון שקל (כולל דיבידנד שחולק).

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה
כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים
משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".
בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.
אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.
לצפיה בועידה -
- משרד התחבורה מגביר היערכות לרעידת אדמה הרסנית
- מהומה בועדת הכלכלה: "מחירי התחבורה הציבורית יעלו ב-18% בשנת 2024"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה
איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה
האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.
לא נתקעת בפקקים?