בין עזה ללונדון: מל"ט טס לראשונה מעל שמי בריטניה
היסטוריה קטנה נרשמה היום כאשר המטוס ללא טייס מסוג הרמס 450 של חברת אלביט מערכות השלים טיסה מעל לחבל הארץ וויילס שבבריטניה. באלביט מערכות מדווחים כי הטיסה שהיא חלק מפרוייקט הענק Watchkeeper הושלמה ונרשמה בדו"ח התנועות האוויריות של רשות התעופה האזרחית הבריטית.
כמו בכל הטיסות האזרחיות, הוצג בדיווח סוג כלי הטיס, מספר הנוסעים והכינוי בקשר האלחוטי. בעמודה המתייחסת למספר הנוסעים נרשם: "אפס נוסעים". הטסת המל"ט, שהתבצעה בשעות הבוקר המוקדמות, נועדה להציג את יכולת ההרמס 450 לפעול במרחב האווירי של בריטניה. המל"ט הופעל מתחנת השליטה הקרקעית שמוקמה ב-ParcAberporth.
במהלך הטיסה, שהתבצעה תוך עקיבה רציפה מהקרקע, הוקרנו על מסכי ענק תמונות ברזולוציה גבוהה ששודרו לקרקע ממערכת התצפית מסוג CoMPASS, פרי פיתוחה של אלאופ מקבוצת אלביט מערכות.
מל"ט ההרמס 450 מתוצרת אלביט מערכות הינו הבסיס על פיו יפותחו כלי הטייס Watchkeeper 450 כחלק ממערכת שלמה של משרד הביטחון הבריטי. המערכת הבריטית אף תכלול חיישנים מתקדמים מרובים, יכולת המראה ונחיתה אוטומטית ומתקני ביצוע ותקשורת.
יוסי אקרמן, נשיא אלביט מערכות, מסר: "אני גאה על הזכות שנפלה בחלקה של אלביט מערכות לרשום, יחד עם חברת תאלס, פרק חשוב בהסטוריה של תעשיית המל"טים באנגליה בפרט ובעולם בכלל. הטיסה המוצלחת הינה נקודת ציון חשובה במסגרת התוכנית היוקרתית הווצ'קיפר והוכחה נוספת ליכולות הטכנולוגיות המתקדמות שלנו. "
במסגרת טיסות המל"טים שהתקיימו בפארק אברפורט בווילס השתתף במספר גיחות גם המל"ט הזעיר מסוג סקיילארק, שגם הוא פרי פיתוח של אלביט מערכות. מזל"ט זה, הנמצא בשרות מפקדת זרוע היבשה של צה"ל, נישא על גבו של הלוחם ומיועד לתצפית יום ולילה ולאיסוף מודיעין "מעבר לגבעה" עד לטווח של כ-10 ק"מ.
לפני כחודשיים, ביצע הסקיילארק הדגמת יכולות בבסיס הניסויים של הצי האמריקאי וובסטר-פילד שבמדינת מרילנד במסגרת התערוכה המובילה בעולם בתחום הכלים הבלתי מאוישים.

העלמתי הכנסות של 100 אלף שקל לפני עשור - להצהיר עליהן בגילוי מרצון?
למה נוהל גילוי מרצון לא יספק את מה שמצפים ממנו - אנשים יחששו לדווח באופן לא אנונימי ואין ביטול אוטומטי של קנסות, הצמדה וריבית
לאחר למעלה משלוש שנות ציפייה, רשות המסים פרסמה את נוהל הגילוי מרצון החדש - רשות המסים
מודיעה על גילוי מרצון: דיווח על נכסים והכנסות שלא דווחו, בתמורה לתשלום מס וללא הליך פלילי
על פניו, מדובר במהלך חיובי שמטרתו לעודד שקיפות, להגדיל את רשת חייבי המס ולספק לנישומים הזדמנות להסדיר חובות עבר בכפוף לחיסון פלילי. זה גם אמור להגדיל את הקופה
הציבורית מגביית מסים. בפועל קשה לומר שמדובר ב"בשורה" של ממש, וספק בתמריץ אמיתי לחשיפה.
ראשית, בניגוד לנהלים קודמים בנושא זה, הנוהל הנוכחי מציע אך ורק הליך שאינו אנונימי. אנשים צריכים להזדהות כאשר הם מגישים בקשה לנוהל גילוי מרצון. אין כאן כשל של רשות המסים אלא התנגדות של משרד המשפטים, אך המשמעות ברורה: נישומים רבים, שגם כך חוששים מהליך כזה, יירתעו עוד יותר מלהיחשף. מדובר על מחסום בסיסי של אנשים להיחשף מול הרשויות גם מכיוון שהם עשויים לחשוב שהם "סומנו" על ידי רשות המסים. כשמשלבים זאת עם החמרות נוספות, שכעת כתובות במפורש ובעבר היו בגדר "תורה שבעל פה", נוצרת תחושה שהרשות אמנם הפנימה את לקחי העבר אך בחרה לסגור פינות באופן קשיח מדי.
כדי להבין את הבעייתיות, נניח נישום שלא דיווח על הכנסה חייבת בשיעור מס שולי של 100 אלף ש"ח בשנת 2015. אילו היה מדווח במועד, המס היה עומד, נניח, על כ-35 אלף שקל בלבד. כיום, בהליך גילוי מרצון, אותו נישום עשוי למצוא את עצמו מול תוצאה דרמטית:
תשלום על קרן המס בסך של 35 אלף שקל, ריבית והצמדה כ-5 אלף שקל ועל כל אלה מתווסף קנס גרעון של כ-30 אלף שקל נוספים. כלומר, חוב של 35 אלף שקל צומח לפי שלושה ויותר. איזה תמריץ יש כאן לנישום להיחפז ולדווח ביוזמתו? שהרי האמת צריכה להיאמר- אם לא נתגלה עד היום "מחדלו" זה, מה הסבירות שיתגלה אי פעם?
- רשות המסים מודיעה על גילוי מרצון: דיווח על נכסים והכנסות שלא דווחו, בתמורה לתשלום מס וללא הליך פלילי
- האם גילוי מרצון מכשיר העברות כספים חשודים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנוהל החדש מבהיר שאין ביטול אוטומטי של הצמדה וריבית, ואין ביטול של קנסות גרעון אלא בכפוף לשיקול דעת פקיד השומה.

משרד התחבורה עושה סדר במספרי הדרכים והכבישים - הכל במקום אחד
כל המספרים במקום אחד: משרד התחבורה משיק מפת כבישים אחידה ומעודכנת שתשמש גם את הנהגים וגם את המשטרה
משרד התחבורה השיק את "מפת מספרי הדרכים הארצית הרשמית של ישראל", לראשונה גם באינטרנט. המפה, שתהווה מעתה מקור המידע הרשמי והיחיד לנושא, נועדה לאחד את כלל הנתונים הקיימים ולמנוע כפילויות וסותרות במספור הכבישים. המשמעות: מהיום, כל גורם ממערכות GPS ועד המשטרה
יעבוד על בסיס נתונים אחיד ומעודכן.
לדברי שרת התחבורה מירי רגב, "מפת מספרי הדרכים הרשמית מכניסה סדר והיגיון במספור רשת הכבישים, וכך תסייע לכל נהג ונוסע להתמצא בדרכים בקלות ובבטחה, ותשמש גם את הגורמים המקצועיים לניהול תנועה מתקדם ושקוף".
הצורך במפה אחידה גבר בשנים האחרונות עם התרחבות רשת הכבישים בישראל. כל כביש חדש מקבל מספר המשולב בשלטי הדרכים ובמערכות הניווט, אך עד כה היו מקרים של חוסר עקביות בין גורמים שונים. המספור הרשמי אמור לפתור את הבעיה ולאפשר מעקב ברור אחר תאונות, תחזוקה ותפעול התנועה.
מאחורי המספרים
בניגוד למה שנהוג לחשוב, המספור הוא לא שרירותי. מספר זוגי מציין דרך אורך מצפון לדרום כמו כביש 2 לאורך החוף או כביש 6 חוצה ישראל בעוד שמספר אי-זוגי מסמן דרך רוחב ממערב למזרח, דוגמת כביש 1 המחבר את תל אביב לירושלים או כביש 65 החוצה
את העמקים.
- ה-BRT יוצא לדרך: יחבר בין ראשל"צ, רמלה ולוד
- תוכנית חדשה: שדרוג כביש 91 ומחלף במחניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם מספר הספרות חשוב: כבישים חד-ספרתיים הם הצירים הראשיים והמהירים ביותר, כמו כביש 1 או כביש 4. כבישים דו-ספרתיים מייצגים צירים אזוריים מרכזיים, למשל כביש 44 או כביש 65, וכבישים תלת- וארבע-ספרתיים משמשים לדרכים משניות ומקומיות.