
האם שינוי השם של אייס מקפל בתוכו גם שינוי מהותי בחברה?
האם מולטי ריטייל היא 'מניית ערך', מה המשמעות של השינוי הארגוני שעברה החברה, ומה ניתן ללמוד מרכישת ביתילי, ID Design ואורבן?
השם מולטי ריטייל -4.18% , הוא לא מהשמות הבולטים בבורסה לני"ע בת"א ולא נופתע אם משקיעים רבים, לא יודעים אינסטינקטיבית, לקשר את שם החברה לפעילותה העסקית. החברה שנסחרת בתל אביב בשווי של כחצי מיליארד שקל, היא בעצם חברת אייס, ששינתה את שמה מבלי לעשות יותר מדי יחסי ציבור.
שינוי השם היה צריך לרמוז לכל משקיע על השינוי האסטרטגי בחברה. הרכישה שעליה דיווחה לאחרונה של ביתילי, ID Design ואורבן, מסמלת את הפיכתה מרשת "עשה זאת בעצמך" מנומנמת לחברת קמעונאות, שמנסה למצוא את דרכה להיות מובילת השוק בקטגוריות שלה.
קודם אתחיל בווידוי קטן, כאשר מנהל מחלקת המחקר שלנו, אמר לי שאני חייב לראות את המספרים של מולטי ריטייל, הגבתי מייד ב"עזוב, אייס... מה כבר אפשר לראות שם?" מזל שהוא התעקש...
את אייס, רבים מוותיקי שוק ההון ואני בתוכם, זוכרים מההנפקה ב 2007, בתקופת ההייפ טרום משבר הסאב-פריים ובהמשך, עם ההגעה לידי מפרק, כשנוהלה ע"י קבוצת גאון גאון קבוצה 1.41% . עם השנים השתנו הבעלויות, ביניהן נמנתה גם אלקטרה צריכה -4% , עד שקרן קדמה רכשה את השליטה בחברה והנפיקה אותה שוב לציבור לפני כשנה.
רשת אייס במקור, היא חברה בתחום עשה זאת בעצמך, בעלת 32 חנויות בפריסה ארצית ופועלת בתחום המוצרים לבית ולרכב (באמצעות אוטו דיפו). אל חנויות הרשת מגיעים מידי חודש כמיליון מבקרים (בממוצע) אבל מרשימה יותר מזה היא כמות המבקרים באתר האינטרנט של החברה, כ-3.2 מיליון כניסות בחודש. כ 40% מהרוכשים באתרי החברה, מעדיפים להגיע ולאסוף בעצמם את המוצרים ולחסוך דמי הובלה. מאחר שלרוב מדובר במוצרים גדולים, הפריסה הסניפית הרחבה של אייס מאפשרת לה להציע את הצעת הערך הזו ללקוחותיה. מצד אחד, הפחתה של צרכי הלוגיסטיקה של החברה ומצד שני, הלקוחות מרגישים שהמאמץ הנוסף כדאי במשוואת המאמץ מול החיסכון הכספי. לחברה כמיליון חברים במועדון הלקוחות שלה, דבר שמאפיין לקוחות שמאמינים שיחזרו לרכוש ברשת.
מה נשתנה בין אייס המנומנמת למולטי ריטייל של היום?
שדרוג יכולות לוגיסטיות:
בשנים האחרונות, החברה פעלה לחזק את עצמה בתחום הסחר האלקטרוני והלוגיסטיקה, במקביל לפעילות הקמעונאית בסניפים. אסטרטגיה אותה החברה מכנה Omni-Channel. השינוי שבוצע באופי החברה, נועד לבנות עבורה תשתית שיכולה לשרת פעילויות עתידיות נוספות. החברה התמקדה ביכולות הלוגיסטיקה שלה, דבר שכלל מעבר ממיקור חוץ לוגיסטי לניהול אתר משל עצמה בבאר טוביה. בהמשך הופעלו שלושה מרלו"גים חדשים בערד, קריית אתא ובאשדוד. עם חתימת ההסכם לרכישת פעילות ביתילי ושות', היכולות הלוגיסטיות של מולטי ריטייל, משופרות ויכולות לתרום לרווחיות של הפעילות הנרכשת.
שדרוג אתר האונליין:
תקופת הקורונה הפכה לתקופה נהדרת עבור אייס, כאשר אנשים נאלצו להסתגר בבית והפכו מודעים יותר ויותר לדברים שהם רוצים לחדש ולשפר בביתם, מה שעזר להמשך הצמיחה של מכירות החברה באון ליין.

- 9.כל הזמן נתקל בהם באינטרנט (ל"ת)מושון 20/02/2022 22:48הגב לתגובה זו
- 8.לרון 18/02/2022 13:10הגב לתגובה זובניהול עסקים אצל האלוף בדמוס חגי שלום מ"טיב טעם" שהפך רשת כושלת לקונגלומרט קטן ומצליח
- 7.אייס = שירות רע בחניות ועוד יותר רע באונליין (ל"ת)דן 16/02/2022 16:00הגב לתגובה זו
- 6.רק להום סנטר יש את פישמן שהורס להם (ל"ת)אלון העוזר 16/02/2022 13:42הגב לתגובה זו
- הום סנטר ניהול כושל (ל"ת)קובי 17/02/2022 21:49הגב לתגובה זו
- 5.שמילו 16/02/2022 13:35הגב לתגובה זושרות לא תמיד מקצועיים וחבל.
- 4.בניהו 16/02/2022 13:33הגב לתגובה זומי שלא שם יעלם למולטי יש פוטנציאל
- 3.ברבור שחור 16/02/2022 13:15הגב לתגובה זוכדי להסתיר את ההמלצה מפני הרשות לניירות ערך. אני הייתי חושש בכלל, עדיף לא לדבר על מניות שמחזיקים בהם הכותבים.
- 2.רפי 16/02/2022 12:36הגב לתגובה זוכתבת תדמית?מה מטרת הכתבה?
- 1.תומר 16/02/2022 12:30הגב לתגובה זומולטי ריטייל הבורסאית או קרן קדמה?