תחרות האפי
צילום: איגוד השיווק הישראלי

עלייה של 21% בהגשות לאפי: 45% מהעבודות - של מקאן

לגדולים בלבד? ב-2018 הגשות מקאן עמדו על 27 מתוך 85 והיוו 31% מההגשות. לעומת השנה שעברה, מקאן הגדילה את היקף ההגשות בנתון חסר תקדים של 70%
משה בנימין | (1)

קבוצת הפרסום מקאן משתלטת על תחרות האפקטיביות בפרסום - האפי. עם סיום הליך הגשת העבודות לתחרות עולה כי השנה הוגשו 103 מהלכי פרסום שמתוכן הגשות קבוצת מקאן עומדות על 46 וכך תופסות 45% מסך ההגשות כולן. בשנה שעברה, לשם ההשוואה, הגשות מקאן עמדו על 27 מתוך 85 והיוו בסך הכל 31% מההגשות. לעומת השנה שעברה, מקאן הגדילה את היקף ההגשות בנתון חסר תקדים של 70%. 

יש לציין, כי קבוצת מקאן שכוללת את מקאן ואלי ומקאן תל אביב על משבצת משרדי הפרסום (בנוסף ליוניברסל מדיה וגופים נוספים) היא הגדולה בישראל. עם זאת, הדומיננטיות שלה בתחרות האפי, לפחות ברמת ההגשות חורגת מגודלה בשוק הישראלי, שכן היא אינה מהווה 45% מסך פעילות הפרסום בישראל. בשנה שעברה הסכימה מנכ"לית איגוד השיווק הישראלי, תלמה בירו, עם האמירה שאחת הבעיות המרכזיות של האפי היא היעדרותם של המשרדים הקטנים והשתלטות הגדולים. השנה, לא רק שבעיה זו לא נפתרה אלא אף החריפה.  

בתחרות השנה יתמודדו 64 חברות, באמצעות 13 משרדי פרסום. בין המשרדים שעבורם זו תהיה ההתמודדות הראשונה באפי נמנים NO,NO,NO,NO,NO Yes עם הגשות לאוניברסיטת ת"א, כלמוביל, טמפו, לופה, הפניקס והקרן למיזמים לאומיים ובורודה קפלן עם המהלך לבית ההשקעות הלמן אלדובי. 

בין המפרסמים הבולטים ביותר שיתמודדו השנה נמנים תנובה, בנק הפועלים, איקאה, אסם, יוניליוור, בנק לאומי, קימברלי קלארק, בזק בינלאומי, טמפו, YES ועוד. בקטגוריית האפי פלטינום בה מוענק הפרס הנחשק ביותר עבור עבודה שיווקית-פרסומית לאורך זמן (בין 3 ל-5 שנים) יתחרו 3 עבודות של NO,NO,NO,NO,NO YES עבור טמפו, כלמוביל ולופה; 2 עבודות של אדלר חומסקי עבור בזק בינלאומי ובנק הפועלים; 4 עבודות של מקאן עבור יקב טפרברג, תנובה, איקאה ו-VOLVO ועבודה אחת של ראובני פרידן עבור בנק מזרחי טפחות. 

הקטגוריות הבולטות השנה הן: מוצרי מזון עם  11 עבודות, טואלטיקה ופארם ופיננסים עם 8 עבודות כל אחת ופעילות חברתית וציבורית מגזר עסקי, שירותים נופש ופנאי  ותקשורת ומדיה עם 7 עבודות כל אחת. לקטגוריות: משקאות; פעילות חברתית וציבורית עמותות; מגזרים; מוצרי חשמל, אלקטרוניקה ומוצרי לבית; חברות ומוצרים דיגיטליים וקמעונאות הוגשו 5 עבודות כל אחת.

כמידי שנה, את הליך השיפוט יוביל סגל המונה כ-70 שופטים, בתוכם מנהלי שיווק, פרסומאים, ואנשי אקדמיה. ההליך יכלול שני שלבים בהם קריאת חומר כתוב המציג את הרעיון והמהלכים האסטרטגיים שנעשו במסגרת הפעילות השיווקית, וצפייה באלמנטים קריאייטיביים שליוו את המהלך, כאשר גם השנה ישפטו העבודות בשלב השני בפורמט של שיפוט פרונטלי שהושק לפני שנתיים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    תעשיית החרטוט (ל"ת)
    חרטטן 15/05/2019 06:29
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.

האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.