עלייה של 21% בהגשות לאפי: 45% מהעבודות - של מקאן
קבוצת הפרסום מקאן משתלטת על תחרות האפקטיביות בפרסום - האפי. עם סיום הליך הגשת העבודות לתחרות עולה כי השנה הוגשו 103 מהלכי פרסום שמתוכן הגשות קבוצת מקאן עומדות על 46 וכך תופסות 45% מסך ההגשות כולן. בשנה שעברה, לשם ההשוואה, הגשות מקאן עמדו על 27 מתוך 85 והיוו בסך הכל 31% מההגשות. לעומת השנה שעברה, מקאן הגדילה את היקף ההגשות בנתון חסר תקדים של 70%.
יש לציין, כי קבוצת מקאן שכוללת את מקאן ואלי ומקאן תל אביב על משבצת משרדי הפרסום (בנוסף ליוניברסל מדיה וגופים נוספים) היא הגדולה בישראל. עם זאת, הדומיננטיות שלה בתחרות האפי, לפחות ברמת ההגשות חורגת מגודלה בשוק הישראלי, שכן היא אינה מהווה 45% מסך פעילות הפרסום בישראל. בשנה שעברה הסכימה מנכ"לית איגוד השיווק הישראלי, תלמה בירו, עם האמירה שאחת הבעיות המרכזיות של האפי היא היעדרותם של המשרדים הקטנים והשתלטות הגדולים. השנה, לא רק שבעיה זו לא נפתרה אלא אף החריפה.
בתחרות השנה יתמודדו 64 חברות, באמצעות 13 משרדי פרסום. בין המשרדים שעבורם זו תהיה ההתמודדות הראשונה באפי נמנים NO,NO,NO,NO,NO Yes עם הגשות לאוניברסיטת ת"א, כלמוביל, טמפו, לופה, הפניקס והקרן למיזמים לאומיים ובורודה קפלן עם המהלך לבית ההשקעות הלמן אלדובי.
בין המפרסמים הבולטים ביותר שיתמודדו השנה נמנים תנובה, בנק הפועלים, איקאה, אסם, יוניליוור, בנק לאומי, קימברלי קלארק, בזק בינלאומי, טמפו, YES ועוד. בקטגוריית האפי פלטינום בה מוענק הפרס הנחשק ביותר עבור עבודה שיווקית-פרסומית לאורך זמן (בין 3 ל-5 שנים) יתחרו 3 עבודות של NO,NO,NO,NO,NO YES עבור טמפו, כלמוביל ולופה; 2 עבודות של אדלר חומסקי עבור בזק בינלאומי ובנק הפועלים; 4 עבודות של מקאן עבור יקב טפרברג, תנובה, איקאה ו-VOLVO ועבודה אחת של ראובני פרידן עבור בנק מזרחי טפחות.
הקטגוריות הבולטות השנה הן: מוצרי מזון עם 11 עבודות, טואלטיקה ופארם ופיננסים עם 8 עבודות כל אחת ופעילות חברתית וציבורית מגזר עסקי, שירותים נופש ופנאי ותקשורת ומדיה עם 7 עבודות כל אחת. לקטגוריות: משקאות; פעילות חברתית וציבורית עמותות; מגזרים; מוצרי חשמל, אלקטרוניקה ומוצרי לבית; חברות ומוצרים דיגיטליים וקמעונאות הוגשו 5 עבודות כל אחת.
כמידי שנה, את הליך השיפוט יוביל סגל המונה כ-70 שופטים, בתוכם מנהלי שיווק, פרסומאים, ואנשי אקדמיה. ההליך יכלול שני שלבים בהם קריאת חומר כתוב המציג את הרעיון והמהלכים האסטרטגיים שנעשו במסגרת הפעילות השיווקית, וצפייה באלמנטים קריאייטיביים שליוו את המהלך, כאשר גם השנה ישפטו העבודות בשלב השני בפורמט של שיפוט פרונטלי שהושק לפני שנתיים.
- 1.תעשיית החרטוט (ל"ת)חרטטן 15/05/2019 06:29הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
