תלמה בירו ואייל מליס
צילום: יח"צ

לאחר עשור: אייל מליס פורש מתפקיד יו"ר איגוד השיווק הישראלי

עם פרישתו של מליס, לתפקיד היו"ר הזמני של איגוד השיווק, עד לקיום בחירות לתפקיד היו"ר הקבוע בעוד כ-3 חודשים, יכנס רונן בר שלום שמכהן כמנכ"ל 'כתר פלסטיק ישראל' 
כתבי אייס |

לאחר 10 שנים בהנהלת איגוד השיווק הישראלי, שמתוכן 7.5 שנים כיושב ראש האיגוד, הודיע אייל מליס מנכ"ל תנובה, למנכ"ל איגוד השיווק הישראלי, תלמה בירו, על החלטתו לסיים את תפקידו.

 

תחת כהונתו של מליס, האיגוד הפך למותג המזוהה עם קהילת השיווק הרחבה והמקצועית בישראל. במסגרת תפקידו כיו"ר, היה מליס מעורב במיצוב כנס השיווק השנתי כאירוע מרכזי עבור תעשיית השיווק בישראל. בצד תרומתו לתחרות האפי והפיכתה לאירוע מרכזי עבור החברות המובילות במשק הישראלי, מליס אף קידם במהלך הקדנציה שלו 2 תחרויות חדשות של האיגוד: תחרות "ההשקה המנצחת" ותחרות "הבוסטר" שבמסגרתה נבחר המהלך הדיגיטלי המצטיין. 

 

עם פרישתו של מליס, לתפקיד היו"ר הזמני של איגוד השיווק (עד לקיום בחירות לתפקיד היו"ר הקבוע בעוד כ-3 חודשים) יכנס רונן בר שלום שמכהן כמנכ"ל כתר פלסטיק ישראל ומשמש כחבר בהנהלת האיגוד מזה כ4 שנים.

 

תלמה בירו, מנכ"ל איגוד השיווק הישראלי: "הייתה לי זכות גדולה לעבוד עם אייל כיושב ראש האיגוד ב-7.5 השנים האחרונות. הוא היה לי מורה ומדריך. תמיד קשוב ותמיד מנחה-דרך. לצד ענווה וצניעות שלא נראים כמותם במחוזותינו, ידע אייל לקבל את ההחלטות הנכונות בזמן הנכון ולהנהיג את הנהלת האיגוד ביד רמה ובנועם הליכות. בשם כל חברי איגוד השיווק ובשם הנהלת האיגוד אני מבקשת להודות לאייל, ומאחלת לנו שגם בהמשך יעמוד בראש האיגוד מנהל איכותי, ערכי, ובעל שיעור קומה כמו אייל מליס".

 

"אני מציין בסיפוק רב 10 שנים של עשייה נמרצת באיגוד, הן כחבר הנהלה והן כיו"ר ושמח להיווכח כי האיגוד ביסס את מעמדו כבית המקצועי של קהילת השיווק בישראל" אמר מליס והוסיף: "אני מברך על הבחירה ברונן בר שלום, מנכ"ל כתר פלסטיק ישראל כיו"ר הזמני של האיגוד, ומאחל לו בהצלחה רבה בתפקידו. אין בליבי ספק כי המלאכה הטובה תמשיך להיעשות על ידי תלמה ורונן. אני מודה לחבריי בהנהלת האיגוד על האמון ועל התמיכה ומבקש להודות עמוקות לתלמה בירו האחת והיחידה ולצוות האיגוד המסור על התקופה המשותפת והעשייה הפורייה. אני מאחל לכולכם הצלחה וסיפוק ושתמשיכו להעלות על נס את מקומו של האיגוד בקביעת סדר היום של עולם השיווק בישראל".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.