תלמה בירו ואייל מליס
צילום: יח"צ

לאחר עשור: אייל מליס פורש מתפקיד יו"ר איגוד השיווק הישראלי

עם פרישתו של מליס, לתפקיד היו"ר הזמני של איגוד השיווק, עד לקיום בחירות לתפקיד היו"ר הקבוע בעוד כ-3 חודשים, יכנס רונן בר שלום שמכהן כמנכ"ל 'כתר פלסטיק ישראל' 
כתבי אייס |

לאחר 10 שנים בהנהלת איגוד השיווק הישראלי, שמתוכן 7.5 שנים כיושב ראש האיגוד, הודיע אייל מליס מנכ"ל תנובה, למנכ"ל איגוד השיווק הישראלי, תלמה בירו, על החלטתו לסיים את תפקידו.

 

תחת כהונתו של מליס, האיגוד הפך למותג המזוהה עם קהילת השיווק הרחבה והמקצועית בישראל. במסגרת תפקידו כיו"ר, היה מליס מעורב במיצוב כנס השיווק השנתי כאירוע מרכזי עבור תעשיית השיווק בישראל. בצד תרומתו לתחרות האפי והפיכתה לאירוע מרכזי עבור החברות המובילות במשק הישראלי, מליס אף קידם במהלך הקדנציה שלו 2 תחרויות חדשות של האיגוד: תחרות "ההשקה המנצחת" ותחרות "הבוסטר" שבמסגרתה נבחר המהלך הדיגיטלי המצטיין. 

 

עם פרישתו של מליס, לתפקיד היו"ר הזמני של איגוד השיווק (עד לקיום בחירות לתפקיד היו"ר הקבוע בעוד כ-3 חודשים) יכנס רונן בר שלום שמכהן כמנכ"ל כתר פלסטיק ישראל ומשמש כחבר בהנהלת האיגוד מזה כ4 שנים.

 

תלמה בירו, מנכ"ל איגוד השיווק הישראלי: "הייתה לי זכות גדולה לעבוד עם אייל כיושב ראש האיגוד ב-7.5 השנים האחרונות. הוא היה לי מורה ומדריך. תמיד קשוב ותמיד מנחה-דרך. לצד ענווה וצניעות שלא נראים כמותם במחוזותינו, ידע אייל לקבל את ההחלטות הנכונות בזמן הנכון ולהנהיג את הנהלת האיגוד ביד רמה ובנועם הליכות. בשם כל חברי איגוד השיווק ובשם הנהלת האיגוד אני מבקשת להודות לאייל, ומאחלת לנו שגם בהמשך יעמוד בראש האיגוד מנהל איכותי, ערכי, ובעל שיעור קומה כמו אייל מליס".

 

"אני מציין בסיפוק רב 10 שנים של עשייה נמרצת באיגוד, הן כחבר הנהלה והן כיו"ר ושמח להיווכח כי האיגוד ביסס את מעמדו כבית המקצועי של קהילת השיווק בישראל" אמר מליס והוסיף: "אני מברך על הבחירה ברונן בר שלום, מנכ"ל כתר פלסטיק ישראל כיו"ר הזמני של האיגוד, ומאחל לו בהצלחה רבה בתפקידו. אין בליבי ספק כי המלאכה הטובה תמשיך להיעשות על ידי תלמה ורונן. אני מודה לחבריי בהנהלת האיגוד על האמון ועל התמיכה ומבקש להודות עמוקות לתלמה בירו האחת והיחידה ולצוות האיגוד המסור על התקופה המשותפת והעשייה הפורייה. אני מאחל לכולכם הצלחה וסיפוק ושתמשיכו להעלות על נס את מקומו של האיגוד בקביעת סדר היום של עולם השיווק בישראל".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.