חוצות: מכרז פרסום על מתקני הבילבורד והתאורה בתל אביב
העיר הסואנת ביותר בישראל, העמוסה בתושבים, מבקרים, תיירים. עיר המסחר והבילויים, העיר ללא הפסקה - תל אביב, יוצאת במכרז שילוט חוצות על מתקני הפרסום מסוג בילבורד ועמודי תאורה. תל אביב היא ללא ספק המקום שבו שילוט הרחוב נחשף מידי יום לכמות האנשים הרבה ביותר, עם פוטנציאל המכירה למפרסמים הגדול ביותר. בהתאם מדובר במכרז חוצות שיחייב את המשתתפים לפתוח את הכיס כדי לקבל לידיהם את הזיכיון.
המכרז הוא ל-3 שנים (36 חודשים) עם אופציה להארכה לתקופה שלא תעלה על 3 שנים נוספות, דהיינו זיכיון ל-6 שנים במקסימום. לצד ההסתייגויות שמעלה העירייה לגבי תחומי אחריותה, היא מציינת כי "הכמות הממוצעת של כרזות במהלך השנתיים האחרונות עמדה על כ-12 אלף כרזות בשנה על גבי מתקני פרסום על עמודי תאורה מסוג "נונסטופ" וכ-130 כרזות בשנה על גבי מתקני פרסום עירוניים )מסוג "בילבורד".
כדי לשמור על תקינות המכרז, העירייה מגבילה את הצעות המחיר של המתמודדים כך שהצעת המחיר המקסימלית לכרזה לפן פרסום אחד, על גבי מתקן פרסום על עמוד תאורה, היא 50 שקלים ללא מע"מ. הצעת המחיר המקסימלית לכרזה, לפן פרסום אחד, על גבי מתקן הפרסום העירוני מסוג בילבורד היא 400 שקלים לא כולל מע"מ. משתתף שהצעות המחיר שלו יעלו על הצעת מחיר המקסימום לעמוד תאורה ו/או על הצעת מחיר המקסימום למתקן בילבורד, הצעתו תיפסל.
בין תנאי הסף שדורשת העירייה: ניסיון מוכח בהפקה, תליה והסרה של כרזות והתקנה ותחזוקה של מתקני פרסום, עבור רשות מקומית אחת לפחות או תאגיד עירוני אחד לפחות, בהיקף שלא יפחת מ-500 מתקנים לכל הפחות בתקופה של שנתיים רצופות. בנוס, דורשת העירייה ערבות בנקאית של 50 אלף שקל לפקודת הרשות לפיתוח כלכלי תל אביב - יפו. המועד האחרון להגשת ההצעות הוא ב-4 בספטמבר 2016.
- 3.משה בנימין 02/08/2016 06:54הגב לתגובה זומדובר במכרז שילוט עצמי של עיריית תל אביב הפונה לבתי דפוס... זה לא מכרז פרסום!
- 2.משה בנימין 02/08/2016 06:53הגב לתגובה זומדובר במכרז שילוט עצמי של עיריית תל אביב הפונה לבתי דפוס... זה לא מכרז פרסום!
- 1.אם רפיד לא לוקחים את זה, אפשר לסגור את החברה... נכסים כבר אין להם. (ל"ת)yoyo 01/08/2016 15:00הגב לתגובה זו
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.
אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9.
בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד
ו-25 אלף צופים בלבד.
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.