
אורנג' ו"החרם הבינלאומי": זו ההזדמנות לעצור ולהבין שהמשימה היא להיוולד מחדש
פרשת אורנג', פרשת מנכ"ל אורנג' העולמית, פרשת החרם הבינלאומי...לא חשוב איך נקרא לאירוע התקשורתי שעבר על חברת פרטנר והרעיש את המדינה, זאת הזדמנות מצויינת לעצור לרגע ולבחון את ההתנהלות של החברה בישראל.
תקציר הפרקים הקודמים: המותג אורנג' הושק רשמית בישראל בשנת 99 (שני רק לאנגליה) ושבה בקסמו את ישראל בכלל ואת עולם השיווק בפרט. לראשונה הושק בישראל מותג שגם יודע שהוא מותג, שמתנהג ומתנהל לפי קודים של תקשורת ממותגת, הארץ נשטפה בכתום הבינלאומי, הצעיר, הסקסי, הנחשק. לראשונה הכרנו את טכנולוגיית ה-GSM, למדנו לשלוח סמס ונדדנו עם המכשיר והמספר שלנו בכל העולם.
המותג נבנה על חדשנות, לא רק טכנולוגית. לראשונה נולדו תכניות תקשורת מפולחות: משפחה, חיילים, צעירים, לילה. לראשונה הוקמה תחנת רדיו ממותגת - רדיו bu. הכל התנהל פחות או יותר בסדר... עד שאפל השיקה את האייפון וגרמה לאט לאט למהפך: לא עוד הרשת הסלולרית בפרונט אלא ציוד הקצה או במילים אחרות המותגיות של הסמארטפונים ניצחה את הרשתות.
משבר דמי הקישוריות, משבר התוכן - התוכן הפך חינמי באינטרנט והאפליקציות ניצחו את פורטלי התוכן היקרים של המפעילים הסלולריים (זוכרים את ימי חבילות התוכן?). מסמר אחרון וקטלני במיוחד הייתה הרפורמה המפורסמת של כחלון והשאר היסטוריה.
חברת פרטנר עמדה בצומת, חבוטה ופצועה מהמציאות המשתנה. נאמנות הלקוחות פחתה, הרווחיות ירדה, בעלים התחלפו ואפילו העוגן העיקרי, המנוע והלב - המותג orange החל להיחלש. ואז עם הגב אל הקיר, כשכל התנאים הבשילו בכדי שמשהו במציאות הזאת ישתנה... לא קרה כלום. פרטנר קפאה במקום.
פרטנר, החברה החדשנית, פורצת הדרך, החברה שבנתה בישראל מותג כנגד כל הסיכויים והצליחה ליישר קו במהירות מדהימה עם שתי חברות הסלולר הגדולות והוותיקות, פשוט לא הצליחה להמציא את עצמה מחדש. החברה לא הצליחה לייצר בידול ולכן לא הייתה סיבה אמיתית להעדיף אותה, וגרוע מזה, להישאר נאמנים אליה.
בסופו של יום, זה כל הסיפור, חברת פרטנר חייבת היום יותר מתמיד בוסט של חדשנות, החברה חייבת להמציא את עצמה מחדש, החברה חייבת להכתיב את סדר היום ולא להיגרר או להגיב ליוזמות ומהלכים של המתחרים.
פרטנר חייבת לייצר ערך אמיתי ללקוחות שלה, היא חייבת לשנות את האג'נדה ולהעלות את החשיבות של בחירה במפעיל על חשבון המכשיר. השיח בעולם הסלולר חייב להשתנות ולא להתנהל אך ורק סביב ההשקות של האייפון והגאלקסי ובוודאי שלא רק סביב מחיר.
המלצה לחברים בפרטנר: הפתרון לא נמצא באריזה וממש לא חשוב אם היא תהיה כתומה או ירוקה ואם יקראו למותג אורנג' או פרטנר. המשימה: להיוולד מחדש. המפתח: חדשנות. הפתרון: נמצא בתוכן של האריזה, ב"מוצר" עצמו. בהצלחה.
- 2.גרין 15/06/2015 14:38הגב לתגובה זוהייתי שמח אם היית נותן סקירה רצינית על הנעשה בעולם בו תראה לנו מהלכים פורצי דרך בתחום שיכולים להיות רלוונטים ולא תעצור בזה שתגיד שצריך לעשות משהו ...
- 1.רופא מיילד 14/06/2015 16:22הגב לתגובה זוואני חושב שרק טוב יצא מהלידה מחדש הזו. זה win win קלאסי. החברה שם נתנו עבודה וזה בא לידי ביטוי מייד כשגולן טלקום השיקה. כיף לראות שעבודה מאומצת נושאת פירות בסופו של דבר.

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד.
רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד.
רצועות נוספות
רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- רק אחד מכל עשרה מצופי החדשות צופים בחדשות כאן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן
עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד.
רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד.
רצועות נוספות
רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- רק אחד מכל עשרה מצופי החדשות צופים בחדשות כאן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן
עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.