אורנג' ו"החרם הבינלאומי": זו ההזדמנות לעצור ולהבין שהמשימה היא להיוולד מחדש
פרשת אורנג', פרשת מנכ"ל אורנג' העולמית, פרשת החרם הבינלאומי...לא חשוב איך נקרא לאירוע התקשורתי שעבר על חברת פרטנר והרעיש את המדינה, זאת הזדמנות מצויינת לעצור לרגע ולבחון את ההתנהלות של החברה בישראל.
תקציר הפרקים הקודמים: המותג אורנג' הושק רשמית בישראל בשנת 99 (שני רק לאנגליה) ושבה בקסמו את ישראל בכלל ואת עולם השיווק בפרט. לראשונה הושק בישראל מותג שגם יודע שהוא מותג, שמתנהג ומתנהל לפי קודים של תקשורת ממותגת, הארץ נשטפה בכתום הבינלאומי, הצעיר, הסקסי, הנחשק. לראשונה הכרנו את טכנולוגיית ה-GSM, למדנו לשלוח סמס ונדדנו עם המכשיר והמספר שלנו בכל העולם.
המותג נבנה על חדשנות, לא רק טכנולוגית. לראשונה נולדו תכניות תקשורת מפולחות: משפחה, חיילים, צעירים, לילה. לראשונה הוקמה תחנת רדיו ממותגת - רדיו bu. הכל התנהל פחות או יותר בסדר... עד שאפל השיקה את האייפון וגרמה לאט לאט למהפך: לא עוד הרשת הסלולרית בפרונט אלא ציוד הקצה או במילים אחרות המותגיות של הסמארטפונים ניצחה את הרשתות.
משבר דמי הקישוריות, משבר התוכן - התוכן הפך חינמי באינטרנט והאפליקציות ניצחו את פורטלי התוכן היקרים של המפעילים הסלולריים (זוכרים את ימי חבילות התוכן?). מסמר אחרון וקטלני במיוחד הייתה הרפורמה המפורסמת של כחלון והשאר היסטוריה.
- פרטנר שוקלת לרכוש את פעילות הלקוחות העסקיים של הוט
- פרטנר ופלאפון יספקו שירותי סלולר לכ-220 אלף עובדי מדינה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חברת פרטנר עמדה בצומת, חבוטה ופצועה מהמציאות המשתנה. נאמנות הלקוחות פחתה, הרווחיות ירדה, בעלים התחלפו ואפילו העוגן העיקרי, המנוע והלב - המותג orange החל להיחלש. ואז עם הגב אל הקיר, כשכל התנאים הבשילו בכדי שמשהו במציאות הזאת ישתנה... לא קרה כלום. פרטנר קפאה במקום.
פרטנר, החברה החדשנית, פורצת הדרך, החברה שבנתה בישראל מותג כנגד כל הסיכויים והצליחה ליישר קו במהירות מדהימה עם שתי חברות הסלולר הגדולות והוותיקות, פשוט לא הצליחה להמציא את עצמה מחדש. החברה לא הצליחה לייצר בידול ולכן לא הייתה סיבה אמיתית להעדיף אותה, וגרוע מזה, להישאר נאמנים אליה.
בסופו של יום, זה כל הסיפור, חברת פרטנר חייבת היום יותר מתמיד בוסט של חדשנות, החברה חייבת להמציא את עצמה מחדש, החברה חייבת להכתיב את סדר היום ולא להיגרר או להגיב ליוזמות ומהלכים של המתחרים.
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- שובו של הפריים טיים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
פרטנר חייבת לייצר ערך אמיתי ללקוחות שלה, היא חייבת לשנות את האג'נדה ולהעלות את החשיבות של בחירה במפעיל על חשבון המכשיר. השיח בעולם הסלולר חייב להשתנות ולא להתנהל אך ורק סביב ההשקות של האייפון והגאלקסי ובוודאי שלא רק סביב מחיר.
המלצה לחברים בפרטנר: הפתרון לא נמצא באריזה וממש לא חשוב אם היא תהיה כתומה או ירוקה ואם יקראו למותג אורנג' או פרטנר. המשימה: להיוולד מחדש. המפתח: חדשנות. הפתרון: נמצא בתוכן של האריזה, ב"מוצר" עצמו. בהצלחה.
- 2.גרין 15/06/2015 14:38הגב לתגובה זוהייתי שמח אם היית נותן סקירה רצינית על הנעשה בעולם בו תראה לנו מהלכים פורצי דרך בתחום שיכולים להיות רלוונטים ולא תעצור בזה שתגיד שצריך לעשות משהו ...
- 1.רופא מיילד 14/06/2015 16:22הגב לתגובה זוואני חושב שרק טוב יצא מהלידה מחדש הזו. זה win win קלאסי. החברה שם נתנו עבודה וזה בא לידי ביטוי מייד כשגולן טלקום השיקה. כיף לראות שעבודה מאומצת נושאת פירות בסופו של דבר.

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי
כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג.
מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים.
פריים טיים
תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5%
רייטינג ו-29 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר"
עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי
כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג.
מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים.
פריים טיים
תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5%
רייטינג ו-29 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר"
עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.