חשד להונאה ב-200 מיליון שקלים, ומניה אחת במוקד - שצוללת עם חידוש המסחר

לאחר חקירה משולבת הרשויות פשטו על בתי החשודים, 19 נעצרו. החשדות - עבירות מרמה, מס והלבנת הון
גיא בן סימון | (8)
נושאים בכתבה הונאה

רשות המסים עצרה הבוקר 19 חשודים ועיכבה חשודים נוספים לחקירה, בגין החשד לביצוע שורת עבירות מרמה, מס והלבנת הון בהיקף של 200 מיליון שקל. הרשות פשטה על בתי החשודים וביצעה חיפוש במשרדיהם ותפסו מסמכים, רכוש וחשבונות לצורך בקשות חילוט. במקביל להוצאת ההודעה מצד המשטרה, הופסק המסחר במניית אס אר אקורד 0%  של עדי צים (לשעבר מבעלי השליטה ב'כמעט חינם' שנמכרה ל'יינות ביתן') וכעת פרסמה החברה הודעת שאכן קושרת אותה לחשדות.

וזו לשון דיווח החברה לבורסה: "החל משעות הבוקר נערכים חיפושים במשרדי החברה ובמשרדים של חברות הקשורות לבעל השליטה במסגרת חקירה כלכלית לרבות, בעניין הלבנת הון על ידי המשטרה ורשויות המס. למיטב ידיעת החברה, בעל השליטה בחברה ודירקטור בה, מר עדי צים, מצוי בחקירה. נכון למועד דיווח מיידי זה אין בידי החברה כל מידע נוסף אודות מהות החקירה ונסיבותיה. החברה תמשיך ותעדכן בהתאם להוראות הדין". 

 

המסחר במניה חודש, צוללת 44%. נציין כי אתמול סגרה החברה בשווי שוק של 232 מיליון שקלים. כלומר דבר החקירה מגלח מעל 100 מיליון שקל מהשווי.

על פי החשד, מספר גורמים, חלקם עוסקים בתחום מתן שירותי כח אדם, חברו לגורמים שבבעלותם בתי עסק מורשים למתן שירותי מטבע, בהם חברה בורסאית, ויצרו מנגנון שיטתי של דיווחים כוזבים, ניפוח עסקאות, הפקה וקיזוז חשבוניות פיקטיביות והמרת כספים, זאת על מנת להפיק רווחים במרמה ולהונות את רשויות המס והביטוח הלאומי וכן את אגף ההסדרה במשרד הכלכלה (הרגולטור בתחום שירותי כח האדם).

  

לחשודים מיוחס חשד לביצוע עבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לפשע, עבירות על חוק איסור הלבנת הון, עבירות על חוק המע״מ ועבירות על פקודת מס הכנסה, ועבירות של זכויות עובדים ובהתאם להתפתחות החקירה יובאו מי מהחשודים לדיון בבית המשפט בבקשה להארכת מעצרם בהמשך.

לגבי אס.אר.אקורד, מדובר בחברה שעוסקת בתחום המימון החוץ בנקאי - בעיקר במתן אשראי ובניכיון צ'קים. ברבעון הראשון של 2016 הציגה החברה גידול דרמטי בהכנסות מ-7.4 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד ל-16.1 מיליון שקלים והרווח זינק מ-3.8 מיליון שקלים ל-12.1 מיליון שקלים.  נציין כי עדי צים ביצע את רכישת אס.אר.אקורד רק ביולי 2014 ומיד לאחר מכן החל לפעול בתחום האשראי החוץ בנקאי.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    ארי 20/06/2016 15:47
    הגב לתגובה זו
    עוד היום נמכור בשער 1400 לפחות. מי שמכיר מרוויח מהר והרבה
  • 7.
    הדר 20/06/2016 14:46
    הגב לתגובה זו
    המניה התבססה מעל 1020 יכולה להביא פריצה חזקה מאוד עד 1250 ואחרי זה 1350 אג.לאחר מכן ייבחן שוב המצב .יש מצב שיש פה OVER SHOOTING
  • 6.
    סמי 20/06/2016 14:08
    הגב לתגובה זו
    מי שרוצה מוזמן לרכוש מניה שירדה 44% עכשיו .עדי צים דרך אגב רוכש עכשיו מניות הוא וקרובים שלו
  • 5.
    אלי 20/06/2016 13:53
    הגב לתגובה זו
    תאמינו לי , מי שיש לו טענות שלא יבוא לעדי אלא לגוף שמפקח על כוח האדם . לחברת אין בכלל קשר לחקירה ועדי פשוט סיפק הלוואות לעובדים מול צקים
  • 4.
    אנונימי 20/06/2016 13:36
    הגב לתגובה זו
    ולכן אני מושקע רק בנאוי. אמינים , מקצוענים. ובעיקר אנשים צנועים. בהצלחה בהמשך הדרך.
  • 3.
    יוסי 20/06/2016 11:27
    הגב לתגובה זו
    סוחרי עבדים כל החברות יש להפסיק את הפעילות שלהן לאלתר הם מרמים את העובדים רשות המיסים מע"מ וגם את ההורים שלהם הם חזירים ותו לו
  • 2.
    200 מיליון? רווח? הון? מחזור? מס שלא שולם? כותרת ריטינג (ל"ת)
    הסבר בבקשה 20/06/2016 11:07
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מה חדש? כל סוחרי העבדים,הצ'יינג'ים ו"חברות הפורוורד" הם (ל"ת)
    חלק מהעולם התחתון... 20/06/2016 10:47
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.