דריו הלת' השיגה 100 חוזי B2B חתומים ב-2022
חברת דריו הלת' דריו הלת' העוסקת בתחום שירותי הבריאות הדגיטליים, הודיעה כי רשת הסופרמרקטים האמריקאית Northeast בחרה בדריו כדי לסייע בשיפור בריאותם הקרדיו-מטבולית של עובדיה החל מהרבעון הראשון של 2023, ובכך הושג היעד שדריו הציבה לעצמה - 100 חוזים ארגוניים חתומים. בדיו מדגישים כי "אבן דרך משמעותית זו נותנת תוקף למעמדה האסטרטגי של דריו בתחום הפתרונות הדיגיטליים המשולבים לניהול מצבים כרוניים, בתחום המעסיקים והמבטחים".
המעסיק בחר בחבילה הקרדיו-מטבולית של דריו על מנת לתמוך בעובדים החיים עם מצבים כרוניים דוגמת סוכרת, לחץ דם גבוה וצורכי ניהול משקל, באמצעות גישה הוליסטית המשלבת מכשירים מחוברים, טכנולוגיות חכמות ותמיכה אנושית לשיפור הבריאות הכללית.
מניית דריו הלת' צנחה ב-69% ב-2022 למחיר של 4.3 דולר המבטא שווי של 10 מיליון דולר. החברה הכניסה ברבעון השלישי כ-6.61 מיליון דולר, הרווח הגולמי הסתכם בכ-1.8 מיליון דולר וההפסד המתואם הסתכם בכ-15.6 מיליון דולר (כ-64 סנט למניה).
ריק אנדרסון, נשיא דריו הלת': "לאורך כל שנת 2022 ראינו כיצד הביקושים לפתרונות המשולבים שלנו לניהול מספר מצבים כרוניים גדלים בקצב קבוע והצירוף של מעסיק זה מסמן הישג אדיר עבור דריו. העובדה כי עמדנו ביעד של 100 חוזים חתומים עד סוף 2022 היא עדות לחזון שהצבנו לפני יותר משנה. העובדה שרוב החוזים שנחתמו במהלך שנת 2022 ויותר מ-50% מההסכמים שלנו הנמצאים בתהליך הם לניהול מספר מצבים כרוניים, מעניקה משנה-תוקף מצד השוק לגישת החבילה מרובת המצבים שלנו. קיימת מגמה ברורה בקרב לקוחות וארגוניים, המחפשים פתרונות לניהול מצבים כרוניים מרובים ממספר ספקים מצומצם. בהתחשב באסטרטגיית החבילות מרובות המצבים שלנו, אנו מאמינים שאנו ממוקמים היטב לעבר צמיחה בשוק העתידי המתגבש".
מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
במסר שמיועד למשקיעים הגדולים, מספר מארק בניוף, מנכ"ל סיילספורס, איך התייעל וצמצם את מחלקת התמיכה שלו מ-9,000 ל-5,000 בלבד, באמצעות פלטפורמת ה־AI Agentforce, שמאפשרת שינוי מיקוד תעסוקתי ומעלה שאלות לגבי עתיד העבודה בהייטק ואולי עתיד העבודה בכלל
לפני כחודשיים, הצהיר מנכ"ל ומייסד סיילספורס Salesforce.com 1.42% , מארק בניוף, כי בין 30% ל-50% מהעבודה הפנימית בחברה מבוצעת על ידי מערכות AI. בניוף הדגיש כי המהלך אינו נועד להחליף עובדים, אלא לשחרר אותם ממשימות שגרתיות ולאפשר להם להתמקד בעבודה בעלת ערך מוסף גבוה יותר. ולמרות ההצהרה, כעת חשף בניוף כי מחלקת התמיכה צומצמה מ-9,000 עובדים ל-5,000 בלבד, ואת מקומם של 4,000 עובדים תפסו סוכני AI. השינוי התבצע בחודשים האחרונים, ובניוף טוען כי ההשפעה על איכות השירות כמעט ואינה מורגשת. לדבריו, שביעות הרצון של הלקוחות נותרה יציבה, על אף שחלק מהשיחות מתנהלות כיום מול סוכן אלגוריתמי ולא מול עובד אנושי.
סיילספורס פיתחה את Agentforce, פלטפורמה שמאפשרת לארגונים להטמיע סוכני AI שיכולים לטפל באופן אוטונומי במשימות שהיו עד כה נחלתם של עובדים: החל במענה ללקוחות על שאלות תימחור, דרך יצירת חומרים שיווקיים, וכלה בניהול תכנים באתרים. בשונה מכלי תוכנה מסורתיים, הסוכנים אינם דורשים התערבות אנושית מתמדת, אלא פועלים ביוזמתם ומבצעים פעולות מורכבות מקצה לקצה. לפי נתוני החברה, הפלטפורמה כבר טיפלה ביותר ממיליון וחצי פניות, כאשר מחצית השיחות כיום מתנהלות על ידי AI.
המהלך אינו מתרחש בחלל ריק וברקע אנחנו רואים מגמה רחבה: חברות טכנולוגיה רבות מצמצמות מצבת כוח אדם במקביל להגדלת ההשקעה ב-AI. השוק אוהב הודעות מהסוג של בניוף, ורוב ההודעות מרוככות בצורה כזו או אחרת, ומאזכרות שהמהלך מלווה בצמיחה, התייעלות והפניית המשאב האנושי למשימות אחרות. כפי שניתן לראות מהזיגזג שבהודעות בניוף, קשה לדעת מהי בדיוק האמת.
לא אמרתי גל פיטורין
בניוף ציין כי לא מדובר בצמצום נטו, אלא בהעברת עובדים ממחלקות התמיכה לתחומים אחרים. מאות עובדים שהיו מיועדים לתפקידים טכניים שגרתיים הוסבו למחלקות מכירות, שירותי ייעוץ והצלחת לקוח. וכך, סיילספורס לא רק מקטינה הוצאות אלא גם מגדילה את יכולתה ליצור ערך ישיר, לצורך העניין, החברה מצהירה שהיא מסוגלת לנהל כעת יותר מ-10,000 לידים חדשים בשבוע ולמלא את הפייפליין בקצב שובר שיאים. עם זאת, השינוי מעלה שאלות מורכבות לגבי העתיד. בניוף אמנם מצהיר כי "בני האדם לא הולכים לשום מקום" וכי העבודה מתבצעת בשיתוף פעולה בין סוכנים אנושיים ודיגיטליים, אך קשה להתעלם מכך שהחברה, שמעסיקה יותר מ-76 עובדים ברחבי העולם, חוסכת אלפי משרות.
- "בכל מוצר חדש של סיילספורס יש נגיעה ישראלית"
- סיילספורס תרכוש את אינפורמטיקה תמורת 8 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אם נסתכל על ההודעות האחרונות של מובילות הטק, נוכל לומר שניתן לזהות מגמה ברורה של היעלמותם של תפקידי כניסה בתחום התמיכה. או במלים פשוטות, לא מגייסים עובדים זוטרים. המגמה, כמובן, אינה ייחודית לסיילספורס. מנכ"ל אמזון Amazon.com Inc. 0.29% , אנדי ג'סי, הודיע גם הוא כי החברה תוכל להצטמצם במספר עובדים בזכות "שיפורי היעילות" שנובעים מהטמעת AI בהיקף רחב. הסיפור של סיילספורס הוא חלק מדיון (או משבר, תלוי מאיזה צד אתם מסתכלים) לגבי השינוי הדרמטי שמייצרת ה-AI במבנה שוק העבודה. המחקרים שנערכו מצביעים על כך ש-8 מתוך 10 חברות כבר הטמיעו טכנולוגיות Gen AI, אך רבות מהן לא מדווחות על השפעה משמעותית על רווחיות. הטענה היא שהשימוש בטכנולוגיה מתבצע לרוב באופן נקודתי או מוגבל במדיניות פנימית. לעומת תוצאות המחקרים, סיילספורס מטמיעה את ה-AI באופן מלא במוקדי התמיכה והשירות, ומדגימה כיצד ניתן לייצר שינוי ממשי בפריון.