טוויטר מזנקת 25% בטרום: אלון מאסק רכש נתח של 9% מהחברה
מניית הרשת החברתית TWITTER INC קופצת ב-25% במסחר המוקדם בוול סטריט עקב רכישת נתח של 9.2% מהחברה על ידי מייסד ומנכ"ל חברת הרכב החשמלי TESLA INC (TSLA), אלון מאסק. אחזקותיו של מאסק נחשפו במסגרת דיווח לרשויות האמריקאיות, והשיעור שהוזכר נכון למחצית חודש מרץ.
מאסק צייץ באחרונה נגד חופש הביטוי הלא מספק לדבריו שמאפשרת טוויטר למשתמשיה. "טוויטר מהווה דה פקטו את כיכר העיר מבחינת השיח הציבורי, והיא נכשלת בהגנה על עקרונות חופש הביטוי. האם דרושה פלטפורמה חדשה?", כתב ושאל, כשהוא משיב למשתמש אחר ומספר כי הוא שוקל ברצינות להקים רשת חברתית מתחרה.
הוא לא התייחס לביצועים העסקיים של החברה, כך שלא בטוח שנכנס להשקעה כדי להיות אקטיביסיט ולקדם גישה אחרת. בפירמה וודבוש האנליסט דן איב אמר שייתכן והנתח של מאסק ישמש בהמשך לניסיון השתלטות על החברה כולה.
אך ייתכן ייתכן כי בכלל מדובר בהבעת אמון מצד מאסק בטוויטר, על אף הביקורת. טוויטר נסחרת לפי 31.473 מיליארד דולר לאחר ירידה של כ-38.5% ב-12 החודשים האחרונים, זאת מול עלייה של 13% ב-S&P 500. השווי הנוכחי גוזר למאסק אחזקות בסך 2.89 מיליארד דולר.
- מאסק משנה כיוון: הרובוטים האנושיים יהיו 80% מהמיקוד של טסלה
- טסלה נגד טראמפ? מכתב לא חתום מטעם החברה: מלחמת הסחר פוגעת בנו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בטוויטר הודיעו באחרונה על תכנית רכישות עצמיות של מניותיה בהיקף של 4 מיליארד דולר. ברבעון הנוכחי הם מצפים להכניס 1.17-1.27 מיליארד דולר, כשאמצע הטווח נמוך מתחזית השוק שהייתה 1.26 מיליארד דולר. ההפסד התפעולי על בסיס GAAP ברבעון אמור להסתכם ב-175-225 מיליון דולר. ההכנסות בשנה כולה עתידות לצמוח בכ-20-25%.
במספר המשתמשים היומיים הפעילים נרשמה ברבעון האחרון המדווח, הרביעי של 2021, עלייה של 13% ל-217 מיליון (עלייה של 13% בשנה), מול ההערכות שהיו 218.5 מיליון משתמשים. בסוף הרבעון השלישי הנתון עמד על 211 מיליון. בחברה אשררו את היעד ל-315 מיליון משתמשים יומיים פעילים עד סוף השנה הבאה ולהכנסות ברמה של 7.5 מיליארד דולר.
מייסד טוויטר ג'ק דורסי שימש כמנכ"ל החברה עד סוף נובמבר האחרון, אז הודיע על התפטרותו. למהלך קדמה ביקורת מזה תקופה על כך שבמקביל ניהל את חברת הפינטק והקריפטו SQUARE (SQ) ששינתה את שמה לבלוק, ולא הקדיש די תשומת לטוויטר. המשקיעים קיבלו את ההתפטרות בשמחה והעלו את המניה ביום הדיווח.
- איך אנתרופיק עוקפת את OpenAI בדרך לרווחיות
- הפד בדרך להורדת ריבית נוספת - אך חושש לאבד שליטה על האינפלציה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
B2 (X)10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
מדינות העולם מגדילות את ההוצאות הביטחוניות לאור ריבוי המלחמות והמתחים, אז מיהם הצבאות העשירים בעולם - יש הפתעות
הוצאות הביטחון הן חלק משמעותי מתקציבים של מדינות וזה יילך ויגדל. מדינות נאט"ו יכפילו את תקציבי הביטחון שלהם ב-3-4 שנים, כשבמקביל קיימים חששות מהתלקחויות ועימותים גדלים. אנחנו אחרי סיום מלחמה ממושכת עם הישגים משמעותיים בכל הזירות. צה"ל הוכיח את עצמו במלחמה כשהוא גם הצבא הראשון שהתמודד בהצלחה עם איומי טילים, כטב"מים ורחפנים בהיקף גדול וממספר זירות. אין ספק שהכוח, מעמד והחוזקה של צה"ל מבין צבאות העולם עלה משמעותית, אבל כשבוחנים את החוזק לפי היקף ההשקעה הכספית, ישראל לא בטופ.
הוצאות הביטחון בישראל מוערכות בכ-45 מיליארד דולר. ישנם דירוגים הממקמים את צה"ל במקום ה-12 ויש אפילו הממקמים אותו במקום 17. כנראה שמבחינת יכולות אנחנו בעשירייה המובילה
המחקרים והבדיקות על היקפי תקציבי הביטחון בעולם מציגים עלייה של 9% בהוצאות הביטחון בשנה שעברה לכ-2.72 טריליון דולר, כשהשנה זה צפוי להגיע ל-3 טריליון דולר. העלייה בתקציבי הביטחון היא התלולה ביותר מאז סוף המלחמה הקרה, ומיוחסת למתח הגובר באירופה, במזרח אסיה, במזרח התיכון ובמקומות נוספים בעולם. הנה עשרת הצבאות העשירים ביותר.
1 # ארצות הברית
תקציב ביטחון: 997 מיליארד
דולר (2024)
אחוז מהתמ"ג: 3.4%
כוח אדם משוער: כ-2.1 מיליון כולל מילואים (1.33 מיליון פעילים)
- ארה"ב פורסת מערכת THAAD בישראל - איך השווקים יגיבו?
- לוקהיד מרטין עקפה את הציפיות ועדכנה תחזיות - המניה עולה ב-3%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ארצות הברית ממשיכה להוביל את העולם וחלק מזה הוא בזכות הצבא החזק שלה. היא משקיעה יותר מכל מדינה אחרת, היא מפתחת יותר מכל מדינה אחרת והיא מתכננת עכשיו "כיפת זהב" - סוג של "כיפת ברזל". שלנו, רק הרבה יותר גדולה-רחבה ועם הרבה יותר כלים.
יהלומן, נוצר באמצעות AIאיך השוד בלובר מחזיר לשוק היהלומים את הברק?
שבע הדקות האלה בפריז ייכנסו לפנתיאון של סיפורי הפשעים המפורסמים וישמשו כנראה גם כבסיס לסדרות בנטפליקס. ב-9:30 בבוקר, כשעיר האורות עוד הייתה מנומנמת, קבוצה מאורגנת של פורצים לבושים בסרבלי אבטחה צהובים נערכה באחת מפינותיו של מוזיאון הלובר, המוזיאון המפורסם בעולם. ליד אזור הכניסה לגלריית אפולון פעל באותה עת אתר בנייה, ככה שאיש מהעוברים והשבים לא חשד באנשים שנראו כחלק מצוות תחזוקה - שוד הלובר: שני חשודים נעצרו בפריז בחשד לגניבת תכשיטי הכתר.
הם הגיעו על גבי שני קטנועים מצדו הדרומי של המוזיאון, סמוך לנהר הסן, כשהם מצוידים במסורי שרשרת קטנים, דיסק חיתוך נטען וכלי עבודה נוספים. הם טיפסו במהירות על סולם הידראולי שהותקן על משאית קטנה (המשמש בדרך כלל להעברת רהיטים בפריז) עד למרפסת בקומה השנייה, ליד גלריית אפולון, שבה מוצגים תכשיטי הכתר הצרפתי. חתכו את אחד מחלונות הזכוכית, חדרו פנימה, וניצלו את הדקות הספורות עד להגעת המאבטחים כדי לנפץ שתי ויטרינות משוריינות ולשדוד תשעה פריטים יקרי-ערך - בהם טיארה, שרשרת ואבני ספיר ויהלום ששימשו את המלכות מארי אמילי ואורטנס.
במהלך השוד הופעלו אזעקות, אבל הפורצים איימו על המאבטחים באמצעות כלי העבודה שבידיהם והצליחו להימלט חזרה באותו מסלול דרך הסולם החשמלי אל הרחוב, שם המתינו שניים נוספים על הקטנועים. לפני שנעלמו לכיוון כביש
A6 ניסו להצית את סל המנוף כדי להשמיד ראיות, אבל אחד מעובדי המוזיאון מנע זאת ברגע האחרון. כל המבצע ארך לא יותר משבע דקות. השווי הכולל של השלל: כ-88 מיליון אירו.
הפורצים לא חיפשו רק יהלומים. הם חיפשו את הערך שמאחוריהם, הם חיפשו את הסיפור. בפריצות מהסוג הזה, ברוב המקרים הגנבים ממיסים את המתכות, מפרקים את האבנים ומוכרים אותן בשוק השחור כדי לטשטש עקבות. אבל במקרה הזה, כנראה שזה לא המקרה.
- טיילור סוויפט והמכסים על הודו מרימים את מניות היהלומים
- 'יהלומים הם לנצח'? הסוף המר של יהלומי המעבדה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפריטים שנגנבו הן מאוד ייחודיים ואפשר לזהות אותם בקלות, מתועדים היטב ומוגנים ברשימות של בתי מכירות ומוזיאונים.
כמובן שכל ניסיון לפרק אותם יהרוס את הערך האמיתי שלהם ובמובן מסוים, זה גם לב הסיפור שלנו. בזמן שתעשיית היהלומים מתמודדת עם עודף היצע ועם "אבנים סינתטיות שמיוצרות בלחיצת כפתור", השוד בלובר מזכיר לעולם שהיהלום האמיתי לא שווה רק בגלל הברק שלו אלא בגלל המשמעות
שנצרבה בו לאורך מאות שנים. עד כמה שזה נשמע מפתיע, דווקא פשע כזה מצליח להחזיר ליהלום קצת מהמעמד ומהמיתוג שנבנו סביבו לאורך העשורים האחרונים אותם שלוש מילים שהפכו לסלוגן של תעשייה שלמה: “יהלומים הם לנצח.”
