'מיט טעמען'? במקום להתחפש, בייגל בייגל הולכים עם האמת
אל תוך מאפית בייגל בייגל בפולניה בשנת 1880, (עולם שחור לבן שרק שלט בייגל בייגל הוא צבעוני), מתפרץ אברך יהודי מתלהב ומתחיל דיאלוג ביידיש עם הוריו, בעלי המאפיה. "מאמע! פאפע!" קורא הנער "א יח חוב איינ ה קונץ!" ("יש לי רעיון"). הנער מציע להוריו ללכת על בייגלה דק דק בטעמים! (טעמען). עם פלפל חריף ('מיט פעפערס'), עם גבינה ('מיט צ'דאר') ועם תבלינים ('מיט תעבלינעס'). "עם תבלינים?" מזדעזע האבא, "הרי תבלינים זה אצל מרוקענרס", והאמא ההמומה מוסיפה ושואלת "טעם באוכל? הרי אנחנו פולנים?!".
ביום שבן גוריון יהיה ראש ממשלת ישראל, מצביע האב על פעוט עם תסרוקת של בן גוריון, אז נעשה בייגלה בטעמים, קובע האב. ונאנח, בייאוש, על בנו השוגה בחלומות שווא: "גוילם!".
הסרטון מוסר מסר ברור שאינו אלא חוליה נוספת בשרשרת פרסומות בייגל בייגל המדברות על דבקות חסרת פשרות במשימה הקדושה. בעבר, יצאה בייגל בייגל בסרטונים שהראו אב שקולע לבנותיו צמות בצורת בייגלה, מרוב שהוא שקוע ומסור לאפיית בייגלה. מאוחר יותר כולנו זוכרים את האגדות נוסח האחים גרים - כשכל הדמויות בנויות מבייגלה.
הפרסומת החדשה של בייגל בייגל - באומן בר ריבנאי
הפעם, כדי להשיק את הטעמים האקזוטיים, מזכיר לנו הקליפ שמוצאו של הבייגלה, הלא הוא הבייגלה, ממזרח אירופה, ובאותה נשימה, מזכיר לנו את תרומתה כבדת המשקל של העדה הפולנית לעולם הקולינאריה. הלא היא התפלות של המזון.
אם נחזור לאסטרטגיה של בייגל בייגל במערכה הניצחת בינו לבין בייגלה אסם, נגלה שיש מעט מאד מה להגיד על בייגלה. הקטגוריה מאתגרת כמעט כמו בלוקים לבנייה. בייגלה הוא החטיף הכי בסיסי, הכי ישן, הכי לא מרגש והכי יציקה שיש. הוא קיים בכל בית, בכל יום הולדת ובכל שתיית ראש השנה במשרד, והוא תמיד משווה נופח של פשטות יתר לאירוע, ומסמל אירוח לא מושקע.
ודווקא בגלל זה, ובגלל שכל הבטחה של "מממ..טעים" בבייגלה תיתפס כבלתי אמינה, הולכת חברת בייגל בייגל על האמת שלה וממנה היא מצליחה לעשות מטעמים:
דבר ראשון: הם היו שם קודם והם פה כדי להישאר.
דבר שני: הם מפולניה והם מודעים לעובדה שביום מן הימים הופרעה 'שלוותם' התפלה והמונוטונית בידי מדינה בה נאלצו לפגוש ולהאכיל צרכנים מעדות המזרח - כאלה שדווקא יש להם טעם באוכל, ושלנצח יחסר להם עניין ושעשוע בבייגלה.
אז במקום להתחפש למי שהם אינם, בחרו בייגל בייגל לצחוק על עצמם על גבול של לירות לעצמם ברגל - אקט מעורר כבוד בפני עצמו - והחליטו שכל עוד הם מציעים לחיך חוויות וריגושים חדשים בדמות טקסטורה דקה, תבלינים וטעמים - זה לגיטימי ואפילו מזמין.
מבחינה אסטרטגית התכסיס הוא תכסיס 'רוגטקה' - מתיחה לארוך במטרה לירות קדימה.. בבחינת "תראו מניין באנו ולאן הצלחנו להגיע". במקום לנסות להיות החטיף של החבר'ה או של המשפחה הישראלית - מסר שקצה נפשו בו ולו בלבד כי הוא מתאים ל80% מהמאכלים, המשקאות והחטיפים הנקנים בסופר - משדר בייגל בייגל הישר מהמקורות, ומצליח להכיל בתוך רעיון אחד חד גם את הפר ה - היסטוריה וגם את הדבר הבא של המותג.
- 11.בן גוריון 19/01/2013 22:55הגב לתגובה זולידיעה: הפרסומת מזכירה שהשנה היא 1880 אז... בן גוריון עוד לא נולד !!!
- 10.פרסומת מושקעת,טוב שעזבו את השטחים -זה בעייתי (ל"ת)א א א 01/12/2011 12:07הגב לתגובה זו
- 9.אייל 28/11/2011 11:16הגב לתגובה זושהוא כידוע קהל יעד חשוב לחלטיפים פשוטים לילדים ולארוח. כל הפייס החרדי מדבר על הפרסומת
- 8.תקציבאית עייפה 27/11/2011 16:00הגב לתגובה זוליהוק נהדר לפרסומת. השחקן הצעיר (מי זה?) הוא ממש בובהל'ה. אני מתה עליה וכל פעם צוחקת כשמראים אותה. השיח העדתי נראה לי לא רלבנטי ומשום מה האשכנזים מקבלים כמובן מאליו שאפשר לצחוק עליהם וזה מצויין בעיני. כל היתר לא מתאים לשיח של שנת 2011 והגיע הזמן שכולם יקבלו את ההומור העצמי בכוונה ולא יעשו מזה צימעס או גזר חריף. תלוי מאיזה עדה כותבים את זה.
- 7.רוסי שחור 22/11/2011 12:45הגב לתגובה זוקונדום בטעם גפילטע, פרסומת נדירה, תובנה שיווקית מצוינת שלבייגלה אין טעם ,הכל טוב. עדיין לא אלך לקנות. למה? כי יש לי חיים וטעימות של מוצרים שמתיימרים להיות ממתקים לא קונה אותי, עדיף כבר את הבייגל שוקולד, עכשיו שאני חושב על זה מה זה המאנצ' המעאפן הזה "??צ'דר??"" מי הקהל יעד של הדברים האלה??
- 6.הקמפיין לא יעזור ליוניליבר להתמודד עם אסם... (ל"ת)בייגלה שמייגעלה 22/11/2011 00:29הגב לתגובה זו
- 5.ס"ט 20/11/2011 14:11הגב לתגובה זומה איתנו,אנחנו למעלה ממחצעית קהל הצרכנים ,ואנחנו לא ניגע בבייגלה הזה שמדיף בעיקר ניחוחות של גפילטעפיש (איכס..)
- מה אתה משחק את הפראנעק הנעלב?... (ל"ת)לא פראנעק פאארח 20/11/2011 19:24הגב לתגובה זו
- 20/11/2011 22:52ולא נראה לי כל הבייגלה עם הקונצים שלו
- 4.הרשלה 20/11/2011 14:00הגב לתגובה זואחת הפרסומות היותר טובות על המסך כיום. ישר מושכת את העין, ישר ממכרת, מחזירה את היידיש בבום לתודעה, ומשאירה שם גם את השם בייגל בייגל. מעבר לרעיון החמוד מאוד, הביצוע פשוט מצוין ומקצועי ומשאיר תוצר ראוי ומקורי. בהחלט עושה חשק לקנות ולטעום.
- 3.לייק לפרסומת 20/11/2011 12:45הגב לתגובה זועושה חשק להתנסות במוצר
- 2.אחלה ניתוח! (ל"ת)יונית 20/11/2011 12:30הגב לתגובה זו
- 1.קול המפרסם 20/11/2011 11:13הגב לתגובה זוהווזווזים פשוט התעוררו מאוחר,אז הם יכולים לצחוק על עצמם כמה שהם רוצים (איזה גאשטאלט עשית על הפרסומת,אפילו הקופירייטר לא יחשב כל כך עמוק) אבל אין בפרסומת הזו מלבד בת צחוק ,קטנה משום הבדיחה הכה חבוטה של האוכל הפולני התפל,אבל אין בה שום עניין ,שום אינסנטיב לקנות את הבייגלה החדשים. אפילו חדשנות (או קונץ) אין פה ,הם עלו על הרכבת כל כך מאוחר. קובי פרץ היה קורא לזה שלוחים או שטוחים או שלופים

הנקמה הכלכלית של קטאר - ונקודת החולשה של ישראל
הנשק של קטאר הוא הכסף, הכוח וההשפעה העולמית והיא עלולה לכוון אותו נגדנו; היא גם יכולה במישרין או דרך פרוקסי לקנות נכסים וחברות ישראליות - לא כדאי לזלזל בפגיעה בכבודה וברצון שלה בנקמה; וגם - על הנהגת חמאס, על ארגונים נוספים בעזה שאולי יתחזקו, ועל כך שאי אפשר לחסל רעיון
מוחמד בן עבד א-רחמן בן ג'אסם אאל ת'אני, ראש ממשלת קטאר, לצד המנהיגים הקטארים משקיעים הון גדול בעשור האחרון כדי למרק את התדמית שלהם - לא טרור, לא איסלאם קיצוני, לא רק נפט. אנחנו הקטארים יודעים לחיות את החיים - כדורגל, מונדיאל, תיירות, והשקעות ענק סביב הגלובוס בנדל"ן, קבוצות כדורגל, מותגי על, תקשורת, וטכנולוגיה, הרבה טכנולוגיה, בעיקר AI. קטאר מחלחלת את הכסף שלה, גם באופן מושחת וקונה פקידים ופוליטיקאים וגם בהשקעות, כדי להפוך למותג מוכר ומקובל. המטרה שהשם קטאר יתחבר לתיירות, עושר גדול, ספורט, רק לא טרור, עולם חשוך ופחד.
היא מצליחה. היא מנקה את השם שלה והיא התרחקה בעיני רוב הציבור המערבי מטרור. כבר מזהים אותה עם כדורגל עולמי, תיירות, עושר, השקעות. אבל קטאר היא הבית של חמאס. קטאר סייעה ובנתה את חמאס, ובקטאר יש תמיכה גדולה וקשר עמוק גם לאיסלאם הקיצוני.
ולכן, ההתקפה של ישראל בקטאר היא מכה גדולה לקטאר. לא רק בגלל הריבונות, לא בגלל שאכפת לה מה עלה בגורל מטרות החיסול, מניגי חמאס,, אלא בגלל שהעולם קורא שישראל תקפה מטרות טרור בקטאר. למה ואיך יש מטרות טרור בקטאר? רבים אפילו לא יודעים ולא מקשרים. הרסנו להם. הבאנו את המלחמה אליהם הביתה. אחרי שנים רבות והשקעות גדולות ומאמץ להתנקות, באה ישראל ועושה את החיבור בין קטאר לטרור. קטאר לא תשתוק, ואנחנו לא צריכים לזלזל בה. היא לא צפויה לשלוח מטוסים, היא לא צפויה להגיב צבאית, אבל פגענו בדבר הכי חשוב לה - בתדמית, והיא תחפש אותנו בסיבוב. יש לה הרבה כסף כדי לפגוע בנו, יש לה זמן, ויש לה השפעה כלכלית-עסקית על גופים רבים. ישראל יכולה להיפגע מכך. לא שזה לא מצדיק התקפה, אבל זו סוגיה שצריך להבין ולהיערך לה כדי למזער אותה.
לקטאר יש השקעות של מאות מיליוני דולרים ברחבי העולם, וזה יעלה תוך 3 שנים על טריליון דולר, זה אומר שיש לה כוח והשפעה בגופים רבים. וזה יגדל. אנחנו לא רוצים להגיע למצב שגופי השקעה שנשלטים על ידי הקטארים לא ישקיעו כאן. אנחנו לא רוצים שגופים תעשייתיים לא יקנו סחורה מישראל כי קטארים מחזיקים בהם, ואנחנו לא רוצים שגופי טכנולוגיה ו-AI שמוחזקים על ידי קטארים, יסתכלו עלינו אחרת, לא ישקיעו בחברות טכנולוגיה ישראליות ועוד.
- ההשקעה הגדולה של קטאר והאם היא יכולה להפוך ממעצמת אנרגיה למעצמה טכנולוגית
- קטאר 2036: אחרי המונדיאל קטאר מסמנת את האולימפיאדה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קטאר גם יכולה לפעול בהפוך על הפוך - היא יכולה לבלוע חברות ישראליות דרך הגופים שהיא שולטת בהם. מה יקרה אם גוף ענק ירכוש את צ'ק פוינט ולקטאר יש בו החזקה מסוימת? או שגוף גדול יקנה את טבע ואותו גוף יירכש על ידי הקרן הקטארית או אנשי עסקים קטארים? לכסף יש משמעות גדולה, ובמלחמה של קטאר מול ישראל, הכסף הוא נשק משמעותי.

האיחוד האירופאי מאיים להעניש את ישראל - האם זה יקרה?
נשיאת האיחוד האירופי, אורסולה פון דר ליין, הודיעה בנאום "מצב האיחוד" כי תבקש לעצור חלק מהתשלומים הדו-צדדיים לישראל, להטיל סנקציות על שרים ומתנחלים אלימים ולהשעות את ההטבות המסחריות בהסכם האסוציאציה; סער הגיב: "אירופה מעבירה מסר שגוי, שמחזק את חמאס והציר
הרדיקלי במזרח התיכון"
בנאומה בפרלמנט האירופי בשטרסבורג, הציגה נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין שורה של צעדים מדיניים וכלכליים חריפים כלפי ישראל. בין ההצעות שהוצגו: השעיה חלקית של הסכם האסוציאציה עם ישראל, המתמקד בהטבות מסחריות ובפרט במשטר הפטור ממכס על מוצרים ישראליים. עצירת תשלומים ותכניות שיתוף פעולה דו־צדדיות, למעט תמיכה בחברה האזרחית ובמוסדות ייחודיים כגון "יד ושם". דבר נוסף שהעלתה הוא הטלת סנקציות אישיות על "שרים קיצונים" ועל מתנחלים ביהודה ושומרון. עוד אמרה פון דר ליין כי תוקם קבוצת תורמים פלסטינית שתכלול מנגנון ייחודי לשיקום רצועת עזה.
לדברי פון דר ליין, מדובר בצורך מוסרי נוכח "רעב מעשה ידי אדם" ותשלום כבד שמוטל על האוכלוסייה הפלסטינית. עם זאת, היא הודתה כי "יהיה קשה למצוא רוב" למהלכים, שכן חלק מהמדינות החברות מתנגדות לקו תקיף מול ישראל. הנשיאה צייצה ברשת ה-X וכתבה, "מה שמתרחש בעזה טלטל את מצפונה של הקהילה הבינלאומית. רעב מעשה ידי אדם לעולם אינו יכול לשמש כנשק מלחמה. הדבר הזה חייב להיפסק. הסיוע של האיחוד האירופי לעזה עולה בהרבה על זה של כל שותף אחר. אבל ברור שאירופה צריכה לעשות יותר. הנה צעדים אפשריים להמשך הדרך:
1. השעיית התמיכה שלנו בישראל, מבלי לפגוע בחברה האזרחית או ביד ושם.
2. הצעות חדשות בנושא: סנקציות על שרים קיצוניים ומתנחלים אלימים. השעיה חלקית של הסכם השותפות בנושאים הקשורים לסחר.
3. הקמת קבוצת תורמים לפלסטין, כולל מנגנון ייעודי לשיקום עזה.
המשמעות הכלכלית והתגובה הישראלית
שר החוץ גדעון סער הגיב מיידית ואמר כי "דבריה של נשיאת הנציבות האירופית הבוקר - מצערים. חלקם גם נגוע בהדהוד תעמולת הכזב של חמאס ושותפיו. פעם נוספת מעבירה אירופה מסר שגוי, שמחזק את חמאס והציר הרדיקלי במזרח התיכון. ישראל, המדינה היהודית היחידה בעולם והדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, נלחמת מלחמת קיום נגד אויבים קיצוניים הפועלים לחיסולה. הקהילה הבינ״ל צריכה לגבות את ישראל במאבקה זה".
- הלחץ המדיני על ישראל מתורגם לצעדים כלכליים; מה המשמעות?
- טראמפ לוחץ, האיחוד מתקפל: איום המכסים דוחף את אירופה לעסקה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האיחוד האירופי הוא שותף הסחר הגדול ביותר של ישראל, עם נתח של כ-32% מהסחר הכולל בשנת 2024. במהלך 2024, הסתכם היקף היצוא של האיחוד לישראל בכ-26.7 מיליארד אירו , בעיקר בציוד מכני, כלי תחבורה וכימיקלים. לכן, כל פגיעה במשטר הפטור ממכס צפויה להיות בעלת השפעה משמעותית על הכלכלה הישראלית. עם זאת, כדי לבצע מהלך של השעיה חלקית של הסכם האסוציאציה נדרש רוב מוסמך (Qualified Majority), כלומר, תמיכה של 55% מהמדינות המייצגות לפחות 60% מאוכלוסיית האיחוד.