Better place - פשוט פרסומת מפוספסת
האכזבה מהמכונית החשמלית של better place הייתה נטועה בעובדה שכולנו ידענו מבעוד מועד, שנראה בסופו של דבר מכונית רנו שנראית ברובה די רגילה. בניגוד לטירוף לפני השקת האייפון או מהדורות הארי פוטר, על המכונית החשמלית מדברים כבר עידנים.
זהות של מותג והתקשורת סביבו צריכה קהל. לכן חשוב לדעת אל מי מדברים: האם מדברים לציבור סקרן? האם נפתיע אותו ונייצר בכך מומנטום או שאבדה שעת הכושר ועלינו למצוא מוקד התלהבות אחר?
השם better place צופן הבטחה מסקרנת. מלבד המכונית החשמלית שתתחבר לשטקר, מתעוררת הצפייה ששי אגסי יהפוך את הסביבה למקום טוב יותר.
אבל במקום למנף את התפקיד הייחודי והחדשני של better place, בחרה החברה ללכת 200 צעדים אחורה ולהסביר לנו שאנחנו צריכים ללכת קדימה.
הבשורה שעלינו להתקדם למכונית חשמלית היא בשורה ישנה. הקונטרסט בין מכשירים משחררי קיטור או גז למכשירים חשמליים לא מצליח לייצר את הדרמה שהקליפ מתיימר ליצור.
במקום להכריז על עידן טוב יותר ב'מקום טוב יותר', נבחרה אסטרטגיה שמכריזה על הקטגוריה עצמה של מכוניות חשמליות. כנראה מתוך הנחה נאיבית שתחרות בשוק המכוניות החשמליות לא תפרוץ באלף הקרוב...
ההשוואה המתבקשת היא החדרתו של פלאפון בסוף שנות ה-80. זוכרים את פרסומות "תקנה, תמכור" שמפגינה את האפשרויות לעבוד מהרכב, ואת הסיסמא "הופך שעה אבודה לשעת עבודה"? זוכרים איך התפעלנו מהשם "פלא-פון".
הפתרון הקריאטיבי היה מבריק אבל האסטרטגיה הייתה קצרת רואי ושכחה לצפות כניסה של מתחרים שמיהרו לגנוב את הבכורה ולהפגין יתרונות תחרותיים כשהם נשענים על פלאפון שטרחה ובנתה עבורם את הזירה.
גם במקרה של המכונית החשמלית. הקליפ המבוים בכישרון רב כלל לא מסביר מדוע, בעולם של מכוניות חשמליות, עליי להעדיף את רנו של שי אגסי ולא אלטרנטיבות אחרות.
בסופו של הקליפ מה אנחנו מקבלים זה מכונית רנו שמתחברת לחשמל. הקריין מספיק להציע לעשות סוויץ' ל-better place ולהוביל שינוי עולמי - מסר מוחטא שאפשר היה לפתח באופן מעניין.
- 16.מעצבן ביותר!!!! 03/11/2011 17:00הגב לתגובה זולפני שאת מבקרת מהלך כזה או אחר או מספרת על מהלך כזה או אחר תעשי קצת שיעורי בית!!! כי כל התחום הופך לזנותי בזכות אנשים כמוך. הפרסומת בכלל לא חדשה. היא כבר מיושנת. חבל שאת לא מודעת לזה... זאת פרסומת לרנו ולא לבטר פלייס. כבר דובר עליה כאן באייס ועל זה שהיא העתקה מניסן או הפוך... טוב שיש פה מישהו שציין את זה. זה שבטר פלייס רכבו עליה בגלל השת"פ שלהם עם רנו זה סיפור אחר. אבל לראות פתאום פרסומת מבלי לדעת את כל זה ולבקר אותה או להסביר אותה? דרך אגב, מה זה כל הכתבות האלה שמסבירות לנו מה רואים שם ומה אמורים להבין משם?! הקוראים של אייס עשו לפחות 10 שנות לימוד... לא צריך להסביר להם את זה.
- ירון 04/11/2011 13:23הגב לתגובה זוואף אחד לא העתיק מאף אחד כי זאת אותה חברה. (רנו קנתה את ניסאן) בטר פלייס לקחה את הפרסומת המקורית וחירבה אותה. חבל ששי אגאסי שרוצה להפוך את בטר פלייס ל"אפל" של עולם הרכב לא לומד מאפל כיצד לעשות פרסום מקורי!
- מוני 06/11/2011 15:53אז אותה חברה, אבל שני מותגים שונים בתחליט. גם טויוטה ולקסוס זה אותה חברה וגם ניסן ואינפיניטי זה אותה חברה וכל קבוצת פולקסוואגן זה אותה חברה ועוד מאזדה בכלל שייכת לפורד! אז?????? לכולם יש אותה פרסומת?! אותה שפה קריאטיבית, אותו מותג?!
- 15.משה דה גרציה 02/11/2011 08:58הגב לתגובה זוניתוח מבריק!! כל הכבוד לך,גאים בך מאד,משה דה גרציה וצוות המחלקה
- 14.טל 01/11/2011 17:34הגב לתגובה זוBetter Place לא מוכרת רכבים, היא בונה את התשתית לרכבים חשמליים. הפרסומת הזאת היא פרסומת של רנו.
- 13.:) 01/11/2011 15:03הגב לתגובה זו:)))
- 12.פלנר 01/11/2011 12:52הגב לתגובה זועטרה, אם תסתכלי במודלים עדכניים, כולם מדברים על זה שמותג חדש צריך להתחיל בלהסביר את המהות שלו(או המוצר במקרה של קטגוריה חדשה)ובשלבים מאוחרים יותר אפשר לפתח קשר עמוק יותר והעדפה
- 11.זירמון אנד בירבורון 31/10/2011 19:56הגב לתגובה זויש חילוקי דעות בנוגע למיזם של אגסי. יש שאומרים שמדובר ברעיון פורץ דרך מהפכני והסטורי ויש שאומרים שמדובר בשיגעות גדלות של בחור שמשחק במגרש משחקים של ענקים. גם הפסימים וגם האופטימיים לא חלוקים בנוגע לדבר אחד. הכריזמה של אגסי הבנת המופלאה בתקשורת ובהעברת מסרים. הפרסומת המדוברת לא מבישת את הפירמה. משעשעת נעימה להתבוננות חוזרת ומשיגה את מטרתה - תזכורת לקהל הרחב אנחנו עוד כאן ומתקדמים ומידע לקהל הרלבנטי לרכישה שנפתח אולם תצוגה ומכירות ראשון. אגב הביקורת משעשעת. למה? כי בין השורות כותבת המבקרת בלי מילים את המסר הנל - אני מוכשרת אני חכמה אני מבריקה והשיער שלי צבוע בבלונד איך זה שאני לא נותנת שירותי פרסום למיזם הזה. שערוריה שמצדיקה נקמה. אז הנה נקמת. לבריאות קושקוש
- 10.אסף 31/10/2011 15:21הגב לתגובה זואני לא מבין את הכיוון. אם בטר פלייס מנסים לחנך לשמירה על הסביבה או למכור רכב. נראה לי שגם הם לא בטוחים במוצא שלהם ומחפשים לשכנע את הציבור בצורך בו. יבואן אכב חייב להאמין ובמוצר ולספר מה הוא נותן בדיוק כמו כל יבואן אלר שמסביר את המוצר והמחיר. ככה מוכרים רכב! בארץ משלמים על רכב וחיבים לדעת מה הוא נותן!
- 9.דפי 31/10/2011 15:13הגב לתגובה זואני חושבת שהפרסומת הזו, שבאמת הוצגה גם בחו"ל, מהווה חותם או סגיר של אסטרטגיה שבה נוקטת בטר פלייס כבר כמה שנים, שבליבתה עומדת הראשוניות של המכוניות החשמליות בארץ. זה מסר חשוב, וכזה שיחסום את דרכם של מתחרים לצעוק את זה גם כן. לא משנה מה, "אנחנו היינו פה קודם". בשלב מאוחר יותר הם יצטרכו לנקוט בצעדים משכנעים יותר, סביב עולם התוכן הירוק והדאגה לסביבה.
- 8.ורד 31/10/2011 12:40הגב לתגובה זומסכימה (לשם שינוי) עם עטרה, שיש מסר מפוספס והרבה יותר מניע על כך שיש לך אפשרות להיות מהמובילים את השינוי, מאשר העובדה הבאנלית שבהרבה תחומים תקדמנו לחשמל.
- 7.ק. בראל 31/10/2011 10:28הגב לתגובה זוחבל שלא כולם מספיק מקצועיים להבין זאת
- 6.מבין עניין 31/10/2011 07:10הגב לתגובה זוההבנה שלך...פרסומת מעולה שיווקית ופרסומית, מה הסיפור שלך לא ברור. אכן מי שכתב פה הערה לגבי המחמאות שנתת לקמפיין העלוב של TNT צודק לחלוטין. הביקורת שלך מפוספסת לחלוטין ולא בפעם הראשונה...
- 5.ה.המפרגן 30/10/2011 18:27הגב לתגובה זואדם עם חזון, משקיען, יזם בנשמתו שמוביל חברת ענק בתקווה להצלחה שתטיב עם כל עם ישראל. בהחלט מסב גאווה
- 4.עידן 30/10/2011 15:12הגב לתגובה זוקצת התאכזבתי שלא השקיעו בי, הישראלי, קמפיין מקומי. הפרסומת המלאה של רנו: http://www.youtube.com/watch?v=Il8ATz16pyM והפרסומת המקורית של ניסאן: http://www.youtube.com/watch?v=j0sCCJFkEbE
- אוג 31/10/2011 10:18הגב לתגובה זוחשבתי רק אנחנו
- 3.הילה 30/10/2011 14:22הגב לתגובה זולדעתי, בטר פלייס פשוט ממתגת עצמה גבוה מידי ומתנהגת כאילו אנו חיים בעולם נטול עמך וערסים..אבל לדאבונו, זה כמו העיסוק במלצרות - העמך משאירים הכי הרבה טיפים..וכך גם בארצנו, העמך הם בדיוק הקהל שיכול להכניס כסף לבטר פלייס ולהתלהב מהרעיון - אז כדאי שתתחילו לדבר נמוך (מי לא נכח בשיעורי תואר ראשון בתק' כשטחנו את המושג "המכנה המשותף הנמוך ביותר"? אז באמת, התעוררו וכוונו לשם!)
- 2.את נישמעת קצת חובבנית בניתוח (ל"ת)מה הקשר 30/10/2011 12:32הגב לתגובה זו
- 1.ניוטון 30/10/2011 12:31הגב לתגובה זואחת הפרסומות הטובות והחכמות שנעשו השנה בעולם מוצאת את עצמה על המסך המשמים של ארצנו . זה אותו הטור שלפני שבוע שיבח את הזוועה שהעלו טי אנד טי....הטור הזה הזוי יותר ויותר מיום ליום
- דווקא מאד מיושנת הפרסומת. למה אתה סתם מתנגח (ל"ת)קצר 30/10/2011 13:13הגב לתגובה זו
טראמפ בישראל CHATGPTארה״ב סירבה להפחתת המכסים: שיעור המכס על יבוא סחורות מישראל יהיה 15%
לאחר מו"מ של מספר חודשים של משרד הכלכלה מול משרד הסחר האמריקאי, במטרה להוריד את המכס מרמה של 17% לשיעור של 10%, הושגה הפחתה מוגבלת בלבד; ארה״ב הודיעה כי תעמיד את שיעור המכס על יבוא סחורות מישראל על 15%; גורמים מוסרים כי טראמפ מחזיק בקלף של 10% והפחתה מלאה של המכסים, כמנוף במו"מ להסכמים אזוריים
ממשל טראמפ הודיע כי שיעור המכס הכללי שיוטל על יצוא סחורות מישראל לארה״ב יעמוד על 15%, נמוך מהרמה של 17% שנקבעה בתחילה אך גבוה מהיעד המרכזי שאליו כיוונה ישראל, מכס מינימלי של 10%. ההחלטה התקבלה לאחר חודשים של מגעים אינטנסיביים בין נציגי משרד הכלכלה והתעשייה
לבין משרד הסחר האמריקאי, ונחשבת בירושלים לפשרה חלקית בלבד, שאמנם כוללת הקלות משמעותיות ברמת המוצרים, אך אינה מספקת מענה מלא לחשש מפגיעה מתמשכת ביצוא הישראלי.
ההחלטה צפויה לקבל תוקף רשמי עם פרסום הודעת משרד הסחר האמריקאי עד סוף החודש, כחלק מהשלמת
מערך הסכמי המכסים המעודכנים של ארה״ב עם שותפות סחר נוספות. מדובר במהלך רחב יותר שמוביל ממשל טראמפ, שמטרתו לעדכן את מדיניות הסחר האמריקאית ולצמצם גירעונות מסחריים, גם מול מדינות ידידותיות.
מו״מ ממושך והישג חלקי בלבד
במהלך המגעים ביקשה
ישראל להוריד את תקרת המכס הכללית מ-17% ל-10%, רמה שנקבעה על ידי ארה״ב עבור מספר מדינות אחרות. המשלחת הישראלית, שכללה בכירים ממשרד הכלכלה והנספחים המסחריים בארה״ב, הדגישה את מעמדה הייחודי של ישראל כמדינה בעלת הסכם סחר חופשי מלא עם ארה״ב מזה עשרות שנים, ואת
תרומתה של התעשייה הישראלית לשרשראות אספקה אסטרטגיות עבור המשק האמריקאי.
למרות זאת, וושינגטון עמדה על כך ששיעור של 15% יהיה הרף התחתון במסגרת מדיניות המכסים החדשה, החלה על מדינות בעלות מאזן סחר שלילי מול ארה״ב. גורמים כלכליים בישראל ציינו כי הנשיא
טראמפ אינו מוכן בשלב זה לרדת מתחת לרמה זו, מתוך רצון לשמור על אחידות מדיניות ולהותיר לעצמו מרחב תמרון להסכמים עתידיים.
- הכטב"מים הכי טובים: ארה"ב מאבדת גובה וסין סוגרת פערים
- מי שולט בשוק הגז העולמי - קטאר פותחת פער מול ארה"ב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פטורים רחבים ומאות מוצרים ללא מכס
לצד האכזבה מהשיעור הכללי, ההסכם המתגבש כולל שורה ארוכה של פטורים והקלות סקטוריאליות. לפי גורמים המעורים בפרטים, מאות מוצרים ישראליים צפויים ליהנות מפטור מלא ממכס, בהם רכיבים לתעשיות התעופה והרכב, שבבים, תרופות גנריות, וקטגוריות נרחבות בתחומי הכימיה, המתכות, המזון והתוספים הרפואיים.

בית המשפט: ארנון בר-דוד יורחק מההסתדרות 90 יום נוספים
בית משפט השלום בראשון לציון קיבל את עמדת המשטרה וקבע כי חזרתו של ארנון בר-דוד לכהונת יו״ר ההסתדרות בשלב זה עלולה לאפשר השפעה על עדים ולשבש את החקירה; הורה על המשך הרחקתו מהארגון ועל איסור יצירת קשר עם עשרות מעורבים בפרשה
בית משפט השלום בראשון לציון קיבל את עמדת המשטרה והורה על הארכת הרחקתו של יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, מתפקידו ומהארגון לתקופה של 90 ימים נוספים. בהחלטה קבעה השופטת דורית סבן-נוי כי בשלב הנוכחי של החקירה קיימת סכנה ממשית לפגיעה בה ולשיבושה, אם בר-דוד ישוב לכהן בתפקידו. לדבריה, השבתו לכהונה, "בשים לב לעוצמת הראיות שהונחה לעיוני בשלב כה מוקדם של החקירה", עלולה "לאפשר השפעה על עדים וסיכון ממשי לפגיעה בחקירה ושיבושה".
בהתאם להחלטה, נאסר על בר-דוד להתקרב למשרדי ההסתדרות ולגופים הקשורים אליה למרחק של לפחות 500 מטר, וכן ליצור קשר ישיר או עקיף עם כ-30 גורמים המעורבים בפרשה, בהם חשודים ועדים. בית המשפט קבע כי חזרתו לתפקיד בשלב זה עלולה לא רק להשפיע על עדים, אלא גם להקל על ביצוע עבירות דומות לאלו המיוחסות לו. השופטת הדגישה כי מדובר ב"תפקיד בעל השפעה רבה על הציבור והמשק בכללותו", ולכן כל החלטה הנוגעת לחזרה לתפקיד מחייבת זהירות יתרה.
בהחלטה ניתנה התייחסות נרחבת גם למצב הראייתי בתיק. השופטת ציינה כי החומר שהוצג בפניה מצביע על תשתית ראייתית משמעותית כבר בשלב מוקדם יחסית של ההליך. לדבריה, לאחר שעיינה בחקירותיו של בר-דוד, הן במהלך ימי מעצרו והן לאחר שחרורו, לא נמצא בהן דבר שיש בו כדי להחליש את החשד. להפך, "ביצוע פעולות החקירה מאז שחרורו של המשיב הוביל דווקא להתעצמות והתעבות החשד הסביר בעניינו". עוד צוין כי החקירה נמצאת בעיצומה, עם מאות עדויות שנגבו ועשרות חשודים ועדים שנחקרו, והיא ממשיכה להסתעף לכיוונים נוספים.
בית המשפט דחה גם את טענת ההגנה שלפיה מדובר בפרשנות שגויה של סמכויות יו״ר ההסתדרות. בהחלטה נקבע כי קיים חשד סביר לכך שבר-דוד פעל לכאורה "בכובעו כיו״ר ההסתדרות וניצל את מעמדו הרם שלא כדין", תוך שימוש בכוח ובסמכויות הנלווים לתפקיד. השופטת הבהירה כי מארג הראיות אינו נשען על מקור אחד בלבד, אלא מבוסס על מצבור רחב של ראיות הקושרות את בר-דוד באופן ישיר לחשדות.
- כל השמות בפרשת "יד לוחצת יד"
- אף אחד לא הופתע כשסוכן הביטוח המוכר נחשד בשוחד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי החשד, בר-דוד ובכירים נוספים בהסתדרות פעלו לקדם אינטרסים כלכליים של סוכנות ביטוח מסוימת בקרב ועדי עובדים המאוגדים בהסתדרות, ללא קיום הליכי מכרז, ובתמורה לטובות הנאה שונות. המשטרה טוענת כי מדובר במנגנון שיטתי שנועד לעשות שימוש במשאבי ההסתדרות לצרכים פרטיים. בהקשר זה דחה בית המשפט את הצעתו של בר-דוד לשוב לתפקידו תחת מגבלות ופיקוח, לאחר שנקבע כי העבירות בוצעו לכאורה "בחדרי-חדרים ובדלתיים סגורות", וכי גם מנגנוני פיקוח פורמליים אינם מפחיתים את החשש לביצוען.
