Better place - פשוט פרסומת מפוספסת
האכזבה מהמכונית החשמלית של better place הייתה נטועה בעובדה שכולנו ידענו מבעוד מועד, שנראה בסופו של דבר מכונית רנו שנראית ברובה די רגילה. בניגוד לטירוף לפני השקת האייפון או מהדורות הארי פוטר, על המכונית החשמלית מדברים כבר עידנים.
זהות של מותג והתקשורת סביבו צריכה קהל. לכן חשוב לדעת אל מי מדברים: האם מדברים לציבור סקרן? האם נפתיע אותו ונייצר בכך מומנטום או שאבדה שעת הכושר ועלינו למצוא מוקד התלהבות אחר?
השם better place צופן הבטחה מסקרנת. מלבד המכונית החשמלית שתתחבר לשטקר, מתעוררת הצפייה ששי אגסי יהפוך את הסביבה למקום טוב יותר.
אבל במקום למנף את התפקיד הייחודי והחדשני של better place, בחרה החברה ללכת 200 צעדים אחורה ולהסביר לנו שאנחנו צריכים ללכת קדימה.
הבשורה שעלינו להתקדם למכונית חשמלית היא בשורה ישנה. הקונטרסט בין מכשירים משחררי קיטור או גז למכשירים חשמליים לא מצליח לייצר את הדרמה שהקליפ מתיימר ליצור.
במקום להכריז על עידן טוב יותר ב'מקום טוב יותר', נבחרה אסטרטגיה שמכריזה על הקטגוריה עצמה של מכוניות חשמליות. כנראה מתוך הנחה נאיבית שתחרות בשוק המכוניות החשמליות לא תפרוץ באלף הקרוב...
ההשוואה המתבקשת היא החדרתו של פלאפון בסוף שנות ה-80. זוכרים את פרסומות "תקנה, תמכור" שמפגינה את האפשרויות לעבוד מהרכב, ואת הסיסמא "הופך שעה אבודה לשעת עבודה"? זוכרים איך התפעלנו מהשם "פלא-פון".
הפתרון הקריאטיבי היה מבריק אבל האסטרטגיה הייתה קצרת רואי ושכחה לצפות כניסה של מתחרים שמיהרו לגנוב את הבכורה ולהפגין יתרונות תחרותיים כשהם נשענים על פלאפון שטרחה ובנתה עבורם את הזירה.
גם במקרה של המכונית החשמלית. הקליפ המבוים בכישרון רב כלל לא מסביר מדוע, בעולם של מכוניות חשמליות, עליי להעדיף את רנו של שי אגסי ולא אלטרנטיבות אחרות.
בסופו של הקליפ מה אנחנו מקבלים זה מכונית רנו שמתחברת לחשמל. הקריין מספיק להציע לעשות סוויץ' ל-better place ולהוביל שינוי עולמי - מסר מוחטא שאפשר היה לפתח באופן מעניין.
- 16.מעצבן ביותר!!!! 03/11/2011 17:00הגב לתגובה זולפני שאת מבקרת מהלך כזה או אחר או מספרת על מהלך כזה או אחר תעשי קצת שיעורי בית!!! כי כל התחום הופך לזנותי בזכות אנשים כמוך. הפרסומת בכלל לא חדשה. היא כבר מיושנת. חבל שאת לא מודעת לזה... זאת פרסומת לרנו ולא לבטר פלייס. כבר דובר עליה כאן באייס ועל זה שהיא העתקה מניסן או הפוך... טוב שיש פה מישהו שציין את זה. זה שבטר פלייס רכבו עליה בגלל השת"פ שלהם עם רנו זה סיפור אחר. אבל לראות פתאום פרסומת מבלי לדעת את כל זה ולבקר אותה או להסביר אותה? דרך אגב, מה זה כל הכתבות האלה שמסבירות לנו מה רואים שם ומה אמורים להבין משם?! הקוראים של אייס עשו לפחות 10 שנות לימוד... לא צריך להסביר להם את זה.
- ירון 04/11/2011 13:23הגב לתגובה זוואף אחד לא העתיק מאף אחד כי זאת אותה חברה. (רנו קנתה את ניסאן) בטר פלייס לקחה את הפרסומת המקורית וחירבה אותה. חבל ששי אגאסי שרוצה להפוך את בטר פלייס ל"אפל" של עולם הרכב לא לומד מאפל כיצד לעשות פרסום מקורי!
- מוני 06/11/2011 15:53אז אותה חברה, אבל שני מותגים שונים בתחליט. גם טויוטה ולקסוס זה אותה חברה וגם ניסן ואינפיניטי זה אותה חברה וכל קבוצת פולקסוואגן זה אותה חברה ועוד מאזדה בכלל שייכת לפורד! אז?????? לכולם יש אותה פרסומת?! אותה שפה קריאטיבית, אותו מותג?!
- 15.משה דה גרציה 02/11/2011 08:58הגב לתגובה זוניתוח מבריק!! כל הכבוד לך,גאים בך מאד,משה דה גרציה וצוות המחלקה
- 14.טל 01/11/2011 17:34הגב לתגובה זוBetter Place לא מוכרת רכבים, היא בונה את התשתית לרכבים חשמליים. הפרסומת הזאת היא פרסומת של רנו.
- 13.:) 01/11/2011 15:03הגב לתגובה זו:)))
- 12.פלנר 01/11/2011 12:52הגב לתגובה זועטרה, אם תסתכלי במודלים עדכניים, כולם מדברים על זה שמותג חדש צריך להתחיל בלהסביר את המהות שלו(או המוצר במקרה של קטגוריה חדשה)ובשלבים מאוחרים יותר אפשר לפתח קשר עמוק יותר והעדפה
- 11.זירמון אנד בירבורון 31/10/2011 19:56הגב לתגובה זויש חילוקי דעות בנוגע למיזם של אגסי. יש שאומרים שמדובר ברעיון פורץ דרך מהפכני והסטורי ויש שאומרים שמדובר בשיגעות גדלות של בחור שמשחק במגרש משחקים של ענקים. גם הפסימים וגם האופטימיים לא חלוקים בנוגע לדבר אחד. הכריזמה של אגסי הבנת המופלאה בתקשורת ובהעברת מסרים. הפרסומת המדוברת לא מבישת את הפירמה. משעשעת נעימה להתבוננות חוזרת ומשיגה את מטרתה - תזכורת לקהל הרחב אנחנו עוד כאן ומתקדמים ומידע לקהל הרלבנטי לרכישה שנפתח אולם תצוגה ומכירות ראשון. אגב הביקורת משעשעת. למה? כי בין השורות כותבת המבקרת בלי מילים את המסר הנל - אני מוכשרת אני חכמה אני מבריקה והשיער שלי צבוע בבלונד איך זה שאני לא נותנת שירותי פרסום למיזם הזה. שערוריה שמצדיקה נקמה. אז הנה נקמת. לבריאות קושקוש
- 10.אסף 31/10/2011 15:21הגב לתגובה זואני לא מבין את הכיוון. אם בטר פלייס מנסים לחנך לשמירה על הסביבה או למכור רכב. נראה לי שגם הם לא בטוחים במוצא שלהם ומחפשים לשכנע את הציבור בצורך בו. יבואן אכב חייב להאמין ובמוצר ולספר מה הוא נותן בדיוק כמו כל יבואן אלר שמסביר את המוצר והמחיר. ככה מוכרים רכב! בארץ משלמים על רכב וחיבים לדעת מה הוא נותן!
- 9.דפי 31/10/2011 15:13הגב לתגובה זואני חושבת שהפרסומת הזו, שבאמת הוצגה גם בחו"ל, מהווה חותם או סגיר של אסטרטגיה שבה נוקטת בטר פלייס כבר כמה שנים, שבליבתה עומדת הראשוניות של המכוניות החשמליות בארץ. זה מסר חשוב, וכזה שיחסום את דרכם של מתחרים לצעוק את זה גם כן. לא משנה מה, "אנחנו היינו פה קודם". בשלב מאוחר יותר הם יצטרכו לנקוט בצעדים משכנעים יותר, סביב עולם התוכן הירוק והדאגה לסביבה.
- 8.ורד 31/10/2011 12:40הגב לתגובה זומסכימה (לשם שינוי) עם עטרה, שיש מסר מפוספס והרבה יותר מניע על כך שיש לך אפשרות להיות מהמובילים את השינוי, מאשר העובדה הבאנלית שבהרבה תחומים תקדמנו לחשמל.
- 7.ק. בראל 31/10/2011 10:28הגב לתגובה זוחבל שלא כולם מספיק מקצועיים להבין זאת
- 6.מבין עניין 31/10/2011 07:10הגב לתגובה זוההבנה שלך...פרסומת מעולה שיווקית ופרסומית, מה הסיפור שלך לא ברור. אכן מי שכתב פה הערה לגבי המחמאות שנתת לקמפיין העלוב של TNT צודק לחלוטין. הביקורת שלך מפוספסת לחלוטין ולא בפעם הראשונה...
- 5.ה.המפרגן 30/10/2011 18:27הגב לתגובה זואדם עם חזון, משקיען, יזם בנשמתו שמוביל חברת ענק בתקווה להצלחה שתטיב עם כל עם ישראל. בהחלט מסב גאווה
- 4.עידן 30/10/2011 15:12הגב לתגובה זוקצת התאכזבתי שלא השקיעו בי, הישראלי, קמפיין מקומי. הפרסומת המלאה של רנו: http://www.youtube.com/watch?v=Il8ATz16pyM והפרסומת המקורית של ניסאן: http://www.youtube.com/watch?v=j0sCCJFkEbE
- אוג 31/10/2011 10:18הגב לתגובה זוחשבתי רק אנחנו
- 3.הילה 30/10/2011 14:22הגב לתגובה זולדעתי, בטר פלייס פשוט ממתגת עצמה גבוה מידי ומתנהגת כאילו אנו חיים בעולם נטול עמך וערסים..אבל לדאבונו, זה כמו העיסוק במלצרות - העמך משאירים הכי הרבה טיפים..וכך גם בארצנו, העמך הם בדיוק הקהל שיכול להכניס כסף לבטר פלייס ולהתלהב מהרעיון - אז כדאי שתתחילו לדבר נמוך (מי לא נכח בשיעורי תואר ראשון בתק' כשטחנו את המושג "המכנה המשותף הנמוך ביותר"? אז באמת, התעוררו וכוונו לשם!)
- 2.את נישמעת קצת חובבנית בניתוח (ל"ת)מה הקשר 30/10/2011 12:32הגב לתגובה זו
- 1.ניוטון 30/10/2011 12:31הגב לתגובה זואחת הפרסומות הטובות והחכמות שנעשו השנה בעולם מוצאת את עצמה על המסך המשמים של ארצנו . זה אותו הטור שלפני שבוע שיבח את הזוועה שהעלו טי אנד טי....הטור הזה הזוי יותר ויותר מיום ליום
- דווקא מאד מיושנת הפרסומת. למה אתה סתם מתנגח (ל"ת)קצר 30/10/2011 13:13הגב לתגובה זו
גרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאליןיותר מ-1,500 הייטקיסטים ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים
5,400 ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים במהלך 2024, מתוכם בין 1,500 ל-2,000 הייטקיסטים, כמה מיליונרים חדשים בהייטק יהיו השנה?
בסוף 2024 נמנו בישראל כ-186 אלף מיליונרים בדולרים, עלייה של 2.9% לעומת השנה הקודמת, המשקפת כ-5,400 ישראלים חדשים שחצו את רף המיליון דולר בנכסים נטו. אפשר להניח שהמספרים האמיתיים הם מעל 200 אלף - זה מגובה גם בנתון של בנק UBS שמציב את ישראל במקום ה-17 בעולם בעושר ממוצע למבוגר, כ-284 אלף דולר.
לפי דוח של Henley & Partners לשנת 2024, במהלך 2023 נרשמה עזיבה של כ-200 בעלי הון מישראל, בעוד שב-2022 נכנסו כ-1,100 בעלי הון לארץ. מרבית הנוטשים מעבירים את מרכז חייהם לארה"ב, בריטניה ופורטוגל. ובכל זאת, גם
לאחר ההגירה, מאזן המיליונרים נטו בישראל ממשיך לעלות בקצב של אלפים בשנה. משנת 2024 יש מצב הפוך - עלייה לארץ, אם כי אין נתונים רשמיים.
שליש מהמיליונרים החדשים מגיעים מההייטק
שנה שעברה הוגדרה כשנה חזקה להון הטכנולוגי הישראלי. לפי דוח 2024 של PwC , נרשמו 53 עסקאות אקזיט בשווי כולל של 13.38 מיליארד דולר, ו-34 עסקאות מיזוגים ורכישות בהיקף נוסף של 8.95 מיליארד דולר. שש הנפקות (IPO) גייסו יחד 781 מיליון דולר. בסך הכול, 106 עסקאות בתחום ההייטק הגיעו להיקף כולל של 26.7 מיליארד דולר. מתוכן, 8 עסקאות חצו את רף חצי מיליארד דולר (ששווים הכולל עמד על 6.8 מיליארד דולר), ו-23 עסקאות בטווח 100-500 מיליון (ששווים הכולל עמד על 5.8 מיליארד דולר), שמהוות יחד 44% מהיקף השוק. רוב העסקאות היו בתחומי IT & Enterprise Software, סייבר, ואינטליגנציה מלאכותית.
לפי IVC ו-Rise IL, כ-70% מההון שנוצר בעסקאות האלו הגיע לחברות טכנולוגיה. במחקרים קודמים של PwC הוערך כי 15-25% מהמניות בעסקאות הייטק מוחזקות בידי מייסדים ועובדים ישראלים. בהנחת 20% לבעלי מניות פרטיים, ההון החדש שהוזרם ליחידים ב-2024 עומד על כ־4.5 מיליארד דולר. אם מחלקים סכום זה למקבלי רווחים טיפוסיים בטווח 2-3 מיליון דולר, מדובר בכ-1,500-2,000 ישראלים שהפכו למיליונרים חדשים מהייטק בשנה אחת בלבד, כשליש מכלל הגידול באוכלוסיית בעלי ההון בישראל.
- מעל אלף מיליונרים חדשים ביום - האמריקאים התעשרו ב-2024
- UBS: "צופים 45,000 מיליונרים בישראל עד 2029"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שנה שעברה גם התאפיינה גם בזינוק בעסקאות סקנדרי, כלומר עובדים ומייסדים שמימשו אחזקות עוד לפני אקזיט או הנפקה. מדובר בעשרות חברות ישראליות פרטיות, שבהן מימושים של מיליונים בודדים ועד עשרות מיליונים למייסדים. בשנת 2025 יש אומנם תנודות, אך המגמה חיובית - יש גידול בהיקף ההשקעה בהייטק ובאקזיטים. אם על פי הנתונים מעל 1,500 איש בהייטק הפכו למיליונרים, הרי שב-2025 אפשר כבר לדבר על היקף כפול.
גרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאליןיותר מ-1,500 הייטקיסטים ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים
5,400 ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים במהלך 2024, מתוכם בין 1,500 ל-2,000 הייטקיסטים, כמה מיליונרים חדשים בהייטק יהיו השנה?
בסוף 2024 נמנו בישראל כ-186 אלף מיליונרים בדולרים, עלייה של 2.9% לעומת השנה הקודמת, המשקפת כ-5,400 ישראלים חדשים שחצו את רף המיליון דולר בנכסים נטו. אפשר להניח שהמספרים האמיתיים הם מעל 200 אלף - זה מגובה גם בנתון של בנק UBS שמציב את ישראל במקום ה-17 בעולם בעושר ממוצע למבוגר, כ-284 אלף דולר.
לפי דוח של Henley & Partners לשנת 2024, במהלך 2023 נרשמה עזיבה של כ-200 בעלי הון מישראל, בעוד שב-2022 נכנסו כ-1,100 בעלי הון לארץ. מרבית הנוטשים מעבירים את מרכז חייהם לארה"ב, בריטניה ופורטוגל. ובכל זאת, גם
לאחר ההגירה, מאזן המיליונרים נטו בישראל ממשיך לעלות בקצב של אלפים בשנה. משנת 2024 יש מצב הפוך - עלייה לארץ, אם כי אין נתונים רשמיים.
שליש מהמיליונרים החדשים מגיעים מההייטק
שנה שעברה הוגדרה כשנה חזקה להון הטכנולוגי הישראלי. לפי דוח 2024 של PwC , נרשמו 53 עסקאות אקזיט בשווי כולל של 13.38 מיליארד דולר, ו-34 עסקאות מיזוגים ורכישות בהיקף נוסף של 8.95 מיליארד דולר. שש הנפקות (IPO) גייסו יחד 781 מיליון דולר. בסך הכול, 106 עסקאות בתחום ההייטק הגיעו להיקף כולל של 26.7 מיליארד דולר. מתוכן, 8 עסקאות חצו את רף חצי מיליארד דולר (ששווים הכולל עמד על 6.8 מיליארד דולר), ו-23 עסקאות בטווח 100-500 מיליון (ששווים הכולל עמד על 5.8 מיליארד דולר), שמהוות יחד 44% מהיקף השוק. רוב העסקאות היו בתחומי IT & Enterprise Software, סייבר, ואינטליגנציה מלאכותית.
לפי IVC ו-Rise IL, כ-70% מההון שנוצר בעסקאות האלו הגיע לחברות טכנולוגיה. במחקרים קודמים של PwC הוערך כי 15-25% מהמניות בעסקאות הייטק מוחזקות בידי מייסדים ועובדים ישראלים. בהנחת 20% לבעלי מניות פרטיים, ההון החדש שהוזרם ליחידים ב-2024 עומד על כ־4.5 מיליארד דולר. אם מחלקים סכום זה למקבלי רווחים טיפוסיים בטווח 2-3 מיליון דולר, מדובר בכ-1,500-2,000 ישראלים שהפכו למיליונרים חדשים מהייטק בשנה אחת בלבד, כשליש מכלל הגידול באוכלוסיית בעלי ההון בישראל.
- מעל אלף מיליונרים חדשים ביום - האמריקאים התעשרו ב-2024
- UBS: "צופים 45,000 מיליונרים בישראל עד 2029"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שנה שעברה גם התאפיינה גם בזינוק בעסקאות סקנדרי, כלומר עובדים ומייסדים שמימשו אחזקות עוד לפני אקזיט או הנפקה. מדובר בעשרות חברות ישראליות פרטיות, שבהן מימושים של מיליונים בודדים ועד עשרות מיליונים למייסדים. בשנת 2025 יש אומנם תנודות, אך המגמה חיובית - יש גידול בהיקף ההשקעה בהייטק ובאקזיטים. אם על פי הנתונים מעל 1,500 איש בהייטק הפכו למיליונרים, הרי שב-2025 אפשר כבר לדבר על היקף כפול.
