נתוני BdiCoface לחודש פברואר: רמת הסיכון במשק ממשיכה לעלות אולם בימי הפיגור נרשמה ירידה

במקום הראשון בדירוג הענפים החלשים והמסוכנים, הגיע החודש ענף המסעדות ובתי הקפה
קובי ישעיהו |

כמדי חודש מפרסמת היום חברת BdiCoface נתונים על רמת הסיכון במשק כולו, ובענפים שונים, וגם על מוסר התשלומים במשק.

על-פי מדד הסיכון המשולב של BdiCoface , רמת הסיכון של חודש פברואר רשם עלייה ביחס לחודש הקודם. הדירוג העסקי של המשק עמד בפברואר על 6.25, בהשוואה לחודש שעבר בו עמד מדד הסיכון של המשק על 6.20. ההרעה בסיכון העסקי של מרבית החברות במשק גדל בהשוואה לחודש פברואר אשתקד בו עמד דרוג הסיכון העסקי בכלל המשק על 5.78 .

על-פי נתוני בי.די.איי, כ-26% מהחברות והעסקים שנבדקו על ידי כלכלני הקבוצה דורגו ברמת סיכון מעל הממוצע (דירוגי סיכון 7 ו-8), גידול בהשוואה לחודש הקודם בו דורגו כ- 21.5% בלבד מהחברות ברמות סיכון אלו. לחברות ועסקים אלה בעיות קשות בתזרים המזומנים, חשבון או חשבונות מוגבלים בבנק ישראל, דיווחים חוזרים ונשנים על שיקים חוזרים, ירידות חדות בהכנסות או ברווחיות, או מעברים חדים וקיצוניים מרווח להפסד.

רמת הקשיים של חברות ועסקים אלו, על-פי הניסיון שצברו כלכלני BdiCoface, היא גבוהה באופן המאיים על המשך פעילותם בטווח של השנה עד השנתיים הקרובות. ירידה נוספת חלה בשיעור החברות המדורגות ברמת הסיכון הזניחה והנמוכה (דירוג סיכון 1 עד 4) לעומת החודש הקודם: כ-5% מהחברות דורגו ברמת סיכון זניחה ונמוכה (לעומת 6.50% בחודש הקודם).

ענף תעשיית הכימיקלים ממשיך להוביל את רשימת הענפים החזקים והבטוחים, לאחר שדורג במקום הראשון גם בחודש שעבר. סיכונו העסקי של הענף עומד החודש על רמת סיכון של 5.29. ענף תעשיית הנייר והקרטון הגיע למקום השני ברשימת הענפים החזקים והבטוחים ביותר. סיכונו העסקי של הענף עמד החודש על רמת סיכון של 5.46.

ענף תעשיית קוסמטיקה, פרמצבטיקה ודרגנטים הגיע החודש גם החודש למקום השלישי, ורמת הסיכון בענף, עמדה החודש על 5.52. סיכונו העסקי של ענף תעשיית גומי ופלסטיק, עומד על 5.55 (לעומת 6.03 בחודש הקודם). הענף דורג החודש במקום הרביעי.

במקום הראשון בדירוג הענפים החלשים והמסוכנים, הגיע החודש ענף המסעדות ובתי הקפה. דירוגו העסקי של הענף עמד החודש על 7.36. ענף שירותי הובלות- הובלה יבשתית הגיע החודש אל המקום השני ברשימת הענפים המסוכנים ביותר וסיכונו העסקי עמד על 7.06 הרעה קלה לעומת חודש ינואר (7.02)

למקום השלישי בדירוג הענפים החלשים והמסוכנים הגיע ענף התיירות ובתי המלון. בחודש פברואר סיכונו העסקי של הענף על רמת סיכון של 7.04. למקום הרביעי הגיע ענף הבנייה עם רמת סיכון שעמדה על 6.87 החודש (זהה לחודש קודם). הענף שמצבו הורע בצורה המשמעותית ביותר בהשוואה לשנה שעברה הוא ענף שיווק וסיטונאות מזון ומשקאות שרשם הרעה של כ- 13.2%.

שיפור במוסר התשלומים

בנוסף, פרסמה היום BdiCoface את מדד מוסר התשלומים לספקים לחודש פברואר. מהנתונים עולה כי במהלך החודש החולף נרשמה הטבה הן בימי הפיגורים במשק והן בימי האשראי בפועל במשק הישראלי: מספר ימי הפיגור ירד בחודש הנוכחי ועמד על 11, לעומת 13 ימי פיגור בחודש ינואר.

הירידה נובעת מהלחץ שמפעילים הספקים על הלקוחות להקטנת ימי האשראי וגבייה מהירה יותר לאור מצוקת האשראי והגידול בסיכון של החברות. מספר ימי האשראי הניתנים בהסכמה, על-ידי הספקים נותר ללא שינוי לעומת החודש הקודם ועמד על 89 ימים.

כ- 38.7% מהענפים (12 מתוך 31 ענפים שנבדקו) נרשמה הרעה במוסר התשלומים בחודש החולף. 6.5% נוספים נותרו ללא שינוי בהשוואה לחודש שעבר.

בין הענפים בהם מספר ימי הפיגור נמוך במיוחד מוביל ענף ייצור וסיטונאות מוצרי נייר וקרטון עם שלושה ימי פיגור בלבד. ענף ייצור וסיטונאות מוצרי מתכת, פלדה ואלומיניום שומר על מוסר תשלומים גבוה, וממוצע ימי הפיגור עמד בו החודש על 4 בלבד. גם ענפי ייצור וסיטונאות כימיקלים, תרופות ובתי דפוס, הוצאה לאור, עיתונים שמרו על ממוצע נמוך של ימי פיגור כ- 4 ו- 5 ימים בהתאמה.

הענפים בהם מוסר התשלומים היה הרע ביותר בחודש פברואר הם ענף ייצור וסיטונאות מוצרי מזון ומשקאות עם 19 ימי פיגור. ייצור וסיטונאות מוצרי קוסמטיקה, חומרי ניקוי ופרמצבטיקה גם כן עם 19 ימי פיגור בממוצע.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.