סקר TIM חצי שנתי: וואלה! מנצחת בגדול. מסנג'ר מוביל בין תוכנות המסרים. Mako של קשת ממריא

וואלה מובילה בין קבוצות הבעלות על אתרים, ומשאירה מאחור את ידיעות אחרונות, מיקרוסופט, דפי זהב, NRG ועוד. מנצחת גם בין אתרי הסחר האלקטרוני עם 'שופס' מול אולסייל והשאר
משה בנימין |

סקר TIM חצי שנתי - מעודכן לדצמבר 2008 של חברת TNS טלסקר. הסקר מקיף את נתוני החשיפה השבועית לאתרי אינטרנט נבחרים בישראל כפי שעלו בסקר TIM™ החצי שנתי.

הסקר ממחיש יותר מכל את התעצמות הרשתות החברתיות. כיום כ- 50% מהגולשים מצהירים שהם חברים בלפחות רשת חברתית אחת, בעוד שלפני שנה 39% מהגולשים דיווחו על חברות ברשת חברתית. החברות ברשת חברתית גבוהה יותר בקרב בני נוער וצעירים מאשר גולשים מבוגרים.

TIM™, סקר האינטרנט של TNS טלסקר, הוא סקר תקופתי הנערך בקרב מדגם עדכני, ארצי ומיצג, של פרטים משתמשי אינטרנט בגילאי 13 ומעלה. הסקר הנוכחי שנערך במהלך חודש דצמבר הקיף מדגם של 1,352 משתמשי אינטרנט (גילאי +13) מפיזור ארצי ומייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל.

סקר TIM™ הנוכחי הוא ה- 35 במספר ומאפשר ניתוח מגמות בישראל בשימוש ברשת האינטרנט מאז שנת 2000.

רשימת עשרים האתרים המובילים בחשיפה שבועית

* כל אחוז בחשיפה השבועית שווה לכ-35 אלף גולשים. לדוגמא גוגל נהנית מחשיפה שבועית של כ-3,111,500 גולשים.

* השאלה הנשאלת בסקר TIM™ היא שאלת חשיפה כמקובל במחקרי מדיה, כאשר כל נשאל נתבקש לציין אם ומתי הייתה הפעם האחרונה בה ביקר בכל אחד מן האתרים שצוינו בפניו.

* אילו אתרים נמדדים? אתרים מסחריים "מוכרי" פרסום בלבד, שעולים על 2% באזכור בבדיקת חשיפה בלתי נעזרת ועוברים את רף ה- 10% בבדיקת חשיפה שבועית נעזרת.

נענע 10 מצליח להישאר מעל Mako

ניתן לראות שבתחרות בין אתרי האינטרנט של זכייניות הטלוויזיה ערוץ 10, למרות המומנטום השלילי סביב יציבותו הכספית ובכלל עתידו לקראת המיזוג עם רשת - אתר נענע 10 מוביל מול מתחריו Mako ו'רשת' עם חשיפה שבועית של 28.6% במקום ה-6, מעל Mako עם 27.8% במקום ה-5.

שניהם נמצאים רחוק מאוד מאתר 'רשת' המדשדש לו אי-שם במקום ה-14 עם חשיפה שבועית של 14.8%. הנתונים של נענע 10 מול רשת מעלים את השאלה המתבקשת לגבי הנראות העתידית של נענע 10 ומקומו בתמונת המיזוג הנרקם בין שתי הזכייניות. בשאלת האתר החזק בין השניים - התשובה כמובן, אינה מוטלת בספק.

התחרות בין אתרי הסחר האלקטרוני - וואלה! מנצחת

המסר המיידי של מסנג'ר מנצח את צעירי ה-ICQ

חשיפה שבועית לקבוצות בעלות על אתרים - וואלה משאירה מאחוריה את ידיעות אחרונות

* קבוצות האתרים מבוססות על אתרים הקשורים ביניהם בקשרי בעלות של לפחות 50%.

קבוצת וואלה! כוללת: וואלה! ו-וואלה! שופס. קבוצת ידיעות אחרונות כוללת: ynet ו- ONE. קבוצת מייקרוסופט ישראל כוללת: HOTMAIL, MSN, אמ. אס. אנ. מסנג'ר, Microsoft.com ישראל ו- live.com. קבוצת דפי זהב כוללת: דפי זהב, זאפ, רסט, פרופסור, וויקנד, מתחתנים, לוח מדס ודוקטורס. קבוצת תפוז כוללת: תפוז, פליקס וגט איט. קבוצת nrg מעריב כוללת: nrg מעריב ו-shox . קבוצת דה מרקר כוללת: הארץ ודה מרקר.

היורדים והעולים: Mako מכפיל את כוחו ויותר - פייסבוק בקאמבק

בין האתרים הנחלשים במחצית השנה האחרונה בהשוואת נתוני יוני 08' מול נתוני דצמבר 08' ניתן למצוא את זאפ עם ירידה מ-24.8% ל-19.3%. זאפ עם ירידה מ-24% ל-21%. בנוסף באתרים הנחלשים - דפי זהב (כנראה בהשפעת B144 שהושק השנה) עם ירידה מ-21.3% ל18.3%.

באתרים המתחזקים בולטת בעיקר נסיקתו המטאורית של אתר הזכיינית 'קשת' - Mako. האתר שהושק מחדש בחודשים האחרונים מזנק מ-12.8% ביוני 08' ל-27.8% בדצמבר. Ynet גדל מ-59.7% ביוני ל-62.1% בדצמבר 08'. אתר הרשת החברתית החזיר את כוחו וכבודו האבוד עם עלייה מ-24.7% ל-31.3%. עם זאת, בנובמבר 2007 עמדה פייסבוק על חשיפה של 33.3%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה