מסתבר שאנשי היי-טק מעדיפים לגור ביחד

בתוך פחות מחודשיים נמכרו כל 326 הדירות בפרוייקט סנטרל-פארק בת"א המיועד לאנשי היי-טק. כ-1000 נרשמים לא הצליחו להשיג דירה בפרוייקט
אריאל אטיאס |

היסטריה כזאת לא מכירים בענף הנדל"ן. בתוך פחות מחודשיים הסתיימה מכירת הדירות בפרוייקט סנטרל-פארק בתל-אביב המיועד לאנשי היי-טק. הפרוייקט כולל 326 דירות. 315 חוזים כבר נחתמו ובימים הקרובים תשלים חברת "קבוצות רוכשים", המארגנת את קבוצת הרכישה, את החתמת החוזים האחרונים מתוך מאגר הממתינים.

במהלך השבועות האחרונים התקבלו במשרדי החברה אלפי פניות וקרוב ל-1,000 אנשי היי-טק שנרשמו לפרוייקט לא הצליחו להשיג בו דירה. עקב היקף הפניות כונסו המתעניינים בקבוצות גדולות וקיבלו הסברים על הפרוייקט. שלושה עורכי דין החתימו את הרוכשים במקביל על חוזים עד השעות הקטנות של הלילה, כולל ימי שישי ומוצאי שבתות. בחברה אומרים כי לולא שמירת התור לנרשמים, ניתן היה להחתים את כל החוזים בתוך שבוע אחד בלבד.

פרוייקט "סנטל פארק" נבנה במתכונת של קבוצת הרכישה הגדולה ביותר בארץ וכולל 326 יחידות דיור בדגמים שונים שרובם בני 3.5,4,5 חדרים. קמפוס המגורים כולל שני מגדלי יוקרה וכן בריכת שחיה, גני ילדים, חניונים תת-קרקעיים ופארק נרחב שיכלול מתקני משחק לילדים. הפרוייקט נבנה בסמוך לעזריאלי ובצמוד לקרייה החדשה של צ'ק פוינט ומרפאות מכבי-אסותא. חברות ההיי-טק הגדולות בישראל כגון Sun Disk, Matrix, Motorola, Amdocs, ECI ואחרות יידעו את עובדיהן על הפרויקט לפני פרסומו ובכך הקנו להם יתרון שכן הזכות להצטרף נקבעה לפי סדר ההרשמה.

המחירים בפרוייקט נמוכים בעשרות אחוזים ממחירי מגדלי היוקרה בתל-אביב ועומדים על ממוצע של 2,500 דולר למ"ר, לעומת מחירים של כ- 4,500-10,000 דולר למ"ר ומעלה במגדלים חדשים בת"א. היתרון הכלכלי נובע מניצול כח הקניה של הקבוצה, חסכון רווח יזמי ועלויות נוספות והעברת כל ההטבה לרוכשים תוך הקפדה על חתך אוכלוסייה גבוה שמבטיח עליית ערך מהירה.

מנתוני המכירות עולה כי כ-96% מהרוכשים הם בעלי השכלה גבוהה, רובם המכריע במקצועות ריאלים המתאימים לתחום ההיי-טק. וועדת הקבלה הבטיחה כי רובה המכריע של אוכלוסיית הפרוייקט תהיה של אנשי היי-טק. הוועדה אישרה את הצטרפותה של קבוצה קטנה שאינם מתחום ההיי-טק. קבוצה זו כוללת מנהלים בכירים במשק, בכירים באקדמיה, אנשי תקשורת בולטים ושותפים בפירמות רואי החשבון ועורכי הדין הגדולות בארץ.

לדברי דרור הלוי, יו"ר "קבוצות רוכשים" הקונים היום מחפשים קניה חכמה. המודל העסקי על פיו נבנה הפרוייקט מאפשר לרוכש לדעת לאיזו אוכלוסיה הוא מצטרף, שזהו הנתון החשוב ביותר ברכישת דירה. איכות האוכלוסיה מבטיחה גם איכות חיים וגם עליית ערך עתידי. כוחה של הקבוצה ומבנה העסקה מאפשרים לקבל זאת במחיר נמוך משמעותית ממחיר השוק.

חברת "קבוצות רוכשים" פתחה הרשמה לפרוייקט המשך שיבנה במתכונת דומה ובוחנת מספר אתרים בפרמטרים של מחיר, נגישות, שירותים סביבתיים ועוד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה