איקאה: המכירות צמחו אשתקד ב-8.4% ל-427 מיליון ש'

החנות בראשל"צ צפויה להפתח בחצי השני של השנה. החנות בפולג רשמה 13 מיליון מבקרים מאז פתיחתה. יחס מכירות הריהוט מול אביזרים - 60% - 40%. צופה זינוק ל-10 מיליון שקל במחלקה העסקית השנה
שי פאוזנר |

איקאה ישראל מדווח היום על גידול בכל תחומי הפעילות של החברה במהלך 2006. מהדו"חות הכספיים שלה עולה, כי בשנת 2006 הסתכמו מכירות איקאה ב-427 מיליון שקל – גידול של 8.4% לעומת שנה קודמת. על פי נתונים שהציגה החברה בסוף השנה שעברה, הסתכמו מכירות איקאה בישראל בשנת 2005 ב-394 מיליון שקל. ב-3 השנים האחרונות צמחו מכירות איקאה בכ-25%.

ברשת הזכירו היום, כי בעניין תכנון הקמת סניף נוסף בראשל"צ, החליטה ועדת הערר המחוזית במחוז המרכז פה אחד ביום רביעי האחרון (7.2.2007), לדחות את העררים שהוגשו כנגד אישור השימוש החורג שניתן לפרויקט איקאה במתחם מעוין שורק, ובכך סללה את הדרך לפתיחתה של החנות השנייה של הרשת בישראל.

החנות צפויה להיפתח במחצית השנייה של 2007. רון הדסי, יו"ר איקאה, מסר בתגובה כי "החברה מביעה סיפוק מהחלטת ועדת הערר והוסיף, כי הוא בטוח שבדומה לפתיחת החנות הראשונה של איקאה במתחם פולג, גם החנות השנייה תביא לשגשוג מסחרי וכלכלי משמעותי לסוחרים רבים באזור ראשון לציון וליצירת 400 מקומות עבודה חדשים של עובדים שייקלטו בחנות איקאה החדשה".

13 מיליון מבקרים עד עכשיו

בשנת 2006 גדל מספר המבקרים בסניף איקאה במחלף פולג בכ-4% לעומת 2005 והסתכם ב-2.5 מיליון מבקרים. מאז פתיחת החנות ועד היום ביקרו בחנות איקאה כ-13 מיליון מבקרים. בתוך כך גדל סל הקניות הממוצע ב-3% במהלך 2006, דבר המעיד על הטמעה של קונספט איקאה ועל כך שיותר אנשים רוכשים ריהוט בחנות. יחס המכירות רהיטים לעומת אביזרים עומד על 60% ריהוט לעומת 40% אביזרים.

הצמיחה במהלך 2006 באה לידי ביטוי בכל תחומי הפעילות של איקאה, כאשר הבולטים שבהם: תחום המטבחים – שרשם גידול של 19%; ספות העור - עם גידול של 22%; חדרי ילדים – 26%; כלי בית ומוצרי נוי – 18%; חדרי שינה – 15%; מזרנים – 12%; טקסטיל – 12%.

חלק מהצמיחה הגיע גם מהמחלקה העסקית שהשיקה איקאה במחצית השנה. במחצית השנייה של 2006 מכרה המחלקה בכ- 5 מיליון שקל לחברות ועסקים שונים. ב-2007 צפויה המחלקה העסקית להכפיל את היקף פעילותה ולמכור בסכום של כ-10 מיליון שקל.

שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה ישראל, אמר כי האתגר העיקרי העומד בפני איקאה ישראל בשנה הקרובה הוא להמשיך במגמת הצמיחה, לצד ההיערכות לפתיחת החנות השנייה במעוין שורק בראשון לציון. החנות השנייה צפויה להשתרע על שטח של 25,000 מ"ר כשלצידה מרכז לוגיסטי שישתרע על כ- 8,000 מ"ר. כאמור, במהלך הקמת החנות יגויסו לחברה כ- 400 עובדים מאזור ראשון לציון.

גבאי הוסיף, כי הגידול במכירות המטבחים הוא תוצאה של הרחבת מגוון המטבחים – כיום מוכרת איקאה בישראל 20 סוגי מטבחים שונים - כמו גם ההתמקצעות והרחבת מגוון הפתרונות לאבזור ולארגון המטבח שאיקאה פיתחה בשנה האחרונה. סיבה נוספת לגידול בקטיגוריית המטבחים היא מדיניות ההחזרות החדשה של החברה, שנכנסה לתוקפה במחצית הראשונה של 2006, ואשר מאפשרת ללקוחות להחזיר מטבח בתוך 90 יום מרגע שהורכב בבית הלקוח ולקבל החזר כספי מלא. גבאי: "מדיניות החזרת המטבחים שהיא ייחודית ופורצת דרך בישראל, מאפשרת ללקוחות שלנו להרגיש בטוחים בקנייה שלהם באיקאה".

באשר לגידול ברכישת חדרי שינה, אומר גבאי כי הדבר הוא תוצאה של פעילות בת שנתיים הכוללת מחקרים על הרגלי הצריכה והשימוש בחדרי השינה בארץ, שיושמו באופן בולט בחדרי התצוגה תוך מתן השראה, פתרונות ורעיונות לקהל המבקרים. ההתמקדות בחדר השינה המושלם, המציג פתרון כולל תחת קורת גג אחת – מיטות, מזרנים, שידות ועוד. לדבריו, הגידול במכירות מזרנים נובע מההתמקצעות בתחום ומהרחבת מגוון המזרונים לרמות נוחות ומחיר נוספות. כמו כן, האריכה החברה את תקופת האחריות על מזרני קפיצים ולטקס מ-10 ל-15 שנה.

ביוני 2005 עברה השליטה לקבוצת ברונפמן בישראל, המחזיקה יחד עם שלושה מחברי הנהלת החברה בבעלות המלאה על הרשת בישראל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה