איקאה: המכירות צמחו אשתקד ב-8.4% ל-427 מיליון ש'

החנות בראשל"צ צפויה להפתח בחצי השני של השנה. החנות בפולג רשמה 13 מיליון מבקרים מאז פתיחתה. יחס מכירות הריהוט מול אביזרים - 60% - 40%. צופה זינוק ל-10 מיליון שקל במחלקה העסקית השנה
שי פאוזנר |

איקאה ישראל מדווח היום על גידול בכל תחומי הפעילות של החברה במהלך 2006. מהדו"חות הכספיים שלה עולה, כי בשנת 2006 הסתכמו מכירות איקאה ב-427 מיליון שקל – גידול של 8.4% לעומת שנה קודמת. על פי נתונים שהציגה החברה בסוף השנה שעברה, הסתכמו מכירות איקאה בישראל בשנת 2005 ב-394 מיליון שקל. ב-3 השנים האחרונות צמחו מכירות איקאה בכ-25%.

ברשת הזכירו היום, כי בעניין תכנון הקמת סניף נוסף בראשל"צ, החליטה ועדת הערר המחוזית במחוז המרכז פה אחד ביום רביעי האחרון (7.2.2007), לדחות את העררים שהוגשו כנגד אישור השימוש החורג שניתן לפרויקט איקאה במתחם מעוין שורק, ובכך סללה את הדרך לפתיחתה של החנות השנייה של הרשת בישראל.

החנות צפויה להיפתח במחצית השנייה של 2007. רון הדסי, יו"ר איקאה, מסר בתגובה כי "החברה מביעה סיפוק מהחלטת ועדת הערר והוסיף, כי הוא בטוח שבדומה לפתיחת החנות הראשונה של איקאה במתחם פולג, גם החנות השנייה תביא לשגשוג מסחרי וכלכלי משמעותי לסוחרים רבים באזור ראשון לציון וליצירת 400 מקומות עבודה חדשים של עובדים שייקלטו בחנות איקאה החדשה".

13 מיליון מבקרים עד עכשיו

בשנת 2006 גדל מספר המבקרים בסניף איקאה במחלף פולג בכ-4% לעומת 2005 והסתכם ב-2.5 מיליון מבקרים. מאז פתיחת החנות ועד היום ביקרו בחנות איקאה כ-13 מיליון מבקרים. בתוך כך גדל סל הקניות הממוצע ב-3% במהלך 2006, דבר המעיד על הטמעה של קונספט איקאה ועל כך שיותר אנשים רוכשים ריהוט בחנות. יחס המכירות רהיטים לעומת אביזרים עומד על 60% ריהוט לעומת 40% אביזרים.

הצמיחה במהלך 2006 באה לידי ביטוי בכל תחומי הפעילות של איקאה, כאשר הבולטים שבהם: תחום המטבחים – שרשם גידול של 19%; ספות העור - עם גידול של 22%; חדרי ילדים – 26%; כלי בית ומוצרי נוי – 18%; חדרי שינה – 15%; מזרנים – 12%; טקסטיל – 12%.

חלק מהצמיחה הגיע גם מהמחלקה העסקית שהשיקה איקאה במחצית השנה. במחצית השנייה של 2006 מכרה המחלקה בכ- 5 מיליון שקל לחברות ועסקים שונים. ב-2007 צפויה המחלקה העסקית להכפיל את היקף פעילותה ולמכור בסכום של כ-10 מיליון שקל.

שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה ישראל, אמר כי האתגר העיקרי העומד בפני איקאה ישראל בשנה הקרובה הוא להמשיך במגמת הצמיחה, לצד ההיערכות לפתיחת החנות השנייה במעוין שורק בראשון לציון. החנות השנייה צפויה להשתרע על שטח של 25,000 מ"ר כשלצידה מרכז לוגיסטי שישתרע על כ- 8,000 מ"ר. כאמור, במהלך הקמת החנות יגויסו לחברה כ- 400 עובדים מאזור ראשון לציון.

גבאי הוסיף, כי הגידול במכירות המטבחים הוא תוצאה של הרחבת מגוון המטבחים – כיום מוכרת איקאה בישראל 20 סוגי מטבחים שונים - כמו גם ההתמקצעות והרחבת מגוון הפתרונות לאבזור ולארגון המטבח שאיקאה פיתחה בשנה האחרונה. סיבה נוספת לגידול בקטיגוריית המטבחים היא מדיניות ההחזרות החדשה של החברה, שנכנסה לתוקפה במחצית הראשונה של 2006, ואשר מאפשרת ללקוחות להחזיר מטבח בתוך 90 יום מרגע שהורכב בבית הלקוח ולקבל החזר כספי מלא. גבאי: "מדיניות החזרת המטבחים שהיא ייחודית ופורצת דרך בישראל, מאפשרת ללקוחות שלנו להרגיש בטוחים בקנייה שלהם באיקאה".

באשר לגידול ברכישת חדרי שינה, אומר גבאי כי הדבר הוא תוצאה של פעילות בת שנתיים הכוללת מחקרים על הרגלי הצריכה והשימוש בחדרי השינה בארץ, שיושמו באופן בולט בחדרי התצוגה תוך מתן השראה, פתרונות ורעיונות לקהל המבקרים. ההתמקדות בחדר השינה המושלם, המציג פתרון כולל תחת קורת גג אחת – מיטות, מזרנים, שידות ועוד. לדבריו, הגידול במכירות מזרנים נובע מההתמקצעות בתחום ומהרחבת מגוון המזרונים לרמות נוחות ומחיר נוספות. כמו כן, האריכה החברה את תקופת האחריות על מזרני קפיצים ולטקס מ-10 ל-15 שנה.

ביוני 2005 עברה השליטה לקבוצת ברונפמן בישראל, המחזיקה יחד עם שלושה מחברי הנהלת החברה בבעלות המלאה על הרשת בישראל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם

תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמת מס קריפטו

במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות. 

החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים. 

יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים. 

שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס. 

ביטוח לאומי
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה

עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר

ענת גלעד |
במשך עשורים, השם "ביטוח לאומי" היה מילה נרדפת לחוסר יעילות, בירוקרטיה סבוכה, מוזיקת המתנה אינסופית בטלפון והררי טפסים שצריך למלא שוב ושוב. אך המציאות של דצמבר 2025 שונה בתכלית. הלחץ חסר התקדים של השנתיים האחרונות - הצורך לתת מענה מהיר לעשרות אלפי נפגעי מלחמה, משרתי מילואים ומפונים - אילץ את המערכת המגושמת לבצע קפיצת מדרגה טכנולוגית שהייתה צריכה לקרות מזמן. היום, המערכות הדיגיטליות לא רק "ידידותיות יותר", במוסד לביטוח לאומי גם טוענים שהן פועלות באופן אקטיבי כדי למנוע מצב שבו זכויות של אזרחים הולכות לאיבוד בגלל חוסר ידיעה או קושי במילוי טפסים ידניים.

מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר

האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.


כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום

החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.


סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם

בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים.

ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות

אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.


טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.