גרטנר: רק רבע מהאמריקנים משתמשים ב-WiFi בדרכים
מסקר שערכה גרטנר, חברת המחקר והייעוץ, בקרב יותר מ-2,000 איש הנוסעים לצורכי עסקים בארה"ב ובבריטניה, עולה כי למרות הזמינות ההולכת גוברת של נקודות חמות (Hot Spots) בטכנולוגיית Wi-Fi במעברים ובתוך הטרמינלים, רק 25% מהאמריקאים ו-17% מהבריטים הנוסעים לצורך עסקים משתמשים בטכנולוגיה זו.
נקודות Wi-Fi ציבוריות זמינות זה מספר שנים ויצרני המחשבים הניידים מציעים אנטנות Wi-Fi מובנות. אולם, גרטנר מצאה כי המשתמשים נמנעים משימוש בטכנולוגיה מסיבות חינוכיות, תרבותיות ופיננסיות ולא עקב מעצור טכנולוגי.
למרות זאת, אומרים בגרטנר כי Wi-Fi יכול להוות בידול מועיל בשוק הנוסעים התחרותי אם ניתן יהיה להתגבר על מחסומים אלה, מאחר והם יהיו פחות יקרים להטמעה עבור חברות התעופה מאשר שיפורים אחרים במהלך הטיסה.
Wi-Fi, או Wireless Fidelity, הנו אות רדיו עם טווח מוגבל המאפשר לנוסעים עם מחשבים הכוללים את הציוד הייחודי, להתחבר לאינטרנט במהירות גבוהה באופן אלחוטי. מלונות עדיין מובילים בנקודות חמות בטכנולוגיית Wi-Fi, עם יותר מ-60 אלף מקומות ברחבי העולם. בשנים האחרונות, גישה אלחוטית מתאפשרת לנוסעים עסקיים גם במטוסים, רכבות ואוניות.
למרות הזמינות הגוברת של התשתית והטכנולוגיה, המחקר של גרטנר מצא כי המשיבים מחשיבים יותר את נוחות הטיסה כגון מרחב אישי, תא מטען גדול יותר ובידור טוב יותר, על פני גישה לאינטרנט ולדואר אלקטרוני במהלך הטיסה. בנוסף, 78% מהנוסעים בארה"ב ו-75% מהנוסעים בבריטניה מקדמים בברכה את האפשרות להיות מנותקים מתקשורת במהלך הטיסה.
"בעת שה-Wi-Fi עשה דרך ארוכה, הסקר שלנו מראה שהרבה נוסעים עסקיים אינם בטוחים לגבי נחיצות השימוש ב-Wi-Fi, הציוד הנדרש, דרך ההתקשרות והעלות", מוסיפה מקמילן. "אם ספקי ה-Wi-Fi באמת רוצים למשוך לקוחות חדשים, הם חייבים לשכנע גם את משתמשי הקצה וגם את הארגונים ביתרונות ה- Wi-Fi".
25% מהנוסעים בארה"ב ו-17% מהנוסעים בבריטניה, המשיבים לסקר, אשר משתמשים בנקודות חמות במהלך נסיעות עסקיות, מסרו כי הם שבעי רצון ממהירות החיבור, קלות השימוש והערך הכולל. הם היו פחות מרוצים מעלות השירות ומהזמינות המוגבלת של הנקודות החמות במקומות שימושיים.