חיים בסרט: זינוק חד של 40% ברכישות מכשירי DVD

הישראלים הלהוטים אחרי שוק הסרטים לא עוצרים - 323 אלף מכשירי DVD נרכשו מאז תחילת השנה. כך עולה מנתוני חברת CIA מקבוצת גאון שוקי הון
חזי שטרנליכט |

במהלך שבעת החודשים הראשונים של השנה חל גידול חד בייבוא מרבית מוצרי החשמל והאלקטרוניקה, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מסקירת שוק שערכה חברת קרדיט אינפורמיישן אסוסיישן (CIA) מקבוצת גאון שוקי הון.

מהסקירה עולה כי הגידול החד ביותר היה בייבוא מכשירי DVD. מדובר בגידול של 40% במספר המכשירים. הישראלים הלהוטים אחרי סרטים ובידור רכשו לא פחות מאשר 323.3 אלף מכשירים כאלה מינואר ועד יולי השנה.

בייבוא הטלויזיות חל גידול של 14% במספר המכשירים שיובאו. לא פחות מאשר 250,511 לעומת 218,823 בתקופה המקבילה אשתקד. לעומת זאת נרשמה עלייה של 31% בהיקף הכספי של הייבוא שעמד על 71.4 מליון דולר.

בייבוא המקררים חל גידול של 8% במספר המקררים שיובאו: 122,115 לעומת 113,165 בתקופה המקבילה אשתקד. לעומת זאת ההיקף הכספי של הייבוא גדל ב-13% ועמד על 44.7 מליון דולר.

מוצר האלקטרוניקה היחיד שרשם ירידה הן בהיקפי הייבוא והן בהיקף הכספי של הייבוא הוא הוידיאו שנכנע לאיטו לתחרות מול מכשירי ה-DVD. במהלך שבעת החודשים הראשונים של השנה חלה ירידה של כ-38% במספר מכשירי הוידיאו שיובאו: 27,423 לעומת 43,651 מכשירים בתקופה המקבילה אשתקד. בהיקף הכספי של ייבוא מכשירי הוידיאו חלה ירידה קטנה יותר של 33%.

לדברי יורם גביש, מנכ"ל CIA, מהנתונים בולטות שתי תופעות המאפיינות את הביקוש למוצרי חשמל ביתיים מתחילת השנה. ראשית, מצבו הכלכלי של הצרכן הישראלי השתפר והוא מעוניין כיום במוצרים מתקדמים ומשוכללים יותר, ומוכן לשלם על כך יותר.

בהתאם לכך ההיקף הכספי של הייבוא גדל באחוזים גבוהים יותר מהגידול במספר המכשירים שיובאו. הדבר בולט במיוחד לאור העובדה שמחירי המוצרים המיובאים יקרים בצורה ניכרת מהמוצרים שיובאו בתקופה המקבילה אשתקד, למרות הירידה העולמית המתמדת במחיר מוצרי החשמל הביתיים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה