אלון מאסק טסלה
צילום: פייסבוק אלון מאסק

טסלה חונכת את המפעל החדש בגרמניה - כמה תייצר בו?

יעד החברה הוא לייצור שנתי של חצי מיליון רכבים במפעל החדש. בעיתונות הרכב טוענים כי לחברה יעדי ביניים של ייצור של 2,000 רכבים בשבועות הראשונים מתחילת הייצור המסחרי, ושל 5,000 רכבים מדי שבוע עד דדליין של שישה שבועות להשקה המסחרית
איתי פת-יה | (2)

חברת הרכב החשמלי  TESLA INC (TSLA) חנכה את מפעל הייצור החדש שלה, ג'יגה-ברלין שמו, בעיר גרונהייד שבמדינת ברנדנבורג בגרמניה. המייסד והמנכ"ל אילון מאסק סיפק את התמונה היומית לתקשורת כשפצח בריקוד ותועד ברשתות החברתיות.

עם פתיחת המפעל 30 רכבים נמסרו ללקוחות של החברה שנכחו בהשקה עם משפחותיהם. טסלה השקיעה 5.5 מיליארד דולר בהקמת המפעל. "זהו יום נפלא למפעל שלנו", מאסק אמר והגדיר את הפתיחה כ"צעד נוסף לעבר עתיד של קיימות". מאסק מדבר על קיימות אך יצוין כי ארגוני סביבה מקומיים התנגדו לפתיחת המתקן מחשש שיצרוך יותר מדי מים עבור הייצור - וכן כי לשם פינוי הקרקע עבור ההקמה נדרשה כריתה של עצים.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דובון 27/03/2022 15:28
    הגב לתגובה זו
    בסופו של דבר… 500,000 זה רק החלק הראשון
  • 1.
    . 22/03/2022 21:29
    הגב לתגובה זו
    איזה סלט עשיתם
טויוטה פרואייס מקס. צילום יואב פולסטויוטה פרואייס מקס. צילום יואב פולס

טויוטה פרואייס מקס - באה לעבוד

הפרואייס מקס של טויוטה הוא רכב עבודה עם ארגז סגור ונפח הטענה עצום. הוא כאן כדי לעבוד, לא לשום מטרה אחרת.

אהבנו: נפח הטענה

פחות אהבנו: העדר התראת שטח מת, סביבת נהג פחות נעימה מהצפוי, משענות זקופות לנוסעים

יואב פולס |

הטויוטה פרואייס מקס הוא המסחרית הגדולה ביותר בליין של טויוטה, בוודאי בגרסת המבחן שקיבלנו עם בסיס הגלגלים הגדול והארגז הגבוה.

חברים בעלי עסקים שקיבלו פניה 'יש לכם איזו הובלה לעשות?' כדי שאוכל לבחון את הפרואייס מקס באמת, ניתקו לי ישר, כך שבמשך יומיים הסתובב וואן מסחרי גדול ולא חשוד בכלל כשהוא ריק ממטען.

 

תעודת חובה        
קטגוריה            מסחרית סגורה עד 4.0 טון
מימדים (מטר)        אורך 5.998 /רוחב 2.05 /גובה 2.522 /בסיס גלגלים 3.705
מספר מושבים        שלושה
הנעה ותיבת הילוכים         2.2 ליטר, טורבו דיזל, אוטומטית, הנעה קדמית
הספק ומומנט                 140 כ"ס, 38.75 קג"מ / 180 כ"ס, 45.9 קג"מ
נפח מיכל דלק                90 ליטר
כושר העמסה                3510 ק"ג
צריכת דלק (משולב)                12 ק"מ לליטר. תקן יצרן
מחיר                            החל מ 295.0 אש"ח עד 310.0 אש"ח (לא כולל מע"מ)


עיצוב חיצוני ופנימי

על הפרואייס מקס באמת שאין הרבה מה להרחיב, חזית מעט בולטת כדי להכיל רדיאטור גדול שיקרר את מנוע הטורבו דיזל, סמל טויוטה, יחידות תאורה גדולות והרבה פלסטיקה שחורה. חישוקי ברזל פשוטים ופונקציונליים, מראות צד ענקיות מפוצלות כך שניתן לכוון את החלק התחתון לטובת ראות טובה יותר של צידי הרכב, וארגז ארוך. כמה ארוך? עוד יותר ארוך. מאחור שתי דלתות אנכיות הנפתחות לצדדים, ויכולות ממש להיצמד לדופן הטויוטה, על מנת שניתן להתקרב עם מלגזה לטובת העמסה. עוד לפרואייס מקס דלת הזזה גדולה ושימושית. סה"כ הטויוטה הזו הגיעה לעבוד, לא להשתתף בתחרות מלכת יופי.

תא הנוסעים אמור לספק מרחב עבודה נוח ומודרני לנהג ולשני עוזריו הנאמנים שאיתו במכונית. בפועל הופתעתי דווקא מחוסר הנוחות. מושב הנהג הידראולי, שאישית לי היה פחות נוח. לוח מחוונים משולב צג דיגיטלי בגודל ''7, הגה שלפי הברושור מתכוונן לעומק ולגובה, אבל בפועל התכוונן רק לעומק, כשייתכן שלא הפעלתי מספיק כח. על ההגה מתגי שליטה על בקרת השיוט והמדיה. במרכז הדשבורד מולטימדיה בגודל ''10 עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ומשמאל להגה מתג למעצור היד החשמלי.