ויקטורי: צמיחה של 6% בהכנסות - 645 מיליון שקל; הרווח הנקי זינק
רשתות הקמעונאות נהנו מרבעון חזק, בין היתר בשל העיתוי של פסח והעובדה שיותר צרכנים נשארו בארץ בגלל המלחמה. אחת מהן היא רשת ויקטורי ויקטורי 0% שסיימה את הרבעון עם צמיחה של 6% בהכנסות לצד זינוק של 43% בשורה התחתונה.
מכירות החברה ברבעון השני עמדו על כ-644.8 מיליון שקל, עליה של כ-6.1% בהשוואה לכ-607.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול במכירות מיוחס לצמיחה בחנויות זהות ומפתיחת חנות חדשה, לעומת סגירת 2 חנויות במהלך התקופה.
בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-9.7 מיליון שקל, עליה של 42.8% בהשוואה לכ-6.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הפדיון הממוצע בחנויות זהות עלה ב-4.9% ל-9.3 אלף שקל למ"ר, בהשוואה לכ-8.9 אלף שקל למ"ר ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי הסתכם בכ-170 מיליון שקל (26.3%), עלייה של כ-9.3% בהשוואה לכ-155.2 מיליון שקל (25.5%) בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח התפעולי הסתכם בכ-23.2 מיליון שקל (3.6%), עליה של 58.4% בהשוואה ל-14.7 מיליון שקל (2.4%) בתקופה המקבילה אשתקד.
- 5.לרון 21/08/2024 17:46הגב לתגובה זועם פשלה נקודתית
- 4.רק הגלל הכזל ועליית מחחרים (ל"ת)אחד העם 21/08/2024 17:36הגב לתגובה זו
- 3.רמי 21/08/2024 15:13הגב לתגובה זואחת
- 2.הישראלים החלו לזלול וכולנו רואים את זה בחוף הים ובסופר (ל"ת)העורב 21/08/2024 14:47הגב לתגובה זו
- 1.דוח מאכזב של ויקטורי (ל"ת)משקיע 21/08/2024 14:39הגב לתגובה זו
חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףיו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"
"אין הבעת אמון גדולה יותר מלקבל הזמנה כזאת; הלקוח אומר, אני סומך עליכם שתדעו לספק בהיקפים כאלה". יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן מתייחס לעסקת הענק: "היתרון של נקסט ויז'ן הוא לא רק טכנולוגי, אלא גם ביכולת לדלבר מהר ובכמויות". האם המגמה תמשיך? "אנחנו רואים את
'אפקט פוטין' שהראה שגם כדי לתחזק שלום צריך צבאות חזקים"
נקסט ויז’ן נקסט ויז'ן 0% דיווחה על הזמנה גדולה במיוחד, בהיקף של כ-76.8 מיליון דולר, מלקוח קיים, לרכישת מצלמות מתוצרתה, עם אספקה מדורגת עד סוף 2026. להזמנה צורף גם מנגנון שדרוג שעשוי להגדיל את היקפה בעוד עד כ-3 מיליון דולר. העסקה הזו מצטרפת להזמנה נוספת שעליה דיווחה החברה רק בשבוע שעבר, בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר, כך שבתוך שבוע צבר ההזמנות החדש של נקסט ויז’ן מתרחב בעשרות מיליוני דולרים.
עד כמה זה משמעותי? בין ינואר לספטמבר השנה רשמה נקסט ויז’ן הכנסות של כ-120 מיליון דולר, כך שההזמנות שעליהן דווח בימים האחרונים משקפות לבדן שוות לכ-86% מהשורה העליונה שנרשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה. מה שמיוחד בהזמנה הזאת הוא לא רק הגודל שלה אלא גם מועד האספקה, כל ההזמנה תסופק בתוך 2026, וזה לוח זמנים מאוד קצר. בתעשייה הזו, אחד היתרונות הכי משמעותיים הוא היכולת להבטיח אספקה מהירה. היכולת של נקסט ויז’ן לספק במועדים קצרים נותנת לה יתרון תחרותי מובהק מול מתחרות, והלקוחות סומכים עליה בעניין הזה. זה משהו שמחזק את הפעילות שלה גם לשנים הבאות. כדי להבין איך העסקה הזאת תשפיע על חברת המצלמות המיוצבות, שהמניה שלה כבר הספיקה כמעט לשלש את ערכה רק השנה, ולזנק יותר מ-1900% מ-3 שנים, דיברנו עם יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן.
איך אתה מתאר את העסקה, ומה מייחד אותה ביחס לעסקאות קודמות?
"מה שמייחד את העסקה הזאת זה קודם כול הגודל שלה ולוחות הזמנים. מדובר בהזמנה של 76.8 מיליון דולר, לתקופה של כשנה, כשהאספקה כולה אמורה להתבצע בשנת 2026. יש גם אופציה לבצע שינויים שיכולים להגדיל את ההיקף. מעבר למספרים, זו עסקה עם לקוח שאומר בפועל: אני עובד עם נקסט ויז’ן, יש לה מוצרים טובים, ואני סומך עליה שתדע לספק בהיקפים כאלה ובזמנים קצרים. אין הבעת אמון גדולה מזו.
כמה זמן עסקה כזו "מתבשלת", זה משהו שהיה בפייפליין הרבה חודשים?
"הביצוע הטכני של עסקה כזאת הוא לא תהליך ארוך. מה שחשוב הוא הדרך שהובילה לשם. הקשר עם הלקוח נבנה לאורך שנים. כמעט כל לקוח מתחיל ברכישה של מצלמה אחת או שתיים, מבצע אינטגרציה, בדיקות והדגמות. אם הוא גדל, בונה מוצר תחרותי ומצליח לזכות במכרזים, ההזמנות שהוא מקבל מתגלגלות אלינו. אנחנו מספקים לו את פתרון הווידאו המיוצב, וכך נוצר המעגל".
- נקסט ויז’ן עם הזמנת ענק של כ-77 מיליון דולר - עד כמה זה משמעותי ומי עשוי להיות הלקוח?
- נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כלומר, אין כאן מכרז מול ספקים אחרים ברגע קבלת ההזמנה?
"אנחנו לא עושים מכרזים. הלקוחות שלנו הם יצרני הכלים. הם מתמודדים על מכרזים מול הגורמים שמזמינים מהם את הכלים. אחרי שהם זוכים במכרז, הם משרשרים אלינו את ההזמנה, כי המוצר שלנו כבר עומד בדרישות. זה לקוח שעובד איתנו הרבה שנים, מכיר את המוצר, ובשלב הזה רק ביצעה את ההזמנה".
מיליארד שקל: נופר אנרגיה רוכשת שליטה באלומיי קפיטל
נופר תשלם כ-458.5 מיליון שקל עבור שליטה באלומיי, והמהלך מדגיש איך שחקניות מתחדשות מתחילות לשלב גם נכסי גז וייצור חשמל קונבנציונלי. מבחינת נופר, זה שינוי תמהיל וגם הרחבת פעילות בחו"ל, לצד דריסת רגל בגז דרך דוראד
בשוק האנרגיה בישראל קורה בשנים האחרונות משהו די ברור, חברות שצמחו על אנרגיה מתחדשת מחפשות גם עוגן יציב יותר בייצור חשמל, בעיקר דרך גז ותחנות כוח. נופר אנרגיה נופר אנרג'י מדווחים על מהלך שמדגים את זה טוב, רכישת 45.9% מאלומיי קפיטל אלומיי 0% , נתח שמקנה שליטה, לפי שווי של מיליארד שקל ובתמורה כוללת של כ-458.5 מיליון שקל, במימון עצמי ובכפוף לאישורים רגולטוריים.
למי שמסתכל על הסקטור מבחוץ, ההבדל די פשוט. מתחדשות נותנות חשמל נקי, אבל הן תלויות בשמש וברוח ולכן הייצור לא תמיד רציף. גז וייצור חשמל קונבנציונלי נותנים אספקה יציבה יותר שנכנסת כשצריך. בגלל זה לא מעט חברות בונות תמהיל, כלומר שילוב של כמה סוגי ייצור כדי לא להיות תלויים במקור אחד.
ובענף הזה גם הרגולציה היא חלק מהעניין, בעיקר כשמדובר בשליטה בגופים שמייצרים חשמל. לכן העסקה כפופה לתנאים מתלים ולאישורים,
בהם אישור רשות החשמל ואישור הממונה על התחרות. החברה מדווחת שרני פרידריך צפוי להמשיך בתפקידו כמנכ"ל אלומיי גם אחרי השלמת העסקה.
הרחבת פעילות וסינרגיה תפעולית
הרכישה נשענת על פעילות קיימת של אלומיי במדינות שבהן נופר רוצה להעמיק נוכחות. בפועל, נופר נכנסת לפלטפורמה שכבר עובדת, עם נכסים מניבים לצד פרויקטים בהקמה ובייזום. בנוסף, מדווחים על כוונה לייצר סינרגיה תפעולית להשבחת נכסים, כלומר שילוב יכולות בייזום, הקמה וניהול פרויקטי אנרגיה כדי לשפר ביצועים של נכסים קיימים.
- לפי שווי של מיליארד שקל: עופר ינאי בדרך לרכוש את השליטה באלומיי קפיטל
- נופר מציגה קפיצה בהכנסות - אבל הרווחיות עוד מתנדנדת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלומיי היא חברה ישראלית שעוסקת בייזום, הקמה ותפעול של מתקני אנרגיה, עם פעילות בישראל, ארה"ב, איטליה, ספרד והולנד. שווי השוק שלה ביום העסקה עומד על כ-970 מיליון שקל, ולחברה ארבע סדרות אג"ח בהיקף כולל של כ-954.6 מיליון שקל.
לקריאות מעניינות נוספות:
