דוחות

טיב טעם: הרווח גדל ב-37% - 21 מיליון שקל; ההכנסות - 490 מיליון

חברת הקמעונאות רשמה עלייה של 12% בהכנסות. הפדיון בחנויות זהות עלה בכ-13.4% בהשוואה לרבעון המקביל
איציק יצחקי | (1)

אנחנו כותבים בחודש-חודשיים האחרונים על הזדמנות ברשתות הקמעונאות. אחרי הדוחות של שופרסל ויוחננוף, מתברר שהתקופה הטובה של רשתות הקמעונאות לא פוסחת גם על טיב טעם.

ההכנסות של קבוצת טיב טעם טיב טעם 0.03%  ברבעון השני של השנה צמחו בכ- 12.1% והסתכמו בכ-489.6 מיליון שקל, לעומת כ- 436.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל - כך עולה מדוחות החברה. הפדיון בחנויות זהות עלה בכ-13.4% בהשוואה לרבעון המקביל. הרווח הנקי ברבעון גדל בכ-37.4% ביחס לרבעון המקביל והסתכם בכ-21.3 מיליון שקל, לעומת כ- 15.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. החברה תחלק דיבידנד בסך של כ- 6.4 מיליון שקל.

עוד עולה, כי הרווח התפעולי ברבעון צמח בכ-26.8% ביחס לרבעון המקביל והסתכם בכ-35.5 מיליון שקל לעומת כ-28 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח התפעולי לרבעון השני עמד על 7.3% לעומת 6.4% ברבעון המקביל. ה-EBITDA גדל בכ-17% והסתכם בכ- 62.9 מיליון שקל לעומת 53.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. מועדון הלקוחות גדל בכ- 9.2% ביחס לרבעון המקביל וכולל כ-557 אלף חברים.

 

הכנסות מגזר קמעונאות המזון ברבעון הסתכמו בכ- 422.3 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות בסך כ- 373.1 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של כ- 13.2%. הגידול מיוחס, בעיקר, לגידול בפדיון של החנויות הזהות, לתרומתן של חנויות חדשות שנפתחו במהלך השנים 2022-2023 (לאחר שלבי הבשלה) ולעיתוי ערב חג הפסח.

בחציון הראשון של השנה הסתכמו ההכנסות בכ- 789.6 מיליון שקל, גידול בשיעור של כ- 13.3% בהשוואה להכנסות בסך כ- 697.1 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד. הפדיון בחנויות זהות ברבעון ובחציון הראשון של השנה עלה בכ- 13.4% בהשוואה לתקופות המקבילות אשתקד.

הרווח הגולמי של הקבוצה ברבעון הסתכם בכ-158.7 מיליון שקל (כ-32.4% ממחזור ההכנסות) בהשוואה לכ-143.1 מיליון שקל (כ-32.8% ממחזור ההכנסות) ברבעון המקביל, גידול של כ-10.9%. 

חגי שלום, המנכ"ל ובעל השליטה, מסר: "אנו שמחים להציג רבעון מוצלח נוסף עם המשך צמיחה ושיפור הרווחיות. הצגנו הרבעון בדומה לרבעון הראשון של השנה, צמיחה חזקה של כ-13.4% במכירות החנויות הזהות במגזר קמעונאות המזון, אשר הושפעו לחיוב גם מעיתוי ערב חג הפסח. זוהי צמיחה גבוהה הן ברמת הרבעון והן ברמה החציונית בהשוואה לממוצע רשתות המזון כפי שפורסם ע"י סטורנקסט בתחזיותיו לרבעון השני ולחציון הראשון של שנת 2024 ותרמה לכך גם תכנית הנאמנות ללקוחות המועדון אשר השקנו בסוף אוגוסט בשנה שעברה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"במגזר התעשייה אנו רואים המשך מגמה מובהקת של צמיחה ושיפור בכל הפרמטרים, חרף העובדה שעדיין קיימת פגיעה מסוימת במגזר זה כתוצאה ממצב המלחמה, אשר משפיע לרעה על ענף המסעדנות והאלכוהול ובפרט בצפון הארץ. האמונה בחשיבותו ופיתוחו של המגזר והתמיכה בו נותנת פירות. אנו ממשיכים לפעול ולהתחזק בכל מנועי הצמיחה, בתוכם המשך חיזוק פעילות הסחר המקוון, קידום מועדון הלקוחות החדש יחד עם תכנית הנאמנות, פתיחה ושדרוג של חנויות, המשך ההתייעלות וחיזוק הסינרגיה בין המגזרים".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אלי כספי 21/08/2024 10:17
    הגב לתגובה זו
    הייתי שם שבוע שעבר פעם ראשונה ואחרונה, הכל יקר בטירוף ביחס למתחרים אפילו מוצרים בסיסיים יקרים מאוד. פעם ראשונה ואחרונה שאני נכנס לשם, כנראה שאנשים אוהבים להיות פריארים כי אחרת אין לי מושג מה יש לחפש שם
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?