
לומברד אודייר: פוטנציאל העלייה בשווקים מוגבל; בשוק הישראלי ממליצים על גישה ניטרלית
בלומברד אודייר מעריכים כי אחרי העליות האחרונות פוטנציאל ההמשך בשווקים מוגבל יותר, ומעדיפים להתמקד בטכנולוגיה ובתוכנה; בבנק מתחילים לסקר את ישראל עם דירוג "ניטרלי", ומצביעים על הסיכון הגיאופוליטי והריכוזיות בשוק המקומי לצד המשך ההשקעות ב-AI והדוחות החזקים
בארה"ב
בבנק השוויצרי לומברד אודייר אומרים שהשוק כבר עשה חתיכת מהלך בחודשים האחרונים, גם בעולם וגם בישראל, ולכן הרבה מהאופטימיות כבר נכנסה למחירים. הפסקת האש נתנה דחיפה חזקה לשווקים, הבנקים בתל אביב זינקו, וגם מניות הנדל"ן והביטוח התאוששו מהר יחסית, אבל מבחינתם זה כבר לא שוק שנראה זול. בלומברד אודייר נשארים עם גישה ניטרלית גם בארה"ב וגם בישראל, ומעריכים שמכאן יהיה קשה יותר לקבל עוד ראלי רוחבי במדדים. במקום זה, הם חושבים שהכסף ילך יותר לסקטורים ספציפיים, בעיקר טכנולוגיה ותוכנה, שם הם עדיין רואים תמחור סביר יותר וצמיחה חזקה יחסית.
לדברי קורין דה בורסטי, אסטרטגית מניות בכירה, ופטריק קלנברגר, אסטרטג מניות בשווקים מתעוררים, הפסקת האש תרמה להתאוששות מהירה בשוקי המניות, אבל מכאן והלאה הסיפור כבר פחות פשוט. לדבריהם, התמחורים בשווקים חזרו לאזורים שנחשבים קרובים לממוצעים ההיסטוריים, גם כאשר מביאים בחשבון תחזית לצמיחה של כ-15% ברווחי החברות השנה.
גם שוק המניות האמריקאי נשאר אצל לומברד אודייר בדירוג ניטרלי. התמחור נראה להם הוגן, בעיקר בגלל ציפיות רווח טובות יותר לעומת שווקים מפותחים אחרים, אבל לא מספיק זול כדי להצדיק עמדה חיובית יותר בשלב הזה.
אחרי התקופה החלשה של תחילת המלחמה, הבנקים קפצו בעשרות אחוזים מהשפל, חברות הביטוח חזרו להיסחר קרוב לרמות השיא, וגם במדדי הנדל"ן נרשמה התאוששות חדה למרות סביבת הריבית הגבוהה. בלומברד אודייר בעצם אומרים שהרבה מהחדשות הטובות כבר נכנסו למחירים. כך שלא בטוח שהשוק המקומי ימשיך לעלות באותו קצב שראינו בחודשים האחרונים, במיוחד כשעדיין יש חוסר ודאות ביטחוני והבורסה בתל אביב נשענת יחסית על מספר קטן של סקטורים גדולים, בעיקר בנקים ופיננסים.
ההתמקדות עוברת לטכנולוגיה ולתוכנה
עונת הדוחות בארה"ב נפתחה, לפי הבנק, בצורה חזקה יחסית, עם צפי לצמיחה של כ-13% ברווחי החברות. במקביל, תוצאות של יצרניות שבבים באסיה ממשיכות להצביע על ביקושים חזקים בתחום שבבי הזיכרון ועל המשך השקעות גבוהות בתחום הבינה המלאכותית בשנתיים הקרובות.
בלומברד אודייר מציינים כי סקטור הטכנולוגיה חזר להיות אטרקטיבי יחסית, כשהוא נסחר במכפיל רווח עתידי של 23. לדבריהם, זה הסקטור היחיד שנמצא כיום מתחת לממוצע ארוך הטווח שלו.
בבנק גם טוענים כי חלק גדול מהחששות שעלו בחודשים האחרונים סביב תחום ה-AI נראים כרגע מוגזמים. בין היתר מדובר בחששות מהגעה לשיא בהשקעות, קשיי מימון ושיבושים טכנולוגיים. להערכתם, חברות הטכנולוגיה נסחרות כיום בדיסקאונט של כ-25% ביחס לשוק הרחב, למרות צפי לצמיחה של כ-40% ברווחים השנה.
בתוך תחום הטכנולוגיה, בלומברד אודייר מסמנים את תחום התוכנה כאחד התחומים עם פוטנציאל מעניין יותר, אחרי ירידות חדות שנרשמו שם בתקופה האחרונה. לדבריהם, שני הגורמים המרכזיים שישפיעו בטווח הקרוב יהיו דוחות הרבעון הראשון, שיתנו תמונה ברורה יותר לגבי קצב ההשקעות ב-AI, והורדות הריבית הצפויות מצד הפד.
קורין דה בורסטי, אסטרטגית מניות בכירה, ופטריק קלנברגר, אסטרטג מניות בשווקים מתעוררים בלומברד אודייר אמרו כי "האופטימיות סביב הפסקת האש הובילה להתאוששות מהירה בשוק המניות. במבט קדימה, אנו רואים פוטנציאל עליה מוגבל לאור התמחורים הנוכחיים אשר נמצאים קרוב לממוצעים ההיסטוריים, גם אם לוקחים בחשבון את התחזיות לצמיחה חזקה של 15% ברווחי החברות השנה. עמדתנו כלפי שוק המניות בארה"ב נותרת ניטרלית בשל תמחור הוגן, הנתמך בציפיות רווח עדיפות בהשוואה לשווקים מפותחים אחרים, אך עם פוטנציאל עלייה מוגבל. בנוסף, אנו מתחילים לסקר את השוק הישראלי ומעניקים לו דירוג ניטרלי, לאור פוטנציאל עלייה מוגבל לאחר הביצועים החזקים לאחרונה, ובשל סיכונים גיאופוליטיים וריכוזיות גבוהה בשוק.
החששות סביב הגעה לשיא בהשקעות ב-AI, קשיי מימון ושיבושים טכנולוגיים, נראים כעת מוגזמים. בשקלול נתוני הצמיחה, חברות הטכנולוגיה נסחרות כיום בדיסקאונט של 25% ביחס לשוק, למרות צמיחה צפויה של 40% ברווחים השנה. אנו מזהים פוטנציאל גדול במיוחד בתחום התוכנה, שספג לאחרונה ירידות חדות. בטווח הקרוב, הזרזים המרכזיים יהיו דוחות הרבעון הראשון שיבהירו את כיוון ההשקעות ב-AI וכן הורדות הריבית הצפויות מצד הפד".