
האם ניתן לתבוע את אינטראקטיב ברוקרס בישראל?
משקיעה ישראלית ניסתה שוב ושוב לגרום לכך שהעברת כתבי תביעה לברוקרית האמריקאית הענקית תיעשה דרך החברה הישראלית שמספקת שירות לקוחות. אבל בית משפט השלום בחיפה דחה את הבקשה, קבע שמדובר בשאלה שכבר הוכרעה בהליכים קודמים, וחייב אותה בהוצאות משפט. אינטראקטיב
ישראל: אין לנו קשר למקרה
כשמשקיעים דרך ברוקר אמריקאי, הכול נראה פשוט - עד שמשהו משתבש. זה בדיוק מה שקרה למאשה נאור, שפתחה חשבון השקעות באינטראקטיב ברוקרס האמריקאית, הפקידה כספים, ואז גילתה שהחשבון שלה נחסם ואין לה גישה לכסף.
מכאן החל מאבק מתיש מול שני גופים שכל אחד מהם התנער מאחריות: הברוקר האמריקאי הפנה אותה לנציגות הישראלית, אינטראקטיב שירותי בורסה, שטענה שהיא רק מספקת שירות לקוחות ואינה מחזיקה בכספים או מוסמכת לטפל בנושא.
הניסיון לפתור את הסכסוך מחוץ לבית המשפט נכשל, ונאור פתחה בשורת הליכים משפטיים בניסיון להוכיח שהחברה הישראלית מייצגת בפועל את הברוקר האמריקאי ולכן ניתן להגיש דרכה תביעות.
מקבוצת אינטראקטיב ישראל נמסר: "הלקוחה העלתה את טענותיה בבית המשפט ונדחתה על ידי בית המשפט מספר פעמים. בנוסף לכך, בית המשפט קבע כי עליה להתנהל בנושא ישירות מול הברוקר האמריקאי. לאינטראקטיב ישראל אין קשר למקרה".
בית משפט השלום בחיפה דחה את טענותיה פעם אחר פעם. בהחלטה שניתנה באחרונה על ידי הרשם הבכיר מילאד תלחמי בבית משפט השלום בחיפה, נדחתה הבקשה שלה פעם נוספת - ובאופן שסוגר את הדלת כמעט לחלוטין.
הרשם קבע קודם כל שמדובר בהשתק פלוגתא. כלומר שאותה שאלה בדיוק כבר נדונה והוכרעה בהליכים קודמים.
השופטת רויטל באום כבר קבעה בעבר שהעובדה שהחברה הישראלית נותנת שירותים ללקוחות הברוקר, "אינה הופכת אותה למוסמכת לקבלת כתבי בי-דין עבור המשיבה 1".
נאור, שהיא עצמה עורכת דין במקצועה, אפילו אישרה בעדותה שמחיקת הברוקר מכתב התביעה בהליך הקודם מהווה "למעשה אישור כי לא ניתן לבצע מסירה באמצעות" החברה הישראלית.
מבחן משולש
גם לגופו של עניין, הרשם לא השתכנע. לפי תקנה 163(ג) לתקנות סדר הדין האזרחי, כדי להעביר כתבי דין לנציג ישראלי של חברה זרה צריך להתקיים מבחן משולש: טיב הקשר - שהנציג מייצג את החברה הזרה בצורה אינטנסיבית ולא רק טכנית; משך הקשר - שמדובר בקשר קבוע ומתמשך; ותחומי הקשר - שהתביעה נוגעת לאותו עניין שבו הנציג פועל.
דוד שם טוב, נציג החברה הישראלית, העיד בבית המשפט ותיאר את אופן הפעילות: "החשבונות של הלקוחות נפתחים ישירות בברוקר האמריקאי והחברה שלנו מספקת בעצם תמיכה ושירות לקוחות בסיסי". הוא הדגיש שהברוקר האמריקאי הוא זה שמתפעל את החשבונות - "הן מבחינת רגולציה, הן מבחינת ציות, הן מבחינת מעבר כספים". הנציג אף הוסיף בתסכול שמדובר בשאלות חוזרות: "יש לי הרגשת דה ז'ה וו קשה ביותר מכיוון שעברנו את כל השאלות ששאלת גם אצל כב' השופטת רות רונן".
הרשם ציין כי פסק הדין בעניין מיקרוסופט, שנאור נשענה עליו, אכן הרחיב את האפשרות להכיר בחברה בת ישראלית כנציגה של חברה זרה, אבל רק כשהחברה הבת פועלת באותו תחום עסקי. במקרה של אינטראקטיב ברוקרס, הקשר בין החברות הוא טכני ושירותי בלבד. אין בעלות משותפת, אין זהות תאגידית, ואין קשר ניהולי שוטף. כפי שקבע הרשם, "לא הוכח שהתביעה בפנינו נוגעת לאותו עניין בקשר בין המשיבה 2 למשיבה 1".
"מטעמי נוחות בלבד"
נאור אף הודתה בעדותה כי בחרה להעביר את כתב התביעה דרך החברה הישראלית בעיקר "מטעמי נוחות". אלא שלדברי הרשם, זו אינה המטרה של הליך המסירה המשפטי.
בהחלטתו הבהיר כי מסירת כתבי תביעה לא נועדה להקל על התובע, אלא לוודא שהנתבע מקבל הודעה ברורה ומסודרת על ההליך המשפטי, כך שבית המשפט יוכל לדון בתביעה באופן תקין.
בסופו של דבר הבקשה של נאור נדחתה, והיא חויבה לשלם הוצאות משפט של 1,500 שקל לחברה הישראלית.
המשמעות המעשית עבורה היא שכדי לתבוע את הברוקר האמריקאי, היא תצטרך לנהל הליך מורכב ויקר יותר של המצאת מסמכים לחו"ל. מדוברבתהליך שדורש אישור מיוחד מבית המשפט ועמידה בתנאים משפטיים נוספים.
עבור משקיעים ישראלים שפועלים דרך ברוקרים זרים, ההחלטה הזו מעבירה מסר ברור - גם אם קיימת בישראל חברה שמעניקה שירות ותמיכה בעברית, זה לא אומר שהיא נחשבת לנציגה הרשמית של הברוקר לצורך הליכים משפטיים. כשמתעוררת מחלוקת מול גוף פיננסי זר, ייתכן שההליך המשפטי יצטרך להתנהל מול החברה עצמה מעבר לים.
- 23.עידן 18/05/2026 10:20הגב לתגובה זועשתה דברים לא חוקיים התריעו בפניה והיא המשיכה ולכן נחסמה
- 22.נשמע כמו עוד שחיפשה לעשות ייצוגית כי אין לה פרנסה (ל"ת)אלון 14/05/2026 14:23הגב לתגובה זו
- 21.אנונימי 14/05/2026 09:49הגב לתגובה זויש מספיק ברוקרים בישראל למה לפתוח חשבון בחולרצתה לחסוך אכלה זמבורה
- 20.אנונימי 14/05/2026 01:33הגב לתגובה זותעבדו ישירות מול החברה האמריקאית ולא מול מתווך ישראלי שאלוהים יודע מה הוא נותן חוץ מלהטעות אתכם לכאורה שאתם עובדים מול נציגות ישראלית רשמית. אם כל תכליתו של המתווך הישראלי שאני לא בטוח שיש איזשהו קשר ולו קלוש בינו לבין הברוקר האמריקאי היא לתת שירות לקוחות אז איפה היה שירות הלקוחות הזה כשהלקוחה הייתה צריכה אותו
- 19.מעמד מטעה. לא הנציגות בארץ (ל"ת)דמע 13/05/2026 19:06הגב לתגובה זו
- 18.אנונימי 13/05/2026 09:38הגב לתגובה זוזאת הפקרות של גופי הממשל הישראלי . האוצר המפקח על שוק ההון ועוד. פשוט לא דואגים לאזרח.
- 17.אנונימי 13/05/2026 08:36הגב לתגובה זותקראו את התגובות על האפליקציה שלהם ישר ירד לי החשק לפתוח שם חשבון
- 16.אנונימי 13/05/2026 06:27הגב לתגובה זויש לי חשבונות אצל 2 ברוקרים אמריקאים כולל אינטראקטיב לא נועלים סתם חשבונות מצחיק שלא פירטו מה הסיבה
- 15.אנונימי 12/05/2026 16:51הגב לתגובה זומערכת המשפט הישראלית רקובה לחלוטין היא לא מסוגלת לראות את צערו של האזרח הקטן הרי אם אותה סיטואציה היתה קוראת לשופט או שופטת הוא היה מוצא את הדרך להאשים את החברהלא אינטראקטיב ברוקר ספציפית המערכת יודעת לדאוג רק לאנשיה
- 14.אנונימי 12/05/2026 14:46הגב לתגובה זולמה נחסמה אבל
- 13.אנונימי 12/05/2026 13:49הגב לתגובה זובפעם אחרת לא הסכמתי לקבל מהם שיחת טלפון אחרי שהפסדתי 90 אחוז מהחשבון ובגלל שאני לא יודע אנגלית אז גם חסמו אותי.
- 12.אנונימי 12/05/2026 11:48הגב לתגובה זוחמור מאוד מה הם שווים
- 11.הודיה 12/05/2026 11:00הגב לתגובה זובעלים ישראלי שירות אישי עם נציג שמלווה אותך אישית כל הזמן אין דברים כאלה כבר 4 שנים מרוצה
- אנונימי 12/05/2026 11:37הגב לתגובה זוהלוואה בקולמוס פרו נמחק לי ביום אחד 10000 שח כמי מישהו הצליח לפרוץ את ססמאות ולעשות העברה כסף לחשבונו
- 10.אנונימי 12/05/2026 10:04הגב לתגובה זוחבל שלא רושמים למה חסמו לה את החשבון רק פתחתי חשבון שם ואני כבר חושש בגלל זה מיותרת הכתבה
- 9.על זה נאמר כשאין אבא ואמא (ל"ת)אנונימי 12/05/2026 09:53הגב לתגובה זו
- 8.צבי 12/05/2026 09:53הגב לתגובה זולאור הנאמראני בהחלט שקלתי מעבר לאינטראקטיבי לביצוע פעולות דרך חברה זו .אולםנראה קצת מורכב ההליך שמתנהל או שלא בין אינטרקטיב ארהב לבין אינטרקטיב ישראל. חבל שעל נקודות כאלו השלוחה הישראלית נופלת מבחינת מוניטין אעפ שבאופן אישי לא היה לה עניין כלשהו עם התובעת.
- 7.אורי 12/05/2026 08:41הגב לתגובה זואני משקיעה כבר כמה שנים דרך אינטראקטיב ומעולם לא הייתה בעיה של הפקדה ומשיכת כספים.. כנראה היה איזה שהוא באג מסויםלא ציינו מה הבעייתיות שבגינה זה נגרם אבל אני מכירה לא מעט אנשים שמשקיעים דרכם ולא היו בעיות.
- 6.יואל 12/05/2026 08:09הגב לתגובה זוהיא עורכת דין הגיע הזמן לטפל בהם
- 5.מיקי 12/05/2026 07:56הגב לתגובה זואז לא מבין על מה הכתבה על החלטת בית המשפט או הלקוחה שמנסה בכל דרך להציל את כספה . זכיין ישראלי לא הכל יכול
- 4.בועז 12/05/2026 07:50הגב לתגובה זוהתופעה הזאת קוראת הרבה בעולם השכרת הרכב . מי שמזמין בחול נושא באחריות .
- 3.ר.צ 12/05/2026 07:40הגב לתגובה זואני יודע שיש קהל גדול שסוחר דרך אינטראקטיב. מעניין אם קרה מיקרה דומה לאנשים אחרים. חבל שלא כותבים מדוע נסגרו הכספים במקרה הזה
- 2.אנוניגגגגמי 12/05/2026 07:09הגב לתגובה זוגם לי קרה מקרה דומה של הפקדת כספים באינטראקטיב ישראל וחסימה מפני משיכה מכל מיני נימוקים טכניים. אני שולח אין ספור פניות ולהתראות ואין עם מי לדבר.ממליץ לא להתעסק איתם.
- לא אנונימי בכלל 12/05/2026 10:43הגב לתגובה זושרות נהדר. אפשר למשוך כסף ולהפקיד כסף מכל חשבון בנק בעולם כל עוד הוא על שמך.
- שוקל לפתוח חשבון מסחר ובאינטראקטיב זה כבר לא יקרה (ל"ת)אנונימי 12/05/2026 08:17הגב לתגובה זו
- חחחח זה בדיוק מטרת הכתבה (ל"ת)Ya 16/05/2026 20:16
- למה את או אתה מגיב אנונימי זה לשון הרע מה שכתבת (ל"ת)מאיר 12/05/2026 08:10הגב לתגובה זו
- 1.מישהו 12/05/2026 06:52הגב לתגובה זוהכתבה משרתת רק במעט את ציבור הלקוחות של אינטראקטיב בארץ. ידוע שאינטראקטיב בארץ לא ממש שלוחה אמיתית של אינטראקטיב האמריקאית ועלול להיות סיפור מסובך במקרים קשים אבל אין אינפורמציה מועילה למה בעצם היא הגיעה למצב הזה...למה חשבונה נחסם זה בוודאי כתוב בכתב התביעה