
זום אינפו סוגרת את מרכז הפיתוח בישראל: כ-300 עובדים יפוטרו
חברת המודיעין העסקי האמריקאית תסגור בהדרגה את הפעילות ברעננה עד סוף השנה. המרכז הישראלי הוקם אחרי רכישת קורוס ב-575 מיליון דולר, אבל האטה בצמיחה, ירידה במניה ושינויים בשוק המכירות בגלל AI הובילו לצמצום
זום אינפו סוגרת את מרכז הפיתוח שלה בישראל, במהלך שצפוי להביא לפיטורים של כ-300 עובדים. ההודעה נמסרה לעובדים במפתיע, והמרכז ברעננה צפוי להיסגר בהדרגה עד סוף השנה. העובדים צפויים לקבל חבילות פיצויים, אבל עדיין מדובר באחת הסגירות המשמעותיות של מרכז פיתוח זר בישראל בשנים האחרונות.
זום אינפו היא חברת מודיעין עסקי אמריקאית שמספקת לחברות מידע על לקוחות פוטנציאליים, אנשי מפתח בארגונים, גיוסים, פיטורים ושינויים עסקיים שיכולים לייצר הזדמנות מכירה. במילים פשוטות, היא עוזרת לארגוני מכירות ושיווק לדעת למי לפנות, מתי לפנות ומה הסיכוי שהלקוח רלוונטי.
המרכז הישראלי נולד בעיקר בעקבות רכישת קורוס הישראלית ב-2021 תמורת 575 מיליון דולר במזומן. קורוס פיתחה מערכת לניתוח שיחות מכירה, תחום שהיה אז חם מאוד, בעיקר בגלל המעבר של חברות רבות למכירות מרחוק ולשיחות זום. אחרי הרכישה, הפעילות בישראל הפכה לחלק משמעותי ממערך הפיתוח של החברה, עם מהנדסים, אנשי דאטה, מנהלי מוצר ואנשי טכנולוגיה.
מה השתנה בזום אינפו?
המהלך מגיע אחרי תקופה חלשה יחסית עבור החברה. זום אינפו סבלה מהאטה בצמיחה, מירידה בביקושים בחלק מהלקוחות ומהתגברות התחרות בשוק כלי המכירות והשיווק. במקביל, כניסת כלי AI לתחום שינתה את הדרך שבה חברות אוספות מידע, מנתחות שיחות ומנהלות מערכי מכירות.
מניית זום אינפו ירדה בכ-38% בשנה האחרונה, ושווי השוק שלה עומד סביב 2 מיליארד דולר. זו עדיין חברה משמעותית, אבל רחוקה מהשיאים של תקופת הגאות. כאשר חברת תוכנה ציבורית נכנסת ללחץ צמיחה, המשקיעים מצפים למשמעת תפעולית, קיצוץ עלויות ומיקוד בפעילויות הליבה.
במקרה הישראלי, נראה שמעמד המרכז נחלש אחרי עזיבת ניר קרן, סמנכ"ל הטכנולוגיות הישראלי של החברה, ב-2023. בחברות גלובליות, נוכחות של מנהל בכיר שמחובר לפעילות המקומית יכולה להשפיע מאוד על משקל המרכז בתוך הארגון. כשהכוח הזה נחלש, מרכזים מרוחקים הופכים לפגיעים יותר.
עוד סימן ללחץ על מרכזי הפיתוח בישראל
חברות טכנולוגיה בינלאומיות בוחנות מחדש פעילות בישראל, בעיקר מרכזים שנוצרו בעקבות רכישות. אחרי כמה שנים, כשהמוצר משתלב בחברה האם או כשהשוק משתנה, עולה השאלה אם להחזיק צוות מקומי יקר יחסית או להעביר פעילות למרכזים אחרים.
זה לא אומר שההייטק הישראלי איבד את היתרון שלו. עדיין יש כאן כוח אדם איכותי וחברות חזקות בסייבר, AI, תוכנה ותשתיות. אבל הסביבה השתנתה. הכסף כבר פחות זול, המשקיעים דורשים רווחיות, וחברות אמריקאיות פחות מוכנות להחזיק כפילויות בין מרכזי פיתוח.
עבור העובדים זו מכה קשה, אם כי חלק גדול מהם עשוי להיקלט בחברות אחרות, במיוחד אנשי פיתוח, דאטה ומוצר מנוסים. השאלה הרחבה יותר היא מה יקרה למרכזים שנולדו מרכישות בשווי גבוה בשנות הגאות. זום אינפו לא סוגרת רק משרד. היא מסמנת מעבר מתקופת צמיחה כמעט בכל מחיר לתקופה שבה כל מרכז וכל צוות צריכים להצדיק את עצמם מחדש.
- 7.אנונימי 11/05/2026 15:56הגב לתגובה זוהון אנושי נמוך בעיקר פרודאקט
- 6.אנונימי 11/05/2026 08:28הגב לתגובה זונגיד בנק ישראל הורס את המדינה.בגללו הדולר מתרסק ויש פיטורים המוניים ההייטק.הנגיד זוכה לגיבוי מכנופיית קפלן והורס את המדינה
- 5.הדירות יקרות לכו לעבוד בבניין במקום בהיי טק כושל (ל"ת)אנונימי 11/05/2026 04:39הגב לתגובה זו
- 4.אנונימי 11/05/2026 01:45הגב לתגובה זוזה סיוט לחיות במדינה כזו אין כאן תוחלת וקיום אמיתיים.
- 3.שי 10/05/2026 23:54הגב לתגובה זוומשקיעים מאוד בעובדים ובהכשרה
- 2.לא עצוב זו חברה שכנראה לא תחסר (ל"ת)מוני 10/05/2026 20:22הגב לתגובה זו
- 1.הכל בזכות הנגיד הגאון עם הריבית (ל"ת)אנונימי 10/05/2026 20:11הגב לתגובה זו