
לתת אור ירוק לסורים לתקוף את חיזבאללה
על רקע היחלשות חיזבאללה והכאוס האזורי, על ישראל לאמץ אסטרטגיית “פרוקסי” משלה ולעודד את המשטר הסורי החדש לפעול נגד חיזבאללה בלבנון. זאת מתוך הנחה שהאינטרס הסורי לנקמה חזק כיום מהעוינות לישראל.
השנאה התהומית שחשים הסורים הסונים בראשות א-שרע לחיזבאללה בפרט ולאיראנים בכלל, שמה בצל את שנאתם לישראל וליהודים.
מקורות שנאה אלו נעוצים הרחק במאה ה-7 במלחמת העולם שהתפתחה אז בין הסונים לשיעים, אך שנאה זו אינה זקוקה להיסטוריה רחוקה. בגלל קרבתם הדתית לעלווים שליטי סוריה עד לאחרונה, החיזבאללה עזרו נמרצות והיו שלוחיו השנואים של משטר אסד וסייעו לו לשלוט בסוריה ולגדוע ביד ברזל את כל ניסיונות המרד של הסונים, שהם הרוב בסוריה ודוכאו במשך עשורים רבים.
החיזבאללה עסקו בסוריה בטבח המוני של אוכלוסיות סוניות שלמות, במעצרים שרירותיים, בהתעללויות במרתפי עינויים, בזריעת פחד בקרב ההמונים ובכל פרקטיקה מזוויעה אחרת שניתן להעלות על הדעת.
לא פלא אם כן שלאחר קריסתו של אסד, נסוגו כוחות חיזבאללה במהירות והתקפלו מסוריה חזרה לתוך לבנון, תוך שהם מתבצרים במעוז העיקרי של האוכלוסייה השיעית - הבקעא, המצויה במזרח המדינה ונושקת לגבול הסורי.
הסורים על הגדרות
מאז השתלטותם על המדינה לפני שנה וחצי, מתארגנים להם כוחותיו של משטר א-שרע בסמוך לגבול הלבנוני, לכאורה כשומרי קו הגבול בלבד, שמטרתם מניעת הברחות אך בפועל גם תוך מבטים מזרי אימה ורצון עמוק לנקם, תוך שהם בונים תוכניות מגירה כיצד לפרוץ לבקעא ולטבוח באלו שטבחו בבני משפחותיהם.
אם מישהו חושב שהחיזבאללה מפחד בעיקר מפני ישראל - שיחשוב שוב. ה"טיפול" שישראל עושה להם, תוך שהיא חסה כמיטב יכולתה על חיי אזרחים ומשתדלת מאוד למקד את תקיפותיה בפעילי חיזבאללה בלבד, אינה סוג הפרקטיקה המקובלת בהיסטוריה הערבית. אלו אינם חסים על איש כל שכן באויביהם המרים והאכזריים, כאשר הדם השפוך טרי לחלוטין ונקמות הדם מפעפעות.
הגיע הזמן שישראל תנצל אף היא כוחות פרוקסי
האיראנים ניצלו את החיזבאללה ככוחות פרוקסי נגדנו, הגיע הזמן שאנו נשתמש בכוחות פרוקסי נגדם. ומי אידיאליים לביצוע מלאכה זו אם לא הסורים?
בתחילה זה נשמע מופרך אך ככל שחושבים על כך יותר לעומק, בעצם למה לא? מדוע שלא נעודד את א-שרע לעשות את מה שהוא כה משתוקק לעשות בין כה וכה? להיפרע אחת ולתמיד מהחיזבאללה שנואי נפשו.
יתכן ולולא פחד מישראל היה עושה זאת כבר מזמן, אך הוא נמנע מכך כי עם ישראל אף פעם אי אפשר לדעת - יתכן ולא הייתה רואה בעין טובה את הכוחות הסוריים נכנסים לתוך לבנון, ובכך משנים את המאזן הרגיש העומד על שווי משקל של ניטרו גליצרין.
אך אם ישראל עצמה תציע לו לעשות זאת? יתכן ועדיין יירתע כי לא ירצה להרגיז את טראמפ. לכן על ישראל להסביר את הרעיון לנשיא טראמפ מראש ורצוי שטראמפ יאמר לא-שרע שברגע שהוא אומר שעל הסורים לצאת מלבנון אז הם יצאו ולא יישארו שם כפי שנשארו שם בין השנים 1976 עד 2005.
אם גם זה לא יספיק, ישראל יכולה לתת לא-שרע בשקט ובאופן סמוי משהו בתמורה. למשל אישור לירדנים להעביר את הגז הישראלי גם לשימושם של הסורים, הרי אלו זקוקים נואשות למקורות אנרגיה. לחילופין להבטיח לא-שרע שהיא תשקול בחיוב נסיגה מאזורים מסוימים בסוריה המצויים כעת בשליטתה דה-פקטו. אולי אפילו תכניס לו בשקט ובלא יודעין קצת כסף לחשבון סמוי או אפילו בביטקוין.
לא חסרים פתרונות יצירתיים לשכנע שליט דיקטטור לעשות משהו שהוא היה שמח לעשות בין כה וכה. כאשר יתחילו כוחות סוריים לתקוף אותם, החיזבאללה ייאלצו להפנות את מירב משאביהם הצבאיים להגנת אדמותיהם ומשפחותיהם בלב האזורים החשובים להם ביותר.
בכך הם יאפשרו לישראל להמשיך באופן שקט וללא שפיכות דמים את "הניקיון" הנדרש בדרום לבנון.
אם יתמזל מזלנו, הסורים אולי אפילו יגמרו עבורנו את המלאכה ויחסלו את צבא החיזבאללה. זה יקרה תוך שפיכות דמים קשה וזה אכן נורא, אך הדם שלנו קודם לשלהם ובכל מקרה זו כבר לא תהיה בעיה שלנו.
- 14.אנונימי 15/05/2026 05:07הגב לתגובה זוזו הדרך היחידה לחסל את חיזבאללהלחשוב מחוץ לקופסה.
- 13.בא 12/05/2026 11:19הגב לתגובה זואליהן ולהגיד להם לפלוט ללבנון ...קדימה ביבי ..היום שיחות הטלפון לא יקרות ...שרה יכולה להתקשר ל..מה שמו בסוריה ..האיסלאמוםשיסט בשלטון שם ..היא יכולה לאיים עליו עם המידה שיש לה..
- 12.ויטלי 12/05/2026 11:07הגב לתגובה זוגם לא נראה שלהבנדיטים של גוולני יילחמו כל כך טוב נגד חיזבאללה. לעשות טבח נגד מעוטים זה מה שהולך טוב להם. גם אם יפלשו ללבנון זה יגרום חוח להתלכדות לבנונים סביב חיזבאללה.
- 11.הלואי ויקרה ויש את הסבות לכך! (ל"ת)ק 12/05/2026 09:01הגב לתגובה זו
- 10.בא 12/05/2026 05:13הגב לתגובה זוהיום בסוריה ישמו את חוק ההלכה ..שריעה ..אותו דבר ..החוק שלנו אנושי לפושעים פסיכופתים ..חוקי ההלכה אנושיים לבני אדם וחוה ...בערב הסיעודית זה החוק ..בזמן התפילות לא סוגרים חנויות זהב אין סמים גנבים או פדופילים ..או אירגוני פשע ...סקילה לרוצח הורדת יד לגנב ...אין צורך בשירות בתי הסוהר .
- בא 12/05/2026 11:23הגב לתגובה זוזאת מדינת עולם 1 ...תראו מה הם עושים שם לרוצחים גנבים פדופילים או סתם הטרדה מינית של קטין או מוגבל ...ואז תגידו מי יותר אנושי ..חוקי ההלכה או החוק בישראל ובעולם המערבי 20 אחוז מכורים לסמים בארהב ..אירגוני פשע ..הדת שלי היא האמת לכן אני בהחלט דתי.
- מעניין 12/05/2026 10:23הגב לתגובה זוהם דתיים לפחות כפי שמציגים את עצמם. עצתי לך עם כל אלה והקם לך מדינה. בהצלחה
- בא 12/05/2026 11:16באמת שלך ובאמת הקונסנזית ...שהיא לא האמת ...רוב העברינים הם לא חרדים או דתיים ..למעשה בערים המעורבות עם חרדים רבים רוצים לגור איתם בגלל ....שהם לא פושעים ...אז לך לנוח .
- 9.איזה רעיון טיפשי להביא עוד אויב לזירה (ל"ת)אנונימי 11/05/2026 15:12הגב לתגובה זו
- 8.בא 11/05/2026 15:08הגב לתגובה זואוקיי ...העניין שקודם כול צריך להבין מה באמת טוב לישראל ..וזה לא פשוט ...זאת משוואה מסובכת ואני דווקא סומך יותר על ביבי ..פשוט הוא הרבה יותר מעודכן.
- 7.בא 11/05/2026 15:06הגב לתגובה זושעומד בדרכם .....זו התוכנית לא ממש מוסרי וגם לא יעבוד ..הסיבה הם מזמן יכלו להכנס ללבנון ...ויש להם סיבה מצויינת למה הם לא שם למרות שכפי שכתבת המשפחות שלהם נירצחו עי מיזבלה ...מה עצר אותם..אני לא יודע ..אבל הם בהחלט יודעים.
- 6.רק עכשיו ניסית להוציא את העם באיראן לחולל הפיכה ונכשלת למה שזה יעבוד בלבנון (ל"ת)קליגולה 11/05/2026 14:30הגב לתגובה זו
- 5.החיים 11/05/2026 14:08הגב לתגובה זואתה חושב שהגיאדיסטים הסונים בחסות טורקיתלא יזכרו בקיומה של מדינת ישראל אחרי שיטבחו בשיעים בלבנון לפעמים הישג טקטי יכול להפוך למפלה אסטרגטיתוזה אחד הרעיונות שיכולים להביא לכך...
- 4.הפרוקסי היחיד שצריך להפעיל הוא נגד איראן 11/05/2026 13:20הגב לתגובה זונגד כל האויבים סביבנו עדיף לנון להתמודד לבד ולא להאדיר אויב אחד על פני השני.כל שכן לא לסגת יותר משטחים בעלי שליטה אסטרטגית.
- 3.רון 11/05/2026 12:47הגב לתגובה זוכל עוד חיזבאללה נלחם בישראל ארדואן לא ירשה לסורים לפגוע בחיזבאללה
- 2.ניסו האמריקאים ניסו והוא לא מוכן ויש עליו השפעה טורקית עליו שמעדיפה ישראל חלשה (ל"ת)מי גאון של אמא 11/05/2026 12:04הגב לתגובה זו
- 1.דוד 11/05/2026 11:52הגב לתגובה זוהם יתחילו בלבנון וימשיכו לכאן לא סומכים על אף אחד מלבד על עצמנו. טוב לנו שהם יהיו עויינים אחד לשני ולא יתאחדו נגדנו צריך להשמיד את חיזבאללה ולא להחליף אותו בגבול רחב יותר עם גיהדיסטים סורים.
- יע 11/05/2026 13:21הגב לתגובה זוישראל מתמיד הייתה מעוניינת שיהיו הרבה גופים במזרח התיכון שמתגוששים אחד בשני וכך שלא יפנו נגדנו.לשם כך צריך לעזור להם אבל לא יותר מדי שלא יהיו חזקים מדי ויפעלו נגדנו. זה דורש איזון עדין כמו להעיף כדורים באוויר.ביבי ניסה להפעיל את הטקטיקה הזאת והוא נכשל כי הם התחזקו יותר מדי וגם התאחדו נגדנו וככה נוצר ה710.
- בא 11/05/2026 14:58מספיק עם השקרים.....כידוע לטעות זה אנושי ..להאשים מישהו אחר זה עוד יותר אנושיאבל אין ספק שמצב שח שני אירגוני טרור בגבול הצפוני והדרומי של ישראל לא יכל להימשך לנצח.