מייקל ברי. קרדיט: רשתות חברתיות
מייקל ברי. קרדיט: רשתות חברתיות

"זה מרגיש כמו החודשים לפני המפולת של שנת 2000"

המשקיע שזיהה את משבר הסאבפריים רואה סימני ניתוק בין מחירי המניות לבין הנתונים הכלכליים. שבבי AI מזנקים, מדד SOX טס בכ 60% מתחילת השנה, והשוק מתנהג כאילו כל חברה שקשורה לבינה מלאכותית תנצח



אדיר בן עמי | (62)
נושאים בכתבה מייקל ברי מפולת

מייקל ברי שוב מנסה לצנן את ההתלהבות בוול סטריט. המשקיע שהתפרסם בזכות זיהוי משבר הסאבפריים בשנת 2008 וההימור נגד שוק הדיור האמריקאי, טוען שההתלהבות סביב AI מתחילה להזכיר את הסוף של בועת הדוט קום - את החודשים שבהם השוק כבר רץ כמעט בלי להסתכל אחורה.

ברי, רופא בהכשרתו שהפך למנהל קרן גידור ולדמות מרכזית בסרט "מכונת הכסף", טוען שהשוק כבר לא מתנהל על בסיס נתוני מאקרו או רווחי חברות. הוא רודף אחר מניות שממשיכות לעלות כי הן עלו אתמול. כל מה שקשור לבינה מלאכותית, שבבים, מרכזי נתונים ותשתיות מחשוב הפך למוקד תשומת הלב. המדדים מגיעים לשיאים חדשים, אבל ההפרדה בין המציאות הכלכלית לבין המחירים הולכת וגדלה.


מדד השבבים הפך למד החום של השוק

מדד מניות השבבים של פילדלפיה, SOX, משמש כמד חום מרכזי. הוא קפץ בכ-10% בשבוע האחרון והגיע לעלייה של כ-60% מתחילת השנה. מספרים כאלה לא מאפיינים שוק שורי רגיל. הם משקפים ציפיות למהפכה מהירה בביקוש לשבבים מתקדמים, זיכרונות ומעבדים גרפיים.

הביקוש הזה אמיתי. חברות גדולות משקיעות עשרות מיליארדי דולרים בתשתיות. אבל כשכל ירידה קלה הופכת מיד להזדמנות קנייה, המחירים מתחילים להתנתק מהנתונים הבסיסיים. הבעיה העיקרית היא שהשוק בוחר רק את החדשות שמתאימות לו. נתון תעסוקה חזק? עליות. אינפלציה שנתקעת ברמה גבוהה? מתעלמים. מחירי אנרגיה עולים בגלל מתחים גיאופוליטיים? עדיין לא משפיע.

כל עוד מניות AI מטפסות, הכול מתפרש כחיובי. נתון חלש הופך לסיבה להורדת ריבית עתידית, ונתון חזק מוכיח שהכלכלה עומדת מאחורי הצמיחה. זה מנגנון שמאפשר עליות רצופות, אבל גם מגדיל את הסיכון לתיקון חד.

הדמיון לשנת 2000 לא מקרי

ההשוואה לשלהי שנות ה-90 ברורה. גם אז היה סיפור אמיתי מאחורי העליות. האינטרנט שינה את העולם. חברות תקשורת, תוכנה וחומרה היו במרכז. אבל המניות רצו קדימה הרבה יותר מהר מהרווחים בפועל. כשהציפיות פגשו את המציאות, הגיעה הירידה.

היום הבינה המלאכותית היא טכנולוגיה אמיתית. היא משנה תהליכי עבודה, מגדילה פרודוקטיביות ומכניסה תוכנות חדשות לארגונים. עם זאת, השאלה היא לא אם הטכנולוגיה חשובה. השאלה היא כמה כבר משלמים היום על כל שקל של צמיחה עתידית.

להרחבה: איך דוח אחד הצית את הדיון "האם AI זה בועה" מחדש?

לא כל מניית AI היא אנבידיה

חלק גדול מהעליות מגיע מהחברות המובילות, יצרניות שבבים גדולות וחברות ענן שמשקיעות מאות מיליארדים. הן רווחיות ויש להן ביקוש אמיתי. אבל השוק לא נעצר שם. הוא קונה גם חברות קטנות יותר, ספקיות ציוד, זיכרון, קירור, תקשורת ואחסון. חלקן ירוויחו מהגל. חלקן כבר מתומחרות כאילו הן יתפסו נתח ענק מהשוק.

זה בדיוק מה שקורה בכל מהפכה טכנולוגית. יש מנצחות אמיתיות ויש כאלה שנהנות זמנית מההתלהבות. גם במדד השבבים עצמו יש הבדלים גדולים בין החברות. לא כל מניה תרוויח באותה מידה מהביקוש, ולא כל חברה שמוכרת לשוק מרכזי הנתונים תדע לתרגם את הגידול בהכנסות לרווחים לאורך זמן.

במקביל, מתחרים חדשים נכנסים לשוק ומנסים להפחית את הריכוזיות סביב אנבידיה. חברות שמתכננות גיוסים גדולים בדרך לנאסד"ק מראות עד כמה האווירה עדיין חמה. להרחבה: המתחרה של אנבידיה בדרך לנאסד"ק, סרברס תגייס לפי 40 מיליארד דולר

הסיכון הוא בתמחור, לא בטכנולוגיה

הסיכון, על פי ברי, לא נובע מהטכנולוגיה עצמה. הוא נובע מהתמחור. בשלב הראשון המשקיעים משלמים על החלום. אחר כך הם רוצים הכנסות. בהמשך הם מחפשים רווחים אמיתיים. כשחלק מהחברות לא יצליחו לספק את הציפיות הגבוהות, התיקון עלול להיות חד.

זה לא אומר שהעליות נגמרות מחר. השוק יכול להמשיך לטפס עוד תקופה, כי המומנטום חזק והכסף זורם. אבל ככל שהמחירים גבוהים יותר, גם אכזבה קטנה יכולה להפוך לירידה משמעותית. אומנם בינה מלאכותית היא שינוי מבני אמיתי, והיא כנראה תשנה חלקים רחבים בכלכלה, אבל השוק מתמחר היום לא מעט חברות כאילו העתיד כבר מובטח.

במקביל, הבועה לא מתחילה ונגמרת רק במניות. היא כבר גולשת גם לשווקים אחרים, כולל נדל"ן של מרכזי נתונים, חשמל ותשתיות. שטחים עם חיבורי חשמל זמינים הופכים לנכס מבוקש, מחירי קרקע עולים, וההשקעות מגיעות להיקפים חריגים. זה עוד סימן לכך שההתלהבות סביב AI כבר לא נשארת רק במסכי המסחר.

קיראו עוד ב"גלובל"

המשקיעים צריכים להיזהר, יש כבר יותר מדי סימנים שהשווקים הופכים להיות מנותקים - 10 סימני אזהרה למפולת בבורסה - מה המחקרים מלמדים אותנו


מפולת הדוט קום ומה בינה לבין בועת ה AI: הדברים שצריך לדעת

האינטרנט באמת שינה את העולם

בועת הדוט קום נבנתה על טכנולוגיה אמיתית. האינטרנט אכן שינה מסחר, תקשורת, פרסום, בנקאות, מדיה וקמעונאות. הבעיה הייתה התמחור. השוק לקח רעיון נכון והקדים את המציאות בכמה שנים טובות. במילים אחרות, גם כשמהפכה אמיתית עומדת בבסיס העליות, אפשר לשלם עליה מחיר מוגזם.

לפני המפולת הייתה תחושת ודאות מוחלטת

בסוף שנות ה 90 המשקיעים האמינו שהכלכלה החדשה שינתה את כללי המשחק. חברות בלי רווחים קיבלו שווי של מיליארדים, כי השוק הסתכל על מספר משתמשים, כניסות לאתר וצמיחה עתידית. זה מזכיר במידה מסוימת את האווירה סביב AI היום, שבה השוק מוכן לשלם הרבה על פוטנציאל עתידי. עם זאת, היום החברות המובילות רווחיות הרבה יותר.

הנאסד"ק התרסק

שיא הבועה הגיע במרץ 2000. אחר כך הגיע תהליך ארוך וכואב של ירידות. נאסד"ק איבד בסופו של דבר כמעט 80% מהשיא ועד התחתית באוקטובר 2002, ומחק טריליוני דולרים משווי השוק. זה היה מעבר חד משוק שמוכן לקנות כל חלום, לשוק שדורש הכנסות, תזרים ורווחים.

הרבה חברות נעלמו, המנצחות שרדו

אחרי המפולת, חברות דוט קום רבות נסגרו או נמכרו כמעט בלי ערך. אבל חלק מהמנצחות של העידן ההוא הפכו לענקיות. אמזון, איביי ובהמשך גוגל הראו שהאינטרנט לא היה בלוף. הלקח ברור: בועה יכולה להתפוצץ גם כשסיפור הטכנולוגיה נכון. השאלה היא מי שורד עד שהמודל העסקי מבשיל.

השוק קנה חלום לפני שקיבל רווחים

בשנות הדוט קום, חלק גדול מהחברות מכרו חזון, לא רווח. המודל היה לגדול מהר, לגייס כסף, להשיג משתמשים ולדחות את שאלת הרווחיות. היום המצב שונה בחלקו. אנבידיה, מיקרוסופט, אמזון ואלפבית מייצרות רווחים עצומים. אבל בשוליים של שוק ה AI יש שוב חברות שמתומחרות לפי חלום, ולא לפי תזרים.

הריבית הייתה חלק מהסיפור

סוף שנות ה 90 התאפיין בצמיחה חזקה, שוק עבודה טוב ועלייה בפריון, אבל גם בהידוק מוניטרי לקראת סוף התקופה. כשהריבית עולה, כסף עתידי שווה פחות היום. זה פוגע בעיקר במניות צמיחה שמתומחרות על רווחים רחוקים. גם היום הריבית היא גורם מרכזי. אם האינפלציה תישאר גבוהה והריבית תרד לאט, מכפילי הטכנולוגיה יהיו רגישים יותר.

הדמיון הגדול: כולם מדברים על אותו דבר

ב-1999 כמעט כל שיחה בשוק הסתיימה באינטרנט. היום הרבה שיחות מסתיימות ב AI, שבבים, מרכזי נתונים וזיכרון. זה לא אומר שהטכנולוגיה לא אמיתית, אבל זה כן סימן לאווירה חמה. כאשר כל השוק נשען על תזה אחת שכולם חושבים שהם מבינים, הסיכון לתמחור יתר עולה.

ההבדל הגדול: ענקיות ה AI באמת מרוויחות

בבועת הדוט קום, חלק גדול מהחברות המובילות בבאז הציבורי שרפו מזומנים. היום מנוע העליות נמצא בעיקר אצל חברות רווחיות מאוד, עם לקוחות, תזרים, יתרון טכנולוגי ויכולת השקעה של עשרות מיליארדי דולרים. זו נקודת הבדל קריטית. בועה יכולה להתפתח גם בחברות חזקות, אבל הסיכון שונה מחברות בלי הכנסות ממשיות.

הריכוזיות בשוק מזכירה תקופות מסוכנות

אחד הסימנים המטרידים כיום הוא ריכוז העליות במספר קטן של מניות ענק. כשהמדדים עולים בעיקר בזכות אנבידיה, מיקרוסופט, אפל, אמזון, אלפבית, מטא וטסלה, השוק נראה חזק, אבל תלוי מאוד בכמה חברות. כאשר מעט מניות מחזיקות מדד שלם, כל אכזבה בהן מקבלת משקל גדול.

שבבים הם הסיבים האופטיים של התקופה הנוכחית

ב 1999 הסיפור היה אתרים, תקשורת, סיבים אופטיים ומסחר מקוון. היום הסיפור הוא שבבים, HBM, מרכזי נתונים, חשמל וקירור. ההשקעות בתשתיות AI מזכירות את ההשקעות הגדולות בתשתיות אינטרנט אז. חלק מהן יוכיחו את עצמן, וחלק עשויות להתברר בהמשך כהשקעות שבוצעו במחירים גבוהים מדי.

בועה יכולה להמשיך לעלות הרבה אחרי שהיא נראית יקרה

גם מי שמזהה דמיון ל 1999 לא בהכרח יודע מתי זה ייגמר. בועות נוטות להימשך יותר זמן ממה שנראה הגיוני, בעיקר כשיש מומנטום, כסף זול יחסית, סיפורים חזקים ופחד להישאר בחוץ. לכן השאלה אינה רק האם השוק יקר, אלא מה יכול לעצור את זרימת הכסף.

מה יכריע אם זו בועה או מהפכה מתומחרת נכון?

המבחן יהיה הרווח על ההשקעות. חברות הענן והטכנולוגיה מוציאות סכומי עתק על שבבים, מרכזי נתונים וחשמל. אם AI יגדיל הכנסות, יחסוך עלויות וייצר מוצרים חדשים, חלק גדול מהתמחור ייראה מוצדק. אם ההכנסות יתעכבו, או אם מעט חברות ירוויחו וכל השאר רק יקנו ציוד, השוק יתחיל לתקן את המחירים.

הלקח המרכזי: טכנולוגיה נכונה לא מבטיחה מניה נכונה

הדוט קום לימדה שהאינטרנט היה אמיתי, אבל הרבה מניות אינטרנט היו יקרות מדי. אותו דבר יכול לקרות ב AI. הבינה המלאכותית כנראה תשנה את הכלכלה, אבל לא כל חברה שתכתוב AI במצגת תהפוך למנצחת. המשקיעים צריכים להפריד בין מהפכה טכנולוגית לבין מחיר מניה, בין הכנסות לבין חלום, ובין חברה חזקה לבין סיפור שוק חזק.

הוספת תגובה
62 תגובות | לקריאת כל התגובות

תגובות לכתבה(62):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 40.
    אנונימי 10/05/2026 16:17
    הגב לתגובה זו
    שורט על המדדים כדי להפוך למגה ביליארדר הוא בעסקי גידור לא אני מזהה בעיה נוספת והיא שכל אחד בעולם יכול לקנות מניות בניו יורק.. ברור שהמדדים מתקשים לרדת. הביקוש גדול מידי על היצע המניות האמריקאי.
  • 39.
    אנונימי 10/05/2026 07:05
    הגב לתגובה זו
    בטח מפולת. אם כולם יפחדו מנביאי זעם שהשוק יפול וימכרו הם עצמם יניעו את הנפילה הזו והשוק יפול. אם אף אחד לא ימכור ויחזיק חזק במניות שלו שום דבר לא יפול.
  • 38.
    קשקש 10/05/2026 05:28
    הגב לתגובה זו
    מעולם לא היו תבניות כאלה בשווקים לכן תיקון אלים של 4555% מתבקש ועוד איך כדי להמשיך בעליות ולתקן את התבניות
  • 37.
    אורן 10/05/2026 00:02
    הגב לתגובה זו
    מצד אחד אומר שהחברות הגדולות שהוכיחו ריווחיות ירוויחו הגדול והקטנות שרוכבות על הגל יקרסו.מצד שני מזהיר מריכוזיות השוק של 7 הגדולות שדווקא הן בחלק החזק בחלק הקודם.אז מה כדאי לפזר או לבחור בסוסים החזקים
  • אנונימי 10/05/2026 09:30
    הגב לתגובה זו
    החברות הגדולות לא יישארו לבד ואנווידייה לא תוכל להמשיך ליהנות משולי רווח גדולים כי בשולי רווח כאלה יקומו לה מתחרים.
  • 36.
    כמה כסף משלם ילד השמנת ליחצ.. (ל"ת)
    עבדאללה 10/05/2026 00:00
    הגב לתגובה זו
  • 35.
    חרטה בפיתה 09/05/2026 23:51
    הגב לתגובה זו
    אני עוד זוכר את האמירה שלו שתעודות הסל הפסיביות הם זנב שמקשקש בכלב שבמרה של נפילה לא תהיה אפשרות לצאת מהם כי לחלק עצום מהמניות ב ספ500 אין מחזור מספיק גדול לאפשר את זה. יש מלא תחזיות שלו שלא התממשו.
  • 34.
    אנונימיאבי 09/05/2026 23:21
    הגב לתגובה זו
    הרב גוטליב אמר בשבת בבת כנסת יושבי הגדרות שבעוד פחות מחודש השקל יהיה שווה שקל והבורסה בדרך לצמיחה כלכלית מטורפת ומי שישקיע בבורסה בקרוב יהיה מיליור
  • 33.
    ברור שיש פה בועה (ל"ת)
    אריאל 09/05/2026 22:48
    הגב לתגובה זו
  • 32.
    אנונימי 09/05/2026 22:46
    הגב לתגובה זו
    חלק מהאנשים האלה קונים פוטים ואז מפרסמים אזהרות
  • אלמונימי 10/05/2026 09:34
    הגב לתגובה זו
    ...כמה כבר הפסדת!
  • 31.
    אנונימי 09/05/2026 21:51
    הגב לתגובה זו
    המניות יעלו
  • 30.
    dork 09/05/2026 21:31
    הגב לתגובה זו
    כדי ללמוד משהו על הלך הרוח.ללא ספק אנחנו בשלב האחרון שבו מצחצחי הנעליים נכנסים אל השוק
  • 29.
    ההיסטוריה מוכיחה שתמיד לאחר גאות לא ריאלית כלכלית מגיעה מפולת כזאת או אחרת .זה הגיוני (ל"ת)
    שלמה 09/05/2026 20:59
    הגב לתגובה זו
  • 28.
    דור z יחטוף zzzz 09/05/2026 20:56
    הגב לתגובה זו
    זה יכאב כל כך שכולם יגידו מה חשבנו לעצמנו שיעלה לנצח18 שנה עליות ייגמרו באם כל המפולות.80% מחיקה.חכו תראו.
  • 27.
    אנונימי 09/05/2026 20:43
    הגב לתגובה זו
    על התקשרות עם גוגל טסה 200 ביום. מאז ירדה הכל.
  • 26.
    עוד פעם הוא... כמו זמר של להיט אחד... די מיצינו (ל"ת)
    אנונה 09/05/2026 20:22
    הגב לתגובה זו
  • 25.
    זה מרגיש שהכותב מחפש שוק נופל (ל"ת)
    אנונימי 09/05/2026 19:33
    הגב לתגובה זו
  • 24.
    לפי התגובות של כל המטומטמים כאןאז כנראה באמת מפולת בדרך (ל"ת)
    פחחחחחח 09/05/2026 19:07
    הגב לתגובה זו
  • 23.
    אנונימי 09/05/2026 19:06
    הגב לתגובה זו
    וזה יכול להיות די בקרוב.
  • 22.
    אנונימי 09/05/2026 18:50
    הגב לתגובה זו
    צעק זאבים זאבים לשווא לא פעם
  • 21.
    יגיעו ירידות ואולי גם חדות אבל לא ברור מתי... (ל"ת)
    ישראל 09/05/2026 18:34
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    מי שראה מפולת 09/05/2026 18:25
    הגב לתגובה זו
    כמו בכל תרגיל עוקץ יש דבש...זאת תהייה מפולת קטלנית.
  • 19.
    אנונימי 09/05/2026 18:15
    הגב לתגובה זו
    איך זה מזכיר לך בכלל
  • 18.
    אנונימי 09/05/2026 17:43
    הגב לתגובה זו
    מי שלא. בשוק. יושב על הגדר. מנסה. להמציא מפולת. ימי. המפולת. נגמרו. אדוני. הכלכלה מצוינת. השוק לא משקר
  • אנונימי 09/05/2026 23:41
    הגב לתגובה זו
    זה גם מה שאמרו הילדים של 2000
  • 17.
    אנונימי 09/05/2026 17:36
    הגב לתגובה זו
    חזה במדוייק מפולת מתוך תשעים ושבע פעם שאמר שתהיה
  • 16.
    גמילי 09/05/2026 17:03
    הגב לתגובה זו
    אז מייקל בריש יכול
  • 15.
    לא ניתן לחזות את השוק! 09/05/2026 16:48
    הגב לתגובה זו
    כמובן שמשקיע צריך לפעול לפי מיטב הבנתו. אך מומלץ לזכור שכל האנליסטים שמנבאים נפילות או עליות.. אין להם ידע מעבר למה שיש לאחרים. התחזית שלו טובה כמו תחזית של כל אנליסט אחר. פשוט הוא צדק כבר בעבר אז יש קצת יותר קרדיט. אבל עדיין זה בגדר נבואה
  • 14.
    זה עניין של זמן. מחיקות עצומות (ל"ת)
    דור z לא ידע משבר 09/05/2026 16:45
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    היסטוריון 09/05/2026 16:03
    הגב לתגובה זו
    הכסף שיוצא תמיד חוזר חזרה רק אלה שיצאו וחזרו נשארו עם פחות לעומת אלה שנשארו
  • נכון אבל זה יכול לקחת גם 5 שנים ובדרך המון יקרסו (ל"ת)
    אלמונימי 10/05/2026 12:37
    הגב לתגובה זו
  • נראה אותך מחזיק חמש שנים של ירידה באמונה שזה יעלה (ל"ת)
    אנונימי 10/05/2026 23:49
  • ם 09/05/2026 19:38
    הגב לתגובה זו
    יש מניות שרק לפני כמה שנים חזרו לשיא משנות ה2000. תבדיל בין מדד למניה ספציפית. יש חברות שנעלמו לאורך הדרך.
  • בן 09/05/2026 17:52
    הגב לתגובה זו
    יש לדעת ויש להרגיש. אני בכל מקרה כבר צימצמתי ל 5050. שתבוא מפולת נשתמש ב 50 הפנויים
  • אנונימי 09/05/2026 16:59
    הגב לתגובה זו
    לאחר מפולת דוט קום לקח לנסדאק 15 שנה לחזור לרמה של טרום מפולת .
  • 12.
    אנונימי 09/05/2026 15:58
    הגב לתגובה זו
    כבר שנים שהליצן הזה טוען למפולת. פעם אחת בחיים שלו הוא צדק ומאז הוא הפך לגורו של אתרים ליצניים כמו ביזפורטל
  • אנונימי 09/05/2026 19:48
    הגב לתגובה זו
    ילד
  • 11.
    להרוויח 09/05/2026 15:48
    הגב לתגובה זו
    הסברים יש כמו חול...אבל להרוויח יש רק פעם בדור.
  • 10.
    אנונימי 09/05/2026 15:47
    הגב לתגובה זו
    ועד אז.. יש לבנות מהתשואות. לא נכון לנסות לתזמן את השוק. כל פעם שניסיתי הפסדתי. מציע לשמור בצד גם מזומנים בקרן כספית ליום בו המפולת אכן תבוא כי אז יהיו מלא הזדמנויות. לפיכך להיות תמיד בשוק אבל לגוון ולהשאיר מזומן ליום הדין שבוא יבוא
  • נו באמת 09/05/2026 18:00
    הגב לתגובה זו
    הפירמידה רק גדלה וגדלה כמו האוכלוסיה .גם אם תבוא מפולת מניות מאז חודש אפריל שנה שעברה עשו מאות אחוזים מפולת דה לוקס אם כן... מייקל ברי כבר למד את השיעור שלו ביומרה מול קהל אייקון כנראה שלא מספיק...
  • אנונימי 09/05/2026 16:56
    הגב לתגובה זו
    הבעיה שעל הכסף שתשים בקרנות הכספיות תפסיד יותר מהעליה והנפילה במנחות
  • 9.
    אנונימי 09/05/2026 15:18
    הגב לתגובה זו
    מחירי הדירות יורדים הריבית על המשכנתא כפולה מתשואת השכירות המינוף של המשכנתא מכפיל את ההפסדים
  • 8.
    דין 09/05/2026 15:05
    הגב לתגובה זו
    אי אפשר לתזמן את השוק
  • 7.
    אנונימי 09/05/2026 14:59
    הגב לתגובה זו
    אבל עד שתבוא מפולת אנשים שהשקיעו יעשו בוכטות כך שהירידות רק יקזזו חלק מהרווחים
  • 6.
    מה יכול להיות חמור יותר מקורונה שצלחנו המשבר יפה אז גם לא היה עוד AI. הוא לא מפחיד. (ל"ת)
    אנונימי 09/05/2026 14:01
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אנונימי 09/05/2026 13:48
    הגב לתגובה זו
    לך לישון גם אם תהיה נסיגה ב1020 אחוזים העליות שיבואו בהמשך 202627 יהיו חזקות ביותר השוק של בינה מלאכותית רק התחיל קוונטום כבר בפתח ויש עוד המון כלים שהחברות עומדות לפתח.תחזיקו חזק.
  • הוא 09/05/2026 18:01
    הגב לתגובה זו
    בערך שהיתה 130 דולר
  • 4.
    משקיעים ורווח מגיע משחקנים חדשים כמו בעוקץ פירמידה (ל"ת)
    עושה חשבון 09/05/2026 13:29
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אדם 09/05/2026 12:37
    הגב לתגובה זו
    אבל כבר שנים כל יומיים יש כותרת על מפולת קרבה אז אולי תבוא ואולי לא. גם שעון מקולקל מראה שעה נכונה פעמיים ביום. מעלה גיחוך למי ששם לב לזה.
  • 2.
    דני 09/05/2026 12:25
    הגב לתגובה זו
    יכול לנבא מה יהי. האיש כבר שנים מתמחה בשוטרים ובנבואות זעם. כל שנה הוא מנבא קריסה
  • 1.
    אנונימי 09/05/2026 12:24
    הגב לתגובה זו
    החזירים הטפשים התמימים הם אלו שמרוויחים. מי שמפחד יפחד תמיד. אני בינהם...לצערי.
  • חגי 10/05/2026 11:31
    הגב לתגובה זו
    ב1929 לא היה אינטרנט השוק לא היה יעיל ו היה מידע רק למי שמבין בזההיום כל אחד. יכול לקנות ולמכור ולכן השווקים מתקנים מהר מאדב2008 לקח שנה וחצי והוא תיקן
  • נכון אבל חכה שהשוק יפול ואז תקנה ותעשה רווח של פעם באלף שנה (ל"ת)
    אנונימי 09/05/2026 21:40
    הגב לתגובה זו
  • הם לא טיפשים ולא אמיצים 09/05/2026 14:46
    הגב לתגובה זו
    אין קשר לטיפשות או לאומץ
  • אנונימי 09/05/2026 14:42
    הגב לתגובה זו
    שים לב לכל מפולת שהיתה...אחרי כמה חודשים השוק תיקן. ולכן מכיוון שלא ניתן לתזמן את השוק צריך להיות תמיד בפנים. קרן השתלמית וקרן פנסיה עוקבות אחרי מדדי מניות כספים פנויים מושקעים במניות כמו מניות בנקים ביטוח בתי השקעות וכו.
  • ב1929 לא התאוששו אחרי כמה חודשים.... (ל"ת)
    אנונימי 09/05/2026 19:49
  • ן 09/05/2026 19:40
    בסך 400 מיליארד.
  • אנונימי 09/05/2026 19:18
    שווה להכנס כגידור לתיק ובאמת שוק השבבים אופטימי מידי ומוגזם
  • אנונימי 09/05/2026 18:57
    לך תראה את הדוט קום שלקח לנאסדק 14 שנים להתאושש מירידה של 82% או את 2008 שלקח לשוק כמה שנים טובות לחזור לנקודת השיא. ברור שלאורך זמן השוק מתקן אבל להגיד שזה לוקח כמה חודשים רק ממחיש שאתה ילד שלא חווה מפולת אמיתית
  • אנונימי 09/05/2026 17:24
    בצרות גדולות נמצא המומחה ברי שירצה לסגור את השורט אינבידיה תהיה 400 !!!
  • רק שעכשיו הזמנים מתקצרים בין הנפילות לחזרה (ל"ת)
    מישהו 09/05/2026 16:59