
"זה מרגיש כמו החודשים לפני המפולת של שנת 2000"
המשקיע שזיהה את משבר הסאבפריים רואה סימני ניתוק בין מחירי המניות לבין הנתונים הכלכליים. שבבי AI מזנקים, מדד SOX טס בכ 60% מתחילת השנה, והשוק מתנהג כאילו כל חברה שקשורה לבינה מלאכותית תנצח
מייקל ברי שוב מנסה לצנן את ההתלהבות בוול סטריט. המשקיע שהתפרסם בזכות זיהוי משבר הסאבפריים בשנת 2008 וההימור נגד שוק הדיור האמריקאי, טוען שההתלהבות סביב AI מתחילה להזכיר את הסוף של בועת הדוט קום - את החודשים שבהם השוק כבר רץ כמעט בלי להסתכל אחורה.
ברי, רופא בהכשרתו שהפך למנהל קרן גידור ולדמות מרכזית בסרט "מכונת הכסף", טוען שהשוק כבר לא מתנהל על בסיס נתוני מאקרו או רווחי חברות. הוא רודף אחר מניות שממשיכות לעלות כי הן עלו אתמול. כל מה שקשור לבינה מלאכותית, שבבים, מרכזי נתונים ותשתיות מחשוב הפך למוקד תשומת הלב. המדדים מגיעים לשיאים חדשים, אבל ההפרדה בין המציאות הכלכלית לבין המחירים הולכת וגדלה.
מדד השבבים הפך למד החום של השוק
מדד מניות השבבים של פילדלפיה, SOX, משמש כמד חום מרכזי. הוא קפץ בכ-10% בשבוע האחרון והגיע לעלייה של כ-60% מתחילת השנה. מספרים כאלה לא מאפיינים שוק שורי רגיל. הם משקפים ציפיות למהפכה מהירה בביקוש לשבבים מתקדמים, זיכרונות ומעבדים גרפיים.
הביקוש הזה אמיתי. חברות גדולות משקיעות עשרות מיליארדי דולרים בתשתיות. אבל כשכל ירידה קלה הופכת מיד להזדמנות קנייה, המחירים מתחילים להתנתק מהנתונים הבסיסיים. הבעיה העיקרית היא שהשוק בוחר רק את החדשות שמתאימות לו. נתון תעסוקה חזק? עליות. אינפלציה שנתקעת ברמה גבוהה? מתעלמים. מחירי אנרגיה עולים בגלל מתחים גיאופוליטיים? עדיין לא משפיע.
כל עוד מניות AI מטפסות, הכול מתפרש כחיובי. נתון חלש הופך לסיבה להורדת ריבית עתידית, ונתון חזק מוכיח שהכלכלה עומדת מאחורי הצמיחה. זה מנגנון שמאפשר עליות רצופות, אבל גם מגדיל את הסיכון לתיקון חד.
הדמיון לשנת 2000 לא מקרי
ההשוואה לשלהי שנות ה-90 ברורה. גם אז היה סיפור אמיתי מאחורי העליות. האינטרנט שינה את העולם. חברות תקשורת, תוכנה וחומרה היו במרכז. אבל המניות רצו קדימה הרבה יותר מהר מהרווחים בפועל. כשהציפיות פגשו את המציאות, הגיעה הירידה.
היום הבינה המלאכותית היא טכנולוגיה אמיתית. היא משנה תהליכי עבודה, מגדילה פרודוקטיביות ומכניסה תוכנות חדשות לארגונים. עם זאת, השאלה היא לא אם הטכנולוגיה חשובה. השאלה היא כמה כבר משלמים היום על כל שקל של צמיחה עתידית.
להרחבה: איך דוח אחד הצית את הדיון "האם AI זה בועה" מחדש?
לא כל מניית AI היא אנבידיה
חלק גדול מהעליות מגיע מהחברות המובילות, יצרניות שבבים גדולות וחברות ענן שמשקיעות מאות מיליארדים. הן רווחיות ויש להן ביקוש אמיתי. אבל השוק לא נעצר שם. הוא קונה גם חברות קטנות יותר, ספקיות ציוד, זיכרון, קירור, תקשורת ואחסון. חלקן ירוויחו מהגל. חלקן כבר מתומחרות כאילו הן יתפסו נתח ענק מהשוק.
- ריאן כהן מנכ"ל גיימסטופ מגלומן? אני דווקא חושב שהוא רציני
- מייקל ברי ברח מגיימסטופ: "מכרתי את כל הפוזיציה"
זה בדיוק מה שקורה בכל מהפכה טכנולוגית. יש מנצחות אמיתיות ויש כאלה שנהנות זמנית מההתלהבות. גם במדד השבבים עצמו יש הבדלים גדולים בין החברות. לא כל מניה תרוויח באותה מידה מהביקוש, ולא כל חברה שמוכרת לשוק מרכזי הנתונים תדע לתרגם את הגידול בהכנסות לרווחים לאורך זמן.
במקביל, מתחרים חדשים נכנסים לשוק ומנסים להפחית את הריכוזיות סביב אנבידיה. חברות שמתכננות גיוסים גדולים בדרך לנאסד"ק מראות עד כמה האווירה עדיין חמה. להרחבה: המתחרה של אנבידיה בדרך לנאסד"ק, סרברס תגייס לפי 40 מיליארד דולר
הסיכון הוא בתמחור, לא בטכנולוגיה
הסיכון, על פי ברי, לא נובע מהטכנולוגיה עצמה. הוא נובע מהתמחור. בשלב הראשון המשקיעים משלמים על החלום. אחר כך הם רוצים הכנסות. בהמשך הם מחפשים רווחים אמיתיים. כשחלק מהחברות לא יצליחו לספק את הציפיות הגבוהות, התיקון עלול להיות חד.
זה לא אומר שהעליות נגמרות מחר. השוק יכול להמשיך לטפס עוד תקופה, כי המומנטום חזק והכסף זורם. אבל ככל שהמחירים גבוהים יותר, גם אכזבה קטנה יכולה להפוך לירידה משמעותית. אומנם בינה מלאכותית היא שינוי מבני אמיתי, והיא כנראה תשנה חלקים רחבים בכלכלה, אבל השוק מתמחר היום לא מעט חברות כאילו העתיד כבר מובטח.
במקביל, הבועה לא מתחילה ונגמרת רק במניות. היא כבר גולשת גם לשווקים אחרים, כולל נדל"ן של מרכזי נתונים, חשמל ותשתיות. שטחים עם חיבורי חשמל זמינים הופכים לנכס מבוקש, מחירי קרקע עולים, וההשקעות מגיעות להיקפים חריגים. זה עוד סימן לכך שההתלהבות סביב AI כבר לא נשארת רק במסכי המסחר.
- "פרס על כישלון": מרד משקיעים חסר תקדים נגד יו"ר ענקית הקמעונאות טארגט
- דרמה בארה"ב: משרד המשפטים ביטל צווים שדרשו מעיתונאים לחשוף מקורות
המשקיעים צריכים להיזהר, יש כבר יותר מדי סימנים שהשווקים הופכים להיות מנותקים - 10 סימני אזהרה למפולת בבורסה - מה המחקרים מלמדים אותנו
מפולת הדוט קום ומה בינה לבין בועת ה AI: הדברים שצריך לדעת
האינטרנט באמת שינה את העולם
בועת הדוט קום נבנתה על טכנולוגיה אמיתית. האינטרנט אכן שינה מסחר, תקשורת, פרסום, בנקאות, מדיה וקמעונאות. הבעיה הייתה התמחור. השוק לקח רעיון נכון והקדים את המציאות בכמה שנים טובות. במילים אחרות, גם כשמהפכה אמיתית עומדת בבסיס העליות, אפשר לשלם עליה מחיר מוגזם.
לפני המפולת הייתה תחושת ודאות מוחלטת
בסוף שנות ה 90 המשקיעים האמינו שהכלכלה החדשה שינתה את כללי המשחק. חברות בלי רווחים קיבלו שווי של מיליארדים, כי השוק הסתכל על מספר משתמשים, כניסות לאתר וצמיחה עתידית. זה מזכיר במידה מסוימת את האווירה סביב AI היום, שבה השוק מוכן לשלם הרבה על פוטנציאל עתידי. עם זאת, היום החברות המובילות רווחיות הרבה יותר.
הנאסד"ק התרסק
שיא הבועה הגיע במרץ 2000. אחר כך הגיע תהליך ארוך וכואב של ירידות. נאסד"ק איבד בסופו של דבר כמעט 80% מהשיא ועד התחתית באוקטובר 2002, ומחק טריליוני דולרים משווי השוק. זה היה מעבר חד משוק שמוכן לקנות כל חלום, לשוק שדורש הכנסות, תזרים ורווחים.
הרבה חברות נעלמו, המנצחות שרדו
אחרי המפולת, חברות דוט קום רבות נסגרו או נמכרו כמעט בלי ערך. אבל חלק מהמנצחות של העידן ההוא הפכו לענקיות. אמזון, איביי ובהמשך גוגל הראו שהאינטרנט לא היה בלוף. הלקח ברור: בועה יכולה להתפוצץ גם כשסיפור הטכנולוגיה נכון. השאלה היא מי שורד עד שהמודל העסקי מבשיל.
השוק קנה חלום לפני שקיבל רווחים
בשנות הדוט קום, חלק גדול מהחברות מכרו חזון, לא רווח. המודל היה לגדול מהר, לגייס כסף, להשיג משתמשים ולדחות את שאלת הרווחיות. היום המצב שונה בחלקו. אנבידיה, מיקרוסופט, אמזון ואלפבית מייצרות רווחים עצומים. אבל בשוליים של שוק ה AI יש שוב חברות שמתומחרות לפי חלום, ולא לפי תזרים.
הריבית הייתה חלק מהסיפור
סוף שנות ה 90 התאפיין בצמיחה חזקה, שוק עבודה טוב ועלייה בפריון, אבל גם בהידוק מוניטרי לקראת סוף התקופה. כשהריבית עולה, כסף עתידי שווה פחות היום. זה פוגע בעיקר במניות צמיחה שמתומחרות על רווחים רחוקים. גם היום הריבית היא גורם מרכזי. אם האינפלציה תישאר גבוהה והריבית תרד לאט, מכפילי הטכנולוגיה יהיו רגישים יותר.
הדמיון הגדול: כולם מדברים על אותו דבר
ב-1999 כמעט כל שיחה בשוק הסתיימה באינטרנט. היום הרבה שיחות מסתיימות ב AI, שבבים, מרכזי נתונים וזיכרון. זה לא אומר שהטכנולוגיה לא אמיתית, אבל זה כן סימן לאווירה חמה. כאשר כל השוק נשען על תזה אחת שכולם חושבים שהם מבינים, הסיכון לתמחור יתר עולה.
ההבדל הגדול: ענקיות ה AI באמת מרוויחות
בבועת הדוט קום, חלק גדול מהחברות המובילות בבאז הציבורי שרפו מזומנים. היום מנוע העליות נמצא בעיקר אצל חברות רווחיות מאוד, עם לקוחות, תזרים, יתרון טכנולוגי ויכולת השקעה של עשרות מיליארדי דולרים. זו נקודת הבדל קריטית. בועה יכולה להתפתח גם בחברות חזקות, אבל הסיכון שונה מחברות בלי הכנסות ממשיות.
הריכוזיות בשוק מזכירה תקופות מסוכנות
אחד הסימנים המטרידים כיום הוא ריכוז העליות במספר קטן של מניות ענק. כשהמדדים עולים בעיקר בזכות אנבידיה, מיקרוסופט, אפל, אמזון, אלפבית, מטא וטסלה, השוק נראה חזק, אבל תלוי מאוד בכמה חברות. כאשר מעט מניות מחזיקות מדד שלם, כל אכזבה בהן מקבלת משקל גדול.
שבבים הם הסיבים האופטיים של התקופה הנוכחית
ב 1999 הסיפור היה אתרים, תקשורת, סיבים אופטיים ומסחר מקוון. היום הסיפור הוא שבבים, HBM, מרכזי נתונים, חשמל וקירור. ההשקעות בתשתיות AI מזכירות את ההשקעות הגדולות בתשתיות אינטרנט אז. חלק מהן יוכיחו את עצמן, וחלק עשויות להתברר בהמשך כהשקעות שבוצעו במחירים גבוהים מדי.
בועה יכולה להמשיך לעלות הרבה אחרי שהיא נראית יקרה
גם מי שמזהה דמיון ל 1999 לא בהכרח יודע מתי זה ייגמר. בועות נוטות להימשך יותר זמן ממה שנראה הגיוני, בעיקר כשיש מומנטום, כסף זול יחסית, סיפורים חזקים ופחד להישאר בחוץ. לכן השאלה אינה רק האם השוק יקר, אלא מה יכול לעצור את זרימת הכסף.
מה יכריע אם זו בועה או מהפכה מתומחרת נכון?
המבחן יהיה הרווח על ההשקעות. חברות הענן והטכנולוגיה מוציאות סכומי עתק על שבבים, מרכזי נתונים וחשמל. אם AI יגדיל הכנסות, יחסוך עלויות וייצר מוצרים חדשים, חלק גדול מהתמחור ייראה מוצדק. אם ההכנסות יתעכבו, או אם מעט חברות ירוויחו וכל השאר רק יקנו ציוד, השוק יתחיל לתקן את המחירים.
הלקח המרכזי: טכנולוגיה נכונה לא מבטיחה מניה נכונה
הדוט קום לימדה שהאינטרנט היה אמיתי, אבל הרבה מניות אינטרנט היו יקרות מדי. אותו דבר יכול לקרות ב AI. הבינה המלאכותית כנראה תשנה את הכלכלה, אבל לא כל חברה שתכתוב AI במצגת תהפוך למנצחת. המשקיעים צריכים להפריד בין מהפכה טכנולוגית לבין מחיר מניה, בין הכנסות לבין חלום, ובין חברה חזקה לבין סיפור שוק חזק.
- 40.אנונימי 10/05/2026 16:17הגב לתגובה זושורט על המדדים כדי להפוך למגה ביליארדר הוא בעסקי גידור לא אני מזהה בעיה נוספת והיא שכל אחד בעולם יכול לקנות מניות בניו יורק.. ברור שהמדדים מתקשים לרדת. הביקוש גדול מידי על היצע המניות האמריקאי.
- 39.אנונימי 10/05/2026 07:05הגב לתגובה זובטח מפולת. אם כולם יפחדו מנביאי זעם שהשוק יפול וימכרו הם עצמם יניעו את הנפילה הזו והשוק יפול. אם אף אחד לא ימכור ויחזיק חזק במניות שלו שום דבר לא יפול.
- 38.קשקש 10/05/2026 05:28הגב לתגובה זומעולם לא היו תבניות כאלה בשווקים לכן תיקון אלים של 4555% מתבקש ועוד איך כדי להמשיך בעליות ולתקן את התבניות
- 37.אורן 10/05/2026 00:02הגב לתגובה זומצד אחד אומר שהחברות הגדולות שהוכיחו ריווחיות ירוויחו הגדול והקטנות שרוכבות על הגל יקרסו.מצד שני מזהיר מריכוזיות השוק של 7 הגדולות שדווקא הן בחלק החזק בחלק הקודם.אז מה כדאי לפזר או לבחור בסוסים החזקים
- אנונימי 10/05/2026 09:30הגב לתגובה זוהחברות הגדולות לא יישארו לבד ואנווידייה לא תוכל להמשיך ליהנות משולי רווח גדולים כי בשולי רווח כאלה יקומו לה מתחרים.
- 36.כמה כסף משלם ילד השמנת ליחצ.. (ל"ת)עבדאללה 10/05/2026 00:00הגב לתגובה זו
- 35.חרטה בפיתה 09/05/2026 23:51הגב לתגובה זואני עוד זוכר את האמירה שלו שתעודות הסל הפסיביות הם זנב שמקשקש בכלב שבמרה של נפילה לא תהיה אפשרות לצאת מהם כי לחלק עצום מהמניות ב ספ500 אין מחזור מספיק גדול לאפשר את זה. יש מלא תחזיות שלו שלא התממשו.
- 34.אנונימיאבי 09/05/2026 23:21הגב לתגובה זוהרב גוטליב אמר בשבת בבת כנסת יושבי הגדרות שבעוד פחות מחודש השקל יהיה שווה שקל והבורסה בדרך לצמיחה כלכלית מטורפת ומי שישקיע בבורסה בקרוב יהיה מיליור
- 33.ברור שיש פה בועה (ל"ת)אריאל 09/05/2026 22:48הגב לתגובה זו
- 32.אנונימי 09/05/2026 22:46הגב לתגובה זוחלק מהאנשים האלה קונים פוטים ואז מפרסמים אזהרות
- אלמונימי 10/05/2026 09:34הגב לתגובה זו...כמה כבר הפסדת!
- 31.אנונימי 09/05/2026 21:51הגב לתגובה זוהמניות יעלו
- 30.dork 09/05/2026 21:31הגב לתגובה זוכדי ללמוד משהו על הלך הרוח.ללא ספק אנחנו בשלב האחרון שבו מצחצחי הנעליים נכנסים אל השוק
- 29.ההיסטוריה מוכיחה שתמיד לאחר גאות לא ריאלית כלכלית מגיעה מפולת כזאת או אחרת .זה הגיוני (ל"ת)שלמה 09/05/2026 20:59הגב לתגובה זו
- 28.דור z יחטוף zzzz 09/05/2026 20:56הגב לתגובה זוזה יכאב כל כך שכולם יגידו מה חשבנו לעצמנו שיעלה לנצח18 שנה עליות ייגמרו באם כל המפולות.80% מחיקה.חכו תראו.
- 27.אנונימי 09/05/2026 20:43הגב לתגובה זועל התקשרות עם גוגל טסה 200 ביום. מאז ירדה הכל.
- 26.עוד פעם הוא... כמו זמר של להיט אחד... די מיצינו (ל"ת)אנונה 09/05/2026 20:22הגב לתגובה זו
- 25.זה מרגיש שהכותב מחפש שוק נופל (ל"ת)אנונימי 09/05/2026 19:33הגב לתגובה זו
- 24.לפי התגובות של כל המטומטמים כאןאז כנראה באמת מפולת בדרך (ל"ת)פחחחחחח 09/05/2026 19:07הגב לתגובה זו
- 23.אנונימי 09/05/2026 19:06הגב לתגובה זווזה יכול להיות די בקרוב.
- 22.אנונימי 09/05/2026 18:50הגב לתגובה זוצעק זאבים זאבים לשווא לא פעם
- 21.יגיעו ירידות ואולי גם חדות אבל לא ברור מתי... (ל"ת)ישראל 09/05/2026 18:34הגב לתגובה זו
- 20.מי שראה מפולת 09/05/2026 18:25הגב לתגובה זוכמו בכל תרגיל עוקץ יש דבש...זאת תהייה מפולת קטלנית.
- 19.אנונימי 09/05/2026 18:15הגב לתגובה זואיך זה מזכיר לך בכלל
- 18.אנונימי 09/05/2026 17:43הגב לתגובה זומי שלא. בשוק. יושב על הגדר. מנסה. להמציא מפולת. ימי. המפולת. נגמרו. אדוני. הכלכלה מצוינת. השוק לא משקר
- אנונימי 09/05/2026 23:41הגב לתגובה זוזה גם מה שאמרו הילדים של 2000
- 17.אנונימי 09/05/2026 17:36הגב לתגובה זוחזה במדוייק מפולת מתוך תשעים ושבע פעם שאמר שתהיה
- 16.גמילי 09/05/2026 17:03הגב לתגובה זואז מייקל בריש יכול
- 15.לא ניתן לחזות את השוק! 09/05/2026 16:48הגב לתגובה זוכמובן שמשקיע צריך לפעול לפי מיטב הבנתו. אך מומלץ לזכור שכל האנליסטים שמנבאים נפילות או עליות.. אין להם ידע מעבר למה שיש לאחרים. התחזית שלו טובה כמו תחזית של כל אנליסט אחר. פשוט הוא צדק כבר בעבר אז יש קצת יותר קרדיט. אבל עדיין זה בגדר נבואה
- 14.זה עניין של זמן. מחיקות עצומות (ל"ת)דור z לא ידע משבר 09/05/2026 16:45הגב לתגובה זו
- 13.היסטוריון 09/05/2026 16:03הגב לתגובה זוהכסף שיוצא תמיד חוזר חזרה רק אלה שיצאו וחזרו נשארו עם פחות לעומת אלה שנשארו
- נכון אבל זה יכול לקחת גם 5 שנים ובדרך המון יקרסו (ל"ת)אלמונימי 10/05/2026 12:37הגב לתגובה זו
- נראה אותך מחזיק חמש שנים של ירידה באמונה שזה יעלה (ל"ת)אנונימי 10/05/2026 23:49
- ם 09/05/2026 19:38הגב לתגובה זויש מניות שרק לפני כמה שנים חזרו לשיא משנות ה2000. תבדיל בין מדד למניה ספציפית. יש חברות שנעלמו לאורך הדרך.
- בן 09/05/2026 17:52הגב לתגובה זויש לדעת ויש להרגיש. אני בכל מקרה כבר צימצמתי ל 5050. שתבוא מפולת נשתמש ב 50 הפנויים
- אנונימי 09/05/2026 16:59הגב לתגובה זולאחר מפולת דוט קום לקח לנסדאק 15 שנה לחזור לרמה של טרום מפולת .
- 12.אנונימי 09/05/2026 15:58הגב לתגובה זוכבר שנים שהליצן הזה טוען למפולת. פעם אחת בחיים שלו הוא צדק ומאז הוא הפך לגורו של אתרים ליצניים כמו ביזפורטל
- אנונימי 09/05/2026 19:48הגב לתגובה זוילד
- 11.להרוויח 09/05/2026 15:48הגב לתגובה זוהסברים יש כמו חול...אבל להרוויח יש רק פעם בדור.
- 10.אנונימי 09/05/2026 15:47הגב לתגובה זוועד אז.. יש לבנות מהתשואות. לא נכון לנסות לתזמן את השוק. כל פעם שניסיתי הפסדתי. מציע לשמור בצד גם מזומנים בקרן כספית ליום בו המפולת אכן תבוא כי אז יהיו מלא הזדמנויות. לפיכך להיות תמיד בשוק אבל לגוון ולהשאיר מזומן ליום הדין שבוא יבוא
- נו באמת 09/05/2026 18:00הגב לתגובה זוהפירמידה רק גדלה וגדלה כמו האוכלוסיה .גם אם תבוא מפולת מניות מאז חודש אפריל שנה שעברה עשו מאות אחוזים מפולת דה לוקס אם כן... מייקל ברי כבר למד את השיעור שלו ביומרה מול קהל אייקון כנראה שלא מספיק...
- אנונימי 09/05/2026 16:56הגב לתגובה זוהבעיה שעל הכסף שתשים בקרנות הכספיות תפסיד יותר מהעליה והנפילה במנחות
- 9.אנונימי 09/05/2026 15:18הגב לתגובה זומחירי הדירות יורדים הריבית על המשכנתא כפולה מתשואת השכירות המינוף של המשכנתא מכפיל את ההפסדים
- 8.דין 09/05/2026 15:05הגב לתגובה זואי אפשר לתזמן את השוק
- 7.אנונימי 09/05/2026 14:59הגב לתגובה זואבל עד שתבוא מפולת אנשים שהשקיעו יעשו בוכטות כך שהירידות רק יקזזו חלק מהרווחים
- 6.מה יכול להיות חמור יותר מקורונה שצלחנו המשבר יפה אז גם לא היה עוד AI. הוא לא מפחיד. (ל"ת)אנונימי 09/05/2026 14:01הגב לתגובה זו
- 5.אנונימי 09/05/2026 13:48הגב לתגובה זולך לישון גם אם תהיה נסיגה ב1020 אחוזים העליות שיבואו בהמשך 202627 יהיו חזקות ביותר השוק של בינה מלאכותית רק התחיל קוונטום כבר בפתח ויש עוד המון כלים שהחברות עומדות לפתח.תחזיקו חזק.
- הוא 09/05/2026 18:01הגב לתגובה זובערך שהיתה 130 דולר
- 4.משקיעים ורווח מגיע משחקנים חדשים כמו בעוקץ פירמידה (ל"ת)עושה חשבון 09/05/2026 13:29הגב לתגובה זו
- 3.אדם 09/05/2026 12:37הגב לתגובה זואבל כבר שנים כל יומיים יש כותרת על מפולת קרבה אז אולי תבוא ואולי לא. גם שעון מקולקל מראה שעה נכונה פעמיים ביום. מעלה גיחוך למי ששם לב לזה.
- 2.דני 09/05/2026 12:25הגב לתגובה זויכול לנבא מה יהי. האיש כבר שנים מתמחה בשוטרים ובנבואות זעם. כל שנה הוא מנבא קריסה
- 1.אנונימי 09/05/2026 12:24הגב לתגובה זוהחזירים הטפשים התמימים הם אלו שמרוויחים. מי שמפחד יפחד תמיד. אני בינהם...לצערי.
- חגי 10/05/2026 11:31הגב לתגובה זוב1929 לא היה אינטרנט השוק לא היה יעיל ו היה מידע רק למי שמבין בזההיום כל אחד. יכול לקנות ולמכור ולכן השווקים מתקנים מהר מאדב2008 לקח שנה וחצי והוא תיקן
- נכון אבל חכה שהשוק יפול ואז תקנה ותעשה רווח של פעם באלף שנה (ל"ת)אנונימי 09/05/2026 21:40הגב לתגובה זו
- הם לא טיפשים ולא אמיצים 09/05/2026 14:46הגב לתגובה זואין קשר לטיפשות או לאומץ
- אנונימי 09/05/2026 14:42הגב לתגובה זושים לב לכל מפולת שהיתה...אחרי כמה חודשים השוק תיקן. ולכן מכיוון שלא ניתן לתזמן את השוק צריך להיות תמיד בפנים. קרן השתלמית וקרן פנסיה עוקבות אחרי מדדי מניות כספים פנויים מושקעים במניות כמו מניות בנקים ביטוח בתי השקעות וכו.
- ב1929 לא התאוששו אחרי כמה חודשים.... (ל"ת)אנונימי 09/05/2026 19:49
- ן 09/05/2026 19:40בסך 400 מיליארד.
- אנונימי 09/05/2026 19:18שווה להכנס כגידור לתיק ובאמת שוק השבבים אופטימי מידי ומוגזם
- אנונימי 09/05/2026 18:57לך תראה את הדוט קום שלקח לנאסדק 14 שנים להתאושש מירידה של 82% או את 2008 שלקח לשוק כמה שנים טובות לחזור לנקודת השיא. ברור שלאורך זמן השוק מתקן אבל להגיד שזה לוקח כמה חודשים רק ממחיש שאתה ילד שלא חווה מפולת אמיתית
- אנונימי 09/05/2026 17:24בצרות גדולות נמצא המומחה ברי שירצה לסגור את השורט אינבידיה תהיה 400 !!!
- רק שעכשיו הזמנים מתקצרים בין הנפילות לחזרה (ל"ת)מישהו 09/05/2026 16:59