
שליחי וולט מרוויחים פחות - השחיקה בשכר והשביתה
שליחי וולט בחיפה הפגינו מול משרדי וולט בעיר וטענו לירידה בתעריפים בזמן שהאפליקציה התייקרה לצרכנים. כמה מרוויח שליח?
השכר של שליחי וולט בירידה בכל הארץ, אבל נראה שבת"א הפגיעה נמוכה לעומת ערים אחרות. בחיפה מדובר על ירידה משמעותית, כשהשכר האקוויוולנטי למשרה מלאה הוא באזור 11-14 אלף שקל ברוטו, אך רוב השליחים לא עובדים במשרה מלאה ומדובר על ירידה דרמטית לעומת שנים קודמות.
על רקע שחיקת השכר, שליחי וולט בחיפה יצאו למחאה מול משרדי החברה בעיר התחתית. השליחים בוולט מוגדרים עצמאים. הם נכנסים לאפליקציה, בוחרים אם לקחת משלוח, ומקבלים תשלום לפי הזמנה. אין שכר חודשי קבוע, אין משמרת מובטחת ואין ודאות לגבי ההכנסה היומית. מצד אחד, זה מודל שמאפשר גמישות כמעט מלאה. מצד שני, כל שינוי בתעריף, בכמות ההזמנות, בבונוסים או במחירי הדלק מגיע מיד לכיס של השליח.
הגמישות היא היתרון, אבל גם הסיכון
המודל של וולט מבוסס על חופש בחירה. השליח יכול לעבוד שעה, יום שלם או רק בסופי שבוע, או משרה מלאה. אבל אותה גמישות מגיעה עם מחיר. כשהביקוש יורד, כשהאלגוריתם משנה חלוקה של משלוחים, כשהבונוסים מצטמצמים או כשהדלק מתייקר, הוא סופג את העלויות.
יש פערים גדולים בין סוגי שליחים ואזורים. בתל אביב, שבה המרחקים קצרים והביקוש גבוה, אפשר להגיע להכנסות ברוטו גבוהות. בפריפריה ובערים מרווחות יותר, המשלוחים ארוכים יותר, מספר המשלוחים לשעה נמוך יותר, והנטו נשחק מהר יותר. להרחבה: האקזיט הכחול: כמה באמת מרוויח שליח וולט ב-2026?
בחיפה פועלות גם מתחרות, כולל האאט וסולו. האאט, שהתחילה בעיקר בחברה הערבית והתרחבה בהמשך, נתפסת אצל חלק מהשליחים כמשתלמת יותר במשלוחים מסוימים, אבל נתח הפעילות שלה קטן יותר. סולו פועלת במודל אחר ומשלמת לפי שעות עבודה, מה שמקטין את התנודתיות, אבל נותן פחות חופש בבחירת משלוחים.
לא רק שכר: גם סיכון תעסוקתי ומשפטי
לאחרונה דן בית הדין לעבודה בחיפה במקרה של שליח וולט שנפצע בזמן נסיעה בין משלוחים, וקבע כי מדובר בתאונת עבודה. ההחלטה מדגישה שהעבודה של השליח אינה רק הרגע שבו הוא מחזיק שקית בדרך ללקוח, אלא גם הזמן שבו הוא מחובר לאפליקציה, ממתין להזמנות ונע ברחבי העיר. להרחבה: שליח וולט נפצע בנסיעה בין משלוחים - האם זו תאונת עבודה?
וולט כבר התמודדה בעבר עם ביקורת ציבורית סביב העלאות מחירים ודמי תפעול, כולל דיונים על השפעתה על מסעדות וצרכנים. להרחבה: אחרי ירידה בכמות ההזמנות, וולט תנסה לפייס את המסעדות. וולט גם עוברת שינוי גדול ומתנתקת מסיבוס בסוף השנה כשבכוונתה להציע שירות ישיר להייטקיסטים בלי צורך בסיבוס.
- 10.אנונימי 12/05/2026 15:42הגב לתגובה זו15 שח למשלוח בדרכ אין טיפים בגשם בחום בכבישים בשבתות בזמן מלחמה
- 9.וולטר 11/05/2026 09:41הגב לתגובה זוהחברה מנצלת את השליחים ומרמה אותם מורידה את התמחור פר משלוח כל שבוע...מגייסת שליחים ללא הבחנה במיוחד מהמגזר ומשקרת להם בפרסומות שמרוויחים 104 שקל לשעה מה שרחוק מאוד מהמציאות...
- 8.אנונימי 11/05/2026 06:56הגב לתגובה זומה יספר בקורוח חייםעבד שנים כמשנע אוכל על קטנועבושה לכתוב את זה.תתחילו להפעיל את המוח ותמצאו עבודה מסודרת עם תנאים טובים ומסלול התקדמות.
- 7.כל הבני דודים עובדים בזהשיחזרו לעבוד במפעלים ובשטיפת מכוניות כמו פעם (ל"ת)אנונימי 11/05/2026 05:58הגב לתגובה זו
- 6.אנונימי 11/05/2026 05:03הגב לתגובה זובנוסף לזה שהם משלמים פחות וגם לוקחים מחיר מופרז מלקוחות בהשוואה לאפליקציות אחרות הם גם חוסמים שליחים באופן מיידימללא סיבה מוצדקת כמו שעשו לי אני קורה לציבור להימנה מלהזמין מהם ולהזמין מאפליקציות אחרות או ישירות מבית העסקת אין סיבה לתת במה לחברה כזו
- 5.אנונימי 11/05/2026 00:08הגב לתגובה זועכשיו תבינו מה משרד התחבורה עושה לנהגי מוניות בארץ
- 4.אנונימי 10/05/2026 23:48הגב לתגובה זוחלקם גובות מחירים נמוכים חלקם לא משלמות החיטב.השליח מגיע עם הוצאות של 4000 שקל ממוצא.קטנוע טיפולים דלקים ביטוחים הרווח שנשאר פחות 8000 שקל וממפיקים קבלה.זה חייב להפסיקורק התאגדות של השליחים תוביל לכך.אחרת חבל על הזמן.ימשיכו לנצל
- 3.יואב 10/05/2026 23:38הגב לתגובה זוהפגנה זה חסר תועלת תתפטרו
- 2.אנונימיוולט 10/05/2026 22:14הגב לתגובה זוהשליחים מרגישים משמעותית את ההורדה בשכר בירידה הבאה תהיה תגובה וולט ישלמו פי 2 לפחות עקב איחוד השליחים
- 1.תעיפו כבר את החברה הזאת מהארץ עוד לא הבנתם את זה (ל"ת)אנונימי 10/05/2026 22:00הגב לתגובה זו
- דני קיי 11/05/2026 06:26הגב לתגובה זוהממסד צריך לתת מענה לעובדים בחברות המונופוליסטיות האלה להפסיק את הפעילות בישראל של וולט גט טקסי שסטוביץ דיפלומט ועוד