וולט  (רשתות)
וולט (רשתות)

שליחי וולט מרוויחים פחות - השחיקה בשכר והשביתה

שליחי וולט בחיפה הפגינו מול משרדי וולט בעיר וטענו לירידה בתעריפים בזמן שהאפליקציה התייקרה לצרכנים. כמה מרוויח שליח?

אדיר בן עמי | (11)
נושאים בכתבה וולט שכר

השכר של שליחי וולט בירידה בכל הארץ, אבל נראה שבת"א הפגיעה נמוכה לעומת ערים אחרות. בחיפה מדובר על ירידה משמעותית, כשהשכר האקוויוולנטי למשרה מלאה הוא באזור 11-14 אלף שקל ברוטו, אך רוב השליחים לא עובדים במשרה מלאה ומדובר על ירידה דרמטית לעומת שנים קודמות.  

על רקע שחיקת השכר, שליחי וולט בחיפה יצאו למחאה מול משרדי החברה בעיר התחתית. השליחים בוולט מוגדרים עצמאים. הם נכנסים לאפליקציה, בוחרים אם לקחת משלוח, ומקבלים תשלום לפי הזמנה. אין שכר חודשי קבוע, אין משמרת מובטחת ואין ודאות לגבי ההכנסה היומית. מצד אחד, זה מודל שמאפשר גמישות כמעט מלאה. מצד שני, כל שינוי בתעריף, בכמות ההזמנות, בבונוסים או במחירי הדלק מגיע מיד לכיס של השליח.


הגמישות היא היתרון, אבל גם הסיכון

המודל של וולט מבוסס על חופש בחירה. השליח יכול לעבוד שעה, יום שלם או רק בסופי שבוע, או משרה מלאה. אבל אותה גמישות מגיעה עם מחיר. כשהביקוש יורד, כשהאלגוריתם משנה חלוקה של משלוחים, כשהבונוסים מצטמצמים או כשהדלק מתייקר, הוא סופג את העלויות.

יש פערים גדולים בין סוגי שליחים ואזורים. בתל אביב, שבה המרחקים קצרים והביקוש גבוה, אפשר להגיע להכנסות ברוטו גבוהות. בפריפריה ובערים מרווחות יותר, המשלוחים ארוכים יותר, מספר המשלוחים לשעה נמוך יותר, והנטו נשחק מהר יותר. להרחבה: האקזיט הכחול: כמה באמת מרוויח שליח וולט ב-2026?

בחיפה פועלות גם מתחרות, כולל האאט וסולו. האאט, שהתחילה בעיקר בחברה הערבית והתרחבה בהמשך, נתפסת אצל חלק מהשליחים כמשתלמת יותר במשלוחים מסוימים, אבל נתח הפעילות שלה קטן יותר. סולו פועלת במודל אחר ומשלמת לפי שעות עבודה, מה שמקטין את התנודתיות, אבל נותן פחות חופש בבחירת משלוחים.

לא רק שכר: גם סיכון תעסוקתי ומשפטי

לאחרונה דן בית הדין לעבודה בחיפה במקרה של שליח וולט שנפצע בזמן נסיעה בין משלוחים, וקבע כי מדובר בתאונת עבודה. ההחלטה מדגישה שהעבודה של השליח אינה רק הרגע שבו הוא מחזיק שקית בדרך ללקוח, אלא גם הזמן שבו הוא מחובר לאפליקציה, ממתין להזמנות ונע ברחבי העיר. להרחבה: שליח וולט נפצע בנסיעה בין משלוחים - האם זו תאונת עבודה?

וולט כבר התמודדה בעבר עם ביקורת ציבורית סביב העלאות מחירים ודמי תפעול, כולל דיונים על השפעתה על מסעדות וצרכנים. להרחבה: אחרי ירידה בכמות ההזמנות, וולט תנסה לפייס את המסעדות. וולט גם עוברת שינוי גדול ומתנתקת מסיבוס בסוף השנה כשבכוונתה להציע שירות ישיר להייטקיסטים בלי צורך בסיבוס. 

הוספת תגובה
11 תגובות | לקריאת כל התגובות

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    אנונימי 12/05/2026 15:42
    הגב לתגובה זו
    15 שח למשלוח בדרכ אין טיפים בגשם בחום בכבישים בשבתות בזמן מלחמה
  • 9.
    וולטר 11/05/2026 09:41
    הגב לתגובה זו
    החברה מנצלת את השליחים ומרמה אותם מורידה את התמחור פר משלוח כל שבוע...מגייסת שליחים ללא הבחנה במיוחד מהמגזר ומשקרת להם בפרסומות שמרוויחים 104 שקל לשעה מה שרחוק מאוד מהמציאות...
  • 8.
    אנונימי 11/05/2026 06:56
    הגב לתגובה זו
    מה יספר בקורוח חייםעבד שנים כמשנע אוכל על קטנועבושה לכתוב את זה.תתחילו להפעיל את המוח ותמצאו עבודה מסודרת עם תנאים טובים ומסלול התקדמות.
  • 7.
    כל הבני דודים עובדים בזהשיחזרו לעבוד במפעלים ובשטיפת מכוניות כמו פעם (ל"ת)
    אנונימי 11/05/2026 05:58
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אנונימי 11/05/2026 05:03
    הגב לתגובה זו
    בנוסף לזה שהם משלמים פחות וגם לוקחים מחיר מופרז מלקוחות בהשוואה לאפליקציות אחרות הם גם חוסמים שליחים באופן מיידימללא סיבה מוצדקת כמו שעשו לי אני קורה לציבור להימנה מלהזמין מהם ולהזמין מאפליקציות אחרות או ישירות מבית העסקת אין סיבה לתת במה לחברה כזו
  • 5.
    אנונימי 11/05/2026 00:08
    הגב לתגובה זו
    עכשיו תבינו מה משרד התחבורה עושה לנהגי מוניות בארץ
  • 4.
    אנונימי 10/05/2026 23:48
    הגב לתגובה זו
    חלקם גובות מחירים נמוכים חלקם לא משלמות החיטב.השליח מגיע עם הוצאות של 4000 שקל ממוצא.קטנוע טיפולים דלקים ביטוחים הרווח שנשאר פחות 8000 שקל וממפיקים קבלה.זה חייב להפסיקורק התאגדות של השליחים תוביל לכך.אחרת חבל על הזמן.ימשיכו לנצל
  • 3.
    יואב 10/05/2026 23:38
    הגב לתגובה זו
    הפגנה זה חסר תועלת תתפטרו
  • 2.
    אנונימיוולט 10/05/2026 22:14
    הגב לתגובה זו
    השליחים מרגישים משמעותית את ההורדה בשכר בירידה הבאה תהיה תגובה וולט ישלמו פי 2 לפחות עקב איחוד השליחים
  • 1.
    תעיפו כבר את החברה הזאת מהארץ עוד לא הבנתם את זה (ל"ת)
    אנונימי 10/05/2026 22:00
    הגב לתגובה זו
  • דני קיי 11/05/2026 06:26
    הגב לתגובה זו
    הממסד צריך לתת מענה לעובדים בחברות המונופוליסטיות האלה להפסיק את הפעילות בישראל של וולט גט טקסי שסטוביץ דיפלומט ועוד