אחרי ירידה בכמות ההזמנות, וולט תנסה לפייס את המסעדות
לאחר העלאת דמי התפעול של וולט, וחרם הצרכנים שהוכרז בעקבות זאת, מסעדנים בתל אביב מדווחים על ירידה של 30% עד 50% בהזמנות. כעת וולט מציעה הנחה לזמן מוגבל על קטגוריות מסוימות. וולט: "גם השבוע, מאות אלפי ישראלים רכשו מאיתנו".
החרם שהוכרז על וולט בעקבות העלאת דמי התפעול הביא לירידה משמעותית בהזמנות בפלטפורמה. לפי מסעדנים, מספר ההזמנות ירד בכ-15% בממוצע, ובתל אביב – שם וולט שולטת בשוק המשלוחים – הירידה הגיעה ל-30%-40%. בוולט טוענים שמאות אלפים ממשיכים להזמין דרכם. לכאורה בוולט לא מתרגשים מהחרם, בפועל, חיייבם לומר יש להם סיבות טובות - חרם צרכנים בארץ לא עבד עד היום אז למה שיעבוד בהמשך.
החרם והירידה בהזמנות
וולט היא עדיין האופציה המועדפת על הצרכנים שמזמינים אוכל ומוצרים הביתה. העלייה בדמי התפעול היא מקוממת, אבל השאלה מה יקרה בעוד חודשיים-שלושה שהרוחות יירגעו. צריך גם לזכור שהשירותים האחרים לא פחות זולים והם פחות טובים.
ועדיין, לדברי מסעדנים, הירידה בהזמנות ניכרת בכלל המסעדות, אך במיוחד בתל אביב. מדובר על ירידה של 10%-15% ברחבי הארץ ועד 30% בתל אביב. כדי להתמודד עם הירידה, וולט השיקה מבצע לשלושה ימים בקטגוריות הנמכרות ביותר – המבורגרים, פיצות ואוכל אסייתי – במהלכו ניתנת הנחה של 15 שקל על כל הזמנה. למעשה, החברה ויתרה על דמי המשלוח, אך לא הציגה זאת כך רשמית.
המסעדנים חוששים שהחרם יפגע קשה בענף
בענף המסעדנות חוששים שהחרם על וולט יוביל לסגירת מסעדות שמתבססות בעיקר על משלוחים. וולט היא צינור החמצן למסעדות רבות והן תלויות בה. העלאת התעריפים וחרם הצרכנים ייפגע בראש וראשונה בהם.
- נוגסת במצבת העובדים: תן ביס מקצצת גם בעובדי המטה
- הפרוטקשן מגיע לשליחי וולט - מה יהיה השלב הבא?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסלול המנויים החדש של וולט – פתרון או בעיה?
וולט מציעה כיום מסלול מנויים ב-49 שקל לחודש, שבו לקוחות פטורים מדמי משלוח, אך עלות דמי התפעול עלתה ל-1-6 שקלים למשלוח. בנוסף, המסעדנים נדרשים לשלם 4.5 שקלים נוספים לכל הזמנה, מה שגרם לזעם בענף.
שאלות ותשובות בנושא החרם על וולט
למה התחיל החרם על וולט?
החרם החל לאחר שהחברה העלתה את דמי התפעול שלה ללקוחות, לצד מסלול מנויים חדש שהגדיל את העמלה שמשלמים המסעדנים.
עד כמה החרם השפיע על
וולט?
לפי מסעדנים, וולט חוותה ירידה של 10% בהזמנות, ובתל אביב ההשפעה הייתה חמורה יותר עד 30%.
איך וולט מגיבה לחרם?
החברה השיקה מבצע בן שלושה ימים שבו הציעה הנחה של 15 שקל על הזמנות מקטגוריות מובילות, מה שבפועל ביטל
את דמי המשלוח.
- מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
- ועדת המינויים בלמה את מינוי פרוזנפר לראשות אגף התקציבים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית...
מה ההשלכות האפשריות של החרם?
המסעדנים חוששים שסגירת מסעדות קטנות היא בלתי נמנעת, במיוחד בקרב עסקים שתלויים כמעט לחלוטין בפלטפורמה של וולט למשלוחים.
האם מסעדות יכולות להסתדר בלי וולט?
למרות
שהעמלות של וולט כבדות, רוב המסעדנים מתקשים להקים מערך משלוחים עצמאי, מה שהופך את הפלטפורמה לאופציה כמעט בלתי נמנעת עבורם
- 6.חיים בסרט 30/01/2025 12:38הגב לתגובה זואיזה מבצעים אני אראה בדיוק אם מחקתי את האפליקציה יש הרבה אפשרויות אחרות ובאיזה עולם אני אמור לשלם ככה הרבה על הזמנה המנהל החדש יצטרך בקרוב כנראה לפנות את כסאו המהלך המדהים כשל. מסעדה שתיפול בגלל זה צריכה להבין שהיא בחרה לעצמה שותף לא טוב שותף חזיר במיוחד
- 5.אני 30/01/2025 11:12הגב לתגובה זופעם אחת נעשה חרם צרכני כמו שצריך. שהחברות העושקות יראו לא מוכנים להיות הפרה החולבת שלכם יותר
- 4.המגיב 30/01/2025 10:41הגב לתגובה זוהם מצפים שנשכח את המהלך המלוכלך שלהם ונחזור להזמין מהם כמו פראיירים. לא הפעם! ביחד אנחנו יכולים לנצח את המונופול החזירי הזה
- 3.אסתר 30/01/2025 10:12הגב לתגובה זולא מבינה למה להתעקש על פלטפורמה שמחוברת בצינור לחשבון הבנק שלכם
- 2.שי 30/01/2025 09:37הגב לתגובה זווולט אחראית בלעדית לעליית מחירי האוכל במסעדות חוסר אחריות על השליחים שלה חזירות ללא סוףמחקנו את האפליקציה והמשכנו בחיים כרגיל יש מספיק אלטרנטיבות
- 1.שי.ע 30/01/2025 09:21הגב לתגובה זושווה להיות מונופול חזירי בישראל

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".