וול סטריט השוק האמריקאי
וול סטריט השוק האמריקאי
וול סטריט

הנאסד״ק וה-S&P 500 ננעלו בשיאים חדשים; מניות השבבים הובילו את העליות

צוות גלובל | (5)
נושאים בכתבה וול סטריט

המסחר בוול סטריט התנהל בעליות קלות, כשמדדי המניות המרכזיים ממשיכים לשבור שיאים. מדד S&P 500 עלה בכ-0.2%, נאסד"ק טיפס ב-0.1%, והדאו ג'ונס הוסיף כ-0.2% לאחר פתיחה חלשה יותר. את התמיכה המרכזית לשוק סיפקו מניות השבבים, שהמשיכו לרכז עניין מצד המשקיעים. מניית מיקרון בלטה במיוחד ועלתה לשיא, על רקע הביקוש הגובר לרכיבי זיכרון ותשתיות מחשוב הקשורים לבינה מלאכותית. העליות בענף סייעו למדדים להחזיק ברמות גבוהות, אף שרוב מניות S&P 500 דווקא נסחרו בירידות.

במקביל, מחירי הנפט עלו לאחר שהמו"מ בין ארה"ב לאיראן נקלע למבוי סתום. לפי הדיווחים, איראן העבירה הצעה מתוקנת לסיום העימות ולהסרת הסנקציות, אך נשיא ארה״ב דונלד טראמפ דחה אותה בחריפות וכינה אותה "בלתי מקובלת לחלוטין". בהמשך דווח כי טראמפ צפוי להיפגש עם צוות הביטחון הלאומי כדי לדון בהמשך הצעדים, כולל אפשרות לחידוש פעולה צבאית.

העלייה במחירי הנפט החזירה את חששות האינפלציה לקדמת הבמה. מחיר הנפט האמריקאי התייצב סביב 98 דולר לחבית, על רקע חשש לשיבושים נוספים באספקה ולפגיעה בתנועה במצר הורמוז. שוק האג"ח הגיב בירידות מחירים ובעליית תשואות, לאחר שהמשקיעים הפחיתו את ההסתברות להורדות ריבית מצד הפדרל ריזרב השנה.

השבוע הקרוב צפוי להיות משמעותי מבחינת נתוני המאקרו, עם פרסום מדדי המחירים לצרכן וליצרן לחודש אפריל. המשקיעים יבדקו האם ההתייקרות באנרגיה מתחילה לחלחל למחירים רחבים יותר במשק, ומה המשמעות האפשרית עבור מדיניות הריבית. כל סימן להתבססות אינפלציה גבוהה עלול להקשות על הפד לאותת על הקלה מוניטרית.

בזירת הדוחות, פוקס, Barrick Mining ו-Constellation Energy פרסמו תוצאות רבעוניות מעל תחזיות האנליסטים, הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווח. בסיכום היום, השוק נע בין תמיכה ממניות השבבים ותוצאות חברות טובות, לבין לחץ מצד הנפט, האג"ח והמתיחות הגיאופוליטית סביב איראן.


המנכ"לים בארה"ב מאותתים: האינפלציה עדיין רחוקה מיעד הפד- סקר של הפד בקליבלנד מצביע על ציפייה לאינפלציה של 3.7% בשנה הקרובה, בזמן שמחירי האנרגיה וההשקעות בבינה מלאכותית מוסיפים לחץ על עלויות החברות

טראמפ מנסה להפוך את הביקור בסין למפגן כוח עסקי - הבית הלבן מגבש משלחת של בכירי טכנולוגיה, פיננסים ותעשייה לקראת הפגישה עם שי ג'ינפינג; בואינג עשויה להציג הזמנת ענק, בעוד מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג נותר מחוץ לרשימה



מניות בולטות ב S&P:
0.5%

  • טרם החל המסחר הרציף

מניות בולטות בדאו ג'ונס:
0.7%

  • טרם החל המסחר הרציף

[rising-falling-NASDAQ]


מאקרו

אחרי מניות ה-AI: הבועה עוברת לנדל"ן - שיעור השטחים הפנויים בדאטה סנטרים בצפון אמריקה ירד ל-1.4%, החשמל הפך לנכס שמעלה ערך לקרקעות, ענקיות הטכנולוגיה מזיזות מאות מיליארדי דולרים לתשתיות - ובסן פרנסיסקו הכסף החדש של עובדי ה-AI כבר דוחף את שוק היוקרה

ה-SEC מקדמת את הצעת טראמפ: החברות בוול סטריט ידווחו רק פעמיים בשנה? רשות ניירות ערך האמריקאית מקדמת שינוי שעשוי לבטל את חובת הדיווח הרבעוני של חברות ציבוריות בארה"ב. במקום דוחות 10Q מדי רבעון, החברות יוכלו להגיש דוח חצי שנתי חדש. טראמפ תומך במהלך בטענה שהדיווחים הרבעוניים מעודדים חשיבה קצרת טווח, אבל המתנגדים מזהירים מפגיעה בשקיפות ובמשקיעים הקטנים.


ספייסX בדרך להנפקת ענק: איך הפכה חברת החלל לעסק של 2 טריליון דולר - ספייסX מתקרבת להנפקה היסטורית - מחברת רקטות שנאבקה לשרוד בתחילת דרכה היא הפכה לתשתית גלובלית של חלל, אינטרנט ובינה מלאכותית שעשויה להפוך לאחת החברות הגדולות בעולם


מניות במרכז

סירקל Circle Internet -5.8%  זינקה אחרי הדוחות - והמשקיעים מסתכלים מעבר לקריפטו - מנפיקת ה-USDC פספסה את תחזית ההכנסות, אך הציגה צמיחה במחזור המטבע היציב והשיקה כלים לתשלומי סוכני AI; כעת השוק בוחן אם החברה תצליח להפוך את הבלוקצ'יין שלה לתשתית תשלומים רחבה יותר

קיראו עוד ב"גלובל"


מנכ״ל אינטל Intel Corp 6.51%  רמז על העמקת שיתוף הפעולה עם אנבידיה - המניה ממשיכה לטפס - רמז של המנכ"ל ליפ־בו טאן על פיתוח מוצרים חדשים עם אנבידיה, לצד דיווחים על מגעים עם אפל ו-SK Hynix, מחזקים את הציפיות סביב פעילות הייצור ואריזת השבבים של החברה


מודרנה Moderna 0.54%  ירדה, אחרי שפתחה בעליות שערים, כאשר משרד הבריאות האמריקאי הודיע כי נוסע אחד בטיסת החזרה לארה"ב נמצא חיובי ברמה קלה לזן Andes של נגיף ההנטה, בעוד נוסע נוסף סובל מתסמינים קלים.

מיקרון Micron Technology, Inc -1.43%    זינקה, על רקע חשש לשיבושים בשוק שבבי הזיכרון העולמי. העלייה מגיעה במקביל לזינוק של כ-12% במניית SK Hynix, כאשר ברקע נמצאות שיחות של הרגע האחרון בין סמסונג אלקטרוניקס לבין איגוד העובדים שלה, בניסיון להגיע להסדר ולמנוע שביתה כללית. לפי הערכת ג'פריס, שביתה כזו עלולה לפגוע בכ-3% מתפוקת שבבי הזיכרון העולמית. עבור מיקרון, כל סימן לפגיעה באספקה מצד מתחרה מרכזית עשוי להיתפס כתומך במחירים ובביקושים, בעיקר בתקופה שבה שוק הזיכרונות כבר נהנה מרוח גבית מצד מרכזי נתונים, בינה מלאכותית והתרחבות בצריכת שבבים מתקדמים.


IREN Iris Energy 5.4%   נפלה בכ-9% אחרי שהודיעה על כוונתה לגייס 2 מיליארד דולר באמצעות הנפקה פרטית של שטרות בכירים המירים שיפרעו ב-2033, עם אפשרות להגדיל את הגיוס בעוד 300 מיליון דולר. השטרות יהיו התחייבות בכירה ולא מובטחת של החברה, יישאו ריבית חצי שנתית וניתנים להמרה למניות בתנאים מסוימים. החברה מתכננת להשתמש בחלק מהתמורה למימון עסקאות capped call, שנועדו לצמצם את הדילול האפשרי לבעלי המניות במקרה של המרה, ואת היתרה להפנות לצרכים תאגידיים כלליים ולהון חוזר. במקביל, IREN צפויה לסיים חלק מעסקאות ה-capped call הקיימות הקשורות לשטרות ההמירים שלה ל-2029 ול-2030, מהלך שעשוי להשפיע גם על המסחר במניה בטווח הקצר.


אפולו גלובל Apollo Global Management -0.02%   ירדה ב-2.5%, אחרי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל שלפיו החברה מנהלת מגעים למכירת אחת מקרנות האשראי הפרטי שלה. הירידה במניה משקפת בעיקר המתנה של המשקיעים לפרטים נוספים על העסקה האפשרית, על המחיר, ועל המשמעות שלה עבור פעילות האשראי הפרטי של החברה, תחום שהפך בשנים האחרונות לאחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של גופי השקעות אלטרנטיביות.


לצד זה, המשקיעים עוקבים גם אחרי שורת חברות שצפויות לפרסם דוחות היום. בין החברות שנמצאות על הרדאר נמצאות באריק מיינינג (B), סירקל אינטרנט (CRCL), קונסטליישן אנרג'י (CEG), מוזאיק (MOS), ארצ'ר אביאיישן (ACHR), AST ספייסמובייל (ASTS), הימס אנד הרס (HIMS), MARA הולדינגס (MARA), פלאג פאוור (PLUG) וריגטי קומפיוטינג (RGTI).


ישראליות בוול סטריט

מעוז סיגרון מונה לסמנכ"ל הכספים של סולאראדג׳ SolarEdge 4.04%  - סיגרון, לשעבר בכיר בפריון, אלוט, תנובה וסטרטסיס, יחליף את אסף אלפרוביץ בסוף מאי; המינוי מגיע על רקע מאמצי החברה לחזק את המשמעת הפיננסית וההתייעלות התפעולית


הישראלית שזינקה היום ב-50% - אודיסייט חתמה על הסכם מחקר ופיתוח עם גוף של הצי האמריקאי לבחינת טכנולוגיית חישה מבוססת AI לתחזוקה חזויה; בשלב זה לא מדובר בהזמנה מסחרית, אך המשקיעים רואים בו פתח לשיתופי פעולה ביטחוניים נוספים. המניה זינקה בעשרות אחוזים, לפני שמחקה את העליות ועברה לעלייה של עד 5%. 

מאנדיי monday.com -2.53%    קפצה אחרי דוחות רבעוניים שמחזירים מעט ביטחון למשקיעים, לאחר ירידה חדה במניה מתחילת השנה. חברת התוכנה הישראלית מציגה ברבעון הראשון הכנסות של 351.3 מיליון דולר, צמיחה של 24% לעומת הרבעון המקביל, ומעל תחזיות השוק שעמדו על 338 עד 340 מיליון דולר. החברה עוקפת את הצפי גם בשורת הרווח, עם רווח נקי מתואם של 1.15 דולר למניה בדילול מלא, לעומת תחזיות לרווח של 0.86 עד 1.1 דולר למניה. הרווח התפעולי על בסיס GAAP כמעט מוכפל ל-19.8 מיליון דולר ושיעור הרווחיות התפעולית עולה ל-6%, לעומת 3% ברבעון המקביל. למרות החששות בשוק מפני ההשפעה של הבינה המלאכותית על ענף התוכנה, מאנדיי לא מפחיתה את התחזית השנתית וצופה הכנסות של כ-1.46 מיליארד דולר ב-2026, צמיחה של כ-20%. אחרי שהמניה איבדה כ-50% מתחילת השנה, המשקיעים מגיבים לדוחות בזינוק חד של כ-21% במסחר המוקדם - מאנדיי מזנקת 26%; עקפה את הציפיות והשיקה פלטפורמת AI


אופנהיימר אחרי הקריסה בנייס: "הירידה חדה מדי", אפסייד של 29% בשיחת הוועידה הטעונה הודתה הנהלת נייס נייס -1.68%    כי היא מקריבה חלק מהצמיחה בטווח הקצר כדי "לנעול" חוזי AI ארוכי טווח עם לקוחות אסטרטגיים, מהלך שהמשיך את הנפילה במניה שנחתכה ב-18%; אבל באופנהיימר מעריכים כי השוק מתמקד מדי בטווח הקצר ומתעלם מפוטנציאל הצמיחה העתידי של פעילות ה-AI, וממשיכים להציב למניה מחיר יעד של 125 דולר, אפסייד של כ-29% ביחס למחירה אחרי הנפילה החדה.

הוספת תגובה
5 תגובות | לקריאת כל התגובות

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    זו אמנם לא בועה אך המחירים כבר יצאו משליטה (ל"ת)
    אלמונימי 12/05/2026 10:43
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    נייס כבר על 89.03 דולר ללא שום הצדקה (ל"ת)
    אנונימי 11/05/2026 20:21
    הגב לתגובה זו
  • עלתה לקראת סגירה ל 91.39 ותחזור מחר עם פער ארביטראז חיובי של 0.06 האם התחיל התיקון (ל"ת)
    אנונימי 11/05/2026 23:24
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 11/05/2026 21:52
    הגב לתגובה זו
    סכין חדה שנופלת ולא עוצרת באמצע הנפילה.להבנתי הדלה הנהלת נייס ממשיכה בטעותה הגדולה ואינה מרגיעה את המשקיעים. הפאשלה הגדולה ביותר שלה היתה שיחת המשקיעים האחרונה. במקום להכריז על כוונתה לחלק דיבידנד כמובן שאחרי מכירת אקטימייז הרי שהם הורסים במו ידם את החברה והציבור מיואש מהם ובורח מהנייר.
  • גם אני 11/05/2026 22:01
    הוא היה צריך כבר מזמן להכריז על חלוקת דיבידנד בגין התמורה שתתקבל ממכירת אקטימייז בין אם זה 2 מיליארד דולר או 2.5 מיליארד!!!זהו כידוע רווח אסטרונומי ענק לנייס ומה הבעיה שלהם לחלק מזה דיבידנד וגם לבצע רכישות עצמאיות ויכול להיות בהחלט שהם יעשו את זה אבל למה הם שותקים לא מודיעים!!!!