
סגירה בבורסה: ירידות בעיקר בביטחוניות; הבנקים ירדו 2%, הביטוח עלה
אחרי יום תנודתי מאוד של נקסט ויז'ן היא סיימה בירידות של מעל 5%, למרות דוחות שעל-פניו היו טובים וכללו גם העלאת תחזית. המשקיעים התמקדו ברווחיות שמתקשה להדביק את הקצב ובתמחור הגבוה; מגמה שלילית נרשמה גם בפיננסיים - הבנקים ירדו 2%, אך מניות הביטוח שינו כיוון באזור הצהריים וסיימו בעלייה של 1%
המדדים המרכזיים עדיין סיימו בירידות. ת"א 35 ירד כ-0.1% כשהביטוח והשבבים מצילים אותו מירידה חדה יותר בעוד ת"א 90 ירד כ-1.3%.
בפיננסים נרשמת מגמה שלילית, הבנקים איבדו כ-2.1% בעוד ת״א פיננסים איבד רק 0.2%, שוב - בזכות הביטוח שעלה 1%. גם בזירת הביטחוניות היו ירידות והמדד צנח כ-3.8%, למרות ההתפתחויות בין איראן לארה״ב. לעומת זאת, מניות הביטוח, שהיו בירידות מוקדם יותר היום, עברו לעליות קלות והוסיפו כ-1%. גם ת״א נדלן צנח היום ואיבד מעל 3%. חברות הגז והנפט בלטו לחיוב והוסיפו מעל 1.6%.
מחזור המסחר ננעל על כ-5.7 מיליארד שקל
המחיר הקובע למימוש ולפקיעה של נגזרים שבועיים על מדד ת"א 35 לתאריך 12.05.2026 הינו: 4512.38
ת״א צריכה ירד כ-0.9%. בלטו לשלילה - שטראוס -1.17% דלתא גליל 1% אלקטרה צריכה -3.18% פוקס -1.22%
מדד ת״א טכנולוגיה עלה כ-0.6%, בלטו לחיוב - אנלייט אנרגיה -6.94% פריורטק -0.51% קמטק -3.39% נופר אנרג'י -3.96%
מניות הנדל״ן צנחו היום והמדד איבד מעל 3%. בולטות בירידות - נורסטאר -2.92% , ג'י סיטי -2.16% , קרסו נדלן -0.77% , אפריקה מגורים -2% , ו-פרשקובסקי 0.89% .
- הירידות מחריפות - המדדים מאבדים כ-2%; הקלינטק נופל 6.2%
- יום שני של ירידות - הבורסה ירדה עד 1.3%; הביטוח איבד 2.4%, הקלינטק כ-3%
חברות הנפט והגז במגמה חיובית והמדד מוסיף כ-1.6%. רציו יהש 0% ו-אנרג'יאן 0.92% בולטות בעליות.
מדד הבנקים מאבד עד 2%. בולטות בירידות - לאומי -0.11% פועלים 0.44%
גם ת״א פיננסים יורד, ומאבד כעת כ-0.7%. כאשר לאומי והפועלים סוחבים את הירידות ולהם מצטרפים גם אנליסט -2.35% ו-אלטשולר שחם פנ -2.65% . כן יש מניה אחת קטנה יותר שמזנקת לה בצד השני והירוק - ברקת 0.33% .
ת״א ביטוח דווקא עולה 0.7% כאשר מגדל ביטוח -2.1% בולטת בעליות במדד.
הביטחוניות נופלות היום והמדד מאבד כ-3.3%. סיאי -1.21% , אירודרום קבוצה -6.28% , בית שמש 0.81% , ו- אימקו -4.24% בלטו לשלילה.
- עם זינוק של 250% ברווח הרבעוני: אקסס של פריורטק מחדשת את הליכי ההנפקה בסין
- פורטיסימו פונה לחו"ל: סיטי תחפש משקיעים זרים לסלקום
נקסט ויז'ן נקסט ויז'ן -4.05% סיכמה רבעון ראשון, שמלמעלה נראה חזק ובו היא גם עדכנה כלפי מעלה את יעד ההכנסות השנתי שלה. אבל זה לא מנע מהמניה לרדת היום. נקסט ויז'ן כבר נסחרת במכפיל גבוה מאוד, והושק מסתכל עכשיו לא רק על הצמיחה עצמה, אלא גם על איכות הצמיחה, הצבר והרווחיות. ברבעון האחרון הצבר כמעט לא זז, ואם מניחים שהרווח הרבעוני, 38.3 מיליון דולר, מייצג את קצב הרווח הנוכחי, החברה נמצאת בקצב רווח שנתי של כ-153 מיליון דולר, עלייה לכאורה של כ-48% מול הרווח השנתי של 2025. לפי שווי של כ-29 מיליארד שקל, זה שם אותה במכפיל רווח של כ-66. אם מסתכלים על תחזית רווח שנתית גבוהה יותר, של כ-170-190 מיליון דולר, המכפיל כבר יורד לאזור של כ-53-59. גם זה רחוק מלהיות זול.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי הסתכם ב-38.3 מיליון דולר, לעומת 20.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. כלומר, נקסט ויז'ן כמעט הכפילה את הרווח הנקי שלה תוך שנה, תוך שמירה על שיעורי רווחיות גבוהים מאוד. אבל, וזה אבל גדול הרווח הגולמי צמח בקצב נמוך יותר מהמכירות. הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-45.3 מיליון דולר, ושיעור הרווח הגולמי עמד על 67.2%. זה עדיין שיעור רווחיות גבוה, אבל מאחר שההכנסות עלו ב-86.3% והרווח הגולמי עלה בקצב נמוך יותר, סביב 70%, שיעור הרווח הגולמי נשחק לעומת הרבעון המקביל.
שיעור הרווח הגולמי שלה ירד מכ-74.2% ברבעון הרביעי של 2024 וכ-73.2% ברבעון הראשון של 2025, לאזור של כ-67% ברבעונים האחרונים. ברבעון הראשון של 2026 עמד שיעור הרווח הגולמי על 67.2%, כמעט ללא שינוי לעומת 66.9% ברבעון הרביעי של 2025, אבל נמוך משמעותית מהרמות שבהן הייתה החברה לפני שנה.
וזו נקודה שקשה להתעלם ממנה. בחברה כמו נקסט ויז'ן, שבה חלק מהעלויות קבועות, אפשר היה לצפות שהגידול במכירות יוביל גם לשיפור ברווחיות, כי אותן עלויות נפרסות על מחזור הכנסות גדול יותר. העובדה ששיעור הרווחיות הגולמית דווקא ירד יכולה להעיד על שינוי בתמהיל, ייתכן שבהזמנות הגדולות שיעורי הרווחיות נמוכים יותר, אולי בגלל הנחות על כמוות, התאמות ללקוחות אסטרטגיים, יש גם כנראה השפעות מטבע, עלויות של הרחבת הייצור או לחץ תחרותי מסוים.
מעבר למספרים של הרבעון, השאלה המרכזית סביב נקסט ויז'ן היא איך החברה מתכוונת להמשיך לצמוח אחרי שכבר הגיעה לקצב פעילות גבוה ולשווי של עשרות מיליארדי שקלים. בשיחה עם ביזפורטל, חן גולן, יו"ר החברה, מסמן שלושה כיוונים מרכזיים: הרחבה מהירה של כושר הייצור, המשך פיתוח מוצרים חדשים והכי מעניין כניסה למסלול של מיזוגים ורכישות "מאמין שנצליח לעשות עסקה עוד ב-2026" הוא חושף. לדבריו, נקסט ויז'ן כבר נמצאת בשלב שבו "מדובר במספרים גדולים", ולכן לצד הצמיחה האורגנית, החברה תצטרך להיעזר גם בעסקאות שירחיבו את הפעילות ויתמכו בקצב הצמיחה בשנים הקרובות - יו"ר נקסט ויז'ן: “אנחנו במסלול M&A, מאמין שנעשה עסקה עוד ב-2026”
הכנסות ממסים זינקו 13% באפריל, ההוצאות כמעט קפואות - אך מדובר באירועים חד פעמיים שבנטרולם התמונה חלשה יותר הנתונים על פניהם נראים מצוינים: גירעון שמתכווץ, הכנסות ממסים שקופצות, הוצאות כמעט קפואות. אבל מאחורי הנתונים החמים של אפריל 2026 מסתתרת תמונה מורכבת יותר - כזו שמושפעת עמוקות מהמלחמה עם איראן ומחג הפסח, ושמחייבת קריאה זהירה - הכנסות המסים שוב הצילו את התקציב - הגירעון ירד ל-3.8% מהתוצר - אבל הנתונים "משקרים"
הדולר נגע בשבוע שעבר ב-2.89 אך עם תחילת השבוע השער הרציף מטפס ב-0.1% ומתייצב סביב 2.91, שאלת המליון היא מה עושים עם הדולר? אין ספור מילים נשפכו בעת האחרונה על ההתחזקות של השקל לעומת הדולר, כותב עידן אזולאי מסיגמא, וזה בהחלט יוצר בעיה לא מבוטלת ליצואנים ולמשק המקומי. המדיה מלאה בעצות לבנק ישראל ולממשלה כיצד להתמודד עם האתגר הזה, אבל נראה שכל הפתרונות יתקשו מאוד להתמודד עם כוחות השוק. אפילו ונניח שפעולה מסוימת תעצור את המגמה ותגרום לשקל להיחלש בטווח הקצר, האם זה ישנה את המגמה ארוכת הטווח? אפילו ונניח שהריבית תופחת ברבע או חצי אחוז, האם תהיה לזה השפעה לאורך זמן? איזו פעולה יכולה לעצור את ההשקעות שזורמות למשק בחברות הטכנולוגיה המקומיות והחברות הביטחוניות? מה יכול למתן את ההכנסות שהמשק מקבל ממכירת הגז למדינות האיזור? ומה יקרה אם השוק בארה"ב ימשיך לעלות וייאלץ את הגופים המוסדיים לגדר את השקעותיהם? אין ספק שזוהי סיטואציה מורכבת שעימה המשק צריך להתמודד. ואולי לפעמים צריך להכיר בזה שאלו כוחות השוק ואין אף גורם שיכול לעצור אותם. מי שמטיל בזה ספק, שישאל את השווייצרים, יש להם ניסיון רב עם זה.
אגב, הנה עוד תזכורת לחוסר הנזילות בבורסה המקומית, בורסה שהתגאתה בשבוע שעבר במחזורי שיא של 24.5 מיליארד שקל, אך שעתיים לתוך המסחר, מניית מלונות דן דן מלונות 0% , חברה בשווי של כ-3.9 מיליארד שקל, קפצה ביותר מ-20% במחזור של 136 שקל בלבד. זה ממחיש עד כמה הנזילות בחלק מהמניות בתל אביב נמוכה, ועד כמה גם סכומים קטנים יחסית יכולים להזיז מניה בצורה חדה כשהספר דליל ואין ביקושים.
גילת טלקום גילת טלקום -4.8% מזנקת - החברה מדווחת על הזמנה חדשה מלקוח ביטחוני זר בהיקף של 4.3 מיליון שקל, לא כולל מע"מ. במסגרת ההסכם תספק החברה שירותי אינטגרציית תקשורת לתקופה של 12 חודשים, החל מהחודש הקרוב. השירות כולל תקשורת קווית, לרבות תשתית, וכן גיבוי לווייני. בגילת מציינים כי הם רואים בעסקה חשיבות אסטרטגית, למרות שהיקפה הכספי אינו גדול במיוחד. הסיבה היא שהפרויקט מאפשר לחברה להציג בפני לקוחות חדשים ופרויקטים חדשים את היכולת שלה לספק פתרונות תקשורת משולבים, שמחברים כמה טכנולוגיות ויכולות תחת מעטפת שירות אחת. במקרה הזה מדובר בשילוב בין תשתית תקשורת קווית לבין גיבוי לווייני, פתרון שמתאים במיוחד ללקוחות עם דרישות מבצעיות וצרכים מורכבים. להערכת החברה, "התרומה של הפרויקט עשויה להיות רחבה יותר" מההכנסה הישירה של 4.3 מיליון שקל. בגילת מציינים כי "ההתקשרות עשויה לתרום להעמקת הידע של החברה, להרחבת יכולות הביצוע שלה ולהצגת יכולותיה בפני לקוחות ותחומי פעילות נוספים". במילים אחרות, החברה רואה בעסקה הנוכחית גם הזדמנות לפתיחת דלת לפרויקטים נוספים בעתיד - בהתאם המניה מגיבה בזינוק וגילת נסחרת בשווי שיא של 277 מיליון שקל. קראו עוד - 4.3 מיליון שקל: גילת טלקום קיבלה הזמנה מלקוח בטחוני זר
IES אייאיאס -0.97% מנצלת את המומנטום בשוק ויוצאת לגיוס של כ-189 מיליון שקל דרך מכירת מניות רדומות. מור גמל היא המשקיעה המרכזית בעסקה עם השקעה של כ-181 מיליון שקל, לצד שני ניצעים נוספים בהיקף קטן יותר. הגיוס נעשה לפי מחיר של 631 שקל למניה, כשבמסגרת העסקה המשקיעים יקבלו גם 0.58 כתב אופציה לכל מניה.
IES חזרה רק לפני כמה ימים למדד ת"א 125, והמניה שלה כבר עלתה מתחילת השנה בכ-60% לשווי של כ-3.7 מיליארד שקל. הנכס המרכזי של החברה הוא קרקע של כ-400 דונם באזור פארק פלמחים, קרקע שערכה ממשיך לעלות לאורך השנים.
כבר לפני פתיחת עונת הדוחות הערכנו שתוצאות חברות האופנה ברבעון הראשון יהיו חלשות, בעיקר בגלל שילוב לא נוח של מזג אוויר חריג, פגיעה בימי פעילות סביב מבצע "שאגת הארי" וסביבת צריכה שלא ממש דוחפת את הקונים לחנויות - האם האטה בקמעונאות בפתח? דלתא דלתא מותגים -2.18% היא הראשונה מבין חברות האופנה שמפרסמת את הדוחות לרבעון, והתמונה שהיא מציגה די תומכת בהערכה הזו: ההכנסות אמנם נותרו כמעט ללא שינוי, סביב 315 מיליון שקל, אבל הרווחיות נשחקה, עם ירידה ברווח התפעולי וברווח הנקי. כלומר אפשר לראות שהמכירות החזיקו מעמד, בין היתר בזכות האונליין והמותגים בזכיינות, אבל זה כבר לא מספיק כדי לשמור על אותה רמת רווחיות. ברבעון שבו הקולקציות נפגעות, החנויות הזהות יורדות וההוצאות עולות, דלתא מספקת סימן ראשון למה שעשוי להתברר כמגמה רחבה יותר בענף האופנה כולו - דלתא מותגים סיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות של כ-315 מיליון שקל
בלידר החלו היום לסקר את קבוצת אמפא -1.34% בהמלצת "תשואת יתר", עם מחיר יעד של 20 שקל למניה. זה אפסייד של כ-17% ביחס למחיר הבסיס של המניה הבוקר. מחיר היעד מבוסס על הערכת שווי לפי סכום חלקי הפעילות של הקבוצה. פעילות הנדל"ן המניב מוערכת בכ-4.56 מיליארד שקל, פעילות WeWork בכ-600 מיליון שקל, ופעילות הנדל"ן למגורים בכ-426 מיליון שקל.
בנוסף, בלידר מעריכים את חלקה של אמפא באמפא קפיטל, שבה היא מחזיקה 51%, בכ-590 מיליון שקל, ואת יתר הפעילויות בכ-430 מיליון שקל. בבית ההשקעות מעריכים כי מניית אמפא מציגה פרופיל השקעה מעניין לטווח הבינוני והארוך, בזכות שילוב בין נכסי נדל"ן מניב בעלי אופי יציב ודפנסיבי לבין פעילות ייזום שנמצאת במגמת צמיחה.
מניף מניף -1.58% פתחה את 2026 עם עלייה ברווחים והמשך גידול בתיק האשראי, אבל בדוחות עדיין רואים את הלחץ בענף הנדל"ן. הרווח הנקי ברבעון הראשון הסתכם בכ-50.4 מיליון שקל, לעומת כ-41.9 מיליון שקל ברבעון המקביל, ותיק האשראי צמח ל-4.75 מיליארד שקל. לצד זה, לחברה עדיין יש חובות בטיפול מיוחד בהיקף של יותר מ-200 מיליון שקל ותזרים שלילי מפעילות שוטפת. במקביל, החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד של 28 מיליון שקל. תיק האשראי של החברה עמד בסוף מרץ על כ-4.754 מיליארד שקל, גידול של כ-230 מיליון שקל מתחילת השנה, לעומת כ-4.524 מיליארד שקל בסוף 2025. מול הרבעון המקביל אשתקד, אז עמד התיק על כ-3.734 מיליארד שקל, מדובר בגידול של יותר ממיליארד שקל. נכון לסוף הרבעון, מניף מממנת 225 פרויקטים ל-160 לקוחות, כולל התחייבויות חתומות - ממניף הגדילה את תיק האשראי והרווח, אבל הסיכון בענף הנדל"ן עדיין מורגש
סמארט שוטר סמארט שוטר -7.95% מזנקת היום (נכנסה לממתן תנודות) לשווי של יותר ממיליארד שקל, אחרי שהודיעה על חוזה נוסף בארה"ב. החברה, שמפתחת ומייצרת מערכות בקרת אש מבוססות בינה מלאכותית, תספק לצבא האמריקאי מערכות SMASH 3000SA ושירותים נלווים בהיקף של כ-10.7 מיליון דולר. אספקת המערכות צפויה להתבצע במהלך הרבעון השלישי של 2026, והעסקה כוללת גם אחריות מורחבת לשלוש שנים עבור המוצרים, בתמורה לכ-1.5 מיליון דולר, שתוכר כהכנסה על פני שנתיים אחרי תום שנת האחריות הראשונה. החוזה הזה מצטרף לרצף עסקאות של סמארט שוטר בשוק האמריקאי. לפני שנה חתמה החברה על עסקה דומה מול צבא ארה"ב לאספקת מערכות SMASH 3000SA בהיקף של כ-13.4 מיליון דולר, ובמרץ האחרון עדכנה על חוזה נוסף מול כוח המשימה המשולב האמריקאי JIATF-401 בהיקף של כ-2.4 מיליון דולר, עם אופציות להרחבה בכ-2.3 מיליון דולר נוספים - האם המניה מעניינת? ניתוח - "פגיון" במכפיל 55: האם סמארט-שוטר שווה מיליארד שקל?
מניית ארית תעשיות -3.9% יורדת - כתבנו בסוף השבוע על המניעים לכאן ולכאן והאם השקעה בארית מעניינת? על הסיכונים והסיכויים - מניית ארית - בעד ונגד
יחידות ההשתתפות של מודיעין מודיעין יהש -0.95% עולות לאחר שהשותפות מדווחת על חתימת הסכם לרכישת 12.5% מהזכויות בשדה הנפט והגז Big Foot בארה"ב, בעסקה שהיקפה הבסיסי עומד על 190 מיליון דולר במזומן, לצד תמורה מותנית של עד 15 מיליון דולר. מדובר בשדה מפיק במים עמוקים, המופעל על ידי שברון ובו שותפה גם אקווינור, כאשר לפי הנתונים שנמסרו למודיעין חלק הזכויות הנרכשות הניב ב-2025 הכנסות של כ-100 מיליון דולר וברבעון הראשון של 2026 כ-32 מיליון דולר - מודיעין אנרגיה מתחזקת - חתמה על הסכם לרכישת זכויות בשדה נפט מפיק בארה"ב ב-190 מיליון דולר
סופוויב סופווייב -1.95% נופלת אחרי שהחברה הודיעה כי היא מבטלת, לפחות בשלב זה, את תוכנית ההנפקה בוול סטריט. החברה, שפועלת בתחום הטכנולוגיה הרפואית ומפתחת פתרונות לא פולשניים לטיפולים אסתטיים, כבר הגישה טיוטות תשקיף לרשות ניירות ערך האמריקאית, אבל דירקטוריון החברה החליט לעצור את המהלך. לפי ההודעה, ההחלטה התקבלה על רקע שילוב בין תנאי השוק הגלובליים לבין שיפור בסביבת המסחר בבורסה בתל אביב מאז שהחל התהליך. המשמעות היא שסופוויב מוותרת כרגע על גיוס ועל הרחבת הנוכחות שלה בשוק ההון האמריקאי, כנראה מתוך הערכה שהתזמון הנוכחי לא מצדיק את העלויות, המורכבות והדילול האפשרי לבעלי המניות. קראו עוד - סופווייב עוצרת את ההנפקה בארה"ב: בוול סטריט היא כנראה הייתה נסחרת בשווי נמוך יותר
החדשות - איראן סירבה להצעה האמריקאית, הנפט עולה כ-5%, ירידות קלות באסיה, ירידות קלות בחוזים על המדדים המובילים בוול סטריט. לאן הולכים מכאן? האיראנים רחוקים מאוד בהצעה שלהם מהדרישות של ארה"ב והם הציבו תנאים משלהם לרבות שליטה בהורמוז ופיצוי כספי. למרות שטראמפ הציע לדחות את הדיון על הגרעין, איראן אמרה לא. איראן מעריכה שארה"ב לא תחזור למלחמה, איראן סבורה שהשלטון שלה עדיין חזק, איראן מעריכה שכל יום שעובר עם מחירים של נפט מעל 100 דולר, הם הישג לאיראן ונזק גדול לארה"ב ולאמריקאים. איראן מבינה שטראמפ רוצה-משתוקק לסיים את המלחמה והיא לא נותנת לו את זה.
וכשמבינים שאיראן רחוקה רק שנה מפצצה גרעינית, אז נראה שלישראל עדיף שהמלחמה תימשך עד לחיסול התוכנית הגרעינית. לשווקים זה דווקא פחות טוב - נפט עולה, אינפלציה גבוהה, עיכוב בהפחתות ריבית והשפעה לרעה על דוחות הפירמות. ככל שהשוק יתייחס למכלול האירועים הכלכליים האלו כחד פעמיים כך זה ישפיע פחות, אבל זה כבר עניין של חודשיים וחצי ולא רואים את הסיום.
ולמרות זאת - השווקים בינתיים בשיא. הדוחות הכספיים הטובים, התחזיות קדימה, מהפכת ה-AI מזניקים את וול סטריט וכשוול סטריט מזנקת, רוב העולם בעליות. אצלנו העליות הכי חדות בעולם. האם הן מוצדקות? מבחינה פונדמנטלית התשובה היא לא. מבחינת זרימת הכספים מהפנסיה לשוק - התשובה היא כן. בסוף הכלכלה הפשוטה מנצחת. אבל אף אחד לא יודע אם זה יקרה עוד חודש, חצי שנה, שנה, או 3 שנים.
קריאה חשובה - "ישראל היא המדינה המפותחת היחידה שבה צפויה הורדת ריבית - בכל השאר צפויות עליות"
על הבוקר - מנכ"ל אירודרום מתפטר - מנכ"ל אירודרום מתפטר - "הפרישה אינה בנסיבות שצריך לעדכן בהן את המשקיעים"
גב-ים גב ים 0% יורדת קלות - חברת הנדל"ן המניב מסכמת את הרבעון הראשון של 2026 עם עלייה במדדי הפעילות התפעוליים המרכזיים, בעיקר ב-NOI וב-FFO, לצד ירידה בשורה התחתונה שנובעת בעיקר מירידה בהכנסות מעליית שווי הוגן של נדל"ן להשקעה לעומת הרבעון המקביל. גב-ים פועלת בתחום הנדל"ן המניב, בעיקר בפארקי הייטק, משרדים, תעשייה ולוגיסטיקה, ומחזיקה נכסים במוקדי ביקוש בישראל. ברבעון הראשון הסתכם ה-NOI של גב-ים בכ-202 מיליון שקל, עלייה של כ-13% לעומת הרבעון המקביל. ה-NOI מנכסים זהים עלה בכ-7%. ה-FFO המיוחס לבעלי המניות הסתכם בכ-114 מיליון שקל, עלייה של כ-10% לעומת הרבעון המקביל. במהלך הרבעון חתמה החברה על 56 הסכמי שכירות בנכסים קיימים, בעלייה ריאלית ממוצעת של כ-4% בדמי השכירות. שיעור התפוסה בנכסי החברה נותר יציב ועומד על כ-97% - גב-ים: ה-NOI עלה ב-13% אך הרווח הנקי ירד ב-18% בגלל שערוכים נמוכים
אחרי שבוע עמוס בבורסה שהסתיים עם עדכון המדדים ועם מחזור מסחר חריג של כ-24.5 מיליארד שקל, השוק נכנס לשבוע חדש כשהוא עדיין מסתכל גם החוצה, אל וול סטריט, אל איראן ואל רוסיה-אוקראינה. המניות הדואליות חוזרות מוול סטריט עם השפעה שלילית מתונה על מדד המעו"ף, סביב 0.1%, כך שפתיחת המסחר צפויה להיות זהירה יחסית, לפחות בהתחלה.
המסחר בשישי התחיל בירידות, בעיקר על רקע ההסלמה בין איראן לארה"ב והדיווחים על תקיפות אמריקאיות נגד מיכליות נפט איראניות. החשש היה שהאירוע יוביל להסלמה רחבה יותר במפרץ, אבל ככל שהשעות עברו ולא נרשמה התרחבות משמעותית נוספת, הלחץ בשווקים נרגע באופן יחסי. בסופו של יום ננעלה הבורסה בתל אביב במגמה מעורבת: מדד ת"א 35 עלה בכ-1%, בעוד מדד ת"א 90 ירד בכ-0.3%. ועדיין, גם אם ת"א 35 ירד קצת מהשיא, קשה להתעלם מהעוצמה של השוק המקומי מתחילת השנה. מדד ת"א 35 כבר משלים עלייה של כ-24.3%, ות"א 90 עלה בכ-13.4%, זאת בזמן שה-S&P עלה כ-7.8% "בלבד".
במניות הדואליות פאלו אלטו חזרהלתל אביב עם פער חיובי משמעותי של כ-6%, ותהיה אחת המניות הבולטות בפתיחת השבוע. העלייה מגיעה כחלק מהתאוששות רחבה יותר במניות הסייבר, אחרי דוחות חזקים של פורטינט ודאטאדוג שהחזירו לשוק את התיאבון לסקטור, ובעיקר את האמונה ש-AI הוא לא רק איום על חברות הסייבר, אלא גם מנוע ביקושים חדש עבורן. אצל פאלו אלטו הסיפור מתחבר גם לרכישת פורט-קי, סטארט-אפ בתחום שערי הגישה והאבטחה לסוכני AI, שאמור להשתלב בפלטפורמת Prisma AIRS שלה. גם קמטק ונובה חוזרות בעליות של עד 4%, טאואר שנסחרה בעליות חזקות לאורך השבוע האחרון חוזרת בירידה קלה, גם אלביט תרד כ-2% כשהסנטימנט הגיאופולטי משפיע עליה - לחצו על התמונה למעבר לעמוד שערי הארביטראז' הייעודי:
במקביל, עוד התפתחות שעשויה להשפיע לחיוב על הסנטימנט היא ההפוגה הזמנית בין רוסיה לאוקראינה. פוטין אמר בסוף השבוע כי הוא מעריך שהמלחמה באוקראינה "מתקרבת לסופה", כשברקע הפסקת אש קצרה סביב אירועי יום הניצחון ברוסיה וחילופי שבויים אפשריים בין הצדדים. צריך להתייחס לזה בזהירות, כי הפסקות אש קצרות כבר נשברו בעבר והפערים בין מוסקבה לקייב עדיין גדולים, אבל עצם האפשרות לרגיעה מסוימת באירופה יכולה לתמוך בתיאבון לסיכון, בעיקר דרך מחירי האנרגיה והאווירה בשווקים הגלובליים - פוטין: "מאמין שהמלחמה באוקראינה מתקרבת לסופה"
הבורסה מצליחה לעלות, לפחות בינתיים, למרות איראן, למרות מחירי הנפט, הדולר והריבית שעדיין נמצאת ברמות גבוהות יחסית. גם הדולר נגע בשבוע שעבר ברמה של 2.89, אך חזר להתבסס סביב 2.9 מה שמבטא את החוזקה והאטרקטיביות של המטבע המקומי - לעמוד שער הדולר
אבל ככל שהמדדים מטפסים, השאלה היא האם הראלי הזה מתבסס על המאקרו או שהחברות עצמן גם מצדיקות את זה. בסוף, מאחורי המדדים יש מניות, ומאחורי המניות יש רווחים, תזרים, חלוקת דיבידנדים וציפיות להמשך. בינתיים הייתה תמיכה מתוצאות חזקות, בעיקר בבנקים, בחברות הביטוח ובחלק מחברות התשתיות והאנרגיה. עונת הדוחות השנתיים הייתה טובה ברובה, והיא נתנה סיבה להמשיך להחזיק בשוק המקומי גם כשהרקע מסביב היה פחות מלהיות נוח. עכשיו מגיע מבחן חדש, דוחות הרבעון הראשון.
כאן הבנקים שוב חוזרים למרכז התמונה. הם היו אחד המנועים המרכזיים של העליות בבורסה בשנה האחרונה, אבל דווקא עכשיו השוק מתחיל לבדוק אותם בזהירות גדולה יותר. מצד אחד, המערכת הבנקאית עדיין נהנית מסביבת ריבית שתומכת בהכנסות המימון, מתיקי אשראי שנראים יציבים יחסית ומרמות הון שמאפשרות המשך חלוקת דיבידנדים. מצד שני, אחרי שנים חריגות ברווחיות, בעיקר ב-2023 ו-2024, המשקיעים כבר שואלים האם השיא מאחורינו.
אפשר לראות כבר את השינוי בסנטימנט. מדד הבנקים הגיע באמצע פברואר לשיא של 9,130 נקודות, ירד בתוך כחודש בכ-17% לרמה של 7,538 נקודות, ומאז התאושש לכ-8,400 נקודות. כלומר, הוא עדיין רחוק בכ-8% מהשיא. מתחילת השנה המדד עלה בכ-8% בלבד, תשואת חסר מול ת"א 35 שעלה בכ-24% וגם מול ת"א 90 שעלה בכ-13%. זה לא משקף משבר בבנקים, אבל כן מראה שהשוק כבר לא מתייחס אליהם באותה התלהבות שבה התייחס אליהם בשנה שעברה.
לכן עונת הדוחות הקרובה תהיה מבחן חשוב. הציפייה היא שהרבעון הראשון יהיה חלש יותר ביחס לשנה שעברה, עם ירידה אפשרית של כ-7%-8% ברווחים, בין היתר בגלל שסביבת הריבית כבר לא מתרחבת כמו בעבר, מדדי המחירים ירדו קצת וחלק מהכנסות המימון עשויות להישחק. ועדיין, הבנקים נסחרים במכפילי רווח של כ-10-11, במכפילי הון ממוצעים של כ-1.52, ועם תשואות על ההון בטווח של 13%-17%. אלה לא מספרים של סקטור במשבר, אלא של מערכת שעדיין רווחית מאוד, אבל כזו שהשוק מתחיל לתמחר לה סביבה פחות נוחה.
מעל כל זה יש גם את הסיפור של הרגולטור. רשות התחרות הכריזה בשבוע שעבר על חמשת הבנקים הגדולים כ"קבוצת ריכוז", ובמקביל חוק חדש פותח את הדלת להקמת בנקים קטנים וזעירים, עם דרישות הון מותאמות ורגולציה מקלה יותר. זה לא אומר שתחרות חדשה תקום מחר בבוקר ותפגע מיד ברווחי הבנקים, אבל זה כבר סימן לכך שהיתרונות המבניים של הבנקים, בעיקר בפיקדונות, במרווחי האשראי וביכולת לשמר לקוחות בתוך המערכת, מתחילים לעמוד לבחינה מחודשת - להרחבה: על הכוונת של הרגולטורים: מניות הבנקים ירדו 10% מהשיא
השבוע הקרוב יפתח רשמית את עונת הדוחות לרבעון הראשון. מחר צפויות לדווח גב ים, מניף, פרודלים, נקסט ויז'ן, דלתא מותגים ודלתא גליל. בהמשך השבוע יפורסמו גם התוצאות של קמטק, אלוט, הבורסה וגילת, ובחמישי בזק. זו כמובן רשימה חלקית, שכוללת בעיקר את החברות הבולטות שכבר עדכנו את המשקיעים על מועד פרסום התוצאות, אבל היא מגוונת מספיק כדי לתת תמונה ראשונית מכמה ענפים במקביל: נדל"ן מניב, אשראי חוץ בנקאי, תעשייה ביטחונית, אופנה, טכנולוגיה, תקשורת וגם על הביצועים של שוק ההון עצמו - מניית הבורסה.
גם בזירת המאקרו המקומית צפוי שבוע עמוס יחסית בנתונים - מחר יתפרסם מדד אמון הצרכנים. בשלישי, יפורסמו נתוני תקציב המדינה ונתוני המכירות ברשתות השיווק. ביום רביעי, יגיעו נתוני סחר החוץ, ובחמישי, יפורסמו נתוני מכירות של דירות חדשות ויד שנייה. הנתון המרכזי של השבוע יגיע בשישי, עם פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל, כאשר הצפי עומד על זינוק של כ-1.1%.
סקירת אלכס זבז'ינסקי ממיטב: "השילוב בין ההתחזקות החדה של השקל לבין החולשה בפעילות המשק לאחר הפסקת האש צפוי להוביל להורדת ריבית על ידי בנק ישראל כבר החודש," הוא כותב "אלא אם מדד המחירים לחודש אפריל יהיה גבוה משמעותית מהתחזיות". במיטב מעריכים כי מדד אפריל יזנק ב-1.3%, רמה גבוהה יחסית במונחים חודשיים, אך כזו שלא בהכרח תמנע מבנק ישראל להתחיל במהלך של הקלה מוניטרית, אם לא תהיה הפתעה חריגה כלפי מעלה - "ישראל היא המדינה המפותחת היחידה שבה צפויה הורדת ריבית - בכל השאר צפויות עליות"
אחרי התוצאות באופנהיימר נשארים חיוביים על אורמת אורמת טכנו -7.7% והם משמרים את המלצת הקנייה ומעלים את מחיר היעד מ-136 דולר ל-144 דולר, כלומר עם אפסייד של כ-19%. הסיבה המרכזית היא שילוב של דוחות חזקים לרבעון הראשון של 2026, אשרור התחזיות להמשך השנה, ושוק אנרגיה אמריקאי שממשיך לתמוך בצמיחה של החברה. אורמת עקפה את תחזיות האנליסטים כמעט בכל הפרמטרים המרכזיים: הרווח המתואם עמד על 1.30 דולר למניה מול צפי ל-0.92 דולר, ההכנסות הסתכמו ב-404 מיליון דולר מול צפי ל-351 מיליון דולר, וה-EBITDA המתואם הגיע ל-195 מיליון דולר.
למרות שחיקה מסוימת בשיעור הרווחיות הגולמית, החברה הותירה את התחזית השנתית ללא שינוי, עם EBITDA מתואם צפוי של 615-645 מיליון דולר והכנסות של 1.11-1.16 מיליארד דולר. באופנהיימר מציינים גם את פוטנציאל הצמיחה בתחום המערכות הגיאותרמיות המשופרות, שבו אורמת מתכננת להשקיע 20 מיליון דולר השנה ולהקים שתי תחנות פיילוט ב-2027. לצד זאת, הם מעריכים כי מגזר החשמל צפוי להשתפר בהמשך השנה, בין היתר בזכות התאוששות מתנאי מזג האוויר בנבאדה, עלייה בתעריפים בתחנת Puna ושיפור בחוזי רכישת החשמל. בשורה התחתונה, אופנהיימר רואים באורמת חברה שנהנית ממעמד חזק בתחום הגיאותרמי, יכולות פיתוח וטכנולוגיה שמצדיקות תמחור בפרמיה מול המתחרות. לכן הם מעלים את מחיר היעד ל-144 דולר, לפי מכפיל 16 על תחזית EBITDA מתואם של 683 מיליון דולר ל-2027.
שוק ההנפקות ממשיך להתחמם, ומאי מסתמן כאחד החודשים הפעילים ביותר שראינו כאן בשנתיים האחרונות, תדהר וערבה פאוור בדרך לבורסה -
תדהר היא אחת מיזמיות הבנייה הגדולות בארץ עם היקף מסירות של מעל 22 אלף דירות; החברה מכוונת להחזקת נדל"ן מניב בהיקף של 1 מיליון מ"ר; הראל נכנסה להשקעה בחברה לפני כשנתיים וחצי לפי שווי של כ-4 מיליארד שקל תדהר בדרך להנפקה בשווי של מעל 6 מיליארד שקל
ערבה פאוור מנסה לנצל את הגאות במניות האנרגיה המתחדשת ולהגיע לבורסה בתל אביב לפי שווי של כ-1 מיליארד שקל. החברה מכוונת לגיוס של כ-250 מיליון שקל. רק לפני חצי שנה החברה גייסה לפי שווי של חצי מיליארד שקל וההשבחה נובעת מהעלייה בתמחורים של חברות אנרגיה מתחדשות בשוק על רקע הביקוש העצום בשוק האמריקאי ובמקביל לסנטימנט החיובי של האנריגיה המתחדשת גם לאור המלחמה באיראן והבנת הצורך הדחוף בחלופה אנרגתית מתחדשת. חברת גיזה זינגר אבן תהיה החתם המוביל כשקרן התשתיות של גיזה היא גם אחת מבעלות השליטה בערבה פאוור, עם החזקה של כ-35%. לצד הקרן מחזיקים קיבוץ קטורה וגורמים פרטיים נוספים בכ-38%, הפניקס מחזיקה כ-20%, וקק"ל ומשקיעים נוספים מחזיקים ביתרה - ערבה פאוור בדרך לבורסה: השווי קפץ מ-500 מיליון ל-1 מיליארד שקל
מנכ"ל תיגי תיגי 0% צביקה קליר, בראיון על ההתפתחויות האחרונות בחברה, איך תיגי מנסה להפוך משחקנית ישראלית קטנה לחברת פרויקטים בתחום החום המתחדש באירופה, למה גרמניה ופולין נמצאות במרכז האסטרטגיה, איך משבר האנרגיה שינה את השוק, ומה אמור לחבר בסופו של דבר בין הסיפור הגדול לבין המספרים בדוחות - "חימום ירוק הוא כבר לא חלום סביבתי, זה צורך אמיתי"
דירקטוריון מגדל ביטוח -2.1% אישר את מינויו של רביב צולר לתפקיד יו"ר דירקטוריון החברה לתקופה של שלוש שנים. המינוי עדיין כפוף לאי-התנגדות של רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, בראשות עמית גל, אך ההערכה בשוק היא כי לא צפויה התנגדות רגולטורית, לאחר שהרשות כבר אישרה לאחרונה את מינויו של צולר כדירקטור במגדל ביטוח. צולר יחליף בתפקיד את פרופ' אמיר ברנע, שכהונתו כיו"ר מגדל ביטוח הסתיימה ב-1 במאי 2026. ברנע כיהן בתפקיד מאז אוקטובר 2023, ובסיום כהונתו נסללה הדרך למינוי צולר, לאחר שאיןהתנגדות הרגולטור למינויו כדירקטור בחברה - מגדל ביטוח בחרה יו"ר חדש: רביב צולר ייכנס לתפקיד
- 78.בורסה קטסטרופה (ל"ת)אור 13/05/2026 16:00הגב לתגובה זו
- 77.אנונימי 12/05/2026 09:14הגב לתגובה זוודרמטי...
- 76.אנונימי 12/05/2026 06:04הגב לתגובה זויודעים רק לחגוג ורוקדים בלי סוףלא יודעים לקבל גם ימים של ירידותככה לא מתנהלים בשוק ההון
- 75.צדיק 12/05/2026 03:07הגב לתגובה זובנקים יותר יורדים מאשר עולים. המלצות סרק טבע 60 ד הצחיקו. פלנטיר 255300 דבזק 1000 הכל בבלאט . לא נוגע בהמלצות
- 74.מני 12/05/2026 03:06הגב לתגובה זוהמדד ירד רק 0.09 והתעודה חטפה 1.82 היכן הרשות לניירות ערך. מקבלי משכורות חינם .צוחקים עובדים על משקיעים.איך מירידה שצריכה לנץהיות 0.27 חטפה 1.82 פי שבע . לא נורמלי . שיחקרו
- 73.אנונימי 11/05/2026 17:19הגב לתגובה זושמרדימים להם את החשבון ולא נותנים להם לבצע פעולות ובנתיים הכסף מת בעובר ושב.....עשו את זה ל2 אחים שלי
- 72.אנונימי 11/05/2026 17:04הגב לתגובה זושימו לב. בייחוד אלה על תא 35. מה דפוק שם
- 71.פינרגי מנית פח אשפה. מכרתי את הרוב. (ל"ת)אנונימי 11/05/2026 16:05הגב לתגובה זו
- 70.חזירים כולכם יום אחד מימושים ואתם בוכים כמו תינוקות. שבועיים רצוף כל יום ירוק מיום העצמאות בכיינים (ל"ת)הקצב מבוסטון 11/05/2026 15:55הגב לתגובה זו
- 69.נייס בשער 26400 ראסל לא הגיע הזמן להתעורר לחלק דיבידנדים או להכריז על רכישה עצמית (ל"ת)אנונימי 11/05/2026 15:46הגב לתגובה זו
- אנונימי 11/05/2026 16:59הגב לתגובה זוהמולטי מיליונרית שלו ושל שאר חברי הנהלת נייס נכנסת לחשבונם בכל חודש כמו שעון שוויצרי!!!
- 68.השוק גמור (ל"ת)אנונימי 11/05/2026 15:07הגב לתגובה זו
- 67.אנונימי 11/05/2026 15:02הגב לתגובה זוהאים יתכן שיהיה מהפך בלאומי מירידות לעליות
- 66.אנונימי 11/05/2026 15:01הגב לתגובה זופתיחה בעליות ומעבר מהיר לירידות כשבצהריים השוק קבוע יורד יותר. חבל על כל המלל ועל כל הסקירות. בסוף מדובר במניפולציה אחת גדולה שנשלטת בידי מספר גופים. השאלה אם אין תיאום.... כעת זה בדיוק מה שקרה...מה שכתבתי זו לא נבואה. זה פשע על בסיס יומיומי
- אתה קשקשן על בסיס יומי. בדוק את הגרפים. חלק מהמדדים הסתיימו בעליות. אתה לא באירוע (ל"ת)זה מה שכתבתי בתגוה 00 בשעה 00.00 11/05/2026 21:36הגב לתגובה זו
- ירמיהו נביא הזעם (ל"ת)אנונימי 11/05/2026 15:56הגב לתגובה זו
- 65.לא עוצרים לרגע רק ירידות (ל"ת)אנונימי 11/05/2026 14:54הגב לתגובה זו
- 64.צעד קדימה 5אחורה (ל"ת)אנונימי 11/05/2026 14:37הגב לתגובה זו
- 63.אנונימי 11/05/2026 14:14הגב לתגובה זוהוא חסר לאן הלך דווקא פמפם יפה והביא פה משתתפים לקושש שקלים בצמתים.כואב הלב על מי שנפלו ברשת שלו...אני הזהרתי ולא פעם
- אנונימי 11/05/2026 14:55הגב לתגובה זוממשיכה כרגיל לצנוח כמו סכין חדה שנופלת אשר קשה מאוד לעצרה.
- אנונימי 11/05/2026 15:04זה פשוט לא הגיוני מה שהולך כאן במסחר הרמאות הזה...לפי הקצב הזה נייס יכולה גם לפשוט את הרגל ביחד עם כל המשקיעים שעוד נשארו בה!!!
- קשקשן אם ידעת אז למה לא קנית פוטים הנתונים של נייס מצוינים ועסקת אקטימייז באופק (ל"ת)אנונימי 11/05/2026 14:50הגב לתגובה זו
- 62.אנונימי 11/05/2026 14:12הגב לתגובה זומתי נקבל כתבת תחקיר על המניפולציות בשוק...על איך שורטיסטים מפילים מניות טובות בלי חקירה...על איך חברה מוציאה דוח מצויין ועוברת מעליות לירידות חדות תוך דקות...על מסחר מקביל באותן מניות של גופים מכספי הנוסטרו שלהם מחד ומכספי ציבור המשקיעים שלהם מנגד...על העובדה שכל צהריים השוק רק יורד וכדומה
- די לבכיינות 11/05/2026 21:38הגב לתגובה זואם אתה או מישהו אחר באמת הייתם יודעים מה קורה בכל יום בבורסה הרי אפשר לעשות מזה המון רווח.. או שאתה לא נמצא פה בשביל ההשקעות אלא כדי להלחם את מלחמתם של המשקיעים הקדושים
- 61.בורסה פחחח (ל"ת)אנונימי 11/05/2026 14:00הגב לתגובה זו
- 60.אנונימי 11/05/2026 13:48הגב לתגובה זווהיא יורדת לך תבין את זה
- 59.ארץ אוכלת יושביה .מחריבייך ומהרסייך ממך יצאו (ל"ת)אנונימי 11/05/2026 13:48הגב לתגובה זו
- 58.אנונימי 11/05/2026 13:47הגב לתגובה זובדיוק כמו באורמת...המניה טיפסה כבר ב 11 אחוזים וסגרה בעליה של 6 אחוזים ומאז רק יורדת חזרה למרות הדוח המצויין. אז האמת הפשוטה היא שיש לא מעט מניפולציות או וויסות מניות באמצעות אלגוריתם..חלקם שורטיסטים
- 57.אסתר לבנון עם האופציות השבועיות הרסה את הבורסה (ל"ת)אנונימי 11/05/2026 13:34הגב לתגובה זו
- 56.אנונימי 11/05/2026 13:16הגב לתגובה זובייחוד בביטוחי רכב העלו את המחירים שנים אחרונות בגסות כול חברות הביטוח בתיאום.צריך להכריח אותם להוריד בחזרה ולהחזיר כסף גם.מטפלים בבנקים ויש שיפור בריביות שהם נותנים לציבור אבל מצמיחים קרטל ביטוח מושחת ואכזרי שעושק את האזרחים
- 55.אנונימי 11/05/2026 13:11הגב לתגובה זונקסט ויזן מפרסמת דוח מצוין עולה ב 3 אחוז ופתאום עוברת לירידה
- 54.אנונימי 11/05/2026 13:05הגב לתגובה זוומפמפמים אותה כל הזמן כאשר כבר כשנה אני מופסד על הנייר הזה הרבה כסף!!!ולא רק אני אלא גם עוד הרבה אנשים שעבדו על כולנו בפימפומים של מכפיל נמוך ותוצאות טובות וכולי וכולי שיגעו לנו את השכל וגרמו לי הפסד כספי גדול.ממש שקרנים ונוכלים גדולים יש בשוק אצלנו
- תבוא בטענות לעדר המוכרים ששחטו את מחיר המנייה למרות הנתונים הטובים (ל"ת)אנונימי 11/05/2026 14:52הגב לתגובה זו
- אנונימי 11/05/2026 15:19יש כאן באתר הזה הרבה סוחרים רמאים שקרנים וגנבים פמפפנים ושלוחים מטעמם אשר מרמים כאן הרבה מאוד אנשים תמימים וגוזלים מהם את כספם!!! בושה וחרפה גדולה!!! וגועל נפש!!!
- אנונימי 11/05/2026 13:34הגב לתגובה זוואירודיום ופינרגי ועוד ועוד....הכל רמאות אחת גדולה לשמה!!!בושה וחרפה שזו הצורה לבורסה שלנו כאן בישראל!!!
- 53.אנונימי 11/05/2026 12:57הגב לתגובה זומה עם המפמפם של נייס איפוה הוא נייס נייר פח...עשו עליכם סיבוב סיבוב
- אנונימי 11/05/2026 13:11הגב לתגובה זועוד ממשיכים לפמפם את הנייר הזה.המילה נייס פירושה יפה אבל הנייר הזה הוריד כבר להרבה אנשים את המכנסיים...
- אנונימי 11/05/2026 13:37רק את המכנסיים!!!וזו הפעם השניה כבר שקניתי בטעות את הנייר הזה ובכל פעם כמעט התרוששתי ממנו מבחינה כספית
- 52.אנונימי 11/05/2026 12:56הגב לתגובה זוהלוואי שישתלטו כבר עליה ושהיא ביחד עם אקטימייז ירכשו על ידי גוף גדול.
- אנונימי 11/05/2026 13:55הגב לתגובה זואת הגוף הזה. יש דברים אחרים טובים בשוק שכדאי לקנות למי שיש מספיק כסף מיותר להשקעות
- 51.פשוט מורידים בכוח (ל"ת)אנונימי 11/05/2026 12:34הגב לתגובה זו
- 50.המניות הביטחוניות עדיין יקרות אין שום סיבה למכפיל 60 לסמארטשוטר (ל"ת)אנונימי 11/05/2026 12:17הגב לתגובה זו
- 49.כל יום אותו סיפור אחרי פקיעה מפרקים את השוק (ל"ת)אנונימי 11/05/2026 12:07הגב לתגובה זו
- 48.מאפיה שולטת בשוק (ל"ת)אנונימי 11/05/2026 12:01הגב לתגובה זו
- 47.אפילו לשער הפקיעה לא מגיעים כרגיל (ל"ת)אנונימי 11/05/2026 11:50הגב לתגובה זו
- 46.י 11/05/2026 11:00הגב לתגובה זונכון שקראתם כאן בבוקר על המשך המלחמה עם אירן ועל ההשפעה על השוק...סימן שאלה....אז יתכבד נא ביזפורטל ויסביר לנו איך זה שהבטחוניות צוללות ב 2.5 אחוז כשהמשך המלחמה היה צריך בכלל להטיס אותן...כמה זבל עוד תמכרו לציבור כדי לחפות על המניפולציות
- 45.אנונימי 11/05/2026 10:58הגב לתגובה זוהשוק פתח בעליות ועבר לירידות כצפוי אחרי הפתיחה ולקראת הצהריים ששוב הירידות מחריפות. השוק עלה פתיחה בכ0.2 אחוז...עבר לירידה של 0.2 וכעת כבר בירידה של 0.5 אחוז. כלומר מחקו 0.7 אחוז תוך פחות משעה. אולי בסוף הבורסה כן עולה אבל התמודות היומיות החדות האלה חייבות להחקר. מישהו עושה סיבובים על חשבון הציבור
- 44.אנונימי 11/05/2026 10:40הגב לתגובה זומחירי הדירות יורדים הריבית על המשכנתא כפולה מתשואת השכירות המינוף של המשכנתא מכפיל את ההפסדים
- 43.אנונימי 11/05/2026 10:35הגב לתגובה זולאומי החכמים אוספים סחורה
- 42.מה קורה לבית שמש שהספיקה ליפול 8 היום..התחרפנה..נהייתה פח זבל לאחרונה (ל"ת)אנונימי 11/05/2026 10:17הגב לתגובה זו
- אנונימי 11/05/2026 14:25הגב לתגובה זורק תתקן קצת ותעוף לי מהתיק
- 41.אנונימי 11/05/2026 10:15הגב לתגובה זופתיחה בעליות ומעבר מהיר לירידות כשבצהריים השוק קבוע יורד יותר. חבל על כל המלל ועל כל הסקירות. בסוף מדובר במניפולציה אחת גדולה שנשלטת בידי מספר גופים. השאלה אם אין תיאום.
- 40.רק ירידות הבורסה הזאת (ל"ת)אנונימי 11/05/2026 10:12הגב לתגובה זו
- 39.אנונימי 11/05/2026 10:10הגב לתגובה זואיפה לעזאזל הנהלת החברה... מילא מימוש מילא ירידות אבל לא יכול להיות מצב בו המניה פתוחת בכלל בעליות ותוך שעתיים מרסקים אותה.. זה יותר משקוף שיד אחת שומרת על המניה בבוקר ויד שניה...כנראה של אותו גוף... מפילה את המניה.. צריך לזכור שגופי השקעות סוחרים בכספי נוסטרו שלהם מחד ובכספי משקיעים מנגד באותן מניות..
- 38.אנונימי 11/05/2026 09:57הגב לתגובה זונראה שטראפ עושה מאמץ להנפט לא יעלה ולכן הוא אומר כל הזמן שהמלחמה עומדת להסתיים נראה שהמלחמה תמשך הרבה זמן
- 37.כרמית זולה לא יכול להיות שנסחרת בשווי נמוך כזה (ל"ת)אסולין 11/05/2026 09:50הגב לתגובה זו
- 36.ממתי הדואליות משפיעות (ל"ת)אנונימי 11/05/2026 09:34הגב לתגובה זו
- 35.אנונימי 11/05/2026 09:23הגב לתגובה זוהמשך המלחמה טוב לבטחוניות בכלל ולארית בפרט אבל האתר הזה עויין את ארית אז כמובן שבסקירה לא מזכירים במילה שארית צריכה לטוס עקב המשך המלחמה
- אנונימי 11/05/2026 11:55הגב לתגובה זולא סתם טסה טסה לחלל בלתי נראה....אולי כדאי למכור במקום לחכות לטיסה...אסור להתאהב במניה וצריך ללמוד לחתוך בהפסדים
- 34.אפסייד גדול באיסתא. (ל"ת)אסולין 11/05/2026 08:39הגב לתגובה זו
- 33.בורסה הפכה מזמן לקזינו ותודה לאסתר לבנון על האופציות השבועיות שהפכו ליומיות (ל"ת)אנונימי 11/05/2026 08:38הגב לתגובה זו
- ממש לא. משקיעים לא נכנסים לקזינו ומהמרים לא נכנסים לבורסה (ל"ת)בורסה נוהגת כבורסה 11/05/2026 21:52הגב לתגובה זו
- 32.אירן נלחמת על הגמוניה וקביעת מחיר נפט עולמי עי ויסות כמות הנפט (ל"ת)עושה חשבון 11/05/2026 07:57הגב לתגובה זו
- 31.אנונימי 11/05/2026 07:49הגב לתגובה זוהסירוב האירני מצרף בחזרה את ארהב וישראל כגוש אחד להפלת המישטר האירני.במקביל בעולם כבר מצאו חלופות למעצר הורמוזרוסיה חתמה על הסכם נפט ענק עם סין בחסות ארהבוהלחץ של הורמוז קטן ומאפשר לארהב להמשיך ולחנוק את אירןוהכל לטובת ישראל
- אנונימי 11/05/2026 09:45הגב לתגובה זולדעתי שבוע של עליות מגמה חיובית
- 30.רומן 11/05/2026 07:46הגב לתגובה זוהיום יתחיל התיקון החיובי של דלק קבוצהמניה שתמשיך לנסוק
- אנונימי 11/05/2026 10:19הגב לתגובה זומחכה להזדמנות להעיף אותה לעזאזל
- 29.אנונימי 11/05/2026 06:59הגב לתגובה זוימים של עליות
- 28.יובי 11/05/2026 05:57הגב לתגובה זובזק 1000. פרטנר 6400.כיל 3400 בנקים 22 אחוז.טבע 4649 ד
- 27.ערן 11/05/2026 05:56הגב לתגובה זואופנהיימר מגדיל את כולםפלנטיר 260 .חחחח אלביט 950 דולר חחח טבע 4648 ד ...חחח נייס 229 ד.
- 26.ליאור 11/05/2026 05:53הגב לתגובה זואלביט. ארית.כיל.נייס טבע.פרטנרבזק אלוני חץ אל על מגעיל אותי
- 25.לא נוגע בשוק שלנו רק הביטוח והיתק עלו (ל"ת)איתמר 11/05/2026 05:52הגב לתגובה זו
- 24.מכאל 11/05/2026 05:51הגב לתגובה זואל על הדפוקה היתה ב1860 .היון1342גועלכיל היתה ב 8000 היום 1723 בושה. דיסקונט היתה ב4000 היום 3320. פרטנר היתה ב 8009 היום 4309 צחוק. בזק היתה 1000 היום 824 בושה
- 23.אנונימי 11/05/2026 04:59הגב לתגובה זועד סוף השנה הדולר עולה ל 3.15 לקראת הבחירות יש מצב לעליה ל 3.1 אחרי הבחירות נפילה ל 2.98 וסוף ממשלת טרמפ או לקראת סופה 3.4 . יאלה עוד טיפ. גוגל בסוף לקראת אוגוסט עולה 30% ואפל תיפול . רוצים להשקיעה במשהו מי שיש לו הרבההה כסף לקנות דולרים אבל מינימום 100k ומניות של גוגל . מי שסתם רוצב לשחק פוקס מאוד זולה כרגע תעופו על זה אבל לא להשתגע.
- 22.אנונימי 11/05/2026 00:06הגב לתגובה זוהדוח שלה היה מצוין המכפיל נמןך לדעתי השבוע היא תטוס
- 21.פוקס זולה מאוד. (ל"ת)אסולין 10/05/2026 22:06הגב לתגובה זו
- 20.אנונימי 10/05/2026 17:29הגב לתגובה זומה קורה עים אינטלהאם המומנטום ימשיך
- 19.אנונימי 10/05/2026 17:08הגב לתגובה זושוק האגחים מתמחר כבר סיכוי גדול להורדת ריבית.יותר ויותר מדינות המיפרץ מתבטאות לטובת ישראל כשלב הכנת האוכלוסיה להסכמי שלום.וטראמפ ומנהיג סין ניפגשים השבוע לחלק את השלל של אירן פוטין כבר חתם אתמול מול סין על הסכמי נפט ענקיים והבורסה בהתאם
- 18.אנונימי 10/05/2026 16:55הגב לתגובה זומחר עליות חגות מודיס וא נד פי קבעו דרוג Aלכלכלה בישראל
- 17.ארביטראז שלילי זה רגיל אצלנו (ל"ת)אנונימי 10/05/2026 16:23הגב לתגובה זו
- 16.אנונימי 10/05/2026 16:00הגב לתגובה זוטאואר נובה קמטק אבל מה אני מבין
- 15.אנונימי 10/05/2026 14:36הגב לתגובה זומה קורה עם נייס האם היא סכין נופלת או כסף על הריצפה נראה לי שמחר אני יקח חתיכה.... מצד אחד מפתה מאוד מצד שני מפחיד לא מפסיקה לרדת
- אנונימי 10/05/2026 17:22הגב לתגובה זול 92 דולר הוא מסוכן מאוד!!!!ובטוח שזה לא נקרא כסף על הריצפה!!!וגם הנהלת החברה הזו מאכזבת מאוד בינתיים את כל המשקיעים.
- סך הכל הנתונים טובים אבל מסכים לגבי שתיקת הנהלת נייס שלא מחלקת דיבידנדים או מכריזה רכישה עצמית למשל (ל"ת)אנונימי 10/05/2026 18:07
- 14.אנונימי 10/05/2026 14:20הגב לתגובה זומיום שיש פקיעות יומיות השוק פה כבר לא שווה
- 13.הדואליות עם השפעה שלילית..זה המצב הרגיל!..אולי רק פעם בחודש ההשפעה היא חיובית (ל"ת)אנונימי 10/05/2026 14:18הגב לתגובה זו
- 12.אנונימי 10/05/2026 13:12הגב לתגובה זושימו לב להודעה מיום שישי ולמחזור התחילה גל עליות
- 11.שמעון 10/05/2026 12:57הגב לתגובה זוגור חדש מיתלהב הכל יבוא בהפתעה תיזהרו מינסיון 30 שנה
- מנוע בוקסר 10/05/2026 22:32הגב לתגובה זוכלב זקן לא לומד טריקים חדשים. ההפתעה תהיה המשך עליות עקב הפחתת ריבית.סיום מלחמה. ואולי נורמליזציה עם סעודיה
- 10.כרגילהעוינות שלכם מול בנקים ממשיכה להרקיע שחקים.תפנימוהבנקים לטוב או לרע הם העוגן של הכלכלה בישראל (ל"ת)אנונימי 10/05/2026 12:26הגב לתגובה זו
- ויותר מזה. אם מניה מייצגת את הרווחיות של חברה. אין כמו הבנקים ברווחיות יציבה לאורך זמן (ל"ת)יפי נפש לא יכולים להיות משקיעים 10/05/2026 22:33הגב לתגובה זו
- חד משמעית (ל"ת)אנונימי 10/05/2026 15:48הגב לתגובה זו
- 9.אנונימי 10/05/2026 12:13הגב לתגובה זודוח מעולה החשש מה AI הופג עסקת אקטימייז באופק מכאן יכולה רק לעלות.
- אנונימי 10/05/2026 12:51הגב לתגובה זונופלת ויש כרגע פער ארביטראז שלילי של 2.3 % אז זה כמובן שלא מסתדר בכלל עם התיזה שלך!!!פימפמו כאן כבר מספיק את הנייר הזיפט הזה וחלק מהמשקיעים איבדו את המכנסיים שלהם!!!
- אנונימי 10/05/2026 12:40הגב לתגובה זוכבדים לגבי נייר זה.
- 8.יעקב 10/05/2026 12:06הגב לתגובה זושאר המניות מפגרות כולל הבנקים המדוברים והמניות הקטנות . בקיצור מצב המלחמה שירת את הבורסה הישראלית
- לא בדקת לפני שכתבת. הבטחוניות ירדו. הבנקים הביטוח עלו (ל"ת)אולי מחר הבטחוניות יעלו 10/05/2026 22:35הגב לתגובה זו
- 7.שמעון 10/05/2026 12:05הגב לתגובה זוחלק גדול במניות באמריקה מחזורים עצומים ניכנסים שורטסטים זהירות בועה
- 6.המשך עליות שערים (ל"ת)אנונימי 10/05/2026 11:41הגב לתגובה זו
- 5.אנונימי 10/05/2026 11:38הגב לתגובה זועליות עליות
- 4.אנונימי 10/05/2026 11:36הגב לתגובה זולפני כשבוע ויום לפני פירסום הדוחות האחרונים נייס הגיעה למחיר של כ 126 דולר ופימפמו אותה כאן חזק כאילו שהיא אמורה לטוס ל 150 דולר לאחר מכן. והנה הופס הנייר ירד לסביבות 90 דולר 92 דולר ובקצב הזה הוא יכול לרדת הלאה חזק כמו סכין נופלת!!!אישית קניתי את הנייר במחיר מאוד גבוה ואינני יודע מה לעשות איתו.עבדו עלי חזק.
- מי שהמליץ על נייס ברח בשיא עם הכסף שלך (ל"ת)אנונימי 10/05/2026 17:14הגב לתגובה זו
- אנונימי 10/05/2026 17:43וגם רבים אחרים נפלו כנראה בפח הזה של הפימפומים!!!
- עדר של מוכרים שחטו את נייס ללא שום סיבה לדעתי תתחיל לתקן מעלה השבוע (ל"ת)אנונימי 10/05/2026 12:25הגב לתגובה זו
- אנונימי 10/05/2026 12:45בבורסה הזו קורים כל מיני דברים משונים ולפעמים גם ניירות טובים צונחים כמו סכינים חדים שנופלים אשר אף אדם לא יכול לעצור אותם!!!
- 3.אנונימי 10/05/2026 11:29הגב לתגובה זומחירי הדירות יורדים הריבית על המשכנתא כפולה מתשואת השכירות המינוף של המשכנתא מכפיל את ההפסדים
- אף אחד לא עומד מולך אם אר פי גי לקנות דירה להשקעה (ל"ת)האוצר הלאומי 10/05/2026 12:39הגב לתגובה זו
- אבל השרלטנים מוכרים דירות להשקעה וגורמים לצבור להפסדים ענקיים. (ל"ת)אנונימי 10/05/2026 14:20
- 2.אנונימי 10/05/2026 11:26הגב לתגובה זוהסימן הכי טוב להמשך זה התנפלות של החברות להנפקות כי הם יודעים לנצל נכון את העיתוי לזה ואחרי זה יהיה זמן לרגיעה ואחר כך ירידות להתאמה נכונה וזה חוזר חלילה והמשקיע הנבון שגם הוא ינצל את זה והמבין יבין
- 1.בועה. (ל"ת)אנונימי 10/05/2026 11:18הגב לתגובה זו