
מניית ארית - בעד ונגד
האם השקעה בארית מעניינת? על הסיכונים והסיכויים
בשנה האחרונה סיפקנו לכם נורות אזהרה בדוחות בביצועים בצבר ובהתנהלות של ארית ארית תעשיות 0% - הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת ; מה העתיד של ארית, ולמה היא מוכרת למשקיעים סיפור של סטארטאפ? ; 3 הערות על הנפקת ארית. מאז השיא המניה נפלה ב-50%, לשווי של 3.5 מיליארד שקל שמשקף מחיר נמוך בכ-30% ממחיר הכניסה של הגופים המוסדיים בהנפקה הפרטית לפני כחצי שנה. בקופה של ארית יותר ממיליארד שקל, כך ששווי הפעילות הוא 2.5 מיליארד שקל. הרווח שלה במחצית השנייה של 2025 כ-250 מיליון שקל, בשנה כולה כ-350 מיליון שקל, ועם הנתונים האלה ועוד אנחנו מציגים לכם כאן את הבעד והנגד להשקעה במניית ארית שיורדת כעת 2%.
נתחיל בבעד - יתרונות והזדמנויות
1. מכפיל רווח נמוך - המכפיל לפי שנת 2025 כולה הוא כ-10 ובנטרול המזומנים כ-7-8.
2. הקמה של פעילויות בחו"ל במטרה להגיע להזמנות גדולות באירופה והערכה מצד החברה שהיא פועלת לכך ומצפה לכך.
3. פעילויות נוספות מעבר למרעומים המכניים והאלקטרונים ובעיקר - פיתוח מרעום חכם לחימושים משוטטים שנמצא לדברי החברה בשלבים מתקדמים וצפוי להסתיים במחצית הראשונה של 2026.
4. גופים מוסדיים שרכשו גבוה מהמחיר הנוכחי ומאמינים בחברה.
5. קופת מזומנים גדולה - כמיליארד שקלים שיכולים לשמש את החברה לרכישות ובניית פלטפורומה ייצורית ושיווקית.
6. מספר שחקנים מועט בעולם בתחום המרעומים האלקטרוניים.
7. רווחיות מאוד גבוהה (הרווח מסתכם בכשני שליש מהמכירות).
8. קונפליקטים וסכסוכים רבים בעולם.
9. עלייה דרמטית בתקציבי הביטחון של מדינות אירופה וארה"ב
והנגד - חסרונות ואיומים
1. צבר הזמנות שיורד
2. התבססות על מוצר מרכזי אחד
3. דולר נמוך שמשפיע על כדאיות הייצוא והכושר התחרותי ופוגע ברווחיות
4. קיימת טכנולוגיה והנדסה, אבל לא מדובר בפעילות הייטקית עם חסמים גדולים
5. חוסר שקיפות - חברה סגורה שלא מדברת איתנו למרות מספר פניות ומנגד מדברת עם גופים מוסדיים גדולים
6. הסכמים ושיחות במטרה להגיע להסכמי הפסקת אש ושלום
7. הנהלה וותיקה שניהלה עסק סטטי עם לקוחות מרכזיים בארץ ופתאום צריכה לשנות DNA לעסק בצמיחה ובעיקר עסק גלובלי
הנקודות בעד והנגד מתחברות להנחות והערכות - אם אתם חושבים שהעולם יהפוך להיות מלחמה אחת גדולה, אז ברור שלארטילריה יש מקום של כבוד בביקושים ובהזמנות של הצבאות השונים. אם אתם חושבים שטראמפ יביא שלום עולמי - אז הפוך, מתישהו ההזמנות ירדו. כל אחת מהנקודות מקבלת אצל כל משקיע ניקוד-שווי אחר. אלו הנקודות המרכזיות, כשהכל כמובן הוא שאלה של מחיר. אחרי ירידה של 50% מה שבטוח הוא שהשקעה גרועה יכולה לחזור להיות על הזרקור. אבל יש שני טריגרים חשובים שיספקו לכם תשובה בטווח הקרוב - הכרזה על סיום הפיתוח של המרעומים למשייטים שיכולים להיות סוג של סטארטאפ פנימי חשוב לארית. זה אמור להיות עד סוף יוני כך שבחודשים הקרובים יהיה ניתן להבין אם החברה עומדת בקצב ואם יש עניין למערכת הזו.
והכי חשוב - הזמנות הזמנות הזמנות. זה יכול לקחת זמן, אבל אם תגיע הזמנה גדולה מאירופה זה עשוי לשנות את ההתייחסות לצבר. הבעיה שבינתיים זה לא קורה - היתה הזמנה קטנה והצבר כמעט ולא מתמלא, אלא בעיקר מתרוקן.
- 16.אנונימי 02/06/2026 17:34הגב לתגובה זויש משהו יכול להסביר לי למה המניה יורדת בצורה הזוללא פרופורציה לרוחים שלה.
- 15.ואת הדבר הכי חשוב לא כתבתם... החברה נמצאת בחקירה על שחיתות! (ל"ת)אנונימי 23/05/2026 13:14הגב לתגובה זו
- אבי 27/05/2026 15:18הגב לתגובה זוהחברה לא נמצאת בחקירה היא פועלת כרגיל. מדובר בחשד בלבד של נצול ידע פנימי שאינו פגם בתפקוד החברה.אני על כל פנים אוסף כעת סחורה וצופה עליות
- 14.חסר מנוח 13/05/2026 20:08הגב לתגובה זוזה אומר הכל
- אבי 27/05/2026 15:20הגב לתגובה זומה קשור איזו כיפה יש או אין למנהל מה שקובע זה שהסחורה של ארית מבוקשת בחול הודו ארופה וארהב
- ולכן (ל"ת)אנונימי 14/05/2026 01:22הגב לתגובה זו
- 13.אנונימי 13/05/2026 11:51הגב לתגובה זועל פי הריווחיות הגבוהה כמו שציינתם ירידת הדולר ב אינה מהווה באמת בעיה אולי מרטין במעט את הרווח אבל עדיין הריווחיות נותרה גבוהה הרבה יותר מרוב העסקים היצרנייםעוזי
- 12.אנונימי 11/05/2026 11:51הגב לתגובה זומי מוביל אלה שיידעו מתי תהיה פריצה מעלה ...... 3. פעילויות נוספות מעבר למרעומים המכניים והאלקטרונים ובעיקר פיתוח מרעום חכם לחימושים משוטטים שנמצא לדברי החברה בשלבים מתקדמים וצפוי להסתיים במחצית הראשונה של 2026.
- 11.אנונימי 10/05/2026 23:05הגב לתגובה זושימו לב.יש חברה ויש מניה.ולא תמיד זה הולך יחדהחברה טובה המניה פחות
- 10.אנונימי 10/05/2026 05:08הגב לתגובה זוהמוסדיים בודקים עם פינצטה כל השקעה המניה עם נתונים חסרי תקדים פשוט אוספים מניות בחינם כדי לטוס למעלה
- 9.עם סיום המלחמה צניחה של 30% נוספים (ל"ת)מחזיק 09/05/2026 16:24הגב לתגובה זו
- 8.שמעון 09/05/2026 08:20הגב לתגובה זוניגמר הסיפור מזמן כעלי יניין מכרו כמיות עצומות לחפשדברים מעניינים יותר
- 7.אורן 08/05/2026 20:31הגב לתגובה זולא ממליץ בכלל לרכוש מניות של ארית כל יום צניחות חופשיות 4% 5% 6% וגם 89% יום אחרי יום ..חבל על הכסף
- 6.אנונימי 08/05/2026 18:27הגב לתגובה זולכל הספקנים . תתכוננו למגמה הפוכה . החשאיות בה מתנהלת החברה מסיבות נכונות . רק הביטו למפעל העצום שקורם עור וגידים באזור תעשיה טבריה שאף אחד לא מדבר עליו מחשש לאפסייד .הפעילות סותמת פסי יצור והאספקות לוקחות זמן והשוק רוצה מידיות . ארהב אירופה הודו צהל ומפרציות סביב שולחנות המומ.
- 5.ארית 08/05/2026 15:09הגב לתגובה זושואל אותכם האם יש תקווה
- 4.שכחתם את הדבר הכי חשוב חקירה פתוחה של רשות לניירות ערך (ל"ת)אנונימי 08/05/2026 13:17הגב לתגובה זו
- 3.משקיע 08/05/2026 12:15הגב לתגובה זועד כמה שידוע לי החברה גם עובדת על לבנות חווה סולרית ליצור חשמל שזה עוד תחום מניב שהחברה עובדת עליו
- אנונימי 08/05/2026 12:46הגב לתגובה זובסופו של דבר ניהול כושל הביא אותה למצב הזה האפסים האלה לא מצליחים למכור לאירופה שעומדת בפני מלחמה יש יותר כישלון מזהיאאלה צי לך הביתה אתה התעשרת מעבר לכל דמיון תן את המפתחות למישהו רציני אתה הוכחת שאתה סתם חמדן שלא נדבר על המנכל המוכר מידע שלך פשוט תתביישו ולכו
- 2.אנונימי 08/05/2026 12:12הגב לתגובה זונשמע כמו נסיון להתנקם של עיתונאי הנעלב
- אנונימי 08/05/2026 13:22הגב לתגובה זוקוראים לזה שקיפות
- לא נכון ברגע שמתחמקים מתקשורת מתחמקים משאלות קשות וזה סימן אזהרה (ל"ת)אנונימי 08/05/2026 13:17הגב לתגובה זו
- אנונימי 08/05/2026 17:46יש להם כנראה בעיה עם ביזפורטל כי דבר יחיד שביזפורטל עוסקים בו בהקשר לאורית זה לחפש את החברה. כל מאמרים אליה פה בכמה חודשים אחרונים דיי עוינים.
- 1.אחד העם 08/05/2026 11:52הגב לתגובה זויש לכם אינטרסים בכך
- היא בצניחה חופשית בעצמה (ל"ת)אנונימוס 08/05/2026 13:23הגב לתגובה זו
- אנונימי 08/05/2026 14:02היא מאוד רווחית משלמת דיווידנדים יש לה מקדם קרוב ל 9. בשביל חברה רווחית ובסדר גודל כזה של באקלוג היא ללא ספק מציאה .
- אני דווקא רואה שהם סבורים שזה מגיע להזדמנות (ל"ת)דוד 08/05/2026 13:17הגב לתגובה זו