
נקסט ויז'ן מעלה תחזית ל-2026: ההכנסות זינקו ב-86%, הרווח הנקי כמעט הוכפל
חברת המצלמות המיוצבות מסכמת את הרבעון הראשון עם הכנסות של 67.4 מיליון דולר ורווח נקי של 38.3 מיליון דולר; יעד ההכנסות השנתי עודכן מ-275 מיליון דולר ל-315 מיליון דולר; לצד הצמיחה, צבר ההזמנות כמעט לא השתנה מאז מרץ ועומד על 289 מיליון דולר
נקסט ויז'ן נקסט ויז'ן -2.68% מסכמת רבעון ראשון חזק לשנת 2026 ומעדכנת כלפי מעלה את יעד ההכנסות השנתי שלה. החברה, שמפתחת ומייצרת פתרונות צילום מיוצבים ליום ולילה עבור כלים קרקעיים ואוויריים, בהם מיקרו ומיני מזל"טים ורחפנים, מדווחת על הכנסות של 67.4 מיליון דולר ברבעון הראשון, עלייה של 86.3% לעומת הכנסות של 36.2 מיליון דולר ברבעון המקביל.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-38.3 מיליון דולר, לעומת 20.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. כלומר, נקסט ויז'ן כמעט הכפילה את הרווח הנקי שלה תוך שנה, תוך שמירה על שיעורי רווחיות גבוהים מאוד. הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-45.3 מיליון דולר, ושיעור הרווח הגולמי עמד על 67.2%. הרווח התפעולי הסתכם גם הוא ב-38.3 מיליון דולר, לעומת 22.2 מיליון דולר ברבעון המקביל.
מעבר למספרים של הרבעון, השאלה המרכזית סביב נקסט ויז'ן היא איך החברה מתכוונת להמשיך לצמוח אחרי שכבר הגיעה לקצב פעילות גבוה ולשווי של עשרות מיליארדי שקלים. בשיחה עם ביזפורטל, חן גולן, יו"ר החברה, מסמן שלושה כיוונים מרכזיים: הרחבה מהירה של כושר הייצור, המשך פיתוח מוצרים חדשים והכי מעניין כניסה למסלול של מיזוגים ורכישות "מאמין שנצליח לעשות עסקה עוד ב-2026" הוא חושף. לדבריו, נקסט ויז'ן כבר נמצאת בשלב שבו "מדובר במספרים גדולים", ולכן לצד הצמיחה האורגנית, החברה תצטרך להיעזר גם בעסקאות שירחיבו את הפעילות ויתמכו בקצב הצמיחה בשנים הקרובות - יו"ר נקסט ויז'ן: “אנחנו במסלול M&A, מאמין שנעשה עסקה עוד ב-2026”
נקסט ויז'ן הגיעה לתוצאות אחרי תקופה תנודתית יותר במניה. במרץ האחרון היא רשמה שיא של כ-34 מיליארד שקל, מאז ירדה כ-17% ושווי החברה התכווץ לכ-28 מיליארד שקל. גם בטווח הקצר ניכרת התקררות מסוימת, כאשר ב-30 הימים האחרונים המניה יורדת בכ-4%. ועדיין, בפרספקטיבה רחבה יותר, מתחילת השנה היא עדיין מציגה עלייה של כ-56%, כך שגם אחרי הירידה מהשיא, נקסט ויז'ן ממשיכה להיסחר כאחת המניות הבולטות בבורסה המקומית. בתגובה לתוצאות המניה מתחזקת בעד 2.3% ומגיעה לשווי של 29.2 מיליארד שקל.
אז המניה, שפתחה את היום בירידות, עברה לעלייה אחרי פרסום התוצאות, אבל גם אחרי הדוח החזק צריך לזכור את נקודת המוצא. נקסט ויז'ן נסחרת כיום בשווי של כ-29 מיליארד שקל, כלומר סביב 10 מיליארד דולר. זו כבר לא חברה קטנה שמגלה אותה השוק, זה חברה שמתומחרת לפי ציפיות גבוהות מאוד להמשך. אם מניחים שהרווח הנקי של הרבעון הראשון, 38.3 מיליון דולר, מייצג את קצב הרווח הנוכחי, החברה נמצאת בקצב רווח שנתי של כ-153 מיליון דולר, עלייה לכאורה של כ-48% מול הרווח השנתי של 2025, ומכפיל הרווח על הקצב הזה עומד על כ-66. אם מסתכלים על תחזית רווח שנתית גבוהה יותר, של כ-170-190 מיליון דולר, המכפיל כבר יורד לאזור של כ-53-59. זה עדיין לא זול, אבל אם קצב הצמיחה יימשך והרווח בשנה הבאה יגיע כבר ליותר מ-300 מיליון דולר, המכפיל העתידי יורד לאזור של כ-30-33, ובעוד שנתיים, אם החברה תמשיך לצמוח באותו כיוון, הוא יכול לרדת כבר לאזור של כ-17-20.
אבל כאן נמצאת גם השאלה הגדולה. האם הקצב הזה באמת יימשך? האם הביקושים יישארו גבוהים? והאם בתקופה הזו לא תיכנס תחרות שתלחץ על המחירים או על שיעורי הרווחיות? בינתיים, נקסט ויז'ן נהנית מחלון הזדמנות. המוצר שלה מבוקש, שוק הביטחון והרחפנים ממשיך לקבל רוח גבית, והמלחמות האחרונות בעולם רק הראו כמה פתרונות צילום וייצוב לכלים בלתי מאוישים הם קריטים בשדה הקרב. החברה גם ממשיכה להרחיב את כושר הייצור, להעמיק פעילות בצפון אמריקה ולהפתיע את השוק עם הזמנות גדולות. לכן גם שווי של כ-29 מיליארד שקל לא בהכרח מסמן תקרה, אבל הוא כן משאיר מעט מאוד מקום לאכזבות, במיוחד אם אנחנו לוקחים בחשבון שצבר ההזמנות כמעט לא גדל מאז מרץ ועומד עדיין על 289 מיליון דולר מול 288 בעדכון הקודם.
הצמיחה בהכנסות מיוחסת להמשך ביקושים חזקים מצד לקוחות אסטרטגיים, גידול בהיקפי ההזמנות והתרחבות הפעילות בשוק האמריקאי, שממשיך להיות מנוע הצמיחה המרכזי של החברה. משקל ההכנסות מצפון אמריקה עלה ברבעון ל-31.9% מסך ההכנסות, לעומת 22.7% ברבעון המקביל אשתקד. מספר הלקוחות הפעילים ברבעון עמד על 112, כאשר בחברה מציינים את העמקת הפעילות מול לקוחות אסטרטגיים גדולים ואת הרחבת הפרויקטים אצל לקוחות קיימים.
אבל מה שחשוב יותר הוא שבמקביל לתוצאות, נקסט ויז'ן מעדכנת את יעד ההכנסות שלה לשנת 2026 ל-315 מיליון דולר לעומת יעד קודם של 275 מיליון דולר. היעד המעודכן משקף תוספת של כ-15% לעומת התחזית הקודמת וצמיחה של כ-87% לעומת הכנסות שנת 2025. החברה מסבירה את העדכון מהמשך הביקושים, העמקת הפעילות מול לקוחות אסטרטגיים והרחבת יכולות הייצור והתפעול.
- נקסט ויז'ן קיבלה הזמנה של 9.6 מיליון דולר; מתחילת השנה ההזמנות עברו 162 מיליון דולר
- יו"ר נקסט ויז'ן: “אנחנו במסלול M&A, מאמין שנעשה עסקה עוד ב-2026”
חן גולן, יו"ר נקסט ויז'ן, מסר בהתייחסות לתוצאות: "אנו מסכמים רבעון נוסף של צמיחה חזקה מאוד המשקפת את המשך הביקושים הגבוהים למוצרי החברה, העמקת הפעילות עם לקוחות אסטרטגיים מובילים וחיזוק מעמדנו בשוק. צפון אמריקה ממשיכה להוביל את הצמיחה, הן באמצעות הרחבת פרויקטים רחבי היקף עם לקוחות קיימים והן בזכות צירוף לקוחות חדשים. במקביל, אנו ממשיכים להשקיע בהרחבת כושר הייצור, חיזוק שרשרת האספקה והגדלת המלאים, במטרה לתמוך בביקושים הגבוהים ולקצר זמני אספקה. השילוב בין איתנות פיננסית, צבר הזמנות משמעותי ומיצוב מוביל בתחום ה- Aerospace & Defence, מחזק את יכולתנו להמשיך להציג צמיחה עקבית ולייצר ערך משמעותי ללקוחות ולבעלי המניות. לאור המשך המומנטום העסקי והתוצאות החזקות, עדכנו את יעד ההכנסות לשנת 2026 לכ-315 מיליון דולר".
אחד הנתונים המרכזיים בדוח הוא צבר ההזמנות. נכון ל-10 במאי, הצבר הסתכם ב-289 מיליון דולר, כמעט ללא שינוי לעומת הצבר שעליו דיווחה החברה במרץ האחרון, אז עמד על 288 מיליון דולר. בחברה מציינים כי הנתון דומה למרות אספקות ומכירות שבוצעו במהלך התקופה, ולכן הוא משקף ביקושים חזקים ונראות עסקית גבוהה קדימה. הצבר כולל הזמנות מחייבות ומקדמות מלקוחות, ופועל במודל Back-to-Back, במסגרתו הזמנות החברה מתקבלות בהתאם להזמנות לקוחותיה מול לקוחות הקצה.
מצד אחד, העובדה שהצבר נותר כמעט יציב למרות קצב אספקות גבוה יכולה להעיד על קצב כניסת הזמנות שתומך בפעילות. מצד שני, אחרי רבעון שבו ההכנסות כבר הגיעו ל-67.4 מיליון דולר, והחברה מכוונת להכנסות שנתיות של 315 מיליון דולר, השאלה היא האם קצב ההזמנות העתידי ימשיך לתמוך ברמות הצמיחה האלה גם מעבר לשנה הנוכחית.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון ב-31.3 מיליון דולר, לעומת 10.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. יתרת המזומנים והפיקדונות לזמן קצר של החברה עמדה בסוף מרץ על 542 מיליון דולר. מדובר ביתרה משמעותית ביחס להיקף הפעילות הנוכחי, והיא מעניקה לחברה גמישות פיננסית להמשך הרחבת הייצור, הגדלת מלאים ובחינת הזדמנויות רכישה.
המלאי של נקסט ויז'ן הסתכם בסוף הרבעון ב-62 מיליון דולר, לעומת 53.6 מיליון דולר בסוף 2025. בחברה מסבירים כי הגידול במלאי הוא חלק מאסטרטגיה שנועדה להבטיח זמינות רכיבים, לתמוך בהרחבת יכולות האספקה והייצור ולשפר את הגמישות התפעולית מול אתגרים אפשריים בשרשרת האספקה הגלובלית.
- למה הבורסה יכולה להמשיך לרדת?
- עם זינוק של 250% ברווח הרבעוני: אקסס של פריורטק מחדשת את הליכי ההנפקה בסין
במקביל, נקסט ויז'ן ממשיכה להיערך להגדלת קצב הייצור. החברה מציבה יעד להכפלת היקף הייצור החודשי מכ-2,400 יחידות כיום לכ-5,000 יחידות עד סוף 2026. התוכנית כוללת הרחבת שטחי הייצור בישראל והקמת קו ייצור נוסף באירופה במהלך החודשים הקרובים. זהו חלק מהניסיון של החברה להתאים את תשתית הייצור לגידול בביקושים, ובמקביל לקצר זמני אספקה ללקוחות.
- 11.משה 08/06/2026 09:30הגב לתגובה זוחן גולן וחבורתו עקצתם את בעלי המניות
- 10.פרייר 08/06/2026 09:27הגב לתגובה זוסיפורי סבתא עוקצים את בעלי המניות
- 9.משה 08/06/2026 09:24הגב לתגובה זוחברה של גנבים מבעלי המניות
- 8.אנונימי 08/06/2026 09:19הגב לתגובה זוכל ההצלחות סיפרתם על החברהאבל המנייה על הפנים.איך יכול להיות שהמנייה מתחילת השנה על הפנים. בושה
- 7.רוני 11/05/2026 18:07הגב לתגובה זוקראתי את הכתבה והנתונים לגבי הזמנות אינם נכונים . מעיון באתרים מצאתי שהחברה בחודש 42026 קבלה הזמנות בסך של 28.1 מליון דולר . זה רק מה שמצאתי יכול להיות שהיה יותר .צריך לבדוק לעומק. הטעיה זאת גורמת למשקעים לקבל מחלטות שאינן נכונות ולפחות להיום ירדה גדולה במקום עליה. 1. 30.4.26 14.5 מיליון $ 2. 24.4 5.8 מליון $ . 3. 16.04 2.3 מליון $ 4. 6.4 5.5 מיליון $ .
- רוני 11/05/2026 18:25הגב לתגובה זוהייתי מוסיף לתגובה שלי . אם נכון שצבר ההזמנות נשאר אותו דבר מ 3.26 ועד 5.26 צריך לקחת בחשבון את המכירות שהיו באותה תקופה בערך 683 23 מליון $ שנגרע מצבר ההזמנות ועדיין צבר ההזמנות לא ירד. חישוב בערך .
- 6.אנונימי 11/05/2026 14:47הגב לתגובה זואז למה המניה יורדת ויורדת חזק.אם הרווח הוכפלמה אתם מדווחים על כך.בכלל
- 5.אנונימי 11/05/2026 14:29הגב לתגובה זוהכול מרשים אבל חוץ מהמכפיל רווח....
- 4.אנונימי 11/05/2026 14:23הגב לתגובה זודוידנד למשקעים
- 3.אנונימי 11/05/2026 13:52הגב לתגובה זודוח כזה בארהב שווה 50% למעלה בקל רק בשוק שלנו מניה יורדת אחרי דוח כזה
- 2.ואיך לעזאזל המניה עברה מעליות לירידות (ל"ת)אנונימי 11/05/2026 13:27הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 11/05/2026 13:22הגב לתגובה זוזו חברה בשונה מאחרות לא הקדימה את זמנהTiming is everything