
גבו 58 אלף שקל שכ"ט, השאירו לקוחה לבד במערכה - וישלמו
בית המשפט הורה לעורכי דין להחזיר שכר טרחה שגבו מאשה שייצגו בהליכי גירושים: "קיבלו סכום גבוה על סמך הבטחות ריקות וזנחו אותה לאנחות"
סכסוכי גירושים הם מהרגעים הרגישים והמורכבים בחייו של אדם, והאמון בעורך הדין המייצג במהלכם הוא קריטי. אלא שבמקרה של פלורי בלטר, האמון הזה נהפך לסיוט משפטי וכלכלי. פסק דין שניתן באחרונה בבית משפט השלום בתל אביב חושף התנהלות חריגה של שני עורכי דין, שגבו עשרות אלפי שקלים אך בפועל הותירו את הלקוחה להתמודד לבדה עם תיקים, שנסגרו בזה אחר זה.
הסיפור החל בתחילת 2023. בלטר, שהיתה שרויה בסכסוך גירושים מתמשך, חיפשה ייצוג משפטי חדש. היא פנתה לעו"ד מתן דלויה, שאותו היא הכירה דרך קבוצת "הנבחרת של אלון אולמן" (קהילה שפועלת בפייסבוק ובווטסאפ). דלויה הציג בפניה את עו"ד בנימין מלכא, והשניים הבטיחו לייצג אותה במשותף בתיקי המשמורת והרכוש.
על סמך ההבטחה למקצועיות וליווי צמוד, נחתם הסכם שכר טרחה בסכום של 58.5 אלף שקל, ששולם במלואו מראש. אלא שמרגע קבלת הכסף, כך עולה מפסק הדין, החלה "היעלמות" מקצועית של שני עורכי הדין.
"הנתבעים ישבו בחיבוק ידיים"
בפסק דין נוקב, תיאר השופט רונן אילן כיצד עורכי הדין התעלמו באופן שיטתי מהחלטות בית המשפט לענייני משפחה. במקרה אחד, בית המשפט הקציב חמישה ימים להגשת מסמך קריטי בתיק המשמורת. עורכי הדין לא הגישו שום דבר, והתיק נסגר. בתיק אחר שעסק ברכוש, התריע בית המשפט כי אם לא תוגש הודעה, התביעה תימחק. גם כאן, השניים לא פעלו, והתביעה נמחקה מחוסר מעש.
השופט לא חסך בביקורת וכתב כי, "הנתבעים ישבו בחיבוק ידיים, התעלמו מהחלטות בית המשפט, לא עשו אפילו ניסיון לברר את העובדות ולפעול לקידום ענייני התובעת". בנוסף, התברר כי עורכי הדין כלל לא טרחו לעיין לעומק במסמכים ששלחה להם הלקוחה לפני שגבו את שכרם.
במהלך המשפט, ניסה עו"ד דלויה לטעון כי הוא רק תיווך בין הלקוחה לעו"ד מלכא, וכי אין בינו לבין האשה יחסי עורך דין-לקוח, אף שהוא קיבל מחצית משכר הטרחה. השופט דחה את הטענה הזו באופן ברור, לאחר שהוצגו הודעות וואטסאפ שבהן כתב דלויה במפורש: "שנינו יחד".
מנגד, עורכי הדין ניסו להציג את הלקוחה כתובעת סדרתית, שמחליפה עורכי דין ללא הרף, אך השופט קבע כי במקרה זה, היה לה את כל הבסיס שבעולם להפסיק את ההתקשרות עמם בגלל המחדלים שלהם.
השורה התחתונה: השבה ופיצויים
השופט קבע כי מדובר בהפרה יסודית של חובת הנאמנות והזהירות. הוא הורה לשני עורכי הדין להשיב לבלטר את מלוא שכר הטרחה שהיא שילמה (58.5 אלף ש"ח), ובנוסף הוא פסק לטובתה פיצוי עבור עוגמת נפש בסכום של 10,000 שקל.
עם זאת, בית המשפט קיבל באופן חלקי את התביעה הנגדית שהגיש עו"ד דלויה על לשון הרע, עבור מסרון חריף ששלחה בלטר לחברי קבוצת "הנבחרת". הפיצוי שנקבע עבור המסרון (20 אלף שקל) יקוזז מהסכומים שהוטל על עורכי הדין לשלם לה.
בסיום פסק הדין כתב השופט מלים קשות: "אין מפלט ממסקנה מצערת זו, הנתבעים בסך הכל קיבלו מהתובעת שכר טרחה בסכום גבוה על סמך הבטחות ריקות מתוכן ומיד לאחר קבלתו, זנחו את התובעת לאנחות".
- 4.נועם 13/05/2026 12:00הגב לתגובה זוהודות לAI לא נצטרך את הנבלות הסרוחות האלה לפחות חצי מהם.שיעברו לעבוד בוולט.
- 3.לפי דעתי אחד מהמקצועות שצריכים להיזהר מהעוסקים בתחום (ל"ת)אנונימי 13/05/2026 07:42הגב לתגובה זו
- 2.שלילת הרישיון לעריכת דין מידית (ל"ת)משה 13/05/2026 00:30הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 12/05/2026 20:25הגב לתגובה זוהוסיפו יגון על צער.עורכי דין חוגגים על מתגרשים!!!כדאי לזוג להגיע להסכמות בעצמםעורכי הדין יקחו לכם כל אחד 20 אלף דולר.עדיף שהכסף ילך להוצאות אחרות של הגרושים או לילדים.
- אנונימי 12/05/2026 22:39הגב לתגובה זועורכי דין גובים בתיקים שנמשכים מאות אלפי שקלים אנשים מגיעים לזיקנה חולים והעורך דין ממשיך לייצג אותו ולגבות כסף