יוסי לובטון
צילום: נדב כהן יונתן

הגיע הרגע: לובטון מונה למנכ״ל ויו״ר קבוצת פובליסיס ישראל

שינויים דרמטיים בקבוצת פובליסיס ישראל. באומן ימשיך לשמש כנשיא ב-3 השנים הקרובות. בן מוסקל יחליף את לובטון בתפקיד מנכ"ל באומן בר ריבנאי
משה בנימין | (14)

סופו של עידן ותחילת עידן חדש בקבוצת פובליסיס ישראל. יוסי לובטון ששימש עד עתה כמנכ"ל באומן בר ריבנאי יורש את מקומו של יורם באומן ומתמנה למנכ״ל ויו״ר קבוצת פובליסיס ישראל. באומן ממשיך בקבוצה ויכהן כנשיא ב-3 השנים הקרובות. את מקומו של לובטון יתפוס בן מוסקל שימונה למנכ״ל באומן בר ריבנאי.

תהליך החלפת המושכות בהנהלה הבכירה של פובליסיס ישראל נרקם ברגע מכירת באומן בר ריבנאי לקבוצת פובליסיס העולמית.

הוא הבשיל עם רכישת גליקמן שמיר סמסונוב וכעת יצא לדרכו לאחר שבבאומן בר ריבנאי נמצאה וטופחה האלטרטנטיבה ללובטון, המנכ"ל הדומיננטי של באמן, בדמותו של בן מוסקל שהגיע ממקאן תל אביב

 

לובטון שימש כמנכ"ל ב-10 השנים האחרונות שהיו ללא ספק העשור המצליח ביותר במחזור חייו של המשרד. הבחירה בו לשמש כיו"ר פובליסיס ישראל היא בעיקר בזכות הקבלות שהציג כשעמד בראש באומן בר ריבנאי, הן מבחינת התוצאות הכספיות והן מבחינת התוצרים הקריאייטיביים, ניהול ההון האנושי  בדגש על טאלנטים מרכזיים, שימור הלקוחות הקיימים וגיוס לקוחות חדשים ויותר מהכל בניית DNA של משרד מוביל, מנצח וחדשני. מעבר לכך הוא נהנה מתמיכה של באומן וכן מהבעת האמון החשובה מאוד של יו"ר פובליסיס הקודם מוריס לוי המיתולוגי, שהוחלף על ידי ארתור סדון, שבידיו נותרה ההוצאה לפועל של המהלך.

  

מינויו של לובטון, הוא הפעם הראשונה שממונה מנכ״ל לקבוצת פובליסיס בישראל. השינוי הוא חלק משינוי מבני של קבוצת פובליסיס בעולם כולו שכותרתו ״the power of one”  ושמטרתו למנף את יכולות הקבוצה בתחומי הפרסום, המדיה והטכנולוגיה. בקבוצה מסבירים כי "מהלך זה נועד לייצר סינרגיה בין כל חלקי הקבוצה ויאפשר לקבוצה להציע פתרונות המשלבים אסטרטגיה, קריאטיב, מדיה וטכנולוגיה".

 

קבוצת פובליסיס בישראל מעסיקה כ-500 עובדים והיא מונה 9 חברות מובילות בתחום הפרסום והשיווק: באומן בר ריבנאי, גליקמן סמסונוב שמיר, ליאו ברנט ואקספרט. את חברות המדיה פובליסיס מדיה וסמארט מדיה, את חברת הטכנולוגיה MINT , את חברת התוכן השיווקי  C ואת חברת הקד״מ סופר פוש.

 

יורם באומן: "בשנת 1985 זה החל בדירת 3 חדרים בתל אביב. היום עובדים בקבוצה כ 500 אנשי מקצוע מהטובים שיש בשוק. בנינו קבוצה שרואה לעצמה כמטרת על לתת פתרונות בעולם המשתנה ומול האתגרים שמולם לקוחותינו מתמודדים. אני שמח על יישום המודל החדש של קבוצת פובליסיס העולמית בישראל. אני שמח  שיוסי לובטון לוקח על עצמו להמשיך את היישום והמשך הפיתוח של קבוצת פובליסיס".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

עוד הוסיף באומן, כי "בשנים האחרונות הפכה לקבוצת הפרסום המובילה בישראל. שילוב הכוחות של חברות הקבוצה והאנשים המעולים המנהלים אותה  יהפוך אותה לשותף המתאים ביותר ללקוחותיה בעידן החדש״  הקבוצה שמה לה למטרה לשלב  את העוצמה של חברות הקבוצה בישראל יחד עם העוצמה, הידע והיכולות של קבוצת פובליסיס בעולם".

 

היו"ר הטרי של הקבוצה, לובטון, אמר: "אין ספק שעולם הפרסום החדש מחייב שילוב ושיתוף פעולה הדוק שיביא לידי ביטוי את יכולות הקבוצה. בשנים האחרונות עברה הקבוצה מהפך, הן בטרנסופרמציה הדיגטאלית של כל חברות הקבוצה, הן ביצירת יכולות טכנולוגיה ודאטה שאין להן מתחרה בשוק הישראלי והן בחיזוק כוח הקבוצה במדיה המסורתית והדיגיטאלית. השינויים הגדולים בעולם השיווק מחייבים אותנו להתאים את מודל העבודה שלנו לצרכים המשתנים של השוק  והשינוי הנוכחי הוא צעד נוסף להפיכת פובליסיס  מאוסף חברות לפלטפורמה שתעניק ללקוחות את הפתרון הטוב ביותר והמתאים ביותר".

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    רחל 11/11/2018 13:58
    הגב לתגובה זו
    בועה של ממש קרקזס של שוטים והכניסה בחינם הליצינים הם קופים והקופים בני אדם
  • 10.
    חמסה 09/08/2018 14:15
    הגב לתגובה זו
    מ'כפת לי... העיקר שסוף סוף דוריס קיבלה את הערכה שמגיעה לה. וכמובן בהצלחה לכולם.
  • 9.
    משה ביטון 08/08/2018 19:13
    הגב לתגובה זו
    יוסי ירושלמי יקר ואהוב אין ראוי ממך היה כבוד גדול לעבוד איתך איש שמשלב יכולות מופלאות ונשמה ענקית בטוח שתצעיד את באומן להשגים מרשימים משה
  • 8.
    אז מה פרסמן עשה במסיבה אצל בן? (ל"ת)
    צ'וצ'ו וצ'וקי 08/08/2018 19:02
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    כמו האריאלי, השלמור אבנון, הפוגל (ל"ת)
    גם זה יעבור... 08/08/2018 18:40
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    SmarTR2.0 08/08/2018 17:55
    הגב לתגובה זו
    בועה נפוחה בביצה העמוקה. קל.
  • 5.
    XX 08/08/2018 13:36
    הגב לתגובה זו
    בן מדהים נשארה רק בעית המדיה אחרי שיחליפו את עדי כהן - הקבוצה תהיה משולמת
  • 4.
    גידי 08/08/2018 12:49
    הגב לתגובה זו
    כמה אנשים בענף הזה בנו קריירות בזכות האישה המדהימה הזו בהצלחה לכולם.
  • 3.
    אלון 08/08/2018 12:24
    הגב לתגובה זו
    יוסי בהצלחה בן בהצלחה יורם , אתה מלך אמתי שידע לגדל דור המשך בעולם שמלא באגו כל הכבוד .
  • 2.
    מוריס 08/08/2018 11:19
    הגב לתגובה זו
    לכתוב שהאיש הוא דוש אמיתי, לא קצת לא חצי, אמיתי אמיתי.
  • מי הדוש? (ל"ת)
    לא הבנתי 08/08/2018 12:23
    הגב לתגובה זו
  • יוסף לובטון (ל"ת)
    מוריס 08/08/2018 12:55
  • כן הוא לא אדם נחמד וטוב לב כמו משיח והרטוב (ל"ת)
    גבי 08/08/2018 12:21
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אורלי 08/08/2018 11:04
    הגב לתגובה זו
    היחיד שנשאר אנושי מכולכם
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.