סמל"ת ודרורי ארועטי - הסוף: תקציבי פיאט ואלפא רומיאו עשוים לעבור לאדלר חומסקי
לאחר עשור של עבודה משותפת, מערכת היחסים בין קבוצת סמל"ת יבואנית פיאט, ואלפא רומיאו למשרד הפרסום דרורי ארועטי ברמן מגיעה לסיומה לאחר שהיתה בלתי יציבה, בלשון המעטה בשנה החולפת. במישור המסחרי-אישי, היחסים בין הצדדים עלו על שרטון בתקופה האחרונה וזאת דווקא בתקופה שבה משרד הפרסום הצליח לייצר עבודה קריאייטיבית מוצלחת ותכליתית עבור מותגי הקבוצה.
נכון לעכשיו, מה שוודאי הוא שמותגי הרכב פיאט ואלפא רומיאו יועתקו למשרד פרסום חדש במקום דרורי ארועטי ברמן. עבור המשרד מדובר בראש ובראשונה בפגיעה שתורגש במאזני החברה שהתמזג למשרד חדש רק בשנה החולפת, בחיבור שבין דרורי שלומי וארועטי ברמן. שנית, מדובר בפגיעה מוראלית לא קלה עבור המשרד ועובדיו לאחר תקופה ארוכה שבמהלכה נרשמו הצלחות רבות, הן ברמה הקריאייטיבית-שיווקית עם זכיות באפי והן בהצלחה המסחרית, במכירות המותג.
מעבר לכך, בשנה החולפת ומתחילת 2016 עלו לאוויר מספר קמפיינים מוצלחים עבור מותגי סמל"ת באמצעות דרורי-ארועטי. מותג נוסף שלגביו עדיין מרחף סימן שאלה הוא קרייזלר שעשוי להיות מטופל במשרד, אך הסיכויים לכך אינם גבוהים - לא רק מצידה של סמל"ת אלא גם מצד הנכונות של משרד הפרסום.
לדברי יורם דרורי, מבעלי משרד הפרסום: "אחרי כמעט 10 שנים של עבודה אינטנסיבית ופוריה עם קמפיינים מצטיינים ו-2 מדליות אפי זהב למותג אלפא ופיאט, על ההשקות המוצלחות ביותר בענף, אנחנו נפרדים בעצב מלקוח שהיה משמעותי ואהוב במשרד".
השינוי לרעה במערכת היחסים בין הצדדים החלה עם ההחלטה של קבוצת סמל"ת להעביר את רכש המדיה לשליטתה הבלעדית, ללא התערבות של משרד הפרסום. החלטה זו הותירה את המשרד עם ריטיינר שוטף בלבד על העבודה בגזרת הדיגיטל והאופליין. לא לקח זמן רב מדי עד שבמשרד הבינו שנקודת מפנה זו הובילה אותם מעבודה רווחית ששכרה בצידה לעבודה עם רווח זעום, אם בכלל, ולהפסדים בחודשים האחרונים על הטיפול בלקוח.
סיבה נוספת שהובילה ליחסים פחות בריאים ותקינים בין הצדדים נבעה משינויים פרסונליים באגף השיווק של סמל"ת. יחסי העבודה עם מנהלים קודמים שעזבו בתקופה האחרונה התנהלו, יחסית, על מי מנוחות, והפיצוץ הגיע בתקופה האחרונה על רקע שעות עבודה ארוכות, "מסביב לשעון" כהגדרתם ולעיתים "עד 11 בלילה" לפי הגדרת אחד מעובדי המשרד.
במשרד עצמו ראו כי ההשקעה הרבה של שעות עבודה מובילה אותם להפסד משמעותי וביקשו לפתוח את ההסכם מול סמל"ת כדי להביא לתגמול הולם עבור ההשקעה. מידע נוסף שהגיע לאייס מלמד על כך שהיחסים העכורים בין הצדדים כמעט והובילו את בעלי המשרד להיפרד מהתקציב, באופן יזום, לפני מספר חודשים, אך לבסוף החלטה זו ירדה מהפרק.
- רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת
חשיבות התקציב עבור דרורי ארועטי ברמן אינה דבר של מה בכך. בשנת 2015 עמדה ההוצאה הכספית של החברה על כ-100 מיליון שקל במחירי מחירון, על פי יפעת בקרת פרסום. בפועל מדובר בכ-20 עד 25 מיליון שקלים. בתקופה זו משרד הפרסום עוד רשם רווחים על פעילות המותג, אך כאמור, לאחר המעבר לריטיינר קבוע, המספרים הראו אחרת ומחלקת הכספים של המשרד "הרימה דגל אדום".
דרורי ארועטי פנוי להובלה - גם אדלר?
האם יכול לצאת מעז מתוק? אחת הבעיות של שוק הרכב הישראלי מן ההיבט התקשורתי-פרסומי היא המיעוט האלטרנטיבות בשוק. בכל אחד מן המשרדין המובילים עד לשלהי העשירייה השנייה מטופלים מותגי רכב, מה שמונע מהמשווקים להחליף ספקי פרסום בתדירות גבוהה. דרורי ארועטי ברמן עובד כבר מספר שנים עם קבוצת סמל"ת וכעת כשהוא פנוי ומנגד גם מחזיק בנסיון רב ומוכח, קיימת האפשרות שמותג רכב כלשהו יחליט לסיים התקשרות במקום אחר כדי להעביר אליו תקציב.
כמו כן, מי שעשוי להרוויח מהפרידה של סמל"ת מדרורי ארועטי ברמן הוא אדלר חומסקי שנכון לעכשיו אינו מטפל באף מותג רכב לאחר שמותגי צ'מפיון שטופלו על ידו פוזרו בין NONONONONO YES של גדעון עמיחי ומנצ' של מלינרסקי, נעים וצ'כנובר. מותג רכב אחר המשווק על ידי סמל"ת - סובארו - מטופל כעת ב-LEAD מקבוצת אדלר חומסקי, מה שסולל את הדרך לשאר המותגים אל תוך הקבוצה. לאייס נודע כי המגעים בין הצדדים כבר החלו, אך נכון לעכשיו אין צפי להעברת התקציב באופן מיידי, אם בכלל, או לקיומו של מכרז באופק.
מקבוצת סמל"ת נמסר בתגובה: "קבוצת סמלת מודה לדרורי ארועטי ברמן על שותפות ועשייה ברוכה של שנים רבות.ותשקול שיתוף פעולה בעתיד".
- 4.רק ריטיינר 05/04/2016 12:24הגב לתגובה זוושיתמחרו נכון את הריטיינר - שלא יהיהו קמצנים
- 3.לאה 04/04/2016 17:22הגב לתגובה זוכתבה יפה . ממש אופרת סבון . בשורה התחתונה דרורי שלומי נזרקו מקבוצת סמל"ת. ושום קשקוש על יחסים עכורים לא יוכל לכסות על כך. המשרד הזה נגמר.
- 2.ע(ו)בד בענף 04/04/2016 14:25הגב לתגובה זוואל תתפלאו כשהיא מתפוצצת לכם בפנים. שאלו את עצמכם, מתי בפעם האחרונה אמרתם תודה לשף מיד אחרי שסיימתם ארוחת בופה? כשהכמות מובילה את השיח, המשחק הופך גרידי ולא ענייני כשהע(ו)בדים הקטנים אוכלים את כל העיסה הגועלית הזו.
- 1.נגמרה החגיגה 04/04/2016 14:21הגב לתגובה זומתי תבינו שמודל עסקי של רווח מעמלות מדיה פשט את הרגל מזמן?? די לעושק הלקוחות !!
"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקורועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת
בפעם הראשונה מזה זמן רב תכנית שאינה ריאליטי או אקטואליה משתלטת על הפריים טיים, וההימור של קשת על "נוטוק" של רועי עידן מוכיח את עצמו; במהדורות החדשות המרכזיות נשמר הסטטוס קוו, אם כי כאן11 שוב יורדת מתחת ל-100 אלף צופים
תוכן איכותי בפריים טיים?
אולי זה היעדרות הריאליטי, ואולי הקהל פשוט מעדיף לצפות בתוכן איכותי, כשערוצי הטלוויזיה נותנים לו את האפשרות הזאת, אבל כך או כך, מי שעמדה במקום הראשון ברצועת הפריים טיים אמש היתה הסדרה של רועי עידן "נוטוק", שעוסקת בחברה הדרוזית ובגלגולי נשמות, שהיתה השידור הנצפה ביותר בכל ערב השידורים, ועמדה על 15.4% רייטינג ו-373 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 8.4% רייטינג ו-216 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 8.3% רייטינג ו-223 אלף צופים. בסיום הרשימה היה הריאליטי אוכל של כאן11, שהתחיל בסערה וכבש את הפריים טיים אבל הולך ודועך מבחינת רייטינג, ועמד על 5.6% רייטינג בלבד ו-137 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.2% ו-89 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-49 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.5% רייטינג ו-40 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 0.9% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.4% ו-74 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.1% רייטינג ו-54 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים.
"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקורועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת
בפעם הראשונה מזה זמן רב תכנית שאינה ריאליטי או אקטואליה משתלטת על הפריים טיים, וההימור של קשת על "נוטוק" של רועי עידן מוכיח את עצמו; במהדורות החדשות המרכזיות נשמר הסטטוס קוו, אם כי כאן11 שוב יורדת מתחת ל-100 אלף צופים
תוכן איכותי בפריים טיים?
אולי זה היעדרות הריאליטי, ואולי הקהל פשוט מעדיף לצפות בתוכן איכותי, כשערוצי הטלוויזיה נותנים לו את האפשרות הזאת, אבל כך או כך, מי שעמדה במקום הראשון ברצועת הפריים טיים אמש היתה הסדרה של רועי עידן "נוטוק", שעוסקת בחברה הדרוזית ובגלגולי נשמות, שהיתה השידור הנצפה ביותר בכל ערב השידורים, ועמדה על 15.4% רייטינג ו-373 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 8.4% רייטינג ו-216 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 8.3% רייטינג ו-223 אלף צופים. בסיום הרשימה היה הריאליטי אוכל של כאן11, שהתחיל בסערה וכבש את הפריים טיים אבל הולך ודועך מבחינת רייטינג, ועמד על 5.6% רייטינג בלבד ו-137 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.2% ו-89 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-49 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.5% רייטינג ו-40 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 0.9% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.4% ו-74 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.1% רייטינג ו-54 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים.
