סמל"ת ודרורי ארועטי - הסוף: תקציבי פיאט ואלפא רומיאו עשוים לעבור לאדלר חומסקי
לאחר עשור של עבודה משותפת, מערכת היחסים בין קבוצת סמל"ת יבואנית פיאט, ואלפא רומיאו למשרד הפרסום דרורי ארועטי ברמן מגיעה לסיומה לאחר שהיתה בלתי יציבה, בלשון המעטה בשנה החולפת. במישור המסחרי-אישי, היחסים בין הצדדים עלו על שרטון בתקופה האחרונה וזאת דווקא בתקופה שבה משרד הפרסום הצליח לייצר עבודה קריאייטיבית מוצלחת ותכליתית עבור מותגי הקבוצה.
נכון לעכשיו, מה שוודאי הוא שמותגי הרכב פיאט ואלפא רומיאו יועתקו למשרד פרסום חדש במקום דרורי ארועטי ברמן. עבור המשרד מדובר בראש ובראשונה בפגיעה שתורגש במאזני החברה שהתמזג למשרד חדש רק בשנה החולפת, בחיבור שבין דרורי שלומי וארועטי ברמן. שנית, מדובר בפגיעה מוראלית לא קלה עבור המשרד ועובדיו לאחר תקופה ארוכה שבמהלכה נרשמו הצלחות רבות, הן ברמה הקריאייטיבית-שיווקית עם זכיות באפי והן בהצלחה המסחרית, במכירות המותג.
מעבר לכך, בשנה החולפת ומתחילת 2016 עלו לאוויר מספר קמפיינים מוצלחים עבור מותגי סמל"ת באמצעות דרורי-ארועטי. מותג נוסף שלגביו עדיין מרחף סימן שאלה הוא קרייזלר שעשוי להיות מטופל במשרד, אך הסיכויים לכך אינם גבוהים - לא רק מצידה של סמל"ת אלא גם מצד הנכונות של משרד הפרסום.
לדברי יורם דרורי, מבעלי משרד הפרסום: "אחרי כמעט 10 שנים של עבודה אינטנסיבית ופוריה עם קמפיינים מצטיינים ו-2 מדליות אפי זהב למותג אלפא ופיאט, על ההשקות המוצלחות ביותר בענף, אנחנו נפרדים בעצב מלקוח שהיה משמעותי ואהוב במשרד".
השינוי לרעה במערכת היחסים בין הצדדים החלה עם ההחלטה של קבוצת סמל"ת להעביר את רכש המדיה לשליטתה הבלעדית, ללא התערבות של משרד הפרסום. החלטה זו הותירה את המשרד עם ריטיינר שוטף בלבד על העבודה בגזרת הדיגיטל והאופליין. לא לקח זמן רב מדי עד שבמשרד הבינו שנקודת מפנה זו הובילה אותם מעבודה רווחית ששכרה בצידה לעבודה עם רווח זעום, אם בכלל, ולהפסדים בחודשים האחרונים על הטיפול בלקוח.
סיבה נוספת שהובילה ליחסים פחות בריאים ותקינים בין הצדדים נבעה משינויים פרסונליים באגף השיווק של סמל"ת. יחסי העבודה עם מנהלים קודמים שעזבו בתקופה האחרונה התנהלו, יחסית, על מי מנוחות, והפיצוץ הגיע בתקופה האחרונה על רקע שעות עבודה ארוכות, "מסביב לשעון" כהגדרתם ולעיתים "עד 11 בלילה" לפי הגדרת אחד מעובדי המשרד.
במשרד עצמו ראו כי ההשקעה הרבה של שעות עבודה מובילה אותם להפסד משמעותי וביקשו לפתוח את ההסכם מול סמל"ת כדי להביא לתגמול הולם עבור ההשקעה. מידע נוסף שהגיע לאייס מלמד על כך שהיחסים העכורים בין הצדדים כמעט והובילו את בעלי המשרד להיפרד מהתקציב, באופן יזום, לפני מספר חודשים, אך לבסוף החלטה זו ירדה מהפרק.
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
חשיבות התקציב עבור דרורי ארועטי ברמן אינה דבר של מה בכך. בשנת 2015 עמדה ההוצאה הכספית של החברה על כ-100 מיליון שקל במחירי מחירון, על פי יפעת בקרת פרסום. בפועל מדובר בכ-20 עד 25 מיליון שקלים. בתקופה זו משרד הפרסום עוד רשם רווחים על פעילות המותג, אך כאמור, לאחר המעבר לריטיינר קבוע, המספרים הראו אחרת ומחלקת הכספים של המשרד "הרימה דגל אדום".
דרורי ארועטי פנוי להובלה - גם אדלר?
האם יכול לצאת מעז מתוק? אחת הבעיות של שוק הרכב הישראלי מן ההיבט התקשורתי-פרסומי היא המיעוט האלטרנטיבות בשוק. בכל אחד מן המשרדין המובילים עד לשלהי העשירייה השנייה מטופלים מותגי רכב, מה שמונע מהמשווקים להחליף ספקי פרסום בתדירות גבוהה. דרורי ארועטי ברמן עובד כבר מספר שנים עם קבוצת סמל"ת וכעת כשהוא פנוי ומנגד גם מחזיק בנסיון רב ומוכח, קיימת האפשרות שמותג רכב כלשהו יחליט לסיים התקשרות במקום אחר כדי להעביר אליו תקציב.
כמו כן, מי שעשוי להרוויח מהפרידה של סמל"ת מדרורי ארועטי ברמן הוא אדלר חומסקי שנכון לעכשיו אינו מטפל באף מותג רכב לאחר שמותגי צ'מפיון שטופלו על ידו פוזרו בין NONONONONO YES של גדעון עמיחי ומנצ' של מלינרסקי, נעים וצ'כנובר. מותג רכב אחר המשווק על ידי סמל"ת - סובארו - מטופל כעת ב-LEAD מקבוצת אדלר חומסקי, מה שסולל את הדרך לשאר המותגים אל תוך הקבוצה. לאייס נודע כי המגעים בין הצדדים כבר החלו, אך נכון לעכשיו אין צפי להעברת התקציב באופן מיידי, אם בכלל, או לקיומו של מכרז באופק.
מקבוצת סמל"ת נמסר בתגובה: "קבוצת סמלת מודה לדרורי ארועטי ברמן על שותפות ועשייה ברוכה של שנים רבות.ותשקול שיתוף פעולה בעתיד".
- 4.רק ריטיינר 05/04/2016 12:24הגב לתגובה זוושיתמחרו נכון את הריטיינר - שלא יהיהו קמצנים
- 3.לאה 04/04/2016 17:22הגב לתגובה זוכתבה יפה . ממש אופרת סבון . בשורה התחתונה דרורי שלומי נזרקו מקבוצת סמל"ת. ושום קשקוש על יחסים עכורים לא יוכל לכסות על כך. המשרד הזה נגמר.
- 2.ע(ו)בד בענף 04/04/2016 14:25הגב לתגובה זוואל תתפלאו כשהיא מתפוצצת לכם בפנים. שאלו את עצמכם, מתי בפעם האחרונה אמרתם תודה לשף מיד אחרי שסיימתם ארוחת בופה? כשהכמות מובילה את השיח, המשחק הופך גרידי ולא ענייני כשהע(ו)בדים הקטנים אוכלים את כל העיסה הגועלית הזו.
- 1.נגמרה החגיגה 04/04/2016 14:21הגב לתגובה זומתי תבינו שמודל עסקי של רווח מעמלות מדיה פשט את הרגל מזמן?? די לעושק הלקוחות !!
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות
לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים.
תכניות
הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.
