
דור 4: כן, כולם מהירים - אבל מי חברת הסלולר שמספרת את זה הכי טוב?
בשורה התחתונה: התחרות על דור 4 העמידה ללא ספק את 3 המפעילות העיקריות בישראל על רגליהן האחוריות, בכל זאת אורנג' ופלאפון שומרות על ערכי המותג בעוד שסלקום לא ממש.
דור 4 או 4.5, מה זה משנה איך קוראים לזה, מבטיח לנו ליהנות ממהירות גלישה פנומנאלית. מאז ה"רגיעה" הקצרה מדי אין איש במדינה שלא יודע את זה. 3 המפעילות רוצות, כל אחת בדרכה, לקחת בעלות על התכונה המוצרית הבנאלית והלא חדשה הזו, ועד כמה צריך לאבד עשתונות כדי להגיד "מהירות" - נתון לשיקולן.
סלקום - חינני אבל לא קשור לזהות הקבועה של סלקום נתחיל בסלקום שעוזבת הכל כדי להגיד "מהירות" כאילו שמעולם לא אמרה משהו אחר, וכאילו היתה מותג מהירות מקדמת דנא. סדרה של סרטונים מראים תחרות בין רשת דור 4.5 (כי 4 לא מספיק טוב) לבין המציאות. הורדת או העלאת אפליקציות בנושא מסוים כנגד החיים האמיתיים. הורדת משחק מירוצים כנגד הקפת מסלול מירוצים בידי נהג הפורמולה המהיר בישראל.
הורדת אלבום מוזיקלי כנגד נגינת גיטרה בידי נגן הגיטרה המהיר בישראל,
חיתוך סלט של חותך הירקות המהיר בישראל כנגד העלאת מתכון ליוטיוב.
לצד התחרויות מול חותכי הסלט, נהגי המרוץ ונגני הגיטרה, יש "גג" נוסף: סלקום מריצה עבורך את הפרסומות בפאסט-פורווארד כדי לעזור לך להגיע מהר יותר למקומות שאתה רוצה, תחת הטיעון שישראלים לא אוהבים לחכות. חייבת לציין, שהמהלך הזה של גיוס מפרסמים כמו אסם, סונול, שופרסל בברייק זהב כדי לשרת את המהירות של סלקום מבטאת אסטרטגיית מדיה אמיצה ומקורית במיוחד! בסלולארי יש לנו תמונה של "מהיר ומהיר יותר": בחורה, ואחריה אותה בחורה בסיטואציה של מהירות.
- "הבוגדים" של רשת מובילה; חדשות 12 שומרת על יתרון במהדורות
- קשת הובילה את הרייטינג בערב יום השואה - 13.9%
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
היריעה קצרה מלתאר פרסומות עתירות ממון שכל מה שיש להן לספר לנו זה שהמוצר מהיר יותר ממה שהוא היה קודם או מדברים מהירים אחרים או ממה שנדמה לנו. הנה דוגמא לאחת הקלאסיות אבל באמת שיש יותר.
ובפרינט
פלאפון "משדרת" לנו מתוך "העולם החדש' הבדיוני, האוטופי והנאיבי שבו הכל מושלם - אותו יצרה לפני שנים כפלטפורמה למובילות ובידול. הבדייה או המדע הבדיוני ליתר דיוק - משרתים את מטרותיו של המותג באופן שהוא רלוונטי לצרכן. כמו כן, כאשר יש צורך בהעברת מסרים מוצריים כגון מהירות - הפלטפורמה מאפשרת את זה כמו במקרה הנוכחי שמצייר סיטואציה עתידנית מהחלל החיצון שכל כולה אומרת 'מהירות שלא מהעולם הזה'. ה-SCI FI משרת גם את המותג וגם את המסר הספציפי של מהירות דור 4. וכשכולנו נירגע מדור 4, עדיין ישאר לנו משהו מ"פלאפון". את זה אי אפשר לומר על סלקום, כי כשכולנו נירגע מה'מהירות' לא יישאר לנו הרבה מהקמפיין.
ולבסוף אורנג' - שונה לחלוטין מהשיח הבנאלי על מהירות גם אורנג' מסתפקים בלומר "דור 4". גם אורנג' מודה שמדובר במהירות גלישה, אולם היא אינה מבזבזת את הכדור שיש לה בקנה על סוגיות טכניות, אלא מנצלת את ההזדמנות של מלחמת המהירות דווקא כדי לבסס את מעמדה כמותג האהוב שאנחנו זוכרים מפעם. המותג הזה שיותר מכל הבין אותנו ואהב אותנו ובזכות זאת הפך בעבר להיות המאמי הסלולארי של המדינה.
כדי להזכיר לנו שאנחנו יותר חשובים לה מיכולותיה הטכנולוגיות, בוחרת אורנג' להראות לנו סרט שהוא שונה לחלוטין מהשיח הבנאלי על מהירות. בסרטון הנוכחי מתייחסת אורנג' לתוכן ולא לצורה. לפסיכולוגיה ולסוציולוגיה של הצרכן ולא כמה זמן לוקח לו לבצע מטלות.
הסרטון Hello Israel מצדיע לתת המגזרים שהפכנו כולנו להיות בזכות מה שהאינטרנט מאפשרת. ולגחמות הקטנות שפיתחנו יחד עם הפלטפורמות האינטרנטיות.למעשה ברזלים ואפליקציות יצרו סוגים חדשים של אנשים, ואורנג' שם כדי להבחין בזאת. בקריינות voice over שמדברת במשקל ובחרוזים של שיר ילדים, סוקר הסרטון את אלה שעושים סלפי, את מצלמי האוכל "רגע אל תאכל", את אלה שהם WTF (עושים אמבט לארנב), את אלה שהם OMG (קופץ באנג'י לאחור), אלה שהם twitters ואלה שהם cheaters (סימוס תחת השולחן), ועוד ועוד - כיסוי מרשים שמפגין היכרות מעוררת השתאות של המיקרו מיקרו סגמנטים שהאינטרנט חרטה בציבור.
הסקירונת הזו מעידה על מותג שמכיר את הצרכן שלו מקרוב מאד ובזכות זאת מציע לו לבחור בו בזכות ולא בחסד, לצד מהירות גלישה שתתמוך בשגעונותיו אלה. ההיכרות המודגמת בסרטון אורנג' שונה מהקלישאות של "משפחה", "זוגיות", "אהבה", "קשר", והיא יורדת לרזולוציות שגורמת לנו להרגיש שמישהו, שם באורנג', רואה אותנו ויגבה אותנו. נכון שהמסר המשני בסגיר מדבר על מהירות גלישה ונכון שמודעות מהירות דור 4 צצות בפרינט ובסלולר, אבל הן מקבלות רוח גבית מנושא הסרט.
ובכל זאת קשה שלא לציין כי באירוע ההשקה הפורמאלי של אורנג' לדור 4 (שדיברו בו רק על מהירות גלישה) גייסו את נגן הגיטרה המהיר בישראל - אותו נגן גיטרה המופיע בפרסומת של סלקום אבל זה לא משנה. כי כבר הבנו בשלב זה שמהירות זו תכונה ג'נרית של דור 4 ותנאי סף הכרחי לשמור על הצדקת הקיום של המפעילות...
הכותבת היא מנכ"לית משותפת ב'זיגוטה' - חברה לבניה והטמעה של מיתוג
- 22.מוציאים כסף על פרסומות במקום על שירות נורמלי (ל"ת)גבי 17/08/2014 15:36הגב לתגובה זו
- 21.פרספקטיבה 16/08/2014 14:44הגב לתגובה זוזה כבר נראה פטטי זה כבר כל כך לא רלבנטי. אנחנו כצרכנים יודעים שאנחנו חיים בעולם מהיר. מהמפעילות הצפייה לייצר משהו מעניין. ואולי נמאחב הטלוויזיוני הוא לא המרחה הנכון. מיותר בזבזני. חבורת מרקום ששכחה למי היא פונה ומגיעה לקטרזיס עצמי מנותק.
- 20.מה השם של הבחורה בפרסומות של סלקום? (ל"ת)אני 14/08/2014 17:22הגב לתגובה זו
- 19.לובטון-הגיע הזמן להחליף (ל"ת)ממש אחד לאחד 12/08/2014 11:41הגב לתגובה זו
- 18.קריאטיב 12/08/2014 09:50הגב לתגובה זוככה להעתיק? תיכף תגידו שזה היה "רפרנס" ו-"סוג של שפה". פחחחח....
- 17.העם עם הגולן 11/08/2014 19:53הגב לתגובה זוhttps://www.youtube.com/watch?v=nGxcWlrJkD4
- 16.יעקב 11/08/2014 19:50הגב לתגובה זומקדונלדס סרט מרגש!
- 15.ריבן 11/08/2014 18:25הגב לתגובה זובלי בושה אחד לאחד https://www.youtube.com/watch?v=t_eAT9imjQI
- קריאטיב באומן במלא תפארתו (ל"ת)דייויד 11/08/2014 21:24הגב לתגובה זו
- אופס (ל"ת)11/08/2014 21:23הגב לתגובה זו
- 14.יוסי 11/08/2014 18:07הגב לתגובה זוהרעיון לבוא מהצרכן טוב- הביצוע מביך
- 13.אדלר חזקים בכבל תת ימי, חשבתי יצא תוכי בסוף (ל"ת)לוגי 11/08/2014 16:45הגב לתגובה זו
- 12.בנו של הבוקר 11/08/2014 16:24הגב לתגובה זואין 4.5 ובמדינה מתוקנת היו תובעים להם את העכוז על כזבים כאלה
- 11.גורן 11/08/2014 16:18הגב לתגובה זוהשאר עושים את מה שהאחרים עושים ובגלל זה נשארים מאחור. למי לעזאזל עוד באמת באמת אכפת ממהירות???
- 10.חיליק 11/08/2014 16:15הגב לתגובה זווכולם מאחורי אורנג' בהבנת השוק והלקוחות
- 9.אהרון 11/08/2014 16:10הגב לתגובה זודיבורים על מהירויות זה טוב ויפה אם אתה בעשור הקודם, הבנת צרכנים זה מה שצריך לקרות ואת זה אורנג' מבינה
- 8.מהצד 11/08/2014 16:09הגב לתגובה זופלאפון משעמם סלקום לא קשור ואורנג' דביקי שלא אומר כלום. עולב!!!
- 7.אחד שבאמת יודע 11/08/2014 16:06הגב לתגובה זוהקמפיין של סלקום בטלוויזיה הוא ההרצה בלבד והוא לא גג. שאר הסרטונים הם באינטרנט בלבד...
- 6.שחר 11/08/2014 15:41הגב לתגובה זוכל חברות הסלולר לא בזבזו כמויות מטורפות של כסף על כלום? האם מהירות גבוהה יותר, באמת מצדיקה הוצאה של מיליוני שקלים על מנת להגיד ללקוח שיש עכשיו יותר מהר? ואם כל השלוש פרסמו את החדשות המסעירות - האם יש בידול? האם הלקוח בכלל מבין את המשמעות ואת ההבדל? האם זה בכלל משנה לו? ברור שלא. מהצד זה נראה כמו קרבות השיווק של תחילת שנות האלפיים, אבל מאז הנושא כבר הפך ללא רלוונטי. המרוויחים הגדולים מכל המהלכים הללו הם משרדי הפרסום שגוזרים עמלות יפות מחברות ההפקה ומהמדיה. חוץ מזה - אין עניין לציבור. עטרה, מעבר לניתוח הטכני של הפרסומות, אפשר לצפות שתגעי גם בנושא הזה של רלוונטיות הפרסום. העולם השתנה, הטכנולוגיה, האינטרנט, אפליקציות נכנסו, כל המדיה השתנתה ועדיין משתנה. ומצד שני, הפרסומות הללו וגם הטור שלך מתנהגים כמו לפני 10-15 שנה. (חומר למחשבה)
- 5.יוסי 11/08/2014 14:33הגב לתגובה זואורנג' מעתיקנים - איכס - מגעילים מספיק עם זה!!! https://www.youtube.com/watch?v=t_eAT9imjQI
- 4.מראה לענף הכושל 11/08/2014 13:43הגב לתגובה זושלושה משרדים מפוארים וגדולים מייצרים עבודה קראיטיבית חד ממדית וטקטית הנשענת אצל כולם על זירו אסטרטגיה.הפליאו גיתם עם מהלך מדיה מגוחך ולא ברור.
- 3.נינג'ה 11/08/2014 13:40הגב לתגובה זוקראתי וקראתי ונותרתי בלי שום פואנטה. רק גבב של מילים בלי מסקנה אמיתית. הפרסומת של פלאפון סתמית, צעקנית ומזכירה פרסומות מלפני 15 שנה. הפרסומות של סלקום עשויות טוב וכיפיות לצפייה. הפרסומת של אורנג' טובה, באה מהצרכן אבל לאורנג' אין כבר שפה אמיתית או יכולת לחדש.
- 2.גיל 11/08/2014 13:02הגב לתגובה זוhttp://youtu.be/1ffF-4M27hs
- נחנקתי מצחוק, או מהאבק שיצא מהמסך. או משניהם! (ל"ת)טובבבב 11/08/2014 21:28הגב לתגובה זו
- 1.צ'עמם 11/08/2014 12:50הגב לתגובה זומרגיש כאילו לעסו את הקמפיינים של דור 3 הקיאו לצלחת והגישו פושר, בעעעעעע