משרד הפרסום 'אשכנזי זלצמן' זכה בתקציב הפרסום של אוניברסיטת בר אילן
במשרד הפרסום 'אשכנזי זלצמן' בבעלותם של טל אשכנזי וערן זלצמן יכולים לסמן את השבוע האחרון כאחד המוצלחים שלהם. לאחר שזכו במכרז
המשרד זכה בתקציב האוניברסיטה לאחר שגבר בשלב השני של ההליך המכרזי, שלב הקריאייטיב, על 'מקאן אריקסון' ועל 'דחף'. גודל התקציב צפוי לעמוד על כ-3.5 מליון שקלים במחירים ריאלים.
הזכייה של 'אשכנזי זלצמן' שהתמודד בשלב הסופי מול מקאן (בנוסף לדחף) מפתיעה לטובה עבור המשרד, שכן קטגוריית הלימודים נחשבת לכזו המאופיינת בפעילות שרובה בדיגיטל - תחום שבו למקאן יש עליונות ברורה יחסית לשוק הפרסום הישראלי.
לאייס נודע עוד כי בשונה מהנוהג הרווח של בר-אילן להתמקד בפרסומיה בתוכניות התארים השניים שלה, בשנים הקרובות היא תתמקד בעבודה תדמיתית במטרה לייצר לעצמה מובילות בתחום האקדמי.
- פאלו אלטו ובר-אילן ישתפו פעולה להכשרת אנשי סייבר
- תרומה אנונימית של 1 מיליארד שקל לבר-אילן: תשמש לגיוס חוקרים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.