20:30 לקראת תנודה חדה במדדים השבוע? שימו לב למצב הקיצון שמאיים להתפרץ >>

17:09 מחאת הנכים: כביש החוף נפתח לתנועה לאחר שנחסם למשך כשעה

17:03 שר החוץ הסעודי בנאומו באו"ם: "לא רואים סיבה להמשך הסכסוך הישראלי-ערבי

16:56 פרשת ישראל ביתנו: כתב אישום נגד איש העסקים משה קליסקי

13:55 מניית כלכלית ירושלים מרכזת מחזור חריג של 32.5 מיליון שקל >>

13:33 מדד SME60 ממשיך לתקן מעלה - מזנק עוד 1.4%

13:08 שטייניץ מגיב על החקירות בסביבתו >>

10:31 אקסלנס ברוקראז': "התקלה בתמר - אירוע חיובי לבזן" >>

10:16 תאת טכנולוגיות: חוזה בשווי של 40 מיליון דולר עם חברת תעופה גדולה >>

10:09 אירונאוטיקס רוכשת את Chassis Plans תמורת 6 מיליון דולר >>

10:05 טראמפ: איראן משתפת פעולה עם צפון קוריאה, הסכם הגרעין לא מוצלח

08:10 מזור חוזרת עם פער חיובי של 4.1%

08:10 טאואר חוזרת עם פער שלילי של 2.3%

08:10 טבע חוזרת עם פער שלילי של 1.2%

22:30 סגירה יציבה בוול סטריט: אפל איבדה עוד 1%, טסלה צללה >>

22:42 ג'ון מקיין הודיע כי החליט להצביע נגד ההצעה הנוכחית לביטול "אובמהקר" >>

20:26 העליות בזהב נחלשות לאחר סיום המסחר באירופה

18:26 טסלה השלימה ירידה בזק של 9% מהשיא, הזדמנות או סכין נופלת? >>

16:48 מדד הפחד (הויקס) קופץ 3.5% עם פתיחת המסחר בוול סטריט

16:00 תיק המניות של הקרן הגדולה בעולם - הנה ההחזקות המרכזיות >>

11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

הקבלן הגדול שהולך נגד הזרם - וקונה מניות ללא הפסקה

 |  50
בשוק הדיור
Share
שוק הדיור נמצאת בתקופה של קיפאון מתמשך. למעשה, מבט על היקף נטילת המשכנתאות החודשי מגלה כי ההאטה שהפכה לקיפאון החלה כבר בספטמבר אשתקד, כלומר נמשכת כבר 11 חודשים. ומאנם מחירי הדירות עדיין לא יורדים, אבל מי שהחלו להרגיש את הלחץ אלו הן מניות חברות הנדל"ן למגורים הגדולות. אחת מהן זו מניית דמרי (+0.09%) דמרי 5,831 +0.09% 16:24 24/09/2017תל אביב הוסף לתיק האישי דמרי בסיס:5,826 פתיחה:5,826 גבוה:5,840 נמוך:5,791 תמורה:29,156 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות שבחודש מארס האחרון נגעה בשיא כל הזמנים (שווי של 1.25 מיליארד שקל) מאבדת גובה במהירות וכבר השלימה נפילה של 17%. מי שעומד מנגד ורוכש מניות הוא בעל השליטה יגאל דמרי שכמעט על בסיס יומי משגר פקודות רכישה. 


אתמול רכש דמרי מניות ב-200 אלף שקלים לפי שער של 57.22 שקלים. ביום ראשון רכש דמרי מניות ב-58 אלף שקלים לפי שער דומה. בסה"כ רכש דמרי בחודשיים האחרונים ממניות החברה בסכום של כ-1.5 מיליון שקלים וכעת מחזיק ב-66.4% ממניות החברה. אמנם מדובר ברכישות בסכומים נמוכים מאוד עבור דמרי שמחזיק כעת במניות בשווי של סביב 660 מיליון שקלים, אבל נראה כי מדובר מבחינתו באיתות לגבי כיצד הוא רואה את מצב הדברים בשוק הדיור. נציין כי טרם החודשיים האחרונים, דמרי לא רכש מניות מזה לפחות שנה וחצי. 

ברבעון הראשון של השנה מכרה חברת דמרי 96 דירות בתמורה לסך כולל שך 158.5 מיליון שקלים (ממוצע של 1.65מיליון שקל לדירה), וזאת לעומת הרבעון המקביל אשתקד בו מכרה החברה 166 דירות תמורת 238 מיליון שקלים (ממוצע של 1.43 מיליון שקלים לדירה). ברבעון השני קצב המכירות אף הואט לכ-26 דירות בחודש (נכון לחודשים אפריל-מאי). בדו"חות שהציגה החברה לרבעון הראשון נכתב כך: "משלהי 2016 החלה להסתמן מגמת ירידה בהיקפי המכירות אשר להערכת החברה נגרמה בעיקר מתכנית מחיר למשתכן וחוסר ודאות לגבי מחירי הדירות, כמו גם לנוכח עלייה בשיעור ריבית המשכנתאות. מגמה זו התחזקה ברבעון הראשון של 2017."נציין כי דמרי שהינה מחברות הבניה למגורים הגדולות בישראל בונה נכון לסוף הרבעון הראשון מעל 2,500 דירות ב-25 פרויקטים ברחבי הארץ (בעיקר באשקלון, באר שבע, נתניה חריש ונתיבות), מתוכן נמכרו 938 דירות. כלומר החברה פועלת באזורים בהם קיימת או צפויה תחרות חריפה מצד פרויקטים של מחיר למשתכן.   מניית דמרי מאז 2016:

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

50 תגובות ב-36 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
36 נראה 09/08/2017 16:37 זה כסף של זוגות צעירים
בכספי הספסרות שנגזלו מפיותהם של ילדי זוגות צעירים מהפריפריה
35 זה ממומן 09/08/2017 15:16 זה ממומן על ידי הקבלן הגדול
זה ממומן על ידי הקבלן שגוזל את העם בגדול ומשמן את הפקידים במינהל ובעיריה בגדול
34 דוד 07/08/2017 14:52 מזה בשבילו מליון וחצי לקנית מניות שלו
סתם כתיבה ממומנת של מר??? שרוצה לעשות בהלה לקניית דירות
33 דוד 07/08/2017 14:47 סתם כתיבה ממומנת
לא להתפתות ירד המחירים לא להיות הפריירים של הקבלנים לחכות לירידת מחירים
32 מומחה לקנוניות 06/08/2017 18:40 על פניו כדאי לקנות
אם אין חובות גדולים. בכל מקרה המחזורים נמוכים אז מתאים רק לשחקנים קטנים. הנה עכשיו בוטל חוק דירה 3 אין מה לעשות הוא צודק. החברה שלו במצב טוב אחרת לא היה קונה. זה לא כמו לבייב שקנה, שהחברה שלו הייתה זבל והוא ניהל גרוע, בשביל לשכנע את עצמו. כאן מדובר בבן אדם ששנים בתחום ויודע לעבוד. בדוחות הכספיים שלו הוא בטח מבין. גם אין יותר מידי מה להבין אחרי שיש המון ניסיון ורואה חשבון שמסביר היטב את המצב. תודו בזה אתם כועסים שמחיר הדירות לא יורד ולכן מעדיפים לחשוב שהוא טועה.
31 שי מניתבות 06/08/2017 11:54 למה אין מחיר למשתכן בנתיבות ???
כול הקבלנים חברים של ???רמז הון שלטון
תשובה כנה 06/08/2017 17:52 אין טעם. עד שייבנו הדירות תוכל לקנות 3 במחיר של 1 כרגע
במרכז הבועה מתפוצצת, בפריפריה זו פצצת אטום.
30 אורי... . 06/08/2017 00:57 1500 כפול 1,300,000 שווה כ 2 מיליארד ש"ח
ממוצע של מיליון 300 זה 20% פחות מהמחיר הנוכחי, האם יש למישהו ספק ביכולת המכירה בהנחה שכזו. זה שימתין ימצא כמה מהר נחטפו לו הדירות מול העניים.
29 קלקלן 04/08/2017 10:32 דביל
המניה שלו בשיא של השנים האחרונות - למרות שהרווחים רק יורדים. אני לא הייתי קונה את המניה שלו והוא דוקא כן - זו כמות קטנה מדי כדי לעשות אימפקט אמיתי והוא מנסה להנשים את החברה שלו. "החברה עם הכי הרבה דירות" היא גם זו שהולכת לקרוס אפילו אם מחירי הדיור רק ירדו כ 5-10% . תרשמו - דימרי פושט רגל בעוד 3-5 שנים. מילה שלי. אגב מהתנהלות שלו בפרויקטים של התחדשות עירונית אני חושד שמשהו מסריח. כאילו מישהו בעיריות הולך איתו לטובתו. מעניין למה? מישהו קיבל משהו? אינני יודע. רק חושב בקול רם.
28 סוחר 04/08/2017 09:11 הוא אולי יודע לסדר בלוקים, אבל
גאון פיננסי הוא לא. מסחר דליל מאפשר לו להחזיק את הראש מעל המים בסכומי קניה מגוחכים.אך כל סכום שישלם על המניה של עצמו הוא יותר מידי, כשהשווי בפועל הוא 0.
27 שי 04/08/2017 01:33 מניה בסדר אבל מי הסתום שמחזיק באגח
אם הוא צודק ירוויחו מלא כסף במניה ובאגח 3 אחוז אם הוא טועה גם המניה וגם האגח ימחקו
26 נורי 03/08/2017 21:05 ניתוח מתמטי
יש לו 2500 דירות בבנייה, מתוכן 986 כבר נמכרו. זה אומר שיש יותר מ-1500 דירות שטרם נמכרו, וקצב המכירות כעת הוא בערך 26 דירות לחודש. שיהיה בהצלחה.
מבין 04/08/2017 07:12 זה אומר שכל מה שנשאר זה הרווח
הוא יכול להתפנק. ולעלות את המחירים אם ירצה. אז ימכור 10 דירות בחודש. בממוצע של 1.7. שווה 17000000 שקל רווח. 60 חודשיים של מכירות
שני שמבין 04/08/2017 13:22 זהו? אין חובות להחזיר?
אין הלוואות לבנקים? אין אגח?
25 די לעושק 03/08/2017 17:47 הקבלנים עושקים את עם ישראל במחירי דירות בועתיים בעולם (ל"ת)
24 א 03/08/2017 17:09 ניתוח חוב
לדמרי חוב לאגח של 500 מליון (לא כולל בנקים) במחמ כולל הנמוך מ 5 שנים , רווח תפעולי רבעוני של 23-25 מליון , כלומר 90-100 מליון לשנה משמעות הדבר , שאם הקפאון ימשיך ויחמיר , הרווח התפעולי עלול להפגע , ולכן החברה לדעתי האישית לא תוכל לכסות את החוב כולו , הניתוח על סמך נתוני שנה אחרונה , כמבון שאם יצליח להגדיל מכירות אז יהיה סיכוי לשלם את החוב, אבל אם הקיפאון ימשיך בשנה הקרובה או מחירי הדיור ירדו , עלולה להיות כאן בעיה
ד 04/08/2017 19:34 ואם לא ימכור קצת אז המלאי יימחק? יתנדף?
כל עוד הדירות תהיינה שוות משהו יהיה מי שייתן מימון כנגדן דירה זה נכס גם אצל קבלן. גם אם מחירה יורד קצת.
23 ספן 03/08/2017 17:01 קנית מניות
על פי דוח לשנת 2016 רווח נקי ממכירת דירות 31.7%. זאת אומרת רווח נקי לדירה 523050 שח. זאת אומרת רווח של שלושה קונים דירה מחברת דמרי מימנו את קנית המניות. רווח חזירי. צעירים יקרים שימרו על כספכם .אין נאמן כמו כסף מזומן.
22 א 03/08/2017 16:54 הוא כבר פשט פעם את הרגל , כנראה לא לומד לקח (ל"ת)
21 משי 03/08/2017 16:25 בעיקר דיבורים ויחצון
כל הקניות ביחד פחות מחצי אחוז משווי החברה. זה לא קניות בטירוף
20 מנחם 03/08/2017 16:23 בעיקר ענין של שיווק
מדובר בכל הקניות שלו ביחד בפחות מחצי אחוז משווי החברה. זה לא באמת קניות בטירוף
19 מבין עניין 03/08/2017 15:00 סתם כתבה-נו באמת מה זה בשבילו 1.5 ש"ח (ל"ת)
אורי 03/08/2017 21:57 צודק !!!
מליון וחצי שח זה כסף קטן. עלות של דירה אחת !!!! שישקיע 100,000,000 ואז אולי נחשוב שזו הבעת אמון. 1.5 שח זה בדיחה
18 הוא בונה בפריפריה 03/08/2017 14:46 מחיר דירה בפריפריה יהיה שווה לעלות הבניה. היום הוא פי 3
בסוף המחיר יתייצב חזרה על עלות הבניה, כי הקרקע תיסחר קרוב לאפס
17 רון 03/08/2017 14:31 בכסף יחסית קטן הוא מנסה לייצר ביקוש ולמנוע נפילת המנייה
קנה במיליון וחצי כדי לנסות לשמר את ה 700מיליון על הנייר שיש לו
בני 05/08/2017 00:43 צודק
צודק מאה אחוז
בני 05/08/2017 00:43 צודק
צודק מאה אחוז
16 איציק מנדל 03/08/2017 14:19 לברוח 1!! שומר בכח על ערך המניות המשמשות כבטחונות (ל"ת)
15 נדלניסט ריאליסט 03/08/2017 13:54 ניסיון להנשים את גופת הנדלן
קיפאון שנמשך שנה כבר מבסס מגמה אחרי עליות ארוכות וחדות בשנים האחרונות. נראה שמהקיפאון הזה אפשר לעבור רק לירידות, המחירים לא הגיוניים והראיה היא שהרבה משקיעים עוזבים את השוק. הגיע הזמן לשורט.
ד 04/08/2017 19:38 המשקיעים עוזבים בגלל כחלון. עברו לחו"ל
תסתכל על פריחת קרנות ההשקעה בנדל"נ בחו"ל ותבין. קיפאון במכירות יש אבל ירידת מחירים לא תהיה כי אין גידול בהיצע. רק ביקוש כבוש . האוכלוסיה צומחת ואיתה הביקושים. כחלון יצר פצצת זמן. עד שלא יתחילו לבנות ברצינות ולא בטפטופי לוטו לא תיפתר בעית הדיור. בטח לא בטוקבקים
נגמר הכסף. 09/08/2017 21:34 ביקוש ״כבוש״ ומוחמץ לא יעלה את משכורות הקונים. (ל"ת)
14 דן 03/08/2017 13:50 רוצה לשדר "עסקים כרגיל" - אבל התודעה השתנתה מהיסוד
הוא הולך להפסיד והרבה על נסיון לשוות לשוק הדיור קיפאון זמני . 3 שנים מהיום , מחירי הדיור נחתכים במעל 50% .
13 נו באמת 03/08/2017 13:42 קונה בכמה גרושים... (ל"ת)
12 אדי 03/08/2017 13:32 שיקנה את המניות אני בכל זאת לא קונה דירה במחיר בועה!!!
אני גם לא קונה מניות נדל"ן.
יש ר א לי 03/08/2017 23:25 תגובתך הקבועה נמאסה, אל תקנה ותעזוב אותנו.
אתה גר ברחוב או אצל ההורים?
11 ירון 03/08/2017 13:16 כשהשתן עולה לראש - וכאשר הראש מלא בטיח וטיט
השחצן הזה יגמור רע. רע מאד.
10 שרה 03/08/2017 12:58 הוזלת בניה
אלפי סינים יוזילו את הבניה בעלות ובזמן סיום וזה מהות הרווח ולכן דמרי חכם
9 אדר 03/08/2017 12:54 מצחיק שבשפל הוא לא קנה ובשיא כן קונה
זה רק מראה שהוא שחקן בורסה קקאמאלה שקונים בשיא ומוכרים בשפל גם לבייב היה קונה מניות בשיא וגם דנקנר ופישמן
רוני 09/08/2017 20:56 לא בטוח שמצחיק זה הכינוי הנכון
צריך לבדוק את הקובננטס שיש לו עם המוסדות הממנים את ההלוואות שלקח. אם בקובננטס יש יחס חיובי בין שווי מניות החברה (המשועבדות למוסד המממן כבטוחה למימון) לבין מסגרת האשראי ותנאיו - אז בגרושים הוא קונה אשראי ושקט נפשי. הוא ימשיך להחזיק את המניה מעל 55 כיוון שאם היא תרד - המממן ידרוש ממנו להקטין את האובליגו הכולל - וזה יהיה יקר הרבה הרבה יותר מהמחיר של אחזקת מניה סחירה-בקושי מעל לרמה הקריטית
8 שבתאי 03/08/2017 12:40 גם לבייב קנה שאפריקה צנחה (ל"ת)
7 ם 03/08/2017 12:36 כבר כתבתם על זה לפני כמה ימים...תחדשו.
אין לכם משהו חדש לכתוב ? או שיש אינטרס?
6 ניק 03/08/2017 12:22 קונה כדי לשמור על מחיר המניה...
לא כי הוא מאמין שהערך יעלה. אם השוק חושב שמחירי הדירות ירדו, לא יעזור כלום, הוא ימשיך לקנות עד שיגמר לו הכסף והמניה תרד עד לערך האמיתי שלה.
5 חיים ברו 03/08/2017 12:00 במקרה של דימרי זה יותר מזל משכל אבל מה לעשות שהמזל נגמר
וחוקי המשחק השתנו .ובאין שכל רוב הסיכויים שהמינוף הגבוה בו נמצא דימרי ימוטט את החברה
אבי 03/08/2017 12:37 נבואה
מאז שחרבה ירושלים הנבואה ניתנה ל... ימים יגידו עם הוא טועה או לא בכול אופן בהצלח לכולם
4 עמוס 03/08/2017 11:32 מחיר המניה משקף את הצפוי.
מחירי הדירות בישראל יורדים וממשיכים לרדת. המניה בבורסה משקפת את צפי המשקיעים לחברה ולשוק הדיור. לפחות בעל החברה הוא זה שיספוג את רוב הנזק הן מירידת המניה והן מירידת ערך הסחורה שהוא מוכר. דמרי לא מבין כלום בבורסה ולכן קונה כמו כל כסף טיפש. עדיף היה לו שימשיך לערבל את המלט.
יש ר א לי 03/08/2017 23:24 מחירי הדירות יורדים? לא נכון! ודמרי יכול ללמד אותך הרבה
אז מה אם הוא ערבב מלט בעבר? היית מת להגיע למה שהוא הגיע. אפילו ל 10% ממנו כנראה לא תגיע, המשפט הראשון בתגובתך לגבי מחירי הדירות מנותק מהמציאות.
3 קבלן משני 03/08/2017 11:05 רק הזמן יגיד אם הוא חכם או טיפש
אני מעריך שהוא טועה וחבל, חטא היוהרה הוא עדין חטא
סוחר 04/08/2017 09:16 מדוע חברה שצמחה והרוויחה כה הרבה
צריכה עדיין להתבסס על יחס חוב להון כה מסוכן. עכשיו כשהשוק בקריסה וגיוס ותחזוק חוב הולך ונהיה קשה יותר זה יביא ככהנ לסופה.
2 משה 03/08/2017 10:59 לא מאמין בחברה שלו. (ל"ת)