ישראל כץ מגיב לנתניהו בנושא 'אובר' ונוקב בפיצוי האדיר שיקבלו נהגי המוניות

ישראל כץ, צילום: דוברות הכנסת
יום לאחר הוויכוח בין ישראל כץ לבנימין נתניהו בנושא אישור השימוש באפליקציית 'אובר', שר התחבורה נאם היום (ב') בוועדת הכלכלה והתייחס לנושא: "מי שרוצה להכניס את 'אובר' שיכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות".
שר התחבורה ישראל כץ הגיע הבוקר לדיון ברפורמה בענף הרכב. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, הזכיר לשר שהוועדה הייתה אמורה לעסוק בנושא אובר ובסוף תצטרך לדון גם בכך.
השר כץ התייחס לכך ולעימות שהתפתח אתמול בישיבת הממשלה בנושא ואמר: "אני לא יודע מאיפה המיתולוגיה על כוחם של נהגי המוניות, זה לא ציבור חזק. זה לא יבואני הרכב. זה ציבור עובד שמתמודד עם מציאות והתפקיד שלי זה לאפשר להם התמודדות בתנאים שווים. מי שמשלם עבור רישיון מונית לא יכול שמישהו יבוא עם הרכב הפרטי ויתמודד מולו. אם המדינה רוצה להכניס את זה שתחליט ותכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות. אני לא מושפע מלחצים".

אתמול בעימות בין ראש הממשלה לשר התחבורה, עקץ האחרון את נתניהו באומרו "אני לא דואג לבעלי הון מחו"ל " - כשרבים קישרו משפט זה ליחסי נתניהו-שלדון אדלסון.

אפליקציית 'אובר' אמנם פועלת בישראל מזה תקופה - אך במתכונת של הזמנת מוניות רגילה (בפועל, כמו 'גט-טקסי'). הרעיון החדשני באפליקצייה, שפועלת בערים רבות בעולם, הוא 'שידוך' נהגים פרטיים עם נוסעים המגיעים לאותו יעד - באופן שיחסוך כסף לנוסע, ויוריד את העלויות למסיע. הציבור ככלל אמנם ירוויח מנסיעות זולות יותר, אך הראשונים להפגע מהפעלת שירות זה יהיו כמובן נהיג המוניות בישראל - ועל כך פרץ הוויכוח עם נתניהו.

עם זאת, חשוב לציין כי בישראל - בשל המצב הבטחוני, אפשור השימוש בשירות זה אינו מובן מאליו, בשל חשש לחטיפות על רקע בטחוני.
תגובות לכתבה(13):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    אני אישית לא הייתי מזמין מסיעה דרך אובר
    א 25/01/2016 15:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כי אני לא סומך על הנהגים הישראליים. אבל האופציה צריכה להיות קיימת ואין פה שום קשר לפגיעה בנהגי המוניות. יש אולי פגיעה בתחנות המוניות... אם כל נהג אובר יקבל רשיון מונית (הסעה בתשלום) ותוגדר מידת האחריות שלו במקרה של תאונה, נזק גופני וכד', נראה.
    סגור
  • 12.
    ביבי פוזל ל "יום שאחרי"
    ציונה 25/01/2016 15:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    או בעיברית מדוברת בכל טקסי מה יוצא לי מזה...תבדקו מי מאחרי האפליקציה...
    סגור
  • 11.
    חייבים להוריד מחיר המוניות
    ציונה 25/01/2016 15:04
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לא ייתכן שכאשר מחיר הבנזין לנסיעה של 200 ק"מ ירד ב40-50 שח לא נקבל את ההחזר הזה. לקחתי דוגמא נסיעה מחיפה או בש לנתבג אם כץ ייטפל בכך - ולא יחשוש מנהגי המוניות ( מצביעי ליכוד ) דיינו
    סגור
  • 10.
    שיבדקו בבנקים בשוויץ כמה כסף יש לשרים חכ׳ים וראש ממשלה (ל"ת)
    תוםתום 25/01/2016 14:57
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 9.
    עוד שר קומבינטור נתן אישור לחברי מרכז לאוטובוסים מסין (ל"ת)
    תום 25/01/2016 14:55
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 8.
    השר כץ איש עם הגיון רב שקול ואחראי לא כמו ביביטורס
    דני 25/01/2016 14:08
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כל הכבוד לשר כץ על הראיה הרחבה
    סגור
  • 7.
    לאפשר לבעלי המוניות לקחת מספר לקוחות
    t 25/01/2016 12:30
    הגב לתגובה זו
    1 3
    היום ספיישל צריך להיות של הזמנה אחת. צריך לאפשר נסיעות של כמה לקוחות כאשר הנהג במסלול אחד אוסף את הלקוחות בזה אחר זה ומוריד כל אחד ביעדו. כך יוכלו להתחרות בפרטיים. יש יותר מדיי רגולציה בתחום הזה, כמו בתחומים רבים במדינה.
    סגור
  • 6.
    אתם נהגי המוניות בוחרים ביבי והליכוד כל השנים
    שלום 25/01/2016 12:11
    הגב לתגובה זו
    2 3
    הרי ידוע שביבי דופק את כל מי שבוחר בו ותמיד אלו שבוחרים בו מאיימים שבבחירות לא יבחרו בו אבל מה ?? מגיע יום הבחירות ואתם נדבקים אליו ובוחרים בו .... הרי אתם לא מסוגלים לבחור משהו ומישהו אחר שדואג לכם יותר אתם פשוט פאנטים... אין מה לעשות.. אז תלמדו ותדעו לכם שביבי דופק את כל החלשים במדינה שבוחרים בו ובליכוד. תחשבו ואל תאיימו סתם ...
    סגור
  • 5.
    כץ , מה עם יעילות השוקjQuery203010114735458046198_1453713938741
    בן 25/01/2016 11:35
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אולי לא צריך הרבה נהגים, כך נהגים יוכלו לעסוק בנושאים אחרים\ נהיגה שלא במונית, הצרכנים יהנו מתעריף נמוך יותר ויתכן שזה אפילו יקל קצת על העומס בכבישים... בתקופת הרכבת הקלה במרכז הדבר חיוני ביותר..
    סגור
  • 4.
    כץ אתה צודק
    גברי 25/01/2016 11:12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סבתא שלי תקח מכונית ותתחיל להסיע נוסעים בשכר
    סגור
  • 3.
    הון שלטון
    מאיר 25/01/2016 11:11
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אני מוריד בפנייך את הכובע שר התחבורה על עמידתך לצד נהגי המוניות מול המניפולטור ביבי. אני יודע בדיוק כמוך את העובדה שהמדינה תצטרך להכין 9 מיליארד ₪ כפיצוי לנהגי המוניות וזאת עובדה משפטית שאין עליה עוררין, הנהנתן מקיסריה לא מוטרד מהאפשרות לפגוע בביטחון הקיומי של כ-50000 נהגי מוניות בעלי משפחות, האם מר ביטחון שאל את עצמו על הסכנות שאורבות לציבור הנוסעים מצד נהגים שאינם תחת פיקוח משרד התחבורה, האם לא תש כוחו של מר גלידת פיסטוק בנסיונו להחליש מגזרים שלמים המדינה ולדרדר אותם לפת רעב, האם לקח בחשבון את המשמעות של "החלשת" 500000 בתי אב, חשבתי שישנם אנשים חכמים בשילטון, התבדיתי, אתה אחד הבודדים כבוד השר. ציבור נהגי המוניות אינו קרטל או מונופול היכול להשיב מלחמה כלכלית כמו הנ"ל, ציבור נהגי המוניות טרוד בפרנסתו והענקת ביטחון לבני משפחתם, לדאוג להענקת השכלה ראוייה לילדיו, ביבי המהלך שאתה יוצא אליו יגרום לך לתבוסה שלא חלמת עליה ביום הבוחר, ואילו אתה כבוד השר, אם תזעק את זעקת נהגי המוניות גם לא תשכח ביום הבוחר,
    סגור
  • 2.
    הפעם כץ צודק
    דוד 25/01/2016 10:44
    הגב לתגובה זו
    7 1
    חייב להיות שויון - מש שמשלמים נהגי המוניות - היטלים ומידים - גם נהגי אובר חייבים לשלם.
    סגור
  • 1.
    עוד קומבינה של ביבי
    אורן 25/01/2016 10:36
    הגב לתגובה זו
    7 4
    מעניין מי עומד מאחורי "אובר" עוד חבר /טייקון שביבי עושה שמיניות כדי לעזור לו על גב נהגי המוניות
    סגור