ייצוגית: תובע 20 מליון ש' מהטוטו; לא החזיר כסף לאחר ביטול משחקים

העילה לתביעה היא שבמחזור הטוטו16 שבו היה אמור הפרס הגדול להיות 17 מיליון שקלים, הוא הופחת לבסוף לכ-700 אלף שקלים בלבד
יואב כהן | (10)

בקשה לתביעה ייצוגית על סך 20 מיליון שקלים הוגשה באמצעות עו"ד זיו איזנר, עו"ד אורית יהודה ועו"ד חוסאם חוסיין ממשרד עורכי הדין זיו איזנר כנגד המועצה להסדר ההימורים בספורט. העילה לתביעה היא שבמחזור הטוטו16 שבו היה אמור הפרס הגדול להיות 17 מיליון שקלים, הוא הופחת לבסוף לכ-700 אלף שקלים בלבד.

בתביעה, שהוגשה בשם אילן בכור, נאמר שהטוטו ניצל את המצב שנוצר עקב ביטול חמישה משחקים כדי להתעשר על חשבון הציבור. כאמור, התובע מבקש, כי בית המשפט יורה לפצות את הציבור בסך 20 מיליון שקלים ולחילופין, שיערך מחזור חדש בו יהיה הפרס הגדול בסך 17 מליון שקלים לפחות, ומי ששלח טופס במחזור שבוטל יוכל להשתתף במחזור זה ללא עלות נוספת.

בין היתר טוען התובע בכתב התביעה, כי ברגע שבוטלו חמישה משחקים במחזור, הפרס הראשון הופחת והנתבעת לא השיבה את כספם של כל צרכניה שמילאו טפסים רב טוריים, נוצר מצב שבו כל מי שמילא טור כפול או משולש עבור אחד או יותר מחמשת המשחקים הנ"ל, קיבל זכות השתתפות זהה בדיוק לזכותו של מי שלא מילא בשיטה זו ביחס למשחקים שבוטלו, למרות ששילם בפועל סכומים גבוהים משמעותית עבור השתתפותו.

עוד נטען שהנתבעת נמנעה מלהשיב את הסכומים שגבתה ביתר מכל מי שמילא טפסים רב טוריים (בשיטת כפולים ו/או משולשים), עבור חמשת המשחקים שבוטלו, ובכך הפיקה עושר ולא במשפט עבור הטבה שכלל לא ניתנה.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    יוסי 29/01/2013 07:27
    הגב לתגובה זו
    אילן אתה צודק ישר כוח
  • 9.
    אילן תותח אתה.... (ל"ת)
    דוד 25/01/2013 18:25
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    נורית 27/10/2012 11:49
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד על סמך מה מותר להם להשתמש בכספי הציבור במרמה כאילו הם לא מרויחים גם ככה מספיק
  • 7.
    יוסי 21/10/2012 15:34
    הגב לתגובה זו
    סוף סוף מישהו יעשה צדק עם השיטות הבזיות של הטוטו
  • 6.
    דורין 20/10/2012 16:20
    הגב לתגובה זו
    אני בעד לתבוע אותם!! הגיע הזמן.
  • 5.
    עמית 20/10/2012 10:13
    הגב לתגובה זו
    לא ייתכן שאדם שניחש 15 יקבל 80,000 ש"ח כאשר הפרס הראשון עבור ניחוש של 16 עומד על 10 מיליון ש"ח. עושה רושם לכאורה שמנהלי הטוטו משטים במנחשים. ולכן יש לקבוע בחוק שגם עבור הפרס השני יהיה מינימום סביר. הרי גם לתפוס 15 יש קושי עצום מבחינה סטטיסטית. איפה בדיוק המחוקקים? לגבי התביעה הנוכחית היא מוצדקת ונקווה שהתובע יזכה. חובה לעשות סדר גם בנושא זה. אסור היה לבטל את חמשת המשחקים הראשונים.
  • 4.
    תביעה ייצוגית 19/10/2012 10:24
    הגב לתגובה זו
    רק בתביעות ייצוגיות אפשר לחנך ולהחזיר כסף לציבור. כל הכבוד למשרד עורכי דין זיו איזנר ולכל מי שמגן על הציבור.
  • 3.
    טוטו, בו נמלא עוד טור בטוטו (ל"ת)
    טוטו 14/10/2012 16:11
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אחרי זה מתפלאים שאנשים פונים להימורים באתרים אחרים (ל"ת)
    שוק 14/10/2012 16:09
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לא חדש 14/10/2012 16:08
    הגב לתגובה זו
    לא חדש שהטוטו חושב שהצרכן מטומטם

ישראל כץ מגיב לנתניהו בנושא 'אובר' ונוקב בפיצוי האדיר שיקבלו נהגי המוניות

גיא ארז |
נושאים בכתבה ישראל כץ

יום לאחר הוויכוח בין ישראל כץ לבנימין נתניהו בנושא אישור השימוש באפליקציית 'אובר', שר התחבורה נאם היום (ב') בוועדת הכלכלה והתייחס לנושא: "מי שרוצה להכניס את 'אובר' שיכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות".   שר התחבורה ישראל כץ הגיע הבוקר לדיון ברפורמה בענף הרכב. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, הזכיר לשר שהוועדה הייתה אמורה לעסוק בנושא אובר ובסוף תצטרך לדון גם בכך.   השר כץ התייחס לכך ולעימות שהתפתח אתמול בישיבת הממשלה בנושא ואמר: "אני לא יודע מאיפה המיתולוגיה על כוחם של נהגי המוניות, זה לא ציבור חזק. זה לא יבואני הרכב. זה ציבור עובד שמתמודד עם מציאות והתפקיד שלי זה לאפשר להם התמודדות בתנאים שווים. מי שמשלם עבור רישיון מונית לא יכול שמישהו יבוא עם הרכב הפרטי ויתמודד מולו. אם המדינה רוצה להכניס את זה שתחליט ותכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות. אני לא מושפע מלחצים". אתמול בעימות בין ראש הממשלה לשר התחבורה, עקץ האחרון את נתניהו באומרו "אני לא דואג לבעלי הון מחו"ל " - כשרבים קישרו משפט זה ליחסי נתניהו-שלדון אדלסון. אפליקציית 'אובר' אמנם פועלת בישראל מזה תקופה - אך במתכונת של הזמנת מוניות רגילה (בפועל, כמו 'גט-טקסי'). הרעיון החדשני באפליקצייה, שפועלת בערים רבות בעולם, הוא 'שידוך' נהגים פרטיים עם נוסעים המגיעים לאותו יעד - באופן שיחסוך כסף לנוסע, ויוריד את העלויות למסיע. הציבור ככלל אמנם ירוויח מנסיעות זולות יותר, אך הראשונים להפגע מהפעלת שירות זה יהיו כמובן נהיג המוניות בישראל - ועל כך פרץ הוויכוח עם נתניהו. עם זאת, חשוב לציין כי בישראל - בשל המצב הבטחוני, אפשור השימוש בשירות זה אינו מובן מאליו, בשל חשש לחטיפות על רקע בטחוני.