מדד המחירים עלה 0.2%. האינפלציה: 3.1%; הדירות התייקרו 11.3% בשנה
מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.2% בחודש ינואר 2022, כך מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. האינפלציה, שהיא השינוי במדד בשנים עשר החודשים האחרונים למדידה (ינואר 2022 לעומת ינואר 2021) התסכמה ב-3.1% - ובכך פרצה את טווח יעד האינפלציה של בנק ישראל (1-3%). עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי ירקות ופירות טריים שעלו ב-2.1%, מזון שעלה ב-1.3%, ריהוט וציוד לבית שעלה ב-0.7% ותחבורה שעלה ב-0.5%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי הלבשה והנעלה שירד ב-5.0% ותרבות ובידור שירד ב-0.9%.
בנובמבר-דצמבר 2021, מחירי הדירות (שאינן חלק ממדד המחירים לצרכן) עלו ב-1.5% לעומת אוקטובר-נובמבר אותה שנה, והיו גבוהים ב-11.3% מול שנה קודם לכן (נובמבר -דצמבר 2020).
בין התקופות העוקבות (אוקטובר-נובמבר לנובמבר-דצמבר) נרשמו עליות מחירים בכל המחוזות: צפון 2.4%, מרכז 2.3%, חיפה 1.4%, ירושלים 1.2%, תל אביב 1.1% ודרום 0.7%. לעומת התקופה המקבילה ב-2020, גם כן עליה בכל המחוזות: מרכז (12.5%), ירושלים (12.0%), תל אביב (11.1%), חיפה (10.7%), דרום (10.0%) וצפון (7.8%).
בפילוח מחירי הדירות החדשות בלבד עולה שעלו ב-1.0% בחודשים נובמבר–דצמבר 2021 לעומת אוקטובר –נובמבר 2021 והשלימו בכך עלייה של 11.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (נובמבר–דצמבר 2020). אחוז העסקאות שבוצעו בתמיכה ממשלתית והשתתפו בחישוב מהווה 22.4% בהשוואה ל-22.2% באוקטובר– נובמבר 2021.
- למה השוק מריע לאינפלציה של 3%?
- מהאינפלציה לצמיחה: מלחמת הסחר חוזרת למרכז הבמה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המחיר הממוצע הכלל ארצי של עסקה לרכישת דירה עמד ברבעון הרביעי של שנת 2021 על 1.756 מיליון שקל. ברבעון שקדם לו עמד המחיר הממוצע על 1.716 מיליון שקל.
מדד מחירי תשומות הבנייה למגורים עלה ב-0.8% בחודש ינואר 2022. בשנים עשר החודשים האחרונים (ינואר 2022 לעומת ינואר 2021) עלה מדד מחירי תשומות הבנייה למגורים ב-5.8%. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיף "חומרים ומוצרים - סך כולל" שעלו ב-1.9%. יש לציין כי בסעיף זה התייקרו במיוחד בטון מובא שעלה ב-6.6%, מעליות שעלו ב-5.7%, מוצרים אחרים מבטון שעלו ב-5.2% ומתקני חוץ שעלו ב-5.1% (לחצו כאן למחשבון המדד והסבר מלא עליו).
- 10.לא הבנתי יש 13 חודשים בשנה ? (ל"ת)גוגו מן 16/02/2022 12:43הגב לתגובה זו
- 9.נגידי השקר 16/02/2022 06:18הגב לתגובה זומריצים ומריצים למען עשירים
- 8.שר אוצר מושחת (ל"ת)עמי 16/02/2022 00:33הגב לתגובה זו
- 7.עגלוני 15/02/2022 21:48הגב לתגובה זוברור שמחירי הדירות יעלו ויעלו וגם המזון והשרותים כל עוד שהבנקים מזרימים כסף ללא גבול ללווים ועושים רווחים של עשרות מיליארדים בכל שנה והממשלה והאוצר טוב להם עם מה שקורה ואפילו הנגיד מבין שלמעשה המלך עירום אבל העדר שמהלל אותו הולך אחריו אז הוא גם מכסה על המצב המעוות העיקר שהמשכורת והתנאים השמנים שהוא וחבריו מקבלים ימשיכו לזרום אז איך אומרים אצלינו הכל טוב ושימשיך כך והכי מצחיק שזה עובד יותר מעשר שנים כלומר מאז שביבי היה ראש ממשלה
- 6.שלי 15/02/2022 19:59הגב לתגובה זואם לא טאואר היום מדד 35 היה יורדהכול בלוף
- 5.בן 15/02/2022 19:19הגב לתגובה זופשוט הזייה
- 4.משה 15/02/2022 19:19הגב לתגובה זוזה לא הגיוני צריך וועדת חקירה לנושא המדד מטורף לגמרי 0.8 בינואר 2022 מה עלה בינואר נא לפרט
- 3.אינפלציה 3.1 % הדירות עלו 11.3% נגיד בנק ישראל לא מעלה (ל"ת)שרון 15/02/2022 18:53הגב לתגובה זו
- 2.ריבית ריאלית מינוס 3%. שיהיה בהצלחה (ל"ת)דר' דום 15/02/2022 18:50הגב לתגובה זו
- 1.קלקלן 15/02/2022 18:44הגב לתגובה זוודואג רק לעשירים ובעלי הדירות. שומר על ריבית אפס כשהאינפלציה בדרך להשתולל, כשהחוסכים מקבלים אפס בפיקדון, כשהזוגות הצעירים לא יכולים להרשות לעצמם דירה .. ולכם אכפת שהפסטה מתייקרת בעשרים אגורות.
איוב קרא יוצא נגד מדיניות ההתשה של חברות התקשורת
משרד התקשורת, פרסם היום (א') מדדים חדשים לזמני המתנה למענה אנושי במוקדי שירות הלקוחות של חברות התקשורת, אשר מטרתם לקצר את זמני ההמתנה של הצרכנים ויכנסו לתוקף תוך 10 חודשים. חברות התקשורת אליהן מתייחסות ההנחיות החדשות הינן בזק, הוט, חברות הסלולר, בעלי רישיון אחוד וספקי גישה לאינטרנט עם מעל 20 אלף מנויים פרטיים. חברות התקשורת יחויבו במענה מהיר, מקצועי ותכליתי תוך פרקי זמן קצרים שהמשרד הגדיר. המדדים שנקבעו מתייחסים למתן מענה אנושי מקצועי לפניות טלפוניות בנושא בירור חשבון, סיום התקשרות ותיקון תקלה. על פי ההנחיות החדשות, במענה הקולי שיושמע לפונה יוצגו לבחירה קודם כל שלושת הנושאים לעיל בסדר שייקבע ע"י החברה. הנושאים שיושמעו לפונה לאחר שלושת הנושאים הנ"ל יהיו על פי שיקול דעתה של החברה. זמן המתנה של עד 6 דקות בכל אחד משלושת סוגי הפניות האמורות לפחות ב-85% מהפניות בכל שבועיים רצופים: הלקוח יקבל מענה אחרי זמן המתנה למענה אנושי של עד שש דקות, עם זמן המתנה ממוצע בכל אותם שבועיים שלא יעלה על שלוש דקות. הזדהות מהירה, ובלי פרסומות בנוסף נקבע כי החברות יתנו מענה בכל שיחה, מכל סוג, בהזדהות באמצעות הקשת מספר טלפון או מספר זהות בלבד. תפריט הניתוב של המענה הקולי יורכב לגבי כל סוג שיחה אך ורק מאפשרויות הניתוב בו, מבלי שיושמעו במסגרתו פרסומים כלשהם או הצעות להצטרף לתכניות או למבצעים למיניהם או כל מידע אחר שאינו קשור באופן ישיר לתפריט הניתוב. אסור לגלגל את הלקוח הלאה במידה והפונה בחר באפשרות סיום התקשרות, נציגי החברה לא יהיו רשאים להעביר את השיחה לנציג אחר או לגורם אחר כלשהו לצורך טיפול בבקשה. במידה והפונה בחר באפשרות בירור חשבון, נציגי החברה לא יהיו רשאים להעביר את השיחה לנציג אחר או לגורם אחר כלשהו, אלא לבקשתו המפורשת של הפונה. סוף להרגשת חוסר האונים משר התקשורת איוב קרא נמסר כי "זהו מהלך שיאפשר מענה לבעיה אקוטית שכל אחד ואחת מאתנו מכיר מקרוב והיא המתנה ממושכת וארוכה למענה אנושי ומקצועי לקבלת שירות מחברות התקשורת. עם כניסת המדדים לתוקף מצופה שהמענה יהיה מהיר, מקצועי ותכליתי. וישים סוף להרגשת חוסר האונים והאכזבה שחשו צרכנים רבים."
