אינפלציה מדד המחירים
צילום: תמר מצפי

מדד המחירים עלה 0.2%. האינפלציה: 3.1%; הדירות התייקרו 11.3% בשנה

כך לפי נתוני הלמ"ס לינואר. בין חודשים עוקבים מחירי הדירות עלו ב-1.5%. עלייה שנתית גדולה גם בדירות החדשות: 11.6%. מחיר דירה ממוצע עלה ב-400 א' תוך רבעון ל-1.756 מ'. האינפלציה פרצה את טווח היעד של בנק ישראל. מדד תשומות הבניה עלה באחוז בינואר
איתי פת-יה | (10)

מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.2% בחודש ינואר 2022, כך מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. האינפלציה, שהיא השינוי במדד בשנים עשר החודשים האחרונים למדידה (ינואר 2022 לעומת ינואר 2021) התסכמה ב-3.1% - ובכך פרצה את טווח יעד האינפלציה של בנק ישראל (1-3%). עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי ירקות ופירות טריים שעלו ב-2.1%, מזון שעלה ב-1.3%, ריהוט וציוד לבית שעלה ב-0.7% ותחבורה שעלה ב-0.5%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי הלבשה והנעלה שירד ב-5.0% ותרבות ובידור שירד ב-0.9%.

בנובמבר-דצמבר 2021, מחירי הדירות (שאינן חלק ממדד המחירים לצרכן) עלו ב-1.5% לעומת אוקטובר-נובמבר אותה שנה, והיו גבוהים ב-11.3% מול שנה קודם לכן (נובמבר -דצמבר 2020).

בין התקופות העוקבות (אוקטובר-נובמבר לנובמבר-דצמבר) נרשמו עליות מחירים בכל המחוזות: צפון 2.4%, מרכז 2.3%, חיפה 1.4%, ירושלים 1.2%, תל אביב 1.1% ודרום 0.7%. לעומת התקופה המקבילה ב-2020, גם כן עליה בכל המחוזות: מרכז (12.5%), ירושלים (12.0%), תל אביב (11.1%), חיפה (10.7%), דרום (10.0%) וצפון (7.8%).

בפילוח מחירי הדירות החדשות בלבד עולה שעלו ב-1.0% בחודשים נובמבר–דצמבר 2021 לעומת אוקטובר –נובמבר 2021 והשלימו בכך עלייה של 11.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (נובמבר–דצמבר 2020). אחוז העסקאות שבוצעו בתמיכה ממשלתית והשתתפו בחישוב מהווה 22.4% בהשוואה ל-22.2% באוקטובר– נובמבר 2021.

המחיר הממוצע הכלל ארצי של עסקה לרכישת דירה עמד ברבעון הרביעי של שנת 2021 על 1.756 מיליון שקל. ברבעון שקדם לו עמד המחיר הממוצע על 1.716 מיליון שקל.

מדד מחירי תשומות הבנייה למגורים עלה ב-0.8% בחודש ינואר 2022. בשנים עשר החודשים האחרונים (ינואר 2022 לעומת ינואר 2021) עלה מדד מחירי תשומות הבנייה למגורים ב-5.8%. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיף "חומרים ומוצרים - סך כולל" שעלו ב-1.9%. יש לציין כי בסעיף זה התייקרו במיוחד בטון מובא שעלה ב-6.6%, מעליות שעלו ב-5.7%, מוצרים אחרים מבטון שעלו ב-5.2% ומתקני חוץ שעלו ב-5.1% (לחצו כאן למחשבון המדד והסבר מלא עליו).

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    לא הבנתי יש 13 חודשים בשנה ? (ל"ת)
    גוגו מן 16/02/2022 12:43
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    נגידי השקר 16/02/2022 06:18
    הגב לתגובה זו
    מריצים ומריצים למען עשירים
  • 8.
    שר אוצר מושחת (ל"ת)
    עמי 16/02/2022 00:33
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    עגלוני 15/02/2022 21:48
    הגב לתגובה זו
    ברור שמחירי הדירות יעלו ויעלו וגם המזון והשרותים כל עוד שהבנקים מזרימים כסף ללא גבול ללווים ועושים רווחים של עשרות מיליארדים בכל שנה והממשלה והאוצר טוב להם עם מה שקורה ואפילו הנגיד מבין שלמעשה המלך עירום אבל העדר שמהלל אותו הולך אחריו אז הוא גם מכסה על המצב המעוות העיקר שהמשכורת והתנאים השמנים שהוא וחבריו מקבלים ימשיכו לזרום אז איך אומרים אצלינו הכל טוב ושימשיך כך והכי מצחיק שזה עובד יותר מעשר שנים כלומר מאז שביבי היה ראש ממשלה
  • 6.
    שלי 15/02/2022 19:59
    הגב לתגובה זו
    אם לא טאואר היום מדד 35 היה יורדהכול בלוף
  • 5.
    בן 15/02/2022 19:19
    הגב לתגובה זו
    פשוט הזייה
  • 4.
    משה 15/02/2022 19:19
    הגב לתגובה זו
    זה לא הגיוני צריך וועדת חקירה לנושא המדד מטורף לגמרי 0.8 בינואר 2022 מה עלה בינואר נא לפרט
  • 3.
    אינפלציה 3.1 % הדירות עלו 11.3% נגיד בנק ישראל לא מעלה (ל"ת)
    שרון 15/02/2022 18:53
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ריבית ריאלית מינוס 3%. שיהיה בהצלחה (ל"ת)
    דר' דום 15/02/2022 18:50
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    קלקלן 15/02/2022 18:44
    הגב לתגובה זו
    ודואג רק לעשירים ובעלי הדירות. שומר על ריבית אפס כשהאינפלציה בדרך להשתולל, כשהחוסכים מקבלים אפס בפיקדון, כשהזוגות הצעירים לא יכולים להרשות לעצמם דירה .. ולכם אכפת שהפסטה מתייקרת בעשרים אגורות.
איוב קרא
צילום: אלכסנדר כץ

איוב קרא יוצא נגד מדיניות ההתשה של חברות התקשורת

התקשרתם? תקבלו תשובה תוך 6 דקות; רוצים להתנתק? אסור להעביר אתכם; המענה הקולי ללא פרסומות; צפו בפרטים המלאים
ערן סוקול |

משרד התקשורת, פרסם היום (א') מדדים חדשים לזמני המתנה למענה אנושי במוקדי שירות הלקוחות של חברות התקשורת, אשר מטרתם לקצר את זמני ההמתנה של הצרכנים ויכנסו לתוקף תוך 10 חודשים.  חברות התקשורת אליהן מתייחסות ההנחיות החדשות הינן בזק, הוט, חברות הסלולר, בעלי רישיון אחוד וספקי גישה לאינטרנט עם מעל 20 אלף מנויים פרטיים. חברות התקשורת יחויבו במענה מהיר, מקצועי ותכליתי תוך פרקי זמן קצרים שהמשרד הגדיר.  המדדים שנקבעו מתייחסים למתן מענה אנושי מקצועי לפניות טלפוניות בנושא בירור חשבון, סיום התקשרות ותיקון תקלה. על פי ההנחיות החדשות, במענה הקולי שיושמע לפונה יוצגו לבחירה קודם כל שלושת הנושאים לעיל בסדר שייקבע ע"י החברה. הנושאים שיושמעו לפונה לאחר שלושת הנושאים הנ"ל יהיו על פי שיקול דעתה של החברה.  זמן המתנה של עד 6 דקות בכל אחד משלושת סוגי הפניות האמורות לפחות ב-85% מהפניות בכל שבועיים רצופים: הלקוח יקבל מענה אחרי זמן המתנה למענה אנושי של עד שש דקות, עם זמן המתנה ממוצע בכל אותם שבועיים שלא יעלה על שלוש דקות. הזדהות מהירה, ובלי פרסומות בנוסף נקבע כי החברות יתנו מענה בכל שיחה, מכל סוג, בהזדהות באמצעות הקשת מספר טלפון או מספר זהות בלבד. תפריט הניתוב של המענה הקולי יורכב לגבי כל סוג שיחה אך ורק מאפשרויות הניתוב בו, מבלי שיושמעו במסגרתו פרסומים כלשהם או הצעות להצטרף לתכניות או למבצעים למיניהם או כל מידע אחר שאינו קשור באופן ישיר לתפריט הניתוב. אסור לגלגל את הלקוח הלאה במידה והפונה בחר באפשרות סיום התקשרות, נציגי החברה לא יהיו רשאים להעביר את השיחה לנציג אחר או לגורם אחר כלשהו לצורך טיפול בבקשה. במידה והפונה בחר באפשרות בירור חשבון, נציגי החברה לא יהיו רשאים להעביר את השיחה לנציג אחר או לגורם אחר כלשהו, אלא לבקשתו המפורשת של הפונה. סוף להרגשת חוסר האונים משר התקשורת איוב קרא נמסר כי "זהו מהלך שיאפשר מענה לבעיה אקוטית שכל אחד ואחת מאתנו מכיר מקרוב והיא המתנה ממושכת וארוכה למענה אנושי ומקצועי לקבלת שירות מחברות התקשורת. עם כניסת המדדים לתוקף מצופה שהמענה יהיה מהיר, מקצועי ותכליתי. וישים סוף להרגשת חוסר האונים והאכזבה שחשו  צרכנים רבים."