דויד סילבה
צילום: טוויטר מנצסטר סיטי

מפתיע: עיסוקו של כוכב סיטי בעבר לאחר הפרישה

הקשר דויד סילבה פרש לפני חודשיים מכדורגל והפך ליינן. איפה נמצא היקב ומה גובה המכירות של היקב?
מיכאל וייסרמן |

מספר כוכבי כדוגל פרשו בקיץ האחרון וביניהם הקשר הספרדי דויד סילבה. האחרון נחשב לאחד השחקנים האיכותיים של הדור האחרון באירופה ואף זכה לכינוי "הקוסם". בניגוד לשחקני עבר אחרים שמתקשים למצוא פעילות ענפה לאחר הפרישה, סילבה כבר מצא עיסוק מפתיע כיינן.

מצא עיסוק חדש. סילבה ( טוויטר מנצ'סטר סיטי)

כבר לפני 4 שנים נכנס סילבה לעסקי היין באיים הקנריים. היקב, שנקרא "בודגה טאמראן", נמצא על שטח של דונם במקום מולדותו של סילבה בגראן קנריה. המוצר המוכר שלו נחשב הוא בקבוק ה"באבוסו" שנמכר כבר במסעדת משלן בלונדון ועלות הבקבוק מוערכת בעשרות אלפי אירו.

שני הבצירים הראשונים של היקב עברו השנה את רף ה-10,000 בקבוקים, וההערכות הן כי המספר צפוי לעלות לאור הביקוש ברחבי העולם. אגב, גם כוכב אחר של הכדורגל הספרדי, אנדראס אינייסטה, נחשב לאחד מבעלי היקב שנקרא "בודגה אינייסטה". סילבה גם משקיע בנדל"ן ובבעלותו מועדון חוף אקסקלוסיבי ואתר נופש בין 88 בתים באזור ארגינגין שנמצא קרוב לגראן קנריה.

סילבה, 37, נפצע באחד מאימוני הפתיחה של קבוצתו, ריאל סוסיאדד, ולאחר מספר בדיקות התברר כי קרע את הרצועה הצולבת ולכן לא יוכל לשחק כלל העונה. סילבה ביצע מספר בדיקות אצל רופאים מומחים ולאחר שהתברר כי התשובה סופית החליט לתלות את נעליו ולפרוש מכדורגל.

הקשר רשם קריירה מפוארת ונחשב לאחד הקשרים האיכותיים באירופה בעשור האחרון. סילבה התחיל את הקריירה בולנסיה בה שיחק במשך שש שנים. הוא הושאל בהמשך לסלטה ויגו ואייבר. בעונת 2009/10 רשם עונת שיא בולנסיה כאשר סיים עם 10 שערים ו-12 בישולים.

עונה לאחר מכן נרכש על ידי מנצ'סטר סיטי שהייתה עוד בתהליך בנייה ושילמה על הספרדי 32 מיליון אירו. סילבה שיחק באנגליה במשך עשר שנים ובמהלכן הפך לקשר איכותי ובשיאו שווי השוק שלו אף הגיע ל-50 מיליון אירו. עונת השיא בסיטי הייתה בשנת 2014/15 כאשר כבש 12 שערים. בעונת 2019/20 נפרד סילבה מסיטי ועבר בהעברה חופשית לריאל סוסיאדד. סילבה נבחר לאחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה של סיטי. במשך כל התקופה שם שותף ביותר מ-300 משחקים וכבש 60 שערים.

בסוסיאדד שותף ב-93 משחקים, כבש 7 שערים ובישל 18 שערים נוספים. גם שכרו של השחקן ידע עליות וירידות - תחילה קיבל שכר של 4 מיליון אירו ובשיאו באנגליה שכרו הגיע גם ל-15 מיליון אירו לעונה, כמקובל לכוכב ברמתו. בנבחרת ספרד שותף ב-125 משחקים וכבש 35 שערים.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.