הקשר שהיה שווה 50 מיליון אירו פרש מכדורגל
הקשר דויד סילבה הודיע היום על פרישה מעולם הכדורגל. סילבה, 37, נפצע באחד מאימוני הפתיחה של קבוצתו, ריאל סוסיאדד, ולאחר מספר בדיקות התברר כי קרע את הרצועה הצולבת ולכן לא יוכל לשחק כלל העונה. סילבה ביצע מספר בדיקות אצל רופאים מומחים ולאחר שהתברר כי התשובה סופית החליט לתלות את נעליו ולפרוש מכדורגל.
קריירה ענפה. סילבה (צילום: טוויטר מנצ'סטר סיטי)
הקשר רשם קריירה מפוארת ונחשב לאחד הקשרים האיכותיים באירופה בעשור האחרון. סילבה התחיל את הקריירה בולנסיה בה שיחק במשך שש שנים. הוא הושאל בהמשך לסלטה ויגו ואייבר. בעונת 2009/10 רשם עונת שיא בולנסיה כאשר סיים עם 10 שערים ו-12 בישולים.
עונה לאחר מכן נרכש על ידי מנצ'סטר סיטי שהייתה עוד בתהליך בנייה ושילמה על הספרדי 32 מיליון אירו. סילבה שיחק באנגליה במשך עשר שנים ובמהלכן הפך לקשר איכותי ובשיאו שווי השוק שלו אף הגיע ל-50 מיליון אירו. עונת השיא בסיטי הייתה בשנת 2014/15 כאשר כבש 12 שערים. בעונת 2019/20 נפרד סילבה מסיטי ועבר בהעברה חופשית לריאל סוסיאדד. סילבה נבחר לאחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה של סיטי. במשך כל התקופה שם שותף ביותר מ-300 משחקים וכבש 60 שערים.
- מפתיע: עיסוקו של כוכב סיטי בעבר לאחר הפרישה
- השחקן שהיה שווה בשיאו 150 מיליון אירו בדרך לפרישה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בסוסיאדד שותף ב-93 משחקים, כבש 7 שערים ובישל 18 שערים נוספים. סילבה אמר לאחר הפרידה: " היום זהו יום עצוב עבורי, היום זה זמן להגיד שלום לדבר שהקדשתי לו את כל חיי. זמן להגיד שלום לחברים, שהם כמו משפחה בשבילי. אתגעגע אליכם מאוד. ולנסיה, אייבר, סלטה, סיטי וסוסיאדד, תודה על שגרמתם לי להרגיש בבית".
גם שכרו של השחקן ידע עליות וירידות - תחילה קיבל שכר של 4 מיליון אירו ובשיאו באנגליה שכרו הגיע גם ל-15 מיליון אירו לעונה, כמקובל לכוכב ברמתו. בנבחרת ספרד שותף ב-125 משחקים וכבש 35 שערים.
במהלך הקריירה זכה סילבה ב-20 תארים והעיקרים היו גביע המלך הספרדי עם ולנסיה, 4 אליפויות פרמייר ליג, 5 גביעים באנגליה וגם זכייה באליפות אירופה עם ספרד עד גיל 19. הוא זכה פעמיים באליפות אירופה ובאליפות העולם ב-2010.
- מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
- ריאל מדריד: מהלך כלכלי היסטורי של מועדון הפאר הספרדי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On...
- 1.חייל אלמוני 28/07/2023 11:16הגב לתגובה זודור הזהב של ספרד. שמאלי. אני בכלל אוהב את המסורת של שחקנים שמסיימים קריירה בקבוצת נעוריהם.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
